1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussies] [Deel 19]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 8 jun 2009.

?

Eredivisie 09/10, wie gaat hem winnen?

1. Ajax

53,6%
  2. AZ

7,2%
  3. Twente

3,2%
  4. PSV

17,6%
  5. Anders, namelijk...

9,6%
  6. Feyenoord

8,8%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HansSpijker

HansSpijker Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pff, zo ken ik er ook nog een paar, je wil toch niet zeggen dat wat ajax vorig jaar liet zien, met miljoenenaankopen nog wel, goed was of hoopgevend? "Ben jij de 6-2 tegen PSV of de 4-0 tegen Sparta vergeten", dat is zo ongelofelijk irrelevant. De ploeg stak destijds als los zand in elkaar, zo onvoorspelbaar als het maar kon. Je kan niets zeggen over een ploeg op basis van de uitslagen van het voorgaande jaar, met als schoolvoorbeeld AZ dat na een plaats in het rechterrijtje het jaar daarop doodleuk kampioen werd. Het vorige seizoen is vergeten, kijk naar hoe het er nu staat. Cissé is overigens wel een erg goede aankoop, die speler heeft overzicht en is erg balvast, plus het feit dat ie ook nog eens ongelofelijk snel is. Hij kan Feyenoords spel naar een hoger niveau brengen.

Precies hetzelfde liedje als hierboven, voorgaande jaren dit, uitslagen dat... het staat helemaal los van hoe het dit jaar gaat. Dit jaar is er namelijk een man aan het roer die beter met spelers om kan gaan, dan bedoel ik vooral het type vedette, dan de trainer van vorig jaar. Die had namelijk alleen ervaring met minder clubs en daar waren dan ook niet of amper vedettes te vinden. Ook zijn onze jeugdspelers een jaar ouder geworden en hebben veel ervaring opgedaan en zijn er twee zeer belangrijke en kwalitatief sterke spelers bijgekomen, de Guzman en Vlaar, en zijn er een aantal kwalitatief Feyenoord-onwaardige spelers uitgeflikkerd, Lucius/Timmer/Mols etc.

Feyenoord heeft misschien wel het beste middenveld van de eredivisie, daar hebben we een luxeprobleem, vergeet niet dat we ook nog Bruins (in potentie een topspeler, maar laat het te weinig zien), de ervaren Landzaat, de Guzman, enz achter de hand hebben. Een bank waar veel clubs toch wel jaloers op kunnen zijn denk ik. Nee, het middenveld is bij Feyenoord juist een van de betere dingen van het elftal. Feyenoord vecht zeker mee voor een plaats in de top 3.

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Man, het aantal ballen dat Enoh heeft ingeleverd is niet op twee handen te tellen. Ook elke keer van die lompe Afrikaanse kamikazeacties achterop mensen hun rug enzo. En dan nog die lakse houding er bij. Heb me dood zitten ergeren aan die vent. Hij heeft ook wel wat dingen goed gedaan, maar dat viel in het niet met de shit die van z'n voeten kwam vandaag.

Urby vond ik ook niet bijzonder, maar dat is ie nooit.

3. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen lijken te vergeten dat Feyenoord 2 seizoenen geleden tijdens de winterstop gewoon eerste stond. Probleem is alleen dat we te wisselvallig waren door verschillende redenen. En dit seizoen is het team een stuk sterker zoals Hans al zegt, een aantal sterke spelers terug van blessure. Cisse erbij, en een aantal prutsers eruit.

4. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik heb ook niet gezegd dat Feyenoord slecht is en een slecht middenveld heeft. Ik zeg alleen dat Feyenoord zich eerder moet meten met de ploegen die ik net noemde dan met de ploegen uit de poll. En dat Feyenoord winterkampioen of een geweldige reeks heeft neergezet tijdens een seizoen doet er niet echt toe. Het gaat over 34 wedstrijden. Anders heb ik ook nog wel een leuk statistiekje over mijn ploeg: NAC op Ajax na de beste ploeg van het kalenderjaar 2008 en in het seizoen dat ze 3e waren, wonnen ze ook het meest van iedereen na de winterstop.

Tegenwoordig gaat Feyenoord met net zoveel poep in de broek naar de Euroborg, Friesland, Rat Verlegh of Galgenwaard als dat deze teams naar de Kuip gaan. Feyenoord is de onoverwinnelijke status al een tijdje kwijt.

5. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    575
    Sorry, maar ik vond Feyenoord vandaag echt zwak. En niet omdat ik voor Ajax ben. De eerste 20 minuten was Feyenoord vel op de bal, maar daarna zwakte het echt weer in als vroeger. Als ik zag hoeveel kansen NEC wel niet had. Daarbij was het een blunder van die (ben zen naam kwijt) verdediger van NEC. Er is imo nog veel werk aan de winkel voor Mario Been. Daley vond ik btw wel erg overtuigend overkomen :).

Over Ajax ben ik best over te spreken. Ze speelden eindelijk na lange tijd eens stabiel en constant. Nu jullie net spraken over die ++ ed. Wat dachten jullie dan van Alderweireld! Die gozer deed het echt uitstekend vond ik. Ook voor Ajax vind ik dat er het één en andere moet veranderen.

6. HansSpijker

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al zei, hou maar op met de statistieken. Die zijn geen graadmeter voor wat er komen gaat. Ik ben oneens met jouw mening, Feyenoord is verplicht om elk jaar mee te doen om het kampioenschap, een doelstelling die nooit mag en zal veranderen. De onoverwinnelijke Kuip-status is inderdaad al drie jaar minder, maar ik heb er zeer veel vertrouwen in dat die zal terugkomen. We hebben kwalitatief gezien spelersmateriaal dat goed genoeg is om weer eens een heel jaar ongeslagen in de Kuip te zijn, zoals drie jaar geleden (behalve tegen ADO dan). Ook is ons spelersmateriaal gewoonweg beter en breder dan dat van de genoemde ploegen, we hebben wissels die ongeveer net zo goed zijn als de spelers die in de basis spelen en er is dus niet zo veel aan de hand als er een blessure is, behalve op de keeperspositie ( laat dat nu net zo zijn ). Ik denk dat dat bij de subtoppers toch echt anders is, als zij een bepaalde middenvelder missen zal hun team er toch echt minder op worden. Van de bovengenoemde stadions zijn alleen de Euroborg en het Abe Lenstra stadion vervelende plekken om te voetballen, de andere twee zijn voor Feyenoord nou niet echt de plekken waar we bang voor zijn.

7. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Oke dan zeg ik: Willem II wordt kampioen want de uitslagen van vorig jaar zeggen toch niets. En ik moet zeggen: die 3-1 winst was uitermate overtuigend.

Been heeft anders meerdere keren spelers uit de selectie gezet, zo goed ging hij blijkbaar niet met ze om. En vedettes heeft hij anders ook geen ervaring mee. En de prestaties van die jeugdspelers van vorig jaar zeggen toch, volgens jouw eerste stukje helemaal niets? Misschien zijn ze dit jaar wel heel slecht?

Deze onthou ik. Ben benieuwd.

8. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    2 seizoenen geleden wonnen we ook de Beker, dat is iedereen wel effe vergete erbij te zetten, V. marwijk ging liever voor de beker omdat het kampioenschap toch tever was.

9. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    :lol: Dus omdat hij graag de beker wilde winnen heeft hij een gehele seizoenshelft dramatisch gespeeld met Feyenoord vanwege 3 a 4 bekerwedstrijden?

10. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Nee, maar op het einde was PSV zo ver vewijderd, en feyenoord stond in de halve finale, dus dan is het logisch om je op de beker te focusen;)

11. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nergens gezegd dat Feyenoord vandaag goed was, heb zelfs gezegd dat NEC een punt verdiende. De discussie gaat over het feit dat Fisichella Feyenoord gelijkwaardig noemde aan teams als NAC, Utrecht, Groningen en Heerenveen.

En winterkampioen zijn doet er wel degelijk toe. Dat laat zien dat de club er toe in staat is, helaas hebben we veel last van blessures gehad en van een onrustig elftal.
    Ik vind ons team dit seizoen goed verbeterd. Rotte appels eruit. Maar goed, Als mensen denken dat Feyenoord weer 8e wordt of iets dergelijks mag dan is dat hun goed recht. Maar ik ben het daar niet mee eens. Maar dit is toch een eindeloze discussie, aan het eind van het seizoen zullen we wel zien wie er gelijk had. En zoals ik al eerder zei durf ik te wedden dat Feyenoord hoger eindigt dan 3 van de 4 clubs die Fisichella noemde.

12. HansSpijker

Leuk Bevonden:
    0
    Hahahaha, ja, je weet heus wel wat ik bedoel... Maar ik vond Willem II ook sterk spelen hoor, en die hebben in de jaren '90 best aardig meegedraaid bovenin, dus wie weet:p.

Joh, je snapt toch wel wat ik bedoel. Je weet toch welke spelers potentie hebben en welke niet. Sulejmani sloeg vorig jaar geen deuk in een pakje boter, misschien overtuigt hij dit jaar wel, want voetballen kan ie wel, zie Heerenveen. Slory was vorig jaar slecht en zal dat dit jaar ook wel weer zijn, als hij wordt opgesteld, want Slory is ook gewoon een kwalitatief matige speler.

Wat ik ook bedoel met het omgaan met spelers van Mario is dat het niet zo'n mietje is die de grote namen altijd binnen het elftal houdt. Hij is eerlijk tegen iedereen en dat was Verbeek in veel gevallen niet.

Oke, mocht het niet zo zijn, dan zal het niet aan mijn voorspelling liggen, maar aan wat Mario doet ( of beter gezegd niet doet ) met het spelersmateriaal.

Het mooie is dat we deze wedstrijd op zeker hadden verloren vorig seizoen. Als je slecht presteert en toch met 2-0 wint, dan lijkt mij dat alleen maar een goed teken. Okee, tegen een veelscorende ploeg was de score inderdaad minder in ons voordeel uitgevallen.

13. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik weet niet of jij of Nitram dat was, maar 1 van jullie zei dat Feyenoord het beste middenveld uit de Eredivisie had, maar dat vind ik toch echt wel overdreven. Bekijk het middenveld van FC Twente bijvoorbeeld maar eens. Ook die van AZ, PSV en Ajax vind eigenlijk wel beter en toch ook die van Heerenveen. (Overigens gaat NAC er niet echt op achteruit als er een middenvelder wegvalt. Daar hebben ze er zat van.) Feyenoord heeft misschien wel veel talent op het middenveld, maar ze zijn ook nog heel grillig en er zijn ook wedstrijden dat je Wijnaldum niet ziet. El Ahmadi heeft imo sowieso nog niets laten zien bij Feyenoord. Fer vind ik meestal wel sterk ogen, maar de rest is nog erg wisselvallig. Daarom kan ik ook niet inschatten hoe goed het middenveld van Feyenoord is. Dan heb ik toch liever een middenveld met Perez, Jansen/Tioté en Brama.

En die statistieken moet je wel meenemen als je een poll maakt, want daar begon deze discussie mee dus is het niet gek dat we met statistieken komen.

14. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Dus vorig jaar aan het begin van het seizoen zou volgens jou logica AZ niet in de poll mogen worden meegenomen. Aangezien ze een dramatisch seizoen hadden.

En ons team is op zeker 3 plaatsen sterker dan vorige seizoen. Door de terug keer van De Guzman en Vlaar, en de komst van Cisse.

Laatst bewerkt: 2 aug 2009
  15. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Mag voor Feyenoord hopen dat Vlaar het even vol houd. Die gozer raakt geblesseerd als hij een keer op de grond valt.

16. HansSpijker

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk als je zegt dat het middenveld wisselvallig is, daar ben ik het mee eens. Maar dat heeft ook te maken, deels, met de leeftijd van de spelers. Dan doel ik vooral op Wijnaldum en Fer, destijds pas 18 jaar, A-junioren materiaal dus. Wat betreft El Ahmadi, die komt er wel. Het middenveld van ajax vind ik fysiek zwak en dat van AZ is wel goed inderdaad. Verder vind ik PSVs middenveld ook aardig, maar al met al vind ik dat Feyenoord zeker niet onder doet voor het middenveld van deze clubs. Twente's middenveld vind ik ietwat oud en daar zitten ook een aantal spelers die aan de top van hun kunnen zitten, vooral Jansen en Perez. Verder moet Feyenoord altijd in zo'n poll staan, het is altijd onvoorspelbaar wat er op Zuid gebeurt en gezien de historie en de mogelijkheden van de club is zo'n plaats in een verder nietszeggende poll eigenlijk wel verplicht.

Het meespelen van Vlaar bepaalt grotendeels hoe de verdediging van Feyenoord staat, hij is essentieel en kan niet goed opgevangen worden... hij is echt heel belangrijk. Dat zal ook grotendeels bepalen hoe Feyenoord het in de competitie zal gaan doen.

17. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    AZ werd toch ook door niemand meer als kandidaat gezien vorig jaar? Overigens was die opmerking bedoeld voor HansSpijker, omdat die het onzin vond om met statistieken te komen. Dat kan jij niet vinden, want je noemt zelf ook statistieken op.

18. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, hield me hart vast toen ie op de grond lag. Het is een geweldige verdediger. Nu maar hopen dat hij het seizoen vol kan maken.

Dat komt omdat AZ werd gezien als een eendagsvlieg die we al zovaak gezien hadden. 2-3 seizoenen leuk meedoen en dan is het voorbij. Maar geloof mij, als Ajax dit seizoen 12e wordt staan ze alsnog in de poll staan. Dat komt gewoon omdat clubs als Ajax, PSV en Feyenoord al tientallen jaren meedoen, daarom heten ze ook de klassieke top 3. En dan is er altijd wel een slechte periode waarin de club het slecht doet, zoals die de laatste jaren ernstig het geval waren bij Feyenoord. Maar ik geloof heilig dat Feyenoord over een aantal seizoenen gewoon weer terug is. En dit seizoen in de top5 komt. Op papier hebben we gewoon goede spelers. Nu moeten ze nog een team worden.

19. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Winterkampioen is in mijn ogen onbelangrijk als je kampioen wilt worden. Als je voor de landtitel wilt gaan zul je moeten bewijzen dat je het over het hele seizoen de beste bent. Vooral in het voetbal van vandaag word dat moeilijker en moeilijker met de drukke schema's en dergelijke. Daarnaast heeft elke club wel eens last van blessures, schorsingen, etc

20. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    In principe is het onbelangrijk aangezien je nog 17 wedstrijden erna moet spelen. Echter laten de statistieken zien dat in de meeste gevallen de winterkampioen ook daadwerkelijk in mei de landstitel pakt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina