1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussie] [Deel 30]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    wat zegt dat nou .. als je gewoon elk jaar netjes je aflossing +rente kan betalen :)
    Real madrid haalde vorig jaar een omzet van 401,4 miljoen 8)

2. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Nee zegt niets. Bagatelliseer het maar. Een club die al 800 miljoen heeft uitstaan zou niet een transferbudget van 100miljoen moeten hebben, maar honderd miljoen moeten aflossen en roeien met de riemen die je hebt (gvd een riem van 100 miljoen gekocht vorig jaar en 65 miljoen).

Vind echt dat er tegen die schulden moet worden opgetreden, want het is gewoon oneerlijke concurrentie.

3. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    wil de UEFA toch ook gaan doen?
    dat je een kloppende begroting moet hebben anders mag je niet meedoen aan de ChampionsLeague?
    dat was het plan, heb er eigenlijk niks meer over gehoord

edit: Ajax heeft overigens een schuld van 55 miljoen (31/12/09)
    en een omzet van 67 miljoen (over 08-09)

Laatst bewerkt: 25 mei 2010
  4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Heb je dat uit officiele bron? Ik dacht namelijk dat Ajax geen schulden had maar nog steeds een positief eigen vermogen, ondanks de fikse verliezen van de afgelopen jaren.

5. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    ligt eraan wat je onder schulden wil verstaan .. bijv crediteuren is een passiva post en dus schuld.

totale activa vorig boekjaar (08-09) bedroeg 125 miljoen
    eigen vermogen 61 miljoen
    korte schulden 52 miljoen
    lange schulden 3 miljoen

op zich wel gezond dus :)

..
    van Real Madrid is er geen balans te vinden

6. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
  7. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Het was laatst toch best heftig in het nieuws dat Ajax iets aan de oplopende schuld moest doen, bijvoorbeeld Suarez verkopen?

8. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    Ajax had bijna geen cash meer, dus ze moesten hoogstwaarschijnlijk wat krediet nemen bij ABN om de laatste maanden salaris te betalen, dat is geen groot probleem tijdelijk.
    Een transfer lost deze problemen natuurlijk wel grotendeels op, daarom is er ook maar weinig/geen geld om nieuwe spelers te kopen.

9. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    ben benieuwd hoe die van dit seizoen eruit komt te zien
    want in die vorige zaten natuurlijk nog niet die grote transfers :)

10. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat bericht kon je volgens mij met een korreltje zout nemen, net zoals zijn bron, de Snor.

11. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Die zou ik ook allemaal wel willen hoor. Of hij dat ook gezegd heeft, dat is de vraag. 99% kans van niet aangezien het de Sun is maar toch.

Maicon en Julio Cesar.. _O_

12. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Haha, dan is Ronaldo zo ongeveer de enige speler van het huidige Madrid die mag blijven. Zelfs voor The Sun is dit een belachelijke hypothese.

Bij Inter worden Capello, Hiddink en Guardiola(:confused:)+Baggio als duo heel vaak genoemd overigens. Ik gok op Capello, enige reële optie, alleen vervelend dat het lastig is om voor het WK nog tot een akkoord te komen. Mihajlovic lijkt opweg naar Fiorentina.

13. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Zou Pellegrini niks voor Inter zijn? Ondanks dat Real niks heeft gewonnen heeft ie het toch goed gedaan bij Real in 1 seizoen.

14. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
  15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ik vind Pellegrini een uitstekende trainer en hij zou niet misstaan bij ons denk ik. Maar ik denk dat ze iemand willen die meer status heeft.

Zie net op Sky een filmpje van Mourinho die afscheid heeft genomen bij Inter en buiten Materazzi voor het laatst groet. Mourinho verliet volledig in tranen het terrein. Clubliefde of niet, het is wel duidelijk dat het niet allemaal langs hem heen gaat zoals hij soms doet vermoeden. Prachtig om te zien. Met dat soort momenten steelt ie toch wel weer een stukje van m'n sympathie :'-(

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Als je de halfjaar cijfers en de jaarverslagen leest zie je dat het resultaat altijd afhing van transfer opbrengsten. Dit jaar is het niet anders, echter is de post crediteuren helaas explosief gestegen.

Zie ook http://www.ajax.nl/web/file?uuid=1b...4b&owner=a9c506c9-a475-4a3f-a7c4-b0aa7307af94
    http://www.ajax.nl/web/file?uuid=4f...-b050-42a8-a181-3ceae1cefe17&contentid=174365
    http://www.ajax.nl/web/file?uuid=ee...d9&owner=4ccb0743-8096-43d9-818d-a422f8d3496b

Kort samengevat:
    - De crediteuren zijn te hoog
    - De verhouding EV ~ TV is rond de 50 %
    - De omzet steeg
    - De kosten stegen minder t.o.v. de omzet

Kortom, er moet wat verkocht worden om kort gezegd de crediteuren op korte termijn te betalen.

17. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
  18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Is er geen spaans jaarverslag dan? ;)

19. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Volgens mij klopt dat niet, maar goed. De cijfers van twee jaar geleden waren veel positiever en toen werden er na het opmaken van die cijfers nog eens 6 prijsjes gepakt. De cijfers had ik toen ook van de site van Barça. De laatste cijfers ken ik niet.

20. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    maar mensen hangen altijd zoveel waarde aan 'schuld'
    Shell heeft bijvoorbeeld $157 miljard schuld (op een balanstotaal van ~300 miljard) en behalen elk jaar zo'n 20 miljard winst .. echt niet dat ze daarmee hun schuld gaan inlossen :9
    tuurlijk is zo'n bedrijf anders dan een voetbalclub, maar bij een voetbalclub heeft niemand baat bij enorme financiële resultaten .. alles om continuïteit

al heb je een hypotheek, heb je 200.000 euro schuld, maar al kun jij 30 jaar lang gewoon netjes aflossen is er niks aan de hand :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina