De mooiste wedstrijd was voor mij Arsenal - FC Barcelona of FC Barcelona - Arsenal. Pfff in de 2e wedstrijd de secundo Maradona 4x gescoord! Prachtige match was dat. Maar Inter had ook haar geluk mee binnen die twee wedstrijden. Dat kan niemand ontkennen vind ik.
Honkbal lijkt me best vette sport om te kijken, weet alleen niet hoe lang het duurt? Ben keer naar Amsterdam Admirals geweest, man dat duurde 3 uur ofzo, en ze moesten steeds wachten tot de reclame in de VS was afgelopen om weer verder te gaan Tuurlijk heeft Inter wel geluk gehad, zonder geluk win je geen Champions League (kijk maar naar Chelsea - Barcelona 2 jaar terug dat Barcelona in de 93e min scoort terwijl chelsea wel 1 of 2 penalty's 'had kunnen krijgen' ). Zo heeft Spanje ook wel is geluk gehad tijdens het WK en Oranje ook. Hoort erbij!
Zeker! Daar heb je 100% gelijk in. Daarom ging ik ook niet zeiken, doordat FCB ook heel veel geluk had 2 seizoenen terug.
Je gaat echt volledig voorbij aan het punt dat ik wilde maken en raaskalt er maar wat op los. Ik zei dat ik het belachelijk vind dat iedereen die ene wedstrijd van Inter heeft onthouden en dus zo extreem defensief beeld heeft bij Inter, terwijl dat zelfs voor Inter begrippen echt EXTREEM was. Je projecteert je mening over al het voetbal nu op één wedstrijd. Het slaat werkelijk helemaal nergens op wat je zegt. Barça had ook geluk dat Inter er niet meer maakte in de thuiswedstrijd, want de kansen waren er.
Barcelona had in de eerste wedstrijd ook minimaal 1 penalty moeten krijgen, dat is ook iedereen zomaar vergeten. Barcelona verdiende het m.i. toen gewoon om in de finale te staan. Maar goed, geluk hoort er inderdaad ook bij. Inter had een hoop mazzel met scheidsrechters in de halve finale CL 2010. Nu waren ze de eerste wedstrijd ook gewoon de betere ploeg, dus was het over twee wedstrijden gezien ook niet echt onterecht dat ze door gingen om uiteindelijk de beker te pakken. Maar de druiven zijn dan wel zuur met die arbitrale blunders. Achja.
Klopt, Barça had een penalty kunnen krijgen in San Siro en die afgekeurde goal van Bojan was dubieus (al blijf ik er bij dat Samuel en JC al stopte met verdedigen omdat het fluitje had geklonken, anders was die goal misschien niet zo makkelijk gevallen). Maarja, het jaar daarvoor had Barça inderdaad weer mazzel tegen Chelsea. En Inter heeft in de jaren hiervoor tig keer dikke pech gehad met rode kaarten, dus het levelt gemiddeld allemaal redelijk naar elkaar toe.
Wordt gewoon tijd dat leuke 'onbekendere' ploegen de hoofdprijzen pakken zoals meestal gebeurd bij de EL/Uefa cup. Of PSV wint hem gewoon dit jaar. Lijkt me een goede gok
ik vind dat ze die regel dat de #3 uit de CL naar de EL gaat ook beetje stom eigenlijk. Die mogen ze wel afschaffen, daardoor vliegen alle 'leuke onbekende' teams er steeds uit. Van de 8 afvallers uit de CL, stonden er 4 in de kwartfinale, en Atletico won uiteindelijk :{
Vriend die reactie was niet op jou maar op iemand anders die zei dat het voortaan vaker het geval zou worden. Leuk dat jij dat belachelijk vind, maar het is gewoon terecht. Laffe anti-voetbal.
Gezeik hier over Barça - Inter / Inter - Barça. Ze hebben met 3-1 gewonnen van Barçelona. Dat was geen anti-voetbal. De 2e wedstrijd ( bij Barça thuis ) was misschien wel anti-voetbal. Wat wil je nou zelf? Godverju, je wilt toch door? Zelfs ik had gewoon volop verdedigd, laat Barça maar komen.
Mja, die mensen die zeggen dat het niet leuk is om naar te kijken die hebben gelijk. maar mensen die zeggen dat het geen voetbal is die moeten ff op hun hoofd krabben en ff na denken: Verdedigen is nml vele malen moeilijker dan aanvallen. Vooral tegen een ploeg als barca die de bal zo gruwelijk snel inspeelt. Als verdediger wacht je toch op dat foutje van de aanvaller, of dat tikje van de aanvaller waardoor je de bal voor hem weg kunt tikken? Nou, bij barca komt die fout dus (bijna niet) erg knap dus van Inter dat ze met 10 man tegen barca bestand waren. Want barcalona kan het preseteren de bal op 2 vierkante meter 6 keer rond te tikken, en die 11de vrije man te vinden, probeer dan al verdediger maar niet te vroeg in te stappen of te gehaast de bal af te gaan jagen.
De wedstrijd was natuurlijk niet leuk om te kijken. Maar voor mij als neutrale supporter vond ik het prachtig. Inter Milan was zo fantastisch in de verdediging. Natuurlijk niet attractief, maar ik vond het toch mooi om te zien dat ze Barça het voetballen onmogelijk maakte.
beter wat inter deed dan zo naif als arsenal gewoon zelf vollop de aanval, dan wordt je afgeslacht. de meeste mensen die zien niet dat de taktische kant van het voetbal ook erg leuk kan zijn om naar te kijken.
Ik betwijfel het of het naïviteit is. Ik denk dat Arsenal zo realistisch was om te begrijpen dat hun verdediging te zwak was om Barça tegen te houden. Dus doen gingen ze vooruit verdedigen. Met als gedachtegang; 'De beste verdediging is aanvallen.'
"is de beste aanval de verdediging?" "Nee dat is andersom Evert, de aanval is de beste verdediging" hmm..wenger, luister voortaan niet meer naar evert en youri : Nee maar, ik denk niet dat arsenal toen zo hard had moeten aanvallen, gewoon wel wat verdigender spelen, b.v. song laten inzakken (song=beest) (vermaelen=degelijk) en op de counter met arsenal en wallcot wat proberen, was slimmer geweest denk ik.
Tegen Barça valt niet te verdedigen. Alleen als je Inter Milaan heet, met de beste verdedigers ter wereld. Ik denk dat het resultaat niet zo veel zou verschillen als ze gingen verdedigen. Wenger nam de gok om Barça niet te laten voetballen en zelf het bal hebben. En dan aanvallen, maar dit werkte averechts kijkend naar de uitslag(en).
Maar de discussie begon bij mij en jij doet dus precies waar ik een punt over maakte. Vandaar dat ik jouw reactie nogmaals aanhaalde, vriend. Waarom was het dan niet leuk om naar te kijken? Jij vond het als neutrale toeschouwer toch ook leuk?
Het was niet leuk door de werkende countertactiek. Maar het was wel 'mooi', en met mooi bedoel ik geen 'leuk'.
Als die Chinees nou even wacht kan Liverpool eerst Mascherano aan Inter verkopen en dan investeren in nieuwe spelers. Iedereen blij