1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussies] [Deel 14]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 23 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    De grote 3 van vroeger hebben het dit seizoen ook af laten weten. Best jammer. Geen AJAX-PSV-Feyenoord meer bovenaan.
     
  2. JoeyC

    JoeyC Disney fan

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Ajax verdiende ook niet meer dan een gelijkspel. Als je na 70 minuten nog met 2-0 achterstaat tegen Heracles, dan mag je als Ajax zijnde blij zijn met een gelijkspel. Als er een team had gestaan dat ook maar iets beter was dan had dat gelijkspel er nog niet eens meer ingezeten.
    Ajax heeft een puntje overgehouden dankzij de onkunde van Heracles en Heracles heeft een puntje uit Amsterdam meegenomen dankzij de onkunde van Ajax.
    Dat een grensrechter dan onterecht vlagt voor buitenspel is dan gelukkig voor Heracles en ongelukkig voor Ajax, maar dat hoort bij het voetbal. Volgende keer is het weer andersom.
     
  3. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Ja precies, we zien wel. Zelfde geld vlamt Ajax volgende keer met 3-0 over de tegenstander heen. Iedere club kan z'n off-day wel eens hebben.
     
  4. JoeyC

    JoeyC Disney fan

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat PSV dan maar 2e wordt. Play-offs voor voorronde CL zijn afgeschaft O-)
     
  5. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    de play offs zijn dit jaar veranderd dus de nummer 2 heeft nu voorronde champions league en de nummer 3, 4 en 5 hebben uefa cup. de nummers 6 t/m 9 strijden voor de laatste uefa cup plek. ajax moet dus snel uit de 'vorm crisis' komen en weer goed gaan spelen anders worden ze niet eens 2de...
     
  6. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik was het er ook niet mee eens dat veel spelers, fans en ook Marco de schuld gaven aan de arbitrage. Ajax had dit gelijkspel totaal aan zichzelf te danken. De verdediging stond slecht, niet de eerste keer, en tegen Heracles hoor je gewoon te zorgen voor doelpunten. Als je dan in de 70ste minuut nog met 2-0 achterstaat dan kan je de arbitrage weinig verwijten ondanks dat deze weer enorm blunderen. Ajax kwam terug tot een 2-2 en de 3-2 hing lange tijd in de lucht. In de 10de minuut had het al 2-0 moeten staan maar Suarez mistte twee 100% kansen. Dat de grensrechter dan een doelpunt onterecht afkeurt is nou éénmaal zo. Na alle onterechte rode kaarten en ook dit weer kan ik er niet meer echt van wakker liggen. Neemt niet weg dat ik ook weer aardig pissig was op de arbitrage maar uiteindelijk was ik meer teleurgesteld in het spel en vooral de instelling van Ajax.
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Nee, ik vind dat ze gewoon een gelijkspel verdiende. Het ging me eigenlijk vooral om de reactie van Josh Gunit, volgens hem was het kampioenschap verspeelt door de arbitrage terwijl het uiteindelijk toch echt aan Ajax ligt en niet aan de arbitrage.

    Ben het eens met de post van Rocky hier ergens boven. :+
     
  8. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Ajax verdiende in mijn ogen wel drie punten. Ze hadden echt zóveel kansen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2009
  9. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Man, WEER een kut avond in Amsterdam. Eerst zaterdag, en nu gister. GVD zeg, 0-2, we zaten echt met z'n 3en om ons heen te kijken van, is dit serieus? Ajax was ZO godsklere slecht de eerste helft, niet normaal. Vanaf de 60e minuut gingen ze pas voetballen, komen ze nog snel op 2-2, ontploft de hele fuckin' ArenA in de 94e minuut, mensen die je totaal niet kent springen tegen je aan, en dan word ie afgekeurd. Zuurder heb ik 't nog niet gehad.
     
  10. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik weet alleen niet of dit Ajax wel klaar is voor de CL en zie ze eigenlijk liever in de Uefa Cup i.p.v. te moeten vechten om een Uefa plek via de CL, zoals dit vaak gaat bij Nederlandse clubs, hoe stom het ook mag klinken. De instelling van de spelers is slecht en dan raken we ook nog Suarez kwijt en daarnaast ben ik het totaal niet eens met de posities die Marco aan de spelers verdeelt. Als we de 2de plek kunnen behouden is dit mooi maar Ajax heeft nog een aantal lastige wedstrijden voor de boeg. Eerst kijken of Ajax nog bijdraait en ook echt een CL plek verdiend.
     
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik denk echt niet dat AZ de titel uit handen zal gaan geven maar je weet het nooit. Misschien verslikken zij zich wel in Roda JC en die wedstrijd erna.. Alles is nog mogelijk, ik blijf nog hopen. ;)

    Hopelijk haalt Ajax gewoon de tweede plaats en Champions League.
    Edit; Ik vind dat Ajax veel beter presteerd tegen betere clubs dan tegen de kleinere clubs. (HSV bijvoorbeeld.)
    Toen speelde ze gewoon goed en mooi voetbal. Hopelijk doen ze dit ook tegen Fiorentina.
     
  12. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    De hele eredivisie dit jaar loopt anders dan verwacht. Dat maakt het naar mij mening wel wat leuker op al is het niveau soms wel erg dramatisch. Maar nu sommige clubs het wat minder goed en andere juist beter doen maakt het wel wat spannender in de competitie.
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Uefa Cup is beter inderdaad. CL is gewoon te hoog voor Ajax in mijn ogen ( Maar ook voor alle andere NL clubs op dit moment ). Eerst maar eens kijken of ze wat tegen Fiorentina kunnen doen.
     
  14. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    CL is altijd beter dan UEFA Cup (voor elke club). Je speelt sowieso 6 wedstrijden op het hoogste niveau wat goed is voor de reputatie van de club, de ervaring van de selectie en de inkomsten. Eens zul je toch weer CL moeten spelen wil je weer mee gaan doen. Van het tegen elkaar spelen in onze sloebercompetitie wordt geen speler meer CL-waardig hoor.

    Wel vervelend dat de club die tweede wordt in de tweede voorronde van de CL moet beginnen volgend seizoen (dacht ik) :emo: Wat zijn we toch diep gezakt hier.


    En over dat gezeik met die arbitrage: Dat gebeurt bij iedere ploeg. Net zo goed als dat er geen KNJB bestaat is er ook geen complot tegen Ajax. Wat een bullshit. Soms zit het mee, en soms zit het tegen (kijk naar Heracles, dat drie weken geleden ofzo nog drie punten door de neus werd geboord na een zuivere goal te hebben gemaakt, terwijl ze nu een punt cadeau krijgen). Shit happens.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2009
  15. Remco

    Remco Guest

    Hmm, ik vind iets anders ook wel eens leuk, voor de verandering.
     
  16. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Je vergeet wel dat Ajax de laatste tijd veel personele problemen heeft!

    Het is ook niet de enige wedstrijd. b.v. feyenoord uit werd Ajax ook heel dik genaaid!:mad:

    En ik heb ect niet kunnen slapen vanacht. morgen repetitie op school dam.

    En Ajax heeft dit seizoen al laten zien dat het heel goed kan voetballen!b.v. HSV uit!
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2009
  17. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, tis leuk dat er verandering in zit, maar Feyenoord net boven degradatie vind ik echt zonde 8)
     
  18. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij worden de voorrondes gewoon anders georganiseerd en het is nog niet zo erg dat we een ronde lager zijn gezet.

    Terugkomend op de discussie; theoretisch gezien hoort Ajax idd makkelijk te winnen van heracles, maar voetbal is geen theorie en zo kan het gebeuren dat je achter komt te staan. Daar is niks aan te veranderen (ja tenzij ze elke wedstrijd de sterren van de hemel spelen maa dat gebeurt nergens), maar als Ajax dan toch nog de winnende weet te maken is het ongelofelijk irritant dat we daardoor 2 punten verliezen terwijl daar wel iets aan te doen is (hawkeye achtig gebeuren).
     
  19. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook wel voor een hawk eye systeem. Maar dan wel alleen voor dit soort situaties. Niet dat we dalijk voor elke scheet moeten gaan kijken of het wel allemaal klopt waarvoor wordt gefloten of juist niet.
     
  20. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Jij snapt 't. ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina