1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussies] [Deel 12]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zie inderdaad Heitinga niks fout doen.

2. Marciiano

Marciiano Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Zaak tegen Suarez geseponeerd

Luis Suárez hoeft niet meer te vrezen voor een schorsing. De aanklager betaald voetbal van de KNVB stelde een vooronderzoek in naar het incident rond de Uruguayaan in het bekerduel tussen Ajax en FC Utrecht (2-0), maar heeft na bestudering van de televisiebeelden besloten de zaak te seponeren.

In de eerste helft van de wedstrijd leek de aanvaller van de Amsterdammers in het voorbijgaan tegenstander Loïc Loval van de Domstedelingen in de onderbuik te hebben geraakt. Het incident werd niet waargenomen door scheidsrechter Jan Wegereef, die na afloop echter wel aangaf dat hij het incident zou hebben bestraft.

De Uruguayaan was zich echter van geen kwaad bewust. "Ik liep en kan hem per ongeluk geraakt hebben", vertelde de maker van het eerste doelpunt in een reactie op de ontstane commotie. "Ik heb de schijn misschien tegen, omdat ik al een harde schop van Loval had gehad. Maar ik zou echt nooit wraak nemen."

3. cv8x

cv8x Gekkenhuis

Leuk Bevonden:
    0
    NAC is lekker bezig. Over 2 weken de topper tegen PSV. Ben zeer benieuwd... Had zo'n goede start echt niet verwacht, maar moet zeggen dat het wel lekker loopt nu onder Maaskant.

4. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    avanti lazio!

5. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Over dat van Heitinga...wat hierboven staat klopt, maar het moment en de communicatie samen bepaalt een beetje wie hier vaag doet. Die verdediger die dus korter op de man moet gaan dekken bij Eto'o schermt gewoon de ruimte af waar eventueel een pass gegeven kan gaan worden, waarbij Eto'o achter de man vandaan kruipt en zo gevaarlijk kan worden. Je gaat ook niet met z'n tweeën helemaal tegen de man aan staan natuurlijk. Als Heitinga (terecht) doorschuift, moet hij wel coachen dat die kerel meteen op de man gaat staan zodat er gewoon man tegen man gespeeld wordt, in plaats van dat hij in die zone blijft. Lijkt mij dus dat de coaching en/of het snel handelen ergens fout is gegaan. Heitinga kan dus evengoed nog fout zitten al zou hij zonder iets te zeggen naar voren sprinten, maar dat kom je dus niet te weten.

Laatst bewerkt: 6 okt 2008
  6. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    lol, heb jij oogkleppen op? In deze vorm kan ajax van iedereen verliezen.
    Dus ik zie niet in waarom een Groningen in vorm niet van ajax kan winnen? ze hebben twee leuke spitsen rondlopen, een degelijk middenveld en ook over de verdediging mogen ze niet klagen dacht ik zo.

En NEC loop je ook niet zo maar voorbij heb je in Rotterdam en UEFA gezien.

7. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ja idd, alleen ben ik bang dat NAC straks zonder Amoah en Idabdelhay moet spelen tegen PSV. Amoah speelt pas op 15 oktober met Ghana en NAC speelt al op 18 oktober dus ik weet niet of hij wel op tijd terug is en fit genoeg om een hele wedstrijd te spelen. Idabdelhay is al een tijdje geblesseerd. Dan hebben we nog Tamerus maar die vind ik niet goed genoeg, dat bleek vorig jaar in Eindhoven ook wel.

Misschien een idee om 4-4-2 te gaan spelen met Lurling en Kolkka voorin. Of Lurling als centrale spits gebruiken bij 4-3-3 en dan op de vleugels Kolkka en Cairo.

8. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Ajax verliest niet van Groningen, niet in de Arena. Van Basten heeft 2 weken de tijd om de spelers duidelijk te maken dat winnen van Heerenveen en Willem II anno 2008 geen zekerheidjes meer zijn. Ik denk dat elke speler stuk voor stuk gebrand zal zijn de wanprestatie van gister recht te zetten. En zoals gezegd, Ajax speelt thuis, ook tegen NEC. Oleguer en Gabri zullen terug zijn. Met name Gabri's terugkomst is een verademing voor het middenveld van Ajax.

Gister werd me ineens iets duidelijk. Van Basten meende dat de basis elf van Ajax nog nooit in de regen zouden hebben gespeeld. IMO slaat ie de spijker op z'n kop. De Arena zit altijd dicht met slecht weer; de trainingen vinden binnen plaats, en het trainingsveld is afgeschermd met een winddoek. Zo raken de spelers nooit gewend aan barre omstandigheden als afgelopen zondag in Friesland. Sinds Ajax in de Arena speelt zijn de resultaten om te janken. Indirect maakte Van Basten een zeer goed punt...raar maar waar.

9. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een kut smoes is dat zeg, Ajax heeft gewoon slecht gespeeld.

10. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Rot jij ff op. Tuurlijk was het spel kut, maar 't is toch ook zo dat Ajax buitenshuis niet presteert? Kan het weer er toch een rol in spelen. Denk is na.

Waren we maar nooit uit De Meer weggegaan. *emo*

11. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Oh sorry, dacht dat ik op een forum zat waar je je mening kunt geven. Lange teentjes?

Het zijn profs die miljoenen betaald krijgen, en dan raken ze van slag van een beetje regen? Sorry hoor maar dat gaat er bij mij niet in.

12. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, gezien Feyenoord ook met 30 graden kut speelt...

13. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    trieste reactie om met zo'n persoonlijke aanval te komen.

14. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Nitram is altijd sympathiek op dit forum, maar ik vind zijn reactie nu ook bullshit. Er moet toch een reden zijn dat ze zo slecht spelen, MM geeft een reden en dan slaat het nergens op om zo te reageren vind ik.
    Dat ze miljoenen krijgen betekent niet dat ze onaantastbaar zijn, als ze bijna nooit in de regen spelen zou dat best een reden voor slecht spel kunnen zijn, want het speelt gewoon anders.

15. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom breng je Feyenoord nou weer in de discussie? Het gaat over Ajax.

Ik vind het gewoon getuigen van weinig respect tegenover Heerenveen om te zeggen dat Ajax verliest omdat ze niet tegen regen kunnen. Zo slecht was het weer nou ook weer niet.

Wat is het volgende? Dat tegenstanders gaan zeggen dat ze in de arena verliezen omdat ze niet gewend zijn om in een stadion met een dak te spelen?
    Dat ze verliezen omdat ze een keer pasta met carbonarasaus hebben gegeten in plaats van bolognese saus? Ze hebben heus wel vaker in de regen gespeeld. Kan me niet voorstellen dat het de eerste keer is dat ze regen zien.

En de doelstelling van Ajax was toch om bij de top 16 clubs van europa te horen? Dan kun je niet met zon excuus komen. Ze kunnen toch gewoon een slechte dag hebben gehad?

Of zie ik het nou verkeerd.

16. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Tuurlijk hebben ze wel vaker in de regen gevoetbald, alleen trainen en spelen ze er niet op in de arena. Weersomstandigheden zijn wel degelijk van invloed op het spel, en niet alleen bij winterse omstandigheden.

17. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk heeft het weer invloed op je spel. Maar je kan me niet wijs maken dat Ajax compleet is afgemaakt door Heerenveen puur door de regen? Ajax had gewoon een kut dag.
    Dat heeft elke club, dat heeft mijn club al 4 jaar op rij.

18. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Gabri zorgt imo ook voor wat meer stabiliteit daar op het middenveld, maar ik vind Oleguer niet geweldig. Het is een degelijke verdediger maar ik vind het geen Stam of Alex, terwijl ik dat wel had verwacht met die naam. Ik vind Oleguer meer een breedte speler voor Ajax dan eentje waar ze echt beter van worden. Ik heb Ajax dit seizoen al best vaak zien spelen en ik kan niet echt zeggen dat ik Oleguer beter vind dan Vermaelen of vd Wiel. Hij is gelijkwaardig, niet meer dan dat.

Overigens zie ik niet in waarom Groningen niet van Ajax zou kunnen winnen in de Arena. De afgelopen jaren hebben ze daar goed tegenstand geboden en ze zijn er niet minder op geworden. Bovendien speelde Ajax tegen dat buitenlandse team in de UEFA cup ook niet goed in de Arena en ik schat Groningen hoger in dan die club. Dat ze erop gebrand zijn, overtuigt mij niet. De spelers van Volendam zijn ook gebrand om te winnen, maar toch staan ze nog altijd op 0. Je vergeet dat Groningen er ook op gebrand is om te stunten tegen een topper als Ajax.

Daar ben ik het wel een beetje mee eens. Vorig jaar tegen Excelsior verloren ze ook op een belabberd veld. Het zou idd een oorzaak kunnen zijn, maar dan wordt het maar eens tijd om daarop te gaan trainen, want het is toch wel knullig om deze conclusie te moeten trekken.

19. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, kom op zeg mensen.
    Wat een *** smoes zeg..

20. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Dat hoor je volgens mij niemand zeggen hier. Ajax speelde gewoon klote, maar het weer kan daar aan meegeholpen hebben;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina