1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussie] [Deel 30]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Waarom kom jij dan met dit bericht als je duidelijk wilt maken dat schuld niet alles zegt?:

Wat je hier dan moet vermelden is de verhouding van de kosten t.o.v. de omzet en de verhouding VV/TV.....
    Je doet zelf net zo hard mee aan dat geschreeuw.

2. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je een punt idd, maar ik wilde mensen hier niet lastig vallen met solvabiliteitsratio's enzo

maar het vervelende bij voetbalclubs is ook dat de spelers als intangible assets staan en niemand weet wat de marktwaarde is. Al wordt suarez voor 30 miljoen verkocht, dan is ineens heel de balans anders en daarbij ook alle ratio's.
    De immateriele activa staat op 44 miljoen (jul 09) bijv.

Dus een financiele analyse maken van een voetbalclub is eigenlijk niet echt te doen :)

3. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    sorry voor deze dubbelpost
    maar hier wilde ik eigenlijk heen:

Bericht is van september 09, maar heb er verder niks meer over gehoord..maar lijkt me wel een goed plan :)

Platini: 'Vanaf 2012 uitsluiting clubs met schulden'

Voetbalclubs moeten vanaf 2012 beschikken over positieve jaarrekeningen. Is dit niet het geval, dan loop je als club kans te worden uitgesloten van de Champions League en Europa League. Dit zogenaamde Financial Fair Play-model deed UEFA-preses Michel Platini dinsdag uit de doeken in De Telegraaf.

“We hebben besloten om vanaf 2012 op nul te beginnen. Daarbij zijn de jaarrekeningen onze graadmeter. Die moeten vanaf dat moment een positief resultaat opleveren”, zo zei de Fransman. “Zo niet, dan loop je als club de kans uitgesloten te worden van de Champions en Europa League.” Real Madrid, Liverpool en Chelsea kampen momenteel met een schuld van circa 600 miljoen euro, terwijl Manchester United 700 miljoen euro rood staat.

“Net als in het bedrijfsleven moet je natuurlijk anders tegen een club aankijken, die jarenlang een goed financieel resultaat heeft gehaald en tegen één minder jaar aanloopt”, gaat Platini verder. “Maar clubs, die jarenlang torenhoge schulden hebben opgebouwd en in 2012 weer rode cijfers op hun jaarbalans hebben staan, kunnen het echt vergeten.”

De voormalig Frans international wil met de aangekondigde maatregelen het topvoetbal weer financieel gezond maken. “Niemand snapt nog iets van de manier waarop het nu in het topvoetbal gaat”, aldus de voorzitter van de Europese voetbalbond. “Het is soms te ridicuul voor woorden. Bovendien is het niet eerlijk richting de clubs die hun financiële huishouding wel op orde hebben en niet eerlijk richting al die supporters van de betrokken clubs.”

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Lijkt me dat de grote voetbalclubs hier wel een constructie op verzinnen met allerlei BV's en creatief boekhouden.
    Als dat niet lukt zo dat betekenen dat bv. VVV Venlo Europees kampioen wordt omdat er zoveel clubs met schulden zijn :p.

5. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
  6. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Heeft m zelden opgesteld en dan nou ineens emotioneel doen.. Weet niet welke emoticon er meer bij past :emo: of :):. Is en blijft natuurlijk een showpikkie.. Vond trouwens wel een mooi gebaar om 'm de laatste paar minuten te gunnen in de finale.

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Hoezo is dat show? Leuk dat hij vaak geen emotie toont, maar dat meent niet dat hij geen emoties heeft;)

8. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Oprechte emotie kennen ze blijkbaar niet in Eindhoven. Dat blijkt ook wel bij die inspiratieloze feestjes die ze daar vieren, en het feit dat ze blijer zijn met het verlies van anderen dan met hun eigen geluk.

Ik vind het juist fantastisch om te zien dat er zo'n hechte band is tussen coach en (wissel)spelers. En het is absoluut niet voor de show. Het is een achteringang uit het Bernabeu waar de spelers de bus instappen.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol is nu ineens alles show pff....
    Dit is gewoon oprecht hoor.

10. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Nou weet ik het van Barca ook niet zeker maar ik had het ergens gelezen en het kan inderdaad al ouder zijn. Al met al maakt het niet zoveel uit want de 3 eerder genoemde clubs Real Madrid, Barcelona en ManU zijn alledrie gewoon financieel gezonde clubs.

11. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    _O_

12. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    1-0 Van Persie. Meesterlijke pass van Van der Vaart.

13. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Mooi afgerond ook. Beetje erg mager verdedigd en keeper gleed uit.

14. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Was die omhelsing met quaresma van mourinho?

15. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Was met Materazzi, zijn goeie vriendjes denk ik. Mourinho gunde hem ook nog wat minuutjes in de CL-finale.

16. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
  17. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    2-0 van Persie weer.

18. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Lekkere pass en ook lekker ingeschoten! Mooi doelpunt:)

19. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Fraaie goal hoor. Heerlijke pass van Ibi ( :D ) en mooi genomen door Robin.
    Heb schaars vanaf de 20e minuut niets goed meer doen. Heb ik iets gemist of staat hij gewoon niet lekker te spelen?

Laatst bewerkt: 26 mei 2010
  20. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    Braafheid is slecht :'-(
    Afellay speelt goed :thumbs:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina