1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussies] [Deel 13]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JoJo, 1 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Feyenoord had ook gedreigd vorige week om, bij verlies, het bestuur persoonlijk te verwijderen. Hierdoor was er een lading aan extra politiemensen ingezet.

Ik ben het daarom ook eens met Nera. Je kan beter kritisch zijn op je club dan na verlies niets te zeggen omdat je volledig achter je club staat. Kritiek kan geen kwaad maar de meesten zien je dan gelijk weer als gloryhunter en dat is gewoon zwak als je het mij vraagt.

2. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Klopt, maar ze staan tijdens de wedstrijden als een legioen, na hun zoveelste verlies wouden ze naar het stadhuis om verhaal te halen, volgens mij was het idee om geen chaos te veroorzaken maar verhaal te halen (somigge feyenoorders wouden waarschijnlijk wel opstand..)

Feyenoord steunt zijn club tijdens de wedstrijd, 2 jaar terug verloor Feyenoord en gingen supporters na de wedstrijd verhaal halen bij Van Hooijdonk (toenmalig captain dacht ik)
    Dat is goed, tijdens de wedstrijd je cluppie steunen en daarna verhaal halen.

3. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Nja ik had vorig jaar steeds het gevoel van "waar is die De Bengel nou" en toen dit seizoen zag ik je weer posten. Weet niet of het ook precies klopt maar als jij het zegt, zal het wel waar zijn.

4. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    *Hapt

Denk dat dat eerder komt dat als er wat over gepost wordt er amper tot geen aandacht aan besteedt wordt.
    Niet dat iedereen overal op in moet gaan, maar de grotere clubs krijgen logischerwijs meer aandacht.
    Aangezien deze meer aanhangers hebben. :)

En natuurlijk heb ik niet elke keer zin als ze weer eens verloren hebben om hier te beschrijven hoe slecht de wedstrijd wel niet was.
    Ik vind het zeker leuk om af en toe wat te posten over de Eagles, zal ik ook zeker wel blijven doen.
    Zeker als ze wat beter gaan voetballen, het is toch ook leuker om positief nieuws te posten in plaats van negatief. ;)

Morgen Go Ahead Eagles - Haarlem! :cool:

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Kritisch is wat anders dan na 4 verloren wedstrijden met witte zakdoekjes zwaainen. Kritisch is wat anders als je eigen club de grond in******en (ik gebruik letterlijke woorden). Kijk, natuurlijk heb ik zitten zeiken op Feyenoord, weet je hoeveel discussie ik op school heb gevoerd met Ajax? Toen heb ik echt niet gezegd van, ach joh, Feyenoord is veel beter oid. Toen heb ik gezegd dat ik ook vond dat Verbeek aan het kloten was, en dat Feyenoord de meest waardeloze verdediging heeft. Maar ik zal ze altijd blijven steunen!

6. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Om mij ook even vrolijk de discussie in te mengen;

Ik weet niet of die eerdere opmerking van jou Tyrant ook betrekking had op mijn geklaag die ik net na de match van gisteren heb gepost, misschien wel, misschien ook niet, maar ik doe even alsof het wel zo was.

Goed dat je punt dat je je club ook moet steunen in slechte tijden heb je gelijk in. Dat doe ik al sinds mijn hart bij Ajax ligt en zal ik ook altijd blijven doen. Dat ik een lekkere scheldkannonade heb afgeleverd na de wedstrijd van gisteren ligt ook in mijn eigen karakter en heeft niks met gloryhuntergedrag te maken. Als ik een gloryhunter was geweest, was ik 4 jaar geleden wel PSV-fan geworden. Toch verwacht ik wel dingen van mijn club. Het is een ander verwachtingspatroon dan een Feyenoorder, een PSV-er of een Groninger. Van een club als Ajax verwacht ik dat ze elk jaar kampioen worden, met een beetje mazzel de dubbel pakken en hoge ogen gooien in Europa. De club staat voor succes en dat moet de club ook uitstralen. Het is een element wat mij trots maakt op de club. Evenals het shirt en het oude logo. Het maakt mij allemaal trots om een Ajacied te zijn. Als Ajax een keer geen kampioen wordt (ofja meerdere malen achter elkaar zoals nu) vind ik klote, maar ik ga er niet dood aan. Ik verwacht gewoon dat het volgende seizoen wel alles goed komt. Dat jaar op jaar op jaar. Dat mijn club mijn verwachtingen de laatste jaren niet waar kan maken doet er niet aan af dat ik voor altijd trots op ben dat ik Ajacied ben en zal dat voor de rest van mijn leven ook blijven.

En goed, verliezen kan altijd. Dat boeit me vrij weinig. Een offday hebben kan natuurlijk ook. Ik heb wel geleerd van mijn periode als voetballer dat het niet elk weekend goed kan gaan. Maar als je je dag niet lijkt te hebben (en dat was gisteren snel zichtbaar), dan verwacht ik nog strijd en passie. Trots van de spelers. Tegen bijvoorbeeld Twente was het niet goed, maar ze streden wel voor elke meter en dat leverde een overwinning op. Dat ontbrak er gisteren volledig aan. En als je tegenstander dat wel toont, ondanks ze qua kwaliteit absoluut minder zijn, dan ga je volledig nat.

7. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Het verwachtingspatroon is bij Feyenoord precies hetzelfde, al wordt het de laatste jaren wat minder. Bij PSV in wat mindere mate. Maar "topclubs" als Feyenoord, Ajax, PSV hebben nou eenmaal veel meer druk dan een club als Groningen en Twente. Daarom zie je clubs als Ajax ook vaker "blunderen". Je kan het ook aan de spelers zien, denk aan bakircioglu. Deed het geweldige bij Twente maar bij Ajax raakt ie pepernoot. Ik durf te stellen dat dit aan de druk ligt, ik denk dat hij het niveau van Ajax wel aan zou kunnen, maar hij kan de druk niet aan.

Daarom is het ook makkelijker voor clubs als Twente en Groningen om te presteren, er is heel weinig druk daar. Als ze een keer verliezen maakt het niet uit. Terwijl dat bij de topclubs precies tegenover gesteld is, waar de druk veel groter is en waar de supporters veel hogere eisen stellen.

Gloryhunters is ook maar een loze term. Iedereen is in feite een gloryhunter. Want als je vraagt waarom iemand fan is van de club zal niemand zeggen "ze spelen zo slecht voetbal! daar wil ik fan van worden".

8. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Bij Feyenoord loopt het ook nog niet echt in de bekerwedstrijd tegen Hardenberg ruststand 1-18)

9. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Hardenberg uit, altijd lastig.. :'-(

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Loting ronde vier

Roda JC - FC Lienden
    ADO Den Haag - FC Twente
    Feyenoord - SC Heerenveen
    NEC - Sparta Rotterdam
    FC Dordrecht - De Graafschap
    NAC Breda - FC Groningen
    AZ - Achilles '29
    FC Volendam - Excelsior

Feyenoord - Heerenveen en NAC - Groningen lijken me wel mooie wedstrijden. :)

11. Fibroidduck

Fibroidduck Feyenoord Till I Die

Leuk Bevonden:
    0
    Gister niet echt goed gespeeld, maar ja winst = winst. Al denk ik wel dat Twente het ze iets moeilijker gaat maken dan Hardenberg :emo:

Effe over dat Gloryhunter gedrag, tuurlijk scheld ik wel eens op het team van Feyenoord, zeker in een seizoen als dit. Kijk maar is naar Sparta-uit, de spelers kwamen even het Legioen bedanken, maar wij bedankten ze niet echt terug O-). Je kan op je team of op je spelers schelden, maar ik zal toch altijd achter mijn club staan, en ook zal ik geen spelers uitfluiten tijdens de wedstrijd. Al zeg ik wel is wat slechts over ene S. Greene, maar dat komt dan uit pure emotie :9. Nouja, hopen op de 3 punten zondag

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Dat vind ik ook zo schitterend aan het Feyenoord publiek. Eerst schelden ze Greene uit, noemen ze hem jood omdat die uit Amsterdam komt etc.. Daarna willen ze Tiendalli zien en gaan ze z'n naam scanderen. Echt he, Tiendalli is net zo Amsterdams als Greene ><.

13. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Schitterend.

14. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Mja Tiendalli is een betere voetballer dan Greene, dus dan is het gerechtvaardigd :+

15. Fibroidduck

Leuk Bevonden:
    0
    Ik scheld Greene niet uit omdat het een Jood is, ik scheld hem uit omdat die niet kan voetballen :emo:

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ok, ik zeg toch niet dat jij het was? Waar er waren in ieder geval echt duizenden Feyenoord 'supporters' die hem zaten te dissen met het feit dat ie Amsterdams was, dat vond ik wel hilarisch.

17. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Als je niet goed speelt dan krijg je alles naar je hoofd, en als die gewoon goed speelde dan maakte het niet uit dat het een jood is, krom maar zo gaat dat schijnbaar nou eenmaal

Laatst bewerkt: 14 nov 2008
  18. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Valt allemaal ernstig mee. Greene heeft in zijn eerste seizoen prima gespeeld, maar na zijn middelvinger richting het uitvak kan hij inderdaad niets goeds meer doen. En terecht.

19. Fibroidduck

Leuk Bevonden:
    0
    Je antwoorde met mijn Qoute, dus dan ga ik ervan uit dat je het tegen mij hebt :9. Trouwens, dat die werd uitgescholden omdat die joods is viel ook wel weer mee, want dan is half Feyenoord joods. Timmer, De Cler, Tiendalli, Greene, Wim Janssen en zo zijn er vast nog wel een paar op te noemen

Laatst bewerkt: 15 nov 2008
  20. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Go Ahead Eagles - Haarlem 1-2\o/\o/

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina