1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussies] [Deel 12]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik denk nog steeds dat de blamage gisteren van ajax ook kwam door de heer Van Basten. De spelers speelden alsof ze geen enkel benul hadden wat de tactiek was, en zo eindigde het toch vaak bij silva die dan maar een voorzet eruit moest persen. Er zat echt geen enkele lijn in het spel van Ajax, alsof ze maar opdracht hadden gekregen van probeer er maar doorheen te komen, wie weet valt die bal is goed. Kan Van Basten wel beetje aan de zijlijn lopen schreeuwen maar ik denk toch dat hij dit oa ook aan zichzelf te danken heeft.

2. JoeyC

JoeyC Disney fan

Leuk Bevonden:
    0
    Meer trainen in de ArenA dus :)

Ik vind het belachelijk om het veld of de weersomstandigheden de schuld te geven als je zo wordt afgedroogd.
    Voor mensen die echt een reden willen hebben voor het belabberde Ajax van dit moment: Van Basten.
    Hij had bij Oranje meer geluk dan wijsheid. Plus een uitstekende selectie, die uiteindelijk (op het EK) zelf maar met de juiste opstelling / speelwijze kwam aanzetten.
    Bij Ajax lijkt het geluk voor Van Basten een stuk minder te zijn geworden. Ook in thuiswedstrijden heeft Ajax puur gewonnen door individuele klasse en niet door een teamprestatie.
    Tegen Roda met een goal uit een standaardsituatie gewonnen; Tegen Utrecht liet Suarez zijn voetballende kwaliteiten zien, net zoals tegen Vitesse, waar Vertonghen ook eens een goede dag had.
    De enige echt goede wedstrijd was uit tegen Borac. Maar dat is achteraf gezien een club waar mijn lokale voetbalclub ook wel van zou kunnen winnen :x

3. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Van Basten geeft de spelers heus wel taken mee buiten de gebruikelijke taken, als je die niet uitvoert krijg je een wedstrijd als gister. Gister lag het gewoon puur aan de spelers zelf, niet aan een onduidelijke taktiek van Van Basten. Ajax speelde niet direct anders dan vorige wedstijden als in een andere taktiek of iets dergelijks.

Gaan we daar nu echt serieus over nadenken? Je moet je als team gewoon vantevoren instellen op een mooi vlak grasveld of op een belabberde modderpoel. Beide teams spelen op hetzelfde veld. In een modderpoel moet je harder inspelen bijvoorbeeld, dat moet je gewoon weten. Alle spelers voetballen toch al minstens 10 jaar op een veld? Je gaat me niet vertellen dat dat altijd onder perfecte omstandigheden op mooie veldjes is geweest, hou nou toch op zeg. Ik zag Beerens prachtige acties maken in de regen, en dat is heus niet omdat ze daar in Heerenveen op trainen.

4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Maaskant begint altijd sterk met zijn teams, na de winterstop wordt het dan echter allemaal wat minder(Zie MVV en RBC).. maar goed in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.
    Je hebt het nu alleen over de goals die zijn gemaakt, en niet over de kansen. Het is duidelijk dat je de volledige wedstrijden niet hebt gezien van Ajax thuis tegen Roda en Utrecht, want zo heb ik ze sinds jaren niet meer zien spelen(Met hetzelfde materiaal als vorig jaar dus het moet wel Van Basten zijn verdienste zijn). Daarentegen hebben we ook sinds jaren weer eens 5 goals om de oren gekregen, dus dat is dan weer jammer. :+

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    trouwens wat vonden jullie van de 1e goal van heerenveen, volgens mij raakt sibon toch echt eerst silva en is het dus een overtreding. (neemt niet weg dat heerenveen gewoon terecht heeft gewonnen hoor en ik het gewoon fout kan hebben ;) )

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik vond het al raar dat er niet over gesproken werd, dus ik dacht dan zal ik het wel fout hebben, maar ik vond het ook een overtreding.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    OMG, waar is die Geovanni van Hull City mee bezig.. Eerst denk je die scoort de goal van de maand tegen Arsenal, flikt ie dit kunstje tegen Tottenham.

[yt]etscI4li6XM[/yt]

_O_

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja ongelovelijk, had hem toch wel afgeschreven eigenlijk

9. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Zoo! Hoe bedoel je boven in het hoekje!

10. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen van ajax;
    Van Basten heeft alles voor het zeggen daar, hij heeft dus openlijk gefaald in zijn transferbeleid (maar ja niemand die hem op zijn vingers tikt). Er wordt 30Milj geinvesteerd in voornamelijk aanvallende voetballers. Terwijl verdediging ook aangepakt had moeten worden.

Ik kan me best vinden in de mening van derksen (alhoewel ik hem totaal niet hoog heb zitten).
    Heb je dat stukje geluisterd op VI? Wat die overigens ook net op RTL citeert.

11. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    [yt]p4lOhMgyDk8[/yt]

net gemaakt van Marcellis, was niet zoveel beeldmateriaal dus filmpje is niet zo lang.

12. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Tja, ik snap deze reacties niet zo eigenlijk. Iedereen beweert steeds dat het niet kunnen spelen in de regen een smoes is. Ik vind het meer een gebrek aan kwaliteit. Ajax kan toch verloren hebben omdat ze die kwaliteit niet bezitten om goed te spelen onder slechte omstandigheden. Als die spelers dat niet kunnen, dan is dat toch gewoon zo. Die acties van Beerens waren idd geweldig, maar die zit bij Heerenveen en elke speler is anders. Blijkbaar heeft Ajax gewoon geen spelers die het kunnen opbrengen om strijd te leveren. Dus dat is nogmaals gewoon een gebrek aan kwaliteit en geen smoes.

Als jij een tentamen hebt van een vak dat je moeilijk vindt en daardoor een onvoldoende haalt, zeg jij toch ook dat dat komt doordat je het vak nogal moeilijk vindt. Dan zegt toch ook niet iedereen massaal 'ja wat kutsmoes, Beerens die heeft wel een voldoende gehaald'. Dat is dan gewoon een gebrek aan kwaliteit bij jou en dat heeft niets met smoesjes en excuses te maken.

En ik vind trouwens dat Heerenveen ook gewoon heel goed heeft gevoetbald en ik heb ook van ze genoten. Zij hadden wel strijd en konden wel goed uit de voeten op dit veld. Ajax had niets in te brengen.

Laatst bewerkt: 6 okt 2008
  13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Elgee bedoelt ermee dat je het niet als smoes mag gebruiken. In het geval van het tentamen zou je bijvoorbeeld kunnen zeggen 'aaa hij was echt heel moeilijk, en er zat stof bij die niet in het boek stond!'. Elgee bedoelt dan dat iedereen hetzelfde tentamen heeft gehad, en dit argument dus vervalt.

14. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik snap hem wel en juist omdat iedereen dan hetzelfde tentamen of dezelfde weerstomstandigheden had, komt gewoon aan het licht dat Heerenveen daar beter in is en dus kwalitatief beter dan Ajax.

Stel dat Heerenveen met 1-0 had gewonnen in de zon door een fout van Vermeer. Dan had Ajax gezegd, ja dat kwam door die blunder van de keeper waar dus ook uit blijkt dat hij kwalitatief niet goed genoeg was. Maar dan zal iedereen zeggen dat ze het hier wel mee eens zijn en hoor je niemand het woord 'smoes' in de mond nemen.

Dat vind ik vreemd, want beide dingen zeggen hetzelfde, namelijk dat Ajax gewoon kwalitatief niet goed genoeg was gisteren.

15. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Bullshit over de regen is gewoon onzin, elke voetballer heef vaak genoeg in de regen gespeeld, ze zijn gewoon overklast. Jammer, klaarmaken voor de volgende wedstrijd.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar van Basten bedoelde het toch grappig?

17. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Nouja laat ook maar, ik kan niet echt duidelijk maken wat ik bedoel blijkbaar. Ajax is idd gewoon overklast. Als je die zag spelen, dan zou je denken dat die nog bij de onderste 5 eindigen.

18. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    van Basten moet verdomme ophouden met dat lullen en zijn team een keer scherp trainen, de spelers moeten een keer een flinke schop onder hun kont krijgen. Laat ze desnoods een keer een training doen onder begeleiding van een Sergeant ofzo, daar zullen ze mentaal stukken sterker van worden.

19. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Da's wel een vlugge conclusie na 5 speelrondes. Cvitanich is een wisselspeler, Aissati is alleen geblesseerd geweest, Sulejmani heeft twee potjes mee gedaan (goed gespeeld), Oleguer is geblesseerd, Enoh doet het uitstekend (inmiddels ook geblesseerd). Alleen Sno is gewoon een kneus.

Het zijn gewoon een stel vaatdoeken bij mekaar en Van Basten is tactisch en mentaal een zwakkeling.

Vind dat Ajax wel genoeg respect heeft getoond voor Heerenveen :+

Laatst bewerkt: 6 okt 2008
  20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    [yt]hWu8EEe8fG4[/yt]

Kijk de 0-2 eens.

Leg hem daar maar neer 8).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina