1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussies] [Deel 19]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 8 jun 2009.

?

Eredivisie 09/10, wie gaat hem winnen?

1. Ajax

53,6%
  2. AZ

7,2%
  3. Twente

3,2%
  4. PSV

17,6%
  5. Anders, namelijk...

9,6%
  6. Feyenoord

8,8%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Urby en Enoh waren beidde vandaag de zwakke schakels bij Ajax. Vooral als er meeverdedigt moest worden had je niets aan Urby. Dan stond hij maar een beetje te kijken wat die spelers van Groningen deden en als ze hem eenmaal voorbij gelopen waren begon hij er nog eens achteraan te rennen. Enoh was ook slecht met zijn vele balverlies.

Wielaert speelde vandaag ook beter dan mijn verwachtingen. De Zeeuw en Alderweireld waren wel echt klasse vandaag. Beste spelers van het veld.
    Sulejmani begint het ook steeds beter te doen en ik zie hem het wel heel goed doen dit seizoen bij Ajax.
    Tjaa, en Rommedahl.. Wtf is hij ineens aan het doen!?8) Ook een zeer goede wedstrijd van hem dus.

En dan ook even mijn respect uiten voor VVV. Zeer goed gedaan van ze en het was ook een zeer leuke wedstrijd om te zien. Ze speelden echt met passie. Die Honda is toch ook een beest zeg. Hopen dat ze bij Ajax hun ogen eens open doen en hem snel binnenhalen! Dan kan Urby ook plaatsnemen op de tribune om te kijken naar zijn medespelers in plaats van dat op het veld te doen.

2. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Sulejmani zag er fit uit in ieder geval, en ziet er ook meer afgetraind uit dan afgelopen seizoen.

3. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als die gaat aanzetten tot een sprint zie je hem wel op een aparte manier eerst naarbeneden kijken o.i.d. Blijf het een aparte loper vinden.

4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    FCdanny waarom speelde Kum eigenlijk niet? Heb hem in mijn Coachvanhetjaar team staan namelijk. 8) En ik kan niks vinden over een schorsing of blessure.

5. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Kum was geblesseerd, hij zat volgens mij wel op de bank maar was niet helemaal fit.

6. Marciiano

Marciiano Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Scheelt ook al dat hij die baard van hem niet meer laat staan. Maar ik denk dat we kunnen genieten van Sulejmani dit seizoen, ik denk dat jol wel weet hoe je hem aan de praat kan krijgen. de Zeeuw & Alderweireld speelde erg sterk vandaag, de Zeeuw is gewoon een speler die gemist werd op het middenveld en vond het jammer dat Aissati niet begon vandaag. Blij met de 3 punten vooral omdat het meestal een zware wedstrijd is in de Euroborg voor Ajax

7. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Die baard heeft er weinig mee te maken of iemand er fit uit ziet of zie ik dat verkeerd?
    Vorig jaar leek hij altijd wat dikkig en leek het of hij een buikje had. Misschien dat het ook door het shirt kwam en dat het nu anders valt ofzo. Hij speelde helemaal niet slecht in ieder geval.:)

8. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Schwalbe of niet. Was duidelijk dat Affelay puur op de man wou gaan van achter. En dan is het gewoon rood.

9. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Al weer flink wat dwalingen van de Arbitrage gezien deze ronde. Ze moeten duidelijk nog even inkomen :mad:

Mede daardoor balen van AZ. Wat een slap spel zeg, Heracles controleerde gewoon over AZ. Hopelijk zijn ze op scherp gezet en staan ze er volgende week.

10. matthew24

matthew24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ajax wordt denk ik kampioen ze hebben precies 2 mensen die ze in al die jaren niet hadden..jol en de zeeuw.

11. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Dit wordt echt al 5 jaar lang gezegd dat Ajax de juiste man binnen heeft gehaald. Het is met Huntelaar niet gelukt, met v. Basten niet en met de Zeeuw heb je nou ook geen topper in huis. Eerst maar eens een paar maanden tegen aan kijken en dan pas voorspellen..

12. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, er zijn duidelijk structurele problemen bij Ajax als je 5 jaar geen kampioen meer wordt en dat soort problemen los je niet eventjes op met Jol en De Zeeuw. Denk dat Ajax wel bovenin kan meedoen maar de titel, dat weet ik niet hoor.

13. matthew24

matthew24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de zeeuw geen topper? psv zou blij zijn als ze hem konden kopen en elke club in nederland denk ik.

14. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    We hebben al zo'n speler: Engelaar. Precies hetzelfde soort speler als je het mij vraagt. Met toppers bedoel ik spelers die het verschil kunnen maken. En ik zie in de Zeeuw niet een speler die het verschil zou kunnen maken. De enige topper die er bij Ajax rondloopt is Suarez. Bij PSV precies hetzelfde, de enige die daar echt boven iedereen uitsteekt is Afellay.

Laatst bewerkt: 3 aug 2009
  15. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ajax heeft geen behoefte aan toppers die het verschil maken (die hebben we al ook), maar aan teamgevoel. Dat kan Jol als geen ander brengen, en De Zeeuw brengt een stuk degelijkheid en duidelijkheid, ook geen overbodige luxe in het Ajax van de laatste jaren.

Geen garantie voor de titel natuurlijk, maar ik heb wel 't gevoel dat ze eindelijk eens de zwakke punten aanpakken (ook gezien het feit dat ze nog zoeken naar een (geroutineerde) verdediger en een diepe spits).

Laatst bewerkt: 3 aug 2009
  16. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    575
    Sorry, maar heeft iemand hier echt serieus een keer gezegd dat Van Basten de reddende engel bij Ajax zou zijn :+?

17. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Nee, maar bij een club als Ajax wordt toch verwacht dat elke 'versterking' die wordt gehaald een bijdrage levert voor een mogelijk kampioenschap. Ajax gaat volgens mij niet hun doelstelling veranderen om voor de 2e of 3e plaats te gaan.

18. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Daar heb je een punt. Ajax heeft baat bij continuïteit, zekerheid en teamgevoel. Anders gaat het per definitie mis. Een basis die bijna elke week hetzelfde is, zodat het op elkaar ingespeeld raakt en als er een paar belangrijke schakels onverhoopt wegvallen door blessures, ziekte of schorsingen dat die posities moeiteloos ingevuld kunnen worden.

Ajax is aan hun stand verplicht om elk jaar voor het kampioenschap te gaan. Hetzelfde geldt voor PSV. Dit komt omdat Ajax elk seizoen wel een kampioenswaardige selectie heeft. Alleen duidelijkheid en continuïteit heeft Ajax al die jaren opgebroken. Van Basten wisselde bijna elke week weer het halve elftal om. Brengt spelers die eerder uit de selectie waren gezet plotseling weer in de opstelling. Was geen touw aan vast te knopen iig.

19. HEMAw0rst NL

HEMAw0rst NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aan de trainer zal het dit seizoen in ieder geval niet liggen bij ajax. Ik vind het ook echt klasse dat hij een speler als rommedahl (hoe spel je dat?:+ ) niet gelijk bij het grof vuil heeft gezet maar gewoon een kans heeft gekregen.
    Hoe jammer ik het ook vind, ik denk dat ajax wel de beste kaarten heeft om dit seizoen de titel te veroveren. Alleen de defensie kan het verpesten maar voor de rest lijkt alles goed te staan.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    De verdediging gaat het zeker verpesten... Kijk naar de cijfers, en je kan concluderen dat je een kampioenselftal bouwt vanuit de verdediging. PSV heeft het altijd laten zien. Je wordt geen kampioen met een superspits die alles scoort, maar met rust en vertrouwen achterin.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina