1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussies] [Deel 12]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Beetje jammer dat de Feyenoord-fans gaan zeuren in dit topic. Als objectieve kijker, ben niet voor 020 en niet voor 010, kan ik toch wel zeggen dat ajax gewoon genaait is door de scheids. Timmer had zeker rood moeten hebben want die bal heeft hij echt niet geraakt hoor dat bleek wel uit de beelden van eredivisie live. Suarez viel misschien niet zo sierlijk als Mols maar verdiende de penalty wel meer. Hofland had een paar gele kaarten extra kunnen krijgen met z'n constante ,soms idioot harde, overtredingen. Dan heb ik het nog niet eens over Bruins. Wat een smerige hond is dat. Hij maakt een smerige overtreding waarvoor de kleur kaart nog niet eens bestaat. Dit alles doet er niks aan af dat beide teams gewoon lekker 1 punt krijgen :+
     
  2. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    het valt me op dat niemand hier iets eerder over heeft gezegd. ik ben voor ajax dus ik weet niet of ik objectief hier naar kan kijken maar de actie van bruins op vermaelen was echt heel erg. dat was ook een rode kaart.
     
  3. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    En voor de lol heb je de overtredingen die Ajax heeft begaan maar even niet meegenomen? Zo objectief ben je dus blijkbaar niet.
     
  4. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Nerra..Nerra..
    Ik heb je vaak hoog zitten mbt voetbal, maar hier sla je de plank wel mis. Ga anders lekker naar die super competitie kijken in Italie.
     
  5. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    uitgebreide samenvatting Chelsea-ManU 1-1

    [yt]EzJSDlZr7Bk[/yt]
     
  6. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    zo zo boefjes dat viel ff tegen he_0/
    Volgens mij dachten de meegekomen ajax-fans dat ze naar een concert van André Rieux gingen, zelfs als ze voorstaan hoor je ze niet.
    zo zie je maar weer dat de Klassieker niet te voorspellen is.
    Ik denk wel dat het een terechte uitslag is voor de rest, en ja braamhaar is natuurlijk gewoon een doorn in het oog geweest voor beiden clubs.
     
  7. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja, is jullie seizoen ook weer goed he! Jullie hebben gelijkgespeeld tegen Ajax thuis!

    Maar @ joostpolletje: hoezo slaat hij de plank mis? Dit hoort toch een 'topwedstrijd' te zijn tussen 2 topclubs? Het was beiden dramatisch wat ze lieten zien. Het Nederlandse voetbal gaat echt achteruit.
     
  8. Bassie_

    Bassie_ Guest

    Net terug uit rotjeknor. Weer niet in trein 1, maar niet getreurd en volle moed richting de badkuip. Eenmaal de badkuip in het vizier, werden we zoals gewoonlijk door de havenarbeiders zeer vriendelijk ontvangen. We overstemden deze meute analfabeten met speels gemak, en liepen gezellig de badkuip in.

    De wedstrijd begon na wat simpele en standaard sfeer acties van 010. Waar wij groots uitpakken qua sfeer bij een klassieker, komen zij met het standaard werk.
    Vanmiddag had schaamhaar echter zo'n medelijden met 010 dat hij ze maar weer eens ging helpen. Waar Suarez een penalty verdiende gaf hij deze aan opa Mol(s), ja Mol jij moet niet op de grond maar onder de grond je werk doen. Schaamhaar leek bovendien na rust zijn kaarten vergeten te zijn, zo had Bahia wel 99 overtredingen nodig om aan zijn taken te voldoen. Deze werd echter niet bestrafd.

    Timmer had ruim daarvoor al lekker onder de douche mogen gaan staan, maar Schaamhaar durfde geen rode kaart te trekken, omdat hij zich opgejaagd voelde door de havenarbeiders. Tsja mijn advies: fluitje inleveren en nooit meer het veld op.

    Waar de 010'ers na afloop ontiegelijk blij waren met het puntje (ja ze zijn zo ver afgezakt dat ze al met een punt blij zijn!) liepen wij ontstemd richting de locomotieven. Ondertussen natuurlijk wel onze frustratie geuit, waar de beeldenstorm niks bij was.

    Uiteraard werden we nog vriendelijk uitgezwaaid: samen uit, samen thuis!
     
  9. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    mwah valt wel mee, ik had na afloop toch het gevoel dat er meer in zat;)
    En trouwens volgens velen reageerders in dit topic zou ajax het klusje wel even klaren met een grote uitslag.. wat grappig ik zie geen recente reacties van diezelfde mensen.
    Zouden ze weggelopen zijn?..

    @bassie

    Ik zou voortaan maar gaan douchen in plaats van naar onze "badkuip" (haha?..) gaan.
    Want er klopt werkelijk geen kont van wat je zegt..
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2008
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Gozer, je zat in het stadion. Het was overduidelijk rood van Timmer, een zuivere pingel van Suarez, de pingel van Feyenoord vond ik terecht maar ik heb de herhalingen niet goed gezien, Makaay had er zeker een moeten hebben, maar dat rood van Sarpong slaat nergens op (gebeurde gewoon in het duel) en twee keer geel voor Suarez helemaal niet.

    De scheids was slecht voor beide kanten, maar Ajax werd toch wel harder benadeeld aangezien het een -waarschijnlijk- onterechte penalty tegenkrijgt (volgens diverse objectieve bronnen), Timmer geen rood krijgt en Suarez geen penalty krijgt. Feyenoord kreeg alleen geen penalty voor Makaay.

    Duidelijke afweging.

    Maar Ajax moet gewoon niet de scheids als argument aanhalen omdat ze hier op kwaliteit dik moeten winnen en helemaal NIETS hebben laten zien vandaag. Feyenoord was ook zwak maar verdiende op basis van duelkracht absoluut een punt.

    Dat is mijn mening.

    Dat heb ik net gedaan, en dat was inderdaad vele malen beter:

    Torino - Inter 1-3 met bij vlagen heerlijk voetbal van Interzijde \o/ ;)

    Dat de wedstrijd redelijk spannend was (Feyenoord-Ajax) wil niet zeggen dat het voetbal goed was, want dáár heb ik het over. Ga de wedstrijd maar eens redelijk analyseren, en je zult tot dezelfde conclusie komen.

    Dit plaatste ik op een ander forum:

    Maar als je het voetbal analyseert kun je toch niet anders dan tot de conclusie komen dat het schandalig slecht was (passes over enkele meters zijn traag en onsecuur, aannames zijn belachelijk slecht, de verdedigers stappen allemaal verkeerd in en staan enorm vaak verkeerd te dekken of verliezen hun man volledig uit het oog, het middenveld werd door allebei de ploegen constant overgeslagen en er werden bijna alleen maar lange ballen gehanteerd en ballen weggeroeid uit angst en onvermogen, ik heb geen goeie individuele actie gezien, behalve een of twee van Biseswar, geen vloeiende aanval, geen goeie voorzet, het was toevalsvoetbal van de eerste orde en het spel hing van fouten aan elkaar). 't Is dat Feyenoord de beuk er in gooide en Ajax twee keer scoorde (niet eens mooi uitgespeelde goals overigens) waardoor er nog redelijk wat te zien was, maar het was echt bar- en barslecht. Zelfs voor Nederlandse begrippen heb ik het niet vaak zo slecht gezien.

    Hoe kun jij zeggen dat die overtredingen van Ajax zo erg waren als je in een kolkende Kuip met emotionele Feyenoorders om je heen, zonder herhalingen naar een wedstrijd hebt gekeken? Sorry hoor, maar ik heb zelf jarenlang in de Arena gezeten, en als er één ding is dat ik heb geleerd is dat lang niet alles is wat het lijkt en dat je zeker geen harde conclusies moet trekken na een stadionbezoek.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2008
  11. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    wolfsburg - HSV 3-0
    Hoffenheim (wie?) - Borussia Dortmund 2-0
     
  12. Bassie_

    Bassie_ Guest

    Ps. Soms hoorden je ons inderdaad niet, dat was na het moment dat jullie "Rotterdam Hooligans!" zongen. Daar liggen wij minstens 10 minuten van in een scheur van het lachen!
     
  13. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens.
     
  14. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus als het in een "duel" is mag je zomaar op iemand die op de grond ligt gaan staan? Maar goed, ik heb eerlijk toegegeven dat ik de actie van timmer alleen in het stadion heb gezien dus niet goed kan oordelen.

    Verder had Sno een paar harde overtredingen waar hij wel geel voor had moeten krijgen.
    Maar goed dit is sowieso een nutteloze discussie "Wie is er harder genaait door de scheids". Laten we het erop houden dat de scheids slecht was.

    Wat ben je toch stoer. :lol:
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2008
  15. MonkeyXXL

    MonkeyXXL Active Member

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    haha jullie waren alleen te horen als er werd gescoord. :x

    Maar wat wordt er nou allemaal gezeurd om overtredingen en kaarten. Volgens mij werd er ook gewoon gevoetbald en daar was Feyenoord, met een wat beperkt team wel beter in dan ajax.:)
     
  16. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Als je kijkt naar het voetbal vond ik Ajax toch wel de betere ploeg op het veld
     
  17. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Bedoel je die actie met Sarpong & de Cler? Dan was dat in mijn ogen echt ging rood, hij ging een beetje ongelukkig op de hand van de Cler staan. Kan gebeuren, was in mijn ogen geen opzet in het spel.
     
  18. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee was een andere actie, weet niet precies wie het deed maar er ging iemand op Lucius staan in de eerste helft. Maar dat werd niet getoond.

    Terug komend op de wedstrijd:

    Suarez had penalty moeten krijgen, bahia omhelsde hem gewoon. Voor mols had ik geen penalty gegeven en voor Makaay ook niet denk ik want dat viel ook wel mee.

    Wel blijf ik nog bij het feit dat Timmer geen overtreding beging. Niemand zal het wel met me eens zijn maar je ziet duidelijk dat hij heel lichtelijk de bal aantikt voordat hij Leonardo raakt.

    Al met al mogen we denk ik niet klagen, al werden veel overtredingen die wel geel waren maar niet werd gegeven niet uitgezonden. Maar dat zal vanavond 11 uur allemaal wel aan bod komen.
     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Is Bruno Silva trouwens ook geblesseerd ? Of heeft Van Basten liever Van Der Wiel op die positie. En wanneer krijgt Cvitanich nou speeltijd. :mad:
     
  20. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    v.d Wiel krijgt de voorkeur boven Silva (van van Basten). en wat betreft Cvitanich ben ik het helemaal met je eens:mad:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina