1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussie] [Deel 30]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Barca Barcaa BAAARCAAAAAAA!!!!!!

Yaya speelde overigens top. Ik vind sowieso dat hij in de basis hoort te staan.

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Bedankt voor de felicitaties _O_

Done & done. Gefeliciteerd :b:

Heerlijk dagje!! Ging langs bij m'n ouders, waggel binnen en zie de laatste drie minuten van Sparta-Excelsior. Dat sloeg ook werkelijk helemaal nergens op. Lullig voor Sparta, zulke traditionele clubs mogen van mij altijd blijven, maar wat ben ik blij dat die Aad Kleurplaat keihard op z'n bek is gegaan. Wat een doefus die vent.

Schitterende om een huilende Zanetti en Milito te zien overigens vanmiddag. Na zoveel spanning heeft het me ook wat moeite gekost om het droog te houden, maar het is gelukt. Die traantjes komen volgende week wel, of we nou winnen of verliezen.

En eeeh, vanaf vandaag:

Milan: 17 scudetti
    Inter: 18 scudetti

\o/

3. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Wat een kut foto :+

4. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Gewonden bij kampioensfeest Barcelona

17 mei 2010

Het kampioensfeest van FC Barcelona is in de nacht van zondag op maandag uit de hand gelopen. Na afloop van de feestelijkheden raakten relschoppers slaags met de politie. Ook werden er winkels geplunderd, branden gesticht en auto's beschadigd. Er vielen 120 gewonden, onder wie 32 politieagenten. Er werden 104 mensen opgepakt.

De ongeregeldheden begonnen na middernacht, toen de meeste supporters al huiswaarts waren gekeerd. Barcelona won zondag de Spaanse titel door Real Valladolid op de laatste speeldag met 4-0 te verslaan.

Zucht, die Spaanse jeugd van tegenwoordig =(

Edit: Johan Derksen gaat even door op de Verthongen-gate:

Kutkakkerlakken; hoezo, chapeau?
    17/05/2010 10:00

Chapeau. Twee weken terug pleegden rooms-katholieke geestelijken geen ontucht met kinderen. De wielrenners in de
    Giro d'Italia gebruikten tot op heden geen dope.

FC Twente-middenvelder Theo Janssen, die een ernstig verkeersongeval veroorzaakte terwijl hij had gedronken en intussen ook daarvoor is veroordeeld, werd niet dronken in het openbaar gesignaleerd.

Nout Wellink, de directeur van de Nederlandsche Bank, was nu wél de waakhond van de financiële sector. Dick Advocaat verscheurde zijn contract met de Russische voetbalbond niet omdat hij elders meer kan verdienen. Chapeau, voor al die mensen die de dodenherdenking niet verstoorden.

De marketingafdeling van Amstel regelde geen ballenmeisjes die pardoes het veld betraden. Geert Wilders veroorzaakte geen onderbuikgevoelens bij ontevreden kiezers door minderheidsgroeperingen te beledigen en ik heb al drie dagen mijn vrouw niet geslagen. Is het niet geweldig? Nee, het is onzin!

De verloedering in Nederland is compleet. Horkerigheid en hufterig gedrag worden als gewoon ervaren. Zodra mensen zich normaal gedragen, levert dat al schouderklopjes en lofbetuigingen op. De toekomstige directeur betaald voetbal Bert van Oostveen maakte zich al belachelijk, voordat hij Henk Kesler daadwerkelijk opvolgde.

Hij had tijdens het bekerfinaleduel Feyenoord-Ajax gezien hoe het óók kan. Van Oostveen was zelfs van mening dat Het Legioen respect en waardering verdient. Hij had moeten zeggen dat de Feyenoord-aanhang zich eindelijk eens normaal gedroeg, al is er niets mis met de doorsnee supporter van de Rotterdamse club.

Het voetbal wordt geterroriseerd door een groep idioten die zich structureel misdraagt, het plezier van iedere oprechte liefhebber vergalt en de grootste amusementsindustrie van dit land aan het wankelen brengt. Deze gevaarlijke gekken grijpen elke gelegenheid aan om zich onrechtvaardig behandeld te voelen, boos te worden en vervolgens heel primitief, gewelddadig, maar vooral mísdadig te reageren.

Elke stad en voetbalclub wordt geteisterd door een dergelijke groepering, die zelfs een klassieke bekerfinale tussen twee gerespecteerde topclubs kan opheffen. Die notoire ordeverstoorders kunnen wat mij betreft niet hard genoeg worden aangepakt.

Het treurige is dat we er in onze boosheid en verontwaardiging lustig op los generaliseren. We moeten natuurlijk niet vergeten dat de supporters van Ajax en Feyenoord buitengewoon beschaafde mensen zijn, maar ze worden vaak op één hoop geveegd met die hufters die zich voor de zoveelste keer te buiten gaan aan zinloos geweld.

Beide clubs beschikken over een zogeheten harde kern, lieden die zich ten onrechte supporter noemen omdat ze hun club louter in diskrediet brengen, waardoor er van clubliefde geen sprake kan zijn. Die sentimenten worden misbruikt om hun sociaal arme wangedrag te verantwoorden.

Ook Feyenoord-directeur Eric Gudde is zijn nuchtere kijk op de maatschappij volledig kwijt. Hij vond dat zijn achterban een stevige pluim verdiende, want er waren tegen Ajax geen kwetsende liedjes gezongen en het speelveld was niet bezet.

Gudde vond het Rotterdamse publiek geweldig. Chapeau voor al die mensen die naar De Kuip gingen, niet vochten, niemand beledigden, niets vernielden en geen andere toeschouwers intimideerden. Kom op, meneer Gudde, dit is de wereld op z’n kop. Als babyboomer ga ik al ruim een halve eeuw naar het voetballen.

Ik heb nog nooit gevochten, iemand bedreigd of iets vernield. Maar dan vertoon ik toch geen afwijkend gedrag? Het is verontrustend dat normaal gedrag in de stadions als een uitzondering en buitengewoon opvallend wordt gezien.

Onder aanvoering van de clubboegbeelden, de coaches en de spelers moeten we die zich misdragende groep veel harder veroordelen, geen enkel begrip tonen en ons ervan distantiëren. Meneer pastoor die weerloze kinderen respecteert is niet bijzonder, de viespeuk die zijn handen niet kan thuis houden moet hard worden aangepakt.

Echte supporters en voetballiefhebbers zitten niet op schouderklopjes te wachten, zij wachten met smart op harde acties richting hooligans. In dat kader verdient de politiek een geweldige draai om de oren. De praktijk heeft uitgewezen dat een waterdichte voetbalwet in Engeland veel problemen heeft opgelost.

Desondanks ligt het ontwerp van de Nederlandse voetbalwet nog steeds bij de Eerste Kamer, waar ongetwijfeld allerlei drogredenen worden opgevoerd om er nog eens inhoudelijk naar te kijken. De minister van Justitie kon niets anders doen dan de KNVB verzoeken de traditionele bekerfinale over twee wedstrijden te laten spelen, zonder vijandelijke supporters.

Ook de minister is afhankelijk van een functionele voetbalwet. Zodra een hooligan zich tijdens de wedstrijd moet melden op het politiebureau, kan hij die dag in elk geval niet voor ongeregeldheden zorgen.

De spelers vertolken een belangrijke rol in de opvoeding van hun achterban. Een voetballer heeft in die kringen veel meer status dan een official, politicus of journalist. Daarom was de houding van de Feyenoorders na de verloren bekerfinale zo teleurstellend, dom en onsportief.

Zij hadden het juiste voorbeeld moeten geven en respect moeten tonen voor de tegenstander die volkomen terecht de wedstrijd won. Dit was het ultieme moment om een erehaag te vormen, waardoor de Ajacieden onder het applaus van de Feyenoorders De Kuip hadden verlaten.

Dat zou een statement richting achterban zijn geweest, maar de Rotterdamse voetballers konden het zelfs niet opbrengen de huldiging van Ajax op het veld bij te wonen. Als professionals die begaan zijn met het lot van hun club, hadden trainer Mario Been en de wijze man op de achtergrond Leo Beenhakker een dergelijke actie moeten regisseren.

Ze misten een kans voor open doel de achterban duidelijk te maken dat een tegenstander geen vijand is en dat je als club respect moet hebben voor een goede prestatie van de tegenpartij. Dat is blijkbaar nog te veel gevraagd.

Maar het kan altijd nog erger. Ajax had de titel van FC Twente blijkbaar nog steeds niet verwerkt, want de bekerwinst werd in Amsterdam wel erg ongenuanceerd en ordinair gevierd.

Eerst hing coach Martin Jol met populistische teksten en demagogische kreten de populaire jongen uit en vervolgens ging Jan Vertonghen hopeloos in de fout. Onfatsoenlijke Ajax-supporters noemen Feyenoorders in hun jargon ‘kutkakkerlakken’ en die term schreeuwde de Belgische verdediger in de microfoon.

Dat ging erin als koek bij de uitzinnige meute. Niemand van Ajax corrigeerde de zich misdragende speler, ook de voorzitter van de officiële supportersclub, de bekende discjockey Daniël Dekker die het feest presenteerde, greep niet in en ging over tot de orde van de dag.

De aanklager van de KNVB stelde een onderzoek in, Vertonghen en Ajax-directeur Rik van den Boog hebben hun excuses aangeboden, maar het blijft een uitzichtloze situatie. Zolang trainers en spelers zich misdragen, kun je nauwelijks fatsoenlijk gedrag van de supporters eisen. Hoezo, chapeau?

Laatst bewerkt: 17 mei 2010
  5. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Hij liet ook zijn echte kant wel zien door zich snel door de menigte te drukken, vind het maar een vage vent. Heb je zo'n jong team voor wie dit enorm zwaar is en dan ben je je eigen emoties niet eens de baas door even het veld op te lopen. Natuurlijk was dat ook voor hem lastig, maar voor al die gasten was het nou ook niet super.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Ach, die Spartanen kreeg steeds een grotere bek, dus ik treur er niet om dat ze even een jaartje op hun plaats worden gezet :p.

7. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ben blij voor Barça maar vind het echt jammer dat Inter weer kampioen is geworden, had het Roma zo erg gegund.

8. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Moratti heeft gezegd dat het 'm zou verbazen als Mourinho blijft en de kinderen van Mourinho zouden voor volgend jaar al zijn uitgeschreven van hun school in Italië. Het blijven louter speculaties maar het ziet er wel naar uit dat ie naar Madrid gaat. Onvoorstelbaar dat dat Madrid al het beste maar denkt te kunnen kopen om zodoende de beste te worden. Hoop des te harder dat ze gaan falen als Mourinho komt. Als die mongool maar niet het volledige geraamte van Inter probeert mee te nemen naar Madrid.

Benieuwd welke weg Inter nu op zal slaan. Het is lastig een coach te vinden van hetzelfde formaat namelijk. Ik had Blanc graag zien komen, maar die gaat de nationale ploeg van de slakkenvreters trainen. Capello zou een optie kunnen zijn (ervaren, kent Italië goed, geweldige trainer natuurlijk) maar die heeft gezegd in Engeland te blijven tot 2012.

Werkelijk geen idee wie dezelfde mentaliteit van Mourinho in de groep weet te pompen en tevens voldoende tactisch vernuft heeft.

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Zei van Gaal niet dat als hij alles won, hij zou stoppen bij Bayern.....

Just Saying....:+

10. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Van Gaal gaat nooit een club in Italië trainen en al helemaal niet Inter, en Van Gaal past ook totaal niet bij de algemene voetbalfilosofie die Inter heeft. Veel te naïef en aanvallend. Ik zou het wel gaaf vinden, maar er zou echt een cultuuromslag plaats moeten vinden. Bovendien zie ik Van Gaal na Bayern een groot land gaan trainen (vermoedelijk is Argentinië, Duitsland of Engeland (mocht Capello naar Inter komen) een optie na het WK).

Edit: Laat Moratti het contract van Hiddink bij Turkije maar afkopen.

Laatst bewerkt: 17 mei 2010
  11. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    mihajlovic word genoemd.

12. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ja, die gaat zeker ooit trainer van Inter worden, maar daar is het nu nog te vroeg voor.

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Nee Aadje, nu ga je ook lekker blijven. Pannenkoek.

14. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Trieste vent is het ook, maar het is misschien maar beter ook voor Sparta. En hij heeft wel zelfkritiek, hij is inderdaad ongeschikt voor de Jupiler League. Hij kan het beter bij de amateurs gaan proberen.

15. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Hij acht zich ongeschikt voor de Jupiler League zegt hij? Ben ik mee eens, alleen vrees ik dat Aadje Afkoopsom deze uitspraak in een ander perspectief plaatst dan dat ik het zie. Hij is beunhaas eerste klas die het nog niet eens waard is om het bierelftal van mijn oude amateurclub te coachen.

16. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Aad heeft wel mooi een europa cup op ze naam staan met mechelen. Dit fiasco bij sparta mag je hem niet alleen kwalijk nemen.

17. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Het zegt genoeg dat hij daar nog steeds op teert. Inmiddels al zo'n 23 jaar geleden.

18. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Maar in het dagelijks leven is hij een prima vent. Bij mijn eerdere werk kwam hij wekelijks een broodje eten en maakte we een praatje. Hij heeft inderdaad wel eens rare acties maar hij is niet alleen verantwoordelijk voor de degradatie van Sparta, ook de spelers en het bestuur hebben er een aandeel wat bij elke prestatie van een club is.

19. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat je een aardige vent ben wil niet gelijk zeggen dat je ook goed ben in je werk.
    Ik heb op school genoeg mensen waar ik enorm goed mee op kan schieten, maar nooit van me leven een project mee wil doen omdat ik weet dat ze er niks van bakken.

Het is zijn eigen schuld. Tuurlijk zijn de spelers ook verantwoordelijk. Maar Aad heeft het op zichzelf afgeroepen door van de daken te schreeuwen dat als ze naar hem luisteren alles goed komt. En hij is als een olifant door een porseleinkast gewalst, een spelersgroep die al weinig vertrouwen had nog minder vertrouwen weten te geven.

20. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Maar onder leiding van Aadje Degradaadje heeft Sparta wel zijn slechtste wedstrijden gespeeld. Met als gevolg dat Excelsior promoveert \o/

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina