1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Marokkaanse criminelen, wat moeten we er mee?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 20 okt 2003.

1. ssj2_vegito

ssj2_vegito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En die crap van we hebben genoeg gedaan om ze zich bij ons thuis te voelen dat slaat ook helemaal nergens op. Vanaf het begin dat ze hier waren wouden een heeeeeleboel mensen dat ze weggingen (hebben ze laten blijken ook) en vergeet niet de reden waarom ze hierheen komen. Omdat Marokko een over het algemeen arm land is en dus denken die mensen dat het hier een paradijs is. Wij westerlingen leven van de armoede van arme landen dus ik denk dat we meer aan Marokkanen, arabieren etc etc te danken hebt dan menig Nederlander denkt. Uiteraard is dit geen goedkeuring voor het gedrag van sommige Marokkanen maar er zijn ook genoeg die wel hun best doen.

2. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Dat komt waarschijnlijk omdat er nog altijd meer Nederlanders in Nederland wonen...

Goed je hebt gelijk, je kan geen hele bevolkingsgroepen over één kam scheren, maar het is gewoon zo dat deze jongens zich altijd weer op de voorgrond zetten en dat is zelden op een positieve manier. Het is misschien een extreem idee, maar misschien moeten we een voorbeeld nemen aan Denemarken.

Daar ben je als 'buitenlander' niet welkom in het land als je geen werk hebt. Je móét daar werken anders kan je meteen weer terug. Dus niet asiel aanvragen en direct een uitkering aanvragen... Goed voor de huidige Marokkaanse gemeenschap is dat geen optie, want zij zijn wettelijk al Nederlands. Maar voor nieuwkomers, lijkt me dit een prima restrictie.

3. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    ik weet niet meer wie het zei, maar dat die criminelen geen marokkanen zijn maar nederlanders met ouders van marokkanen zijn vind ik een beetje een rare uitspraak. voor mij komt het in elk geval op het zelfde neer. als ze echte nederlanders waren zouden ze toch ook nederlands moeten spreken

4. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Kijk ik zal even vertellen hoe het bij ons op school gaat. Ik zit op het Erasmus college te Zoetermeer want een vrij nette school is. Dus zelden vechtpartijen en gekloot enz. Onze school heeft netzoals de meeste scholen 3 niveau's: VMBO, HAVO en VWO.
    Later er nou in heel 4 en 5 vwo in totaal 2 mensen zitten van buitenlandse afkomst. Dus dat is ongeveer 298 Nederlanders en 1 egyptenaar en 1 marokkaan. En zelfs van deze 2 weet ik dat ze gare dingen uithalen (de 1 is zwaar agressief en de ander heeft altijd gestolen zooi te koop).
    Gaan we nu naar de havo dan word het aantal buitenlanders al groter maar als we naar de Mavo gaan zijn er meer buitenlanders dan Nederlanders.
    Zie je ruzie ergens op straat in Zoetermeer dan zijn het altijd buitenlanders. Gewoon altijd. Ik denk dat ik in de laatste 4 jaar ongeveer 4 keer Nederlanders ruzie heb zien schoppen en de velen overige keren waren het buitenlanders.

Ik heb niks tegen buitenlanders hoor maar dit soort feiten laten toch wel duidelijk zien dat er iets mis is.
    En volgens mij ligt dat gewoon aan de houding. Een buitenlander hier in dit land is in de minderheid en zoekt daarom naar bescherming en zoekt naar mensen van zijn eigen soort. En op dit moment gaat het volgens mij fout. Ze krijgen een soort eigendunk van zichzelf omdat ze uit een ander land komen en hebben het gevoel dat ze zich niet aan de regels hoeven te houden.

5. biertje-bbm

biertje-bbm Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik kom eigenlijk nooit lastige marokanen tegen, behalve natuurlijk vanuit de kranten en tv, MAAR dat zal wel aan mij liggen.

In iedergeval ervaar ik totaal geen angst voor marokanen als ik op straat loop. Ach, maar ik schijt dan ook niet gelijk in mijn broek als mensen even in een andere taal spreken tegen elkaar. Tja ik vind het ook niet beangstigend als een groepje blanke jongens met scootertjes rondhangt bij het winkel centrum. Waarom zou ik het dan opeens eng vinden als wat gekleurde jongens dat doen. OHHHHHHH nee ze gaan me beroven........run for my life.

Het zal best allemaal waar zijn wat er in de media word verteld. Maar ik kom het op straat dus gewoon nooit tegen. Maar ja het zal wel weer aan mij liggen. Mischien dat ik niet zo gevoelig ben voor de door de media aangepraatte angst ;)

En leo jij bent gewoon vreemd want wie zegt dat marokanen geen nederlands kunnen. Jij kent zeker 1 marokaan en die lult zekr alleen maar raak in het berbers op "dit was het nieuws".

6. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Ze worden vaak 'crimineel' omdat de ouders ervan geen Nederlands spreken en geen afspraken met ze maken.

Hoevaak zie je wel niet kleine jongetjes van 7 jaar om 23 uur 's avonds doordeweeks nog beetje buiten rotzooi trappen?! Die ouders doen er gewoon niets aan dus zo begint het. Of men leert het van de broer ofzo. Ze zijn bijna altijd uit op ruzie, rotzooi trappen, dingen vernielen. Loop maar door een stad en kijk maar ff zo'n groepje aan, voordat je het weet beginnen ze al tegen je te schelden en weet ik veel wat nog meer. Hebben ze niets anders te doen ofzo?!

Je hebt ook weer hele goede, daar heb ik niets op tegen. Maar het erge is dat merendeel in Nederland gewoon 'tuig' is en daardoor krijgt iedereen vooroordelen over deze etnische groeperingen ten nadele van de goeden.

Daarbij was voor mij vooral de maat vol toen vorig jaar R. Steegmans in Venlo zomaar werd doodgetrapt door jawel marrokanen. Alleen omdat hij even zei dat ze op de scooter niet zo snel moesten gaan bij een supermarkt omdat een oud vrouwtje viel.

Dat ze die mensen maar gelijk op een enkeltje thuisland zetten! Want in hechtenis enzo kost alleen maar geld en daar heeft NL nu vet tekort aan.

Daarbij vindt ik het ook heel irritant hoe ze uitkeringen 'trekken'. Ze willen hier geen werk, ze willen geen NL leren, kennen alleen het woord 'discrimintatie'. Ik heb bij een bank gewerkt , kwamen ook genoeg mensen die dan kinderbijslag of uitkeringen van de rekening haalden en dat dan gelijk naar hun thuisland stuurden. Dus die kinderen staan vaak hier geregistreerd enzo, dus krijgen ze ervoor geld en ze wonen dan in die andere landen. Echt belachelijk. Dat ze dat maar ook is aanpakken, want wij Nederlanders betalen ervoor hoor. Ik vind als ze zich niet willen aanpassen aan ONZE cultuur, dan laat ze maar verrekken. Als wij daar zouden gaan wonen moeten wij ons ook aanpassen dus.

Jullie hoeven me nu geen racist te noemen, want dit is gewoon de waarheid !

7. biertje-bbm

Leuk Bevonden:
    0

Tuurlijk.....ze krijgen een eigendunk dat verklaart een hoop. Nee nu kom je toch met een volledig kloppend en vanzelfsprekend argument dat ik je wel moet geloven.

Laat er nou nog niet zo lang geleden op het NOS journaal gemeld zijn dat allochtonen werklozen actiever naar werk zoeken dan hun autochtonen tegenhangers. Maar dat zul je vast gemist hebben...... het is je vergeven.

Als jij familie in het buitenland hebt en zij hebben gewoon geld nodig, dan zou jij het natuurlijk niet sturen. Want je uitkering (want jij kunt gelijk zien dat het geld op hun rekeing van een uitkering is) mag je natuurlijk niet besteden naar je eigen inzicht. Jij verwacht zeker dat mensen eerst even toestemming aan jou moeten vragen vordat ze iets met HUN geld doen. Want op het moment dat je, je uitkering krijgt is het gewoon jouw geld. Echt weer het type persoon dat denkt dat alle uitkeringen naar allochtonen gaan.

Laatst bewerkt: 20 okt 2003
  8. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    De ouders voorlichten en zorgen dat de volgende generatie goed in staat is om hun kinderen een (ietwat) westerse opvoeding te geven.
    Aangezien de meeste marrokanen in elk geval de lagere school doorlopen moet dat in de toekomst een stuk beter gaan.
    Helaas is er geen grip te krijgen op de hedendaagse generatie.

9. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    /\ zou kunnen, maar de ouders van de volgende generatie zijn de ''criminele jonferen'' van nu. ik zeg niet dat alle marokanen criminelen zijn.
    maar ik las laatst voor nederlands het boek ''Zoveel liefde'' van Hans Sahar.
    de schrijver is zelf ook marokaan, en de hoofdpersoon ook.
    zo krijg je wel een negatief beeld van de marokaanse jongeren, en omdat de schrijver ook daar bij hoord(e) zit er vast erg veel waarheid in.
    het gaat ook oevr bende's tegen elkaar, dat kan toch neit, dat hier in nederland marokaanse bende's zijn?
    dat er bende's zijn zal wel niet tegen te houden zijn, maar als ze alleen uit marokanen bestaan sluiten ze zich wel af voor de ''Nederlanders''.

ik denk wel dat bovenstaande een oorzaak is van de ciminaliteit

een, 1 van de meerdere
    *voor de duidelijkheid*

10. salva

salva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een feit dat in de nederlandse gevangenissen een grote meerderheid van buitenlandse afkomst is, maar dat zie je volgens mijn wel in meerdere landen.
    Wat er aan te doen?, 1. Zwaardere Straffen en meer TBS en of electronische straffen.
    Ik heb een kroeg en ook bij mijn komen wel eens zware jongens "van NL afkomst" die naar mijn inzien echt niet op straat horen.
    Wat betreft de inwoners met een buitenlandse indentieteit en nationaliteit 1x keer in de fout en terug naar je eigen land!.

Groetjes van een italiaan

11. masterChief88

Leuk Bevonden:
    0
    geldt dat ook voor italianen?
    of alleen donkere mensen?

12. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Een aantal weken geleden heeft er nog in het NRC gestaan dat het anti-semitisme op scholen in grote steden toeneemt.
    Op radio 1 was drie dagen later een interview op een "zwarte school" , een marokaans jongetje van zes die stond te schreeuwen dat alle joden dood moeten!

Natuurlijk is er altijd een kleine groep die het voor de grote meerderheid verpest, maar mensen die dit soort dingen rond schreeuwen zijn meestal wel de eerste die zeggen dat ze gediscrimineerd worden.

Zero-tolerance, verplichte inburgering, ik vind dat op het moment dat mensen asiel aanvragen ze moeten kunnen aantonen dat ze hun gezin financieel kunnen onderhouden en in het bezit zijn van een vaste baan.

Kijk het gaat niet alleen over de taal beheersen, het gaat ook over de normen en waarden die in een gemeenschap gelden.

13. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ach kijk, de klassieke fout. De schrijver is marokkaan, de hoofdpersoon is marokaan dus zal het boek 'wel erg veel waarheid bevatten'. Dat boek is nog altijd fictioneel dus niet autobiografisch. Zou het boek wel autobiografisch zijn of elementen daarvan bevatten, dan zegt dat nog geen fuck aangezien de schrijver in een jeugdinrichting heeft gezeten, dat zal ongetwijfeld een grotere invloed op zijn schrijverschap hebben uitgeoefend dan zijn marokkaan-zijn. Ik bedoel als een Nederlander in een jeuginrichting heeft gezeten en hij schrijft over jeugdbende's en jeugdcriminaliteit, zegt dat dan ook wat over zijn nationaliteit of toch meer over de situatie waar hij in zat?

Volgens mij was er hier sprake van twee mensen met twee nationaliteiten.
    1. Een Marokkaan
    2. een Nederlander.
    Zegt dus niks.

Tuurlijk waarom niet, en als blijkt dat meisjes met blonde haren meer crimineel gedrag vertonen dan moeders die borstvoeding geven dan moeten we de straf daar op aanpassen! En als blijkt dat mensen met grote neuzen weer meer crimineel gedrag vertonen dan meisjes met blonde haren, dan moeten we daar de straf op aanpassen! Om over mensen mensen die met één been een beetje trekken nog maar te zwijgen, die zouden ze meteen moeten opsluiten!

|:-

14. masterChief88

Leuk Bevonden:
    0
    vooral dat laatste, ze zijn, ook al wonen ze hier al enkele generalties, hier wel te gast.

ik werk in een supermarkt, en er worden regelmaatig winkeldieven betrapt.
    er is heir een azc, daar wonen 800 mensen, in de stad wonen 15.000 mensen.
    50 % van de diefstallen wordt door azcers/buitenlanders gepleegd, maar wat vooral op valt dat de nederlanders die stelen de leeftijd hebben van 10 tot 17/18. kinderen dus.
    bij de buitenlander's ligt dat tussen de 6 (!) tot boven de 50.

15. biertje-bbm

Leuk Bevonden:
    0
    damn ik weet eigenlijk niet hoe je hier op moet reageren. Heb jij eigenlijk wel door dat er in nederland heel veel van oorsprong duitsers/fransen/belgen wonen.

wat jij eigenlijk bedoelt is: NIET BLANKEN ZULLEN ALTIJD GASTEN ZIJN.

Wat dus betekend dat jij eigenlijk marokanen nooit als nederlanders ziet. Wat DUS betekend dat jij marokanen nooit als gelijken ziet maar altijd als anders. Maar jij verwacht wel dat ze zich aanpassen naar jouw zelfbeeld. Hoewel dat dus onmogelijk is omdat ze voor jou anders zijn. Begin je al een patroon te herken?

Dus het hele vage van dit verhaals is dat men altijd totaal aan nederlandse maatstaven aangepaste burgers wil. Maar tegelijk deze burgers nooit als nederlanders ziet. Begint het al duidelijk te worden dat het probleem niet zo simpel is als: "marokanen zijn criminelen"

ZUCHT....rinus....je weet toch wel dat voor dat je in nederland een baan kunt krijgen je een werkvergunning nodig hebt. Een aziel zoeker heeft dus geen werkvergunning. Die mag NIET WERKEN. DUs kan ie niet in bezit zijn van een vaste baan. Je kunt pas werk zoeken nadat je aziel hebt gekregen ( nederlandse burger). JIj neemt dus mensen dingen kwalijk waaraan ze niks aan kunnen doen

16. salva

salva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Italianen zijn ook buitenlanders toch, of zijn wij wel zo goed ingeburgert dat we niet meer opvallen?.

Ik ben inderdaad wel van mening dat Italianen, spanjaarden, grieken, duitsers, belgen, engelsen, finnen, zweden, zwitserse, oosterrijkers, ieren allemaal een beetje de zelfde normen en waarden hebben als nederlanders.

Ik ben dan ook wel van mening dat religie voor de meeste problemen zorgt.

Maar als een italiaan zich hier niet gedraagt of netjes gaat werken mag ie van mijn ook vertrekken hoor.

17. biertje-bbm

Leuk Bevonden:
    0
    verschil zijnde dat als jij overstraat loopt niemand ziet dat je een "buitenlander" bent. Groot verschil......

18. masterChief88

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, dat is wel een beetje racistisch, je steld Ik ben inderdaad wel van mening dat Italianen, spanjaarden, grieken, duitsers, belgen, engelsen, finnen, zweden, zwitserse, oosterrijkers, ieren zo wel boven donkere mensen.

maar ja, wel moeilijk om ieren en marokanen te vergelijken ofzo.
    dzs een heel andere situatie denk ik, jij woont hier niet omdat er oorlog is in Italie, om dat daar geen werk is, geen goede leefomgeving.
    natuurlijk kun je daar ook wel problemen hebben, maar voor marokanen is dat veel meer/erger.

ik ben wel van mening dat Europeanen (italianen ook) in Nederland eerder moeten worden geaccepteerd dan marokanen, andersom zou voor ons ook logischer zijn.
    daar komt nog bij dat europa 1 groot land is, de samenwerking is erg hoog.

19. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Niet elke nederlander is crimineel
    niet elke medelander is crimineel

Het gaat er om dat de criminaliteit onder jongeren gigantisch toeneemt, zowel onder allochtone als autochtone nederlanders
    De groep waar het nu over gaat, marokanen, hebben het temperament wat ze parten speelt.
    Waar een nederlander, op het moment dat hij door een agent wordt aangesproken om weg te gaan, het merendeel zal luisteren. heb ik het gevoel dat marokanen, door hun achtergrond of temperament, altijd een discussie zullen willen starten over de redenen.

Voor de rest kan ik er niet veel over kwijt, ik heb totaal geen inzicht hierin, maar ik moet wel zeggen dat buitenlandse jongeren altijd heel nadrukkelijk aanwezig zijn!

Meer buitenschoolse opvang, zonde van het geld, ik ben nu 28 en vroeger moest iedereen zich na school ook maar gewoon vermaken.

Gewoon weer allemaal na schooltijd op straat voetballen.

20. masterChief88

Leuk Bevonden:
    0
    het gaat nu over een marokaan in nederland, niet over een nederlander in nederland.
    of de schrijfer in een jeugdinrichting gezeten heeft weet ik niet, ik bedoel gewoon dat een marokaan zelf spreekt over hun eigen over last, toch opvallend.

* spreekt is schrijft in di geval*

Deel Deze Pagina