1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussie] [Deel 31]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Op Eurosport wordt nu de Emirates Cup uitgezonden (oefentoernooitje), Nu is het Arsenal- Milan en straks Chelsea- Lyon

Best leuk om te kijken, Arsenal staat 1-0 voor door een goal van Chamack

2. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    oke leuk, zet het ook ff aan :thumbs:

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nevermind, het is niet live :mad:

4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dacht al. Rust is wel kort. 8) Mooie hakbal van Chamakh nu trouwens. :+

5. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574

RESPECT voor dit jongetje HAHAHA! _O_ }:]

Laatst bewerkt: 3 aug 2010
  6. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Hopelijk wel iets wat daar op lijkt. Alleen zie ik het totaal niet zitten met die jankerd genaamd de Zeeuw. In plaats van Aisatti zal Suarez wel op rechts gaan en Suljemani weer in de spits. Wel link natuurlijk om Bonevacia meteen zo voor de leeuwen te gooien maar Jol heeft niet heel veel keus.

HELD!_O_

7. Marciiano

Marciiano Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Heerlijke pass Seedorf bij de 1-0 van AC Milan

8. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ja, je hebt het over Messi en figuren bij wie schijnbewegingen lukken. Waarom denk je dat dat soort spelers altijd de bijzondere voetballers zijn? Omdat ze de verdedigers wél in de lure kunnen leggen. Ik zeg niet voor niets dat creativiteit geen gemeengoed is. Daarom zijn creatieve voetballers bijzonder, omdat ze verdedigers een stap voor zijn. Je moet wel lezen wat ik schrijf, en dan nog eens reageren.

9. House

House Literear Terrorist

Leuk Bevonden:
    0
    En jij wou mij vertellen dat er geen uitzondelijk goede verdedigers zijn, eigenlijk is het hele verhaaltje andersom: een goede verdediger is de aanvaller een stapje voor, ik vindt b.v. Jaap Stam ook een bijzondere voetballer...

Ben het eens dat aavallend voetbal het moeilijkst is, omdat je dan veel makkelijker tegen de counter op loopt.

Maar appart gezien is verdedigen veel complexer dan aanvallen. B.v. Ralluf's stukje waarin hij zegt: wanneer een verdediger een fout maakt wordt die vaak afgestraft, daar waar een mislukte dribble van een aanvaller opgevangen kan worden door 2 linies daarachter.

10. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aanvallen is gewoon moeilijker dan Verdedigen. Trainers zeggen het zelf ook.

11. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    zelfs bij fifa! :D

12. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ja, er zijn uitzonderlijk goede verdedigers, maar een matig team zal meer bereiken door te verdedigen dan door aan te vallen. Gemiddeld genomen is het makkelijker om te verdedigen, omdat je enkel hoeft te reageren. Creatief zijn is moeilijk en de kwaliteiten die je moet hebben om aanvallend voetbal effectief te laten zijn zijn schaars. Dat noem je ook wel talent. Matige voetballers kan je makkelijker leren verdedigen (is reageren) dan aanvallen (dat gaat op instinct en is niet aan te leren).

13. House

House Literear Terrorist

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan is het niet per defenitie moeilijker om aan te vallen. als iets instinctief gaat denk je er niet bij na, iedereen loopt te zeggen dat verdedigen zo makkelijk is, maar als dat zo makkelijk is dan had barca wel eerder tegen de lamp gelopen als tegen Inter.

Het is toch veel moeilijker om de tegenstander in te schatten (verdedigen) dan zelf de (automatische) schijnbeweging maken?

....grote overtuigingskracht heb jij zeg.
    De trainers zeggen het, DUS het is zo... pff

14. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Het ging mij niet om die wedstrijd waar jij al pagina's lang een orgasme van krijgt, maar over het algemeen.

15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Verdedigen is niet inschatten maar reageren. Barça is zo goed omdat ze uitzonderlijke talenten hebben. Waarom denk jij dat mindere ploegen vaak verdedigen tegen een ploeg als Barça? Waarschijnlijk niet omdat ze de moeilijkste oplossing zoeken, of wel?

16. House

House Literear Terrorist

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ voordat je reageert zul je toch echt iets moeten inschatten vriend.
    En toch verliezen die ploegen altijd tegen barca, omdat verdedigen gewoon moeilijk blijft.

Vergelijk het met een potje clubs in fifa, ik weet het is geen echt voetbal. Maar in weze wel een heerlijk voorbeeld, je hebt crappy spelers en je weet wat de tegenstander gaat doen, hij draait weg en op snelheid erlangs, maar je kunt hem gewoon niet verdedigen omdat hij te snel is of what ever...
    Het kost die aanvaller totaal geen moeite om er langs te komen, terwijl je als verdediger er alle moeite van de wereld mee hebt.

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Nee, ze verliezen omdat Barça zo fucking goed kan aanvallen :emo:

Jesus tittyfucking Christ, jij bent echt onvoorstelbaar...

FIFA :emo: Kom op zeg. Dat is een geprogrammeerd spelletje met een bepaalde moeilijkheidsgraad. Ik kap er mee. Je hebt geen houdbaar argument aangedragen en ik ben het zat om tegen een muur te praten.

Laatst bewerkt: 4 aug 2010
  18. House

House Literear Terrorist

Leuk Bevonden:
    0
    Maak jezelf nou niet belachelijk man. Ik zei al dat het geen echt voetbal was, maar het was ff om een voorbeeldje aan te dragen, het IDEE erachter is namelijk het zelfde, NML:

je weet als verdediger wat de tegenstander gaat doen, iedereen weet wat robben gaat doen, maar bijna niemand stopt hem daadwerkelijk af, dus wat is er nou moeilijker!
    Voor robben is het een truucje wat hij telkens kan herhalen, zonder enige moeite. maar voor de verdediger is het lastig inschatten. Robben is snel en behendig en weet preccies wat hij doet, terwijl de verdediger eerst moet inschatten, alvorens hij kan ingrijpen.

Ik heb het nu dus ff niet over barca tegen een bagger clupje, maar puur het verdedigen tegen het aanvallen, dan komt er bij verdedigen toch veeeeel meer kijken dan bij aanvallen?

19. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Robben is wederom een exceptioneel talent. Dat is geen vergelijking. Als je als aanvaller goed genoeg bent ben je amper af te stoppen. Je blijft dezelfde domme voorbeelden maar aanhalen. En jij maakt jezelf belachelijk met je FIFA-vergelijking, niet ik.

Als jij jezelf voor wil blijven houden dat het een grotere kunst is om te verdedigen dan aan te vallen moet je dat lekker zelf weten. Het zal mij aan m'n reet roesten verder.

20. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso een onzinnige discussie. Lekker belangrijk allemaal, en het is ook totaal niet te vergelijken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina