De Grote Voetbaldraad [tussenstanden, uitslagen en discussies] Deel 10

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Viktortje, 16 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik wil niet weten wat de media hadden geschreven en geschreeuwd als een Italiaanse ploeg zich zo had ingegraven in Nou Camp :x

Laat ik het daar maar bij laten ;)

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Zal wel aan mij liggen maar is een 0-0 uitslag niet gewoon in het voordeel van Barcelona? Zij hebben geen uitgoal tegen gekregen, dat scheelt enorm lijkt me.

3. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Yep, in theorie is Barcelona in het voordeel, omdat een gelijkspel met doelpunten "winst" voor Barca oplevert.

Op Old Trafford, however, ben je als elke ploeg in het nadeel...

Glory, glory Man United!

4. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben ook erg pro-Italië hoor:) Ik vond Man Utd alleen zo'n teleurstelling en vond het er ook uitzien alsof ze gewoon niet konden voetballen, maar als mensen dan zeggen dat het tactiek is begin ik te twijfelen.

5. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Het was niet een reactie per se aan jouw adres, meer in het algemeen. Zo interpreteert men nou eenmaal, op basis van vooroordelen. Als een Italiaanse ploeg zo had gespeeld tegen Barcelona (ongeacht of het nou de bedoeling was of gewoon de kracht van Barça) had men vol overgave geroepen dat het de negatieve tactiek was. Nu twijfelt men er aan. Dat zegt eigenlijk alles.

In Rome speelde Manchester ook al zéér verdedigend. En in Lyon was het ook niet echt aanvallend.

't Is slechts een constatering, geen veroordeling :)

6. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    En dat komt niet omdat Italiaanse ploegen altijd zo spelen, terwijl een ploeg als Manchester United thuis wel voor de aanval gaat denk je?

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Het is denk wel bedoelt hoor, ze stonden met 5 man op 1 lijn.
    Ze weten gewoon als ze uit maar de schade kunnen beperken, ze het in Old Trafford kunnen afmaken.

BTW, als Feyenoord de beker wint, gaat Sulejmani waarschijnlijk 4 jaar tekenen \o/

8. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Zou prachtig zijn voor Feyenoord. _O_

Flamini van Arsenal zal trouwens naar AC Milan gaan.

Laatst bewerkt: 25 apr 2008
  9. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Hoe kom je aan dat bericht? Ik verneem steeds meer dat Ajax juist de beste papieren heeft. Wij hebben echter Gert-Jan Verbeek, dat kan een belangrijke kracht zijn.

/edit:
    Ik lees nu dat er op de training een gerucht rond is gegaan m.b.t. Sulejmani.

10. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Je hebt de afgelopen drie seizoenen duidelijk geen Italiaans voetbal gezien. Roma, Fiorentina en Inter zijn ploegen die altijd proberen aan te vallen. Milan ook, maar die zijn al twee jaar hopeloos uit vorm. Juventus speelt zelfs redelijk aanvallend.

Het is echt een vooroordeel uit het verleden.

Maar ik wil Manchester niet veroordelen. Ik constateer alleen dat de media het nogal anders interpreteren. Dat is wel een beetje zielig eigenlijk, omdat Manchester duidelijk kwam om de 0 te houden en via een uitbraak misschien een goaltje te jatten.

11. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat klopt wel, ik kijk sowieso amper de italiaanse competitie. Toch een vooroordeel dat is blijven hangen dan inderdaad.

Dat Manchester zo voetbalde was inderdaad veelal de taktiek. Anders had hij Rooney, Tevez en Ronaldo wel voorin laten voetballen, nu bleef Ronaldo of Tevez als enige eigenlijk de hele tijd voorin. Barcelona vond ik wel verrassend goed spelen, dus Manchester werd ook wel gedwongen zo defensief te blijven voetballen.

12. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Maar het zag er bij Man Utd ook echt niet uit. Bij Italiaanse ploegen zie je het meestal wel als het hun bedoeling is verdedigend te spelen, maar dit zag er echt onmachtig en hopeloos uit vond ik.

13. ExQuiZ

ExQuiZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    chelsea 2- Man utd 1

door penalty rond de eindtijd voor chelsea, terecht overigens :D
    dus chelsea staat boven aan in de premier league

14. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Chelsea heeft met 2-1 gewonnen van Man United...

Was te verwachten als Ferguson de helft van z'n basiskrachten of op de tribunes, of op de reservebank plaatst.

Ze geven een voorsprong van 5 punten weg in 2 weken. Jammerlijk. Maar nog steeds 1ste op doelsaldo. Glory, glory Man United!

15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Het is natuurlijk wel zo dat -hoewel Italiaanse ploegen behoorlijk positief voetballen heden ten dage- ze nog wel uitstekend kunnen verdedigen.

Hoewel, als ik Inter en Roma dit jaar af en toe zag stuntelen :emo:

Maar over het algemeen hebben ze natuurlijk gewoon een stel uitstekende verdedigers.

Chelsea - ManU was trouwens zowaar een leuke pot. Zie je niet vaak tussen die twee. Er gloort hoop voor de CL-finale.

16. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    quick boys - lisse 3-0 :mad:

17. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    ACV-Oranje Nassau 2-0:D

Er is nog hoop om niet te degraderen:)

18. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Laatst bewerkt: 26 apr 2008
  19. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    ik zou haar het kaartje nog geven als ze me veters zou strikken, je wilt toch niet in de kuip zitten..

20. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Oke.. wtf. 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina