1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Marokkaanse criminelen, wat moeten we er mee?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 20 okt 2003.

1. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    marokanen hebben een andere cultuur, andere normen en waarden, ik bed de oudste zoon, maar doe niet veel bijzonder's, marokanen zijn dan al kostwinnen's, moeten geld afstaan van een bijbaantje enz.

dat geeft ook wel eens problemen

2. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Dat begrijp ik. Het was dan ook een hypothetisch voorbeeld, wat als het een Nederlandse schrijver was en geen Marokkaan (let even op het woordje 'als'!) had je dan dezelfde conclusie kunnen trekken?

Laatst bewerkt: 20 okt 2003
  3. salva

salva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben een zuid italiaan met een bos pikzwarte krullen, dus echt geloof me ik wordt vaak vergeleken met een turk of griek.

En ik ben verder tegen niemand zolang hij of zij zich maar gedraagt en aan de regels van het land houd.

4. masterChief88

Leuk Bevonden:
    0
    nee, maar dat doe ik wel omdat hij dat wel is, en ook in het criminele circuit heeft gezeten.

5. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Juist omdat hij in het criminele circuit heeft gezeten is hij niet representatief voor de gemiddelde Marokkaan (of je moet impliceren dat alle marokkanen in het criminele circuit zitten)Afgezien van het feit dat het boek fictoneel is, is het boek al zeker geen afspiegeling van de gemiddelde marokaan, zijn situatie is vrij uitzonderlijk. Je kunt aan de hand van een fictoneel boek van één Marokkaan die zijn uitzonderlijke positie beschrijft geen blauwdruk opmaken van de gemiddelde Marokkaan. Hoogstens van een bepaalde groep (zijn groep) Marokkanen (als het geen fictie zou zijn geweest.)

6. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je ken wel zeggen je moet Marokanen niet over een kam scheren maar het wel steeds moeilijker.

Bijna de helft van mijn vrienden groep is van buitenlandse komaf, mijn vriendin ook. Hoewel hier geen marrokanen bij zitten ken ik er toevallig 2 best goed. Een is jarenlang (een) van beste vrienden geweest en heb een bijna 5 jaar zwaar goed met die gast opgetrokken. Helaas is het een crimineeltje, was hij vroeger al. Geen ouwe vrouwtjes terroriseren ofzo hoor maar hij heeft overal schijt aan. Eigenlijk zijn we hier door ook uit elkaar gegroeid, nog steeds wel af en toe contact maar stelt eigenlijk niet veel voor.

Anyways ik heb dus wel honderden gesprekken met die gast gevoerd over Marrokanen en hun gedrag en zijn gedrag. Hij geeft ook zelf toe dat 90 % crimineel zijn, stiekem vind hij het ook wel stoer.

Ligt het aan de ouders? Weet je wat het is, controle is er te weinig, veel te weinig. Komt zijn pa er achter wat die gasten uitvoeren! geloof me, dan had hij em kapot geslagen.

Crimineel zijn is door zijn buurt gewoon met de paplepel ingegoten. Sinds die 5 jaar was vragen die gasten van 20 aan hem of hij dit niet ff deed of dat, geinig natuurlijk, een mannetje van 5 die kutwout tegen de politie schreewt moeten ze gedacht hebben.

Nu schept hij ook op over crimineel gedrag van neefjes, broertjes.
    Zeggen wat je wil maar door crimineeltje uit te hangen krijg je van sommige jeugd tegenwoordig respect(niet alleen alleen van Marokanen)

Die andere marrokaan zit bij de politie en dat is een van de beleefste en aardigste gozers die ik ken 8)

Wel vreemd trouwens dat iederereen in mijn vriendengroep zich echt Nederlander voelt( Zijn ze allemaal wel, maar je snapt wat ik bedoel). Heel veel Marrokanen voelen zich totaal niet Nederlander, mischien omdat ze niet geaccepteerd worden, maar mischien ook niet.

In DenBosch is het met criminale marokanen eigenlijk best erg, ken er dus 1 die het niet is. Tis eigenlijk zo dat je als Nlér beter niet in je eentje in bv. de Hambaken kan gaan als je niet een paar van die gasten kent.

Oplossing: Vet zware straffen, voor iedereen mocht dat niet duidelijk zijn.

7. masterChief88

Leuk Bevonden:
    0
    deze discussie gaat over criminele marokanen, en daar doel ik op

8. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Ik ook. Maar Grieken zijn cool :D _O_

9. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Klopt, maar dat wisten we al...:
    http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=21736

Wanneer er iets gebeurd? Ik weet het niet, het is nog steeds allemaal discriminatie blijkbaar.

10. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Vanmiddag hoorde ik nog iets leuks op de radio tijdens het werk. Ze willen nu de ouders van de buitenlandse criminelen de schulden laten betalen die zij veroorzaken. Zelfs als ze leven van een low-budget uitkering dan zal deze gewoon worden ingekort tot het volledige bedrag is terug betaald. Zo willen ze ervoor gaan zorgen dat de ouders hun kinderen beter in de gaten houden.
    De conclusie die ik zelf hier uit trek is: Onder de 18 zijn je ouders financieel verantwoordelijk voor je, boven de 18 dus niet. Dat wil zeggen dat er meer buitenlandse criminelen zijn als Nederlandse criminelen, anders zouden ze wel in 't algemeen over criminele jongeren praten.

Ook in Tilburg willen ze specifiek de buitenlandse criminelen harder aanpakken hoorde ik op de plaatselijke omroep televisie. Het schijnt dat 50% van de criminaliteit daar gepleegt word door buitenlanders terwijl maar 20% in Tilburg buitenlands is.

Wat ik jammer vind is dat je hier weinig over mag zeggen omdat je dan als racist word beschouwdt, alleen omdat je bewijst dat er meer overvallen en diefstallen gepleegt worden door buitenlanders discrimineer je. Ik wil dus ff erbij zeggen dat ik niet wil en zeker niet probeer te discrimineren want ik heb respect voor iedereen, ongeacht afkomst. Ik heb alleen een hekel aan mensen die 't voor andere verpesten, ongeacht afkomst. Het valt me jammer genoeg wel op dat er meer buitenlanders de boel verpesten en zorgen voor een gespannen sfeer buiten op straat.

11. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Jaja, goede opmerking moet ik zeggen. O ja, gister heeft mijn buurman mij uitgescholden, ik moet niet vergeten om morgen even zijn dochter te verkrachten... |:-

Ookal hebben ze nog zoveel reden, iedereen (ik bedoel dus niet een bepaalde etnische groepering) die deze streken uithaald moeten ze meteen opsluiten.

Waar ik me eigen idd ook mateloos aan kan storen is als bij bepaalde herdenkingen er een paar gasten zijn die o zo leuk denken te zijn. Ik weet nog dat ik een week na 11 september in de Kuip zat, en dat er toen 1 minuut stilte was voor de wedstrijd. Gaan er gewoon sommige gasten zitten joelen en lachen enz... :mad:

Kijken of ze het ook leuk vinden als ik ga lachen en joelen als hun bij het graf van hun moeder/vader/ander familielid zitten. Echt die gasten sporen gewoon niet!

12. Jammer dat veel Marokkanen het verpesten voor de groep die wel zijn best doet.

Zulke probleemjongeren moet je gewoon een retourtje Marokko geven.

13. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Liever een enkeltje..

14. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    ff mening kwijt:
    er zijn idd veel criminelen onder de 'buitenlanders'
    dat komt denk ik door de ouders en de vrienden waar mee ze omgaan...
    gewoon idd zwaardere straffen voor ALLE criminele activiteiten voor IEDEREEN, als de autochtonen helemaal nix doen, dan hoeven jullie helemaal nergens voor bang te zijn, toch??
    anyway ff over uitkering:
    Mijn moeder krijgt een uitkering, mn vader zit in turkije, wachtend op mn moeder, waarom??
    omdat wij geen zin hebben in dat uitkering (niet echt zoo! goed van te leven als jullie denken, ik klaag niet heb alles wat me hartje maar kan begeren niet alleen van dat uitkering trouwens), en willen dat mn vader erbij komt om voor ons de kost te verdienen, al 14 jaar zijn we met van alles bezig...
    mn moeder moet een 1jarig contract hebben om weer officieel met m te trouwen... per dag acht uurtjes en dat voor een vrouw van 36 met reuma en soms last van ernstige hyperventilatie (een keer ermee naar de ziekenhuis geweest maja) (komt dus door hevige stress..) ze huilt heel vaak.. omdat ze geen passende baan heeft/had gevonden, maar toevallig vandaag heeft ze een contract getekend van 1 jaar... nu is ze weer in een best wel 'happymode' hoop dat dat zo doorgaat....
    ik heb bytheway nog een zusje....
    we waren vroeger zo! de klos dat we hulp van anderen kregen... (das nu trouwens wel over;))
    en dat terwijl we helemaal géén uitkering willen ontvangen...
    als ik naar turkije zou gaan om met zn allen daar te wonen (wat niet hoeft, nl nationaliteit) zou ik niet zo een goede toekomst voor me liggen als in nl, ik vind dat ik daar recht op heb,
    ik vind dat álle mensen zich één met elkaar moeten voelen, op de hele wereld dus..... maar dat is dus nog lang niet zo....

ik kies ook bewust zelf voor een goede toekomst, door op mezelf te passen, ik rook niet, ook geen trekje genomen (ik haat het zo erg dat ik soms té kwaad word op me tante(s ), heb echt waar geen 1 slok alcohol gedronken, heb nog noooitt wat gestolen al is t iets totaal onbelangrijks... geen behoefte aan....

15. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Tja...

Het zijn de jongens die voor problemen zorgen...(Ik woon in Amsterdam dus ik weet er alles van (helaas))

Veel meisjes spreken goed Nederlands en zitten op school of hebben werk....

Maar dan heb ik het over de jongere Marokkanen, want ik vind dat de ouderen helemaal geen moeite doen om Nederlands te leren of zich met andere groepen te bemoeien, het enige wat ze hebben zijn Marokkaanse vrienden/vriendinnen en de Marokkaanse TV etc..............

16. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ik vind niet meer normaal.
    Pas geleden ook in Renesse: Stuk of 3 marokanen Kwamen op een gast af en zeiden:"Lach je of moeten we je verkrachten?"
    "Dan lach ik wel." zei die gast. Komt er een 4 de marrokaan op hem af snijt ie zun mond hoeken door.

WAAR VOOR DOEN ZE DAT GVD?

17. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat is je bron being- xboxed???

Dit gruwlijke verhaal heb ik namelijk al een paar keer gehoord(in verschillende steden)

1. Er lopen echt mafkezen rond die overal hetzelfde horror geintje flikken.

2. Een racist probeert marokkanen zwart te maken.

(in het verhaal zijn het altijd marrokanen namelijk.

18. Freerider

Freerider - Oldskool NL -

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm...dit onderwerp blijft toch een hoop mensen boeien.
    Met een hoop uitspraken ben ik het wel eens, maar zeker niet alles.
    De laatste tijd staat het nieuws weer vol met verhalen over Marokaanse criminele praktijken.
    Hanggroepjongeren die zich blijkbaar vervelen en vervolgens rotzooi gaan trappen...
    Ik woon al m'n hele leven in Amsterdam, en tot nu toe een jaar of acht in West...de meerderheid van alle buren zijn van Marokaanse afkomst.
    Dus ik kan over de meeste dingen wel mee praten dacht ik zo.
    Meeste verhalen kloppen wel, en het 'grappige' vind ik toch altijd weer dat je het soms goed kunt vergelijken met voetbal en de daarbij horende supporters...
    Alleen hebben we het hier dan over Nederlanders die met hele legioenen de boel kort en klein slaan, mensen bedreigen, mensen de hersenpan inslaan, politie verrot schelden/gooien etc.etc.
    Maarja, er zijn tegenwoordig inderdaad ook veel 'Arabische' jongeren die te ver gaan met bepaalde dingen.
    Het probleem oplossen word een pittige klus, dat kan ik je wel vertellen !
    Wat volgens mij een sterke zet is : ten alle tijde hun ouders meteen inlichten.
    Het klopt dat de ouderen (die meestal niet zo goed hollandsch praten) heel streng kunnen zijn.
    Denk maar niet dat ze hun kroost gaan aanmoedigen om rotzooi te trappen.
    En verder geldboetes (die bij minderjarigen bij hun ouders terecht komen!)
    Mensen terugsturen naar eigen land heeft weinig zin want de meeste zijn hier geboren.
    Hopelijk gaat de hele situatie binnenkort veranderen, want ik heb ondertussen geen zin meer om klappen uit te delen aan volk dat mij lastigvalt...tja...
    :p

19. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Heb het gehoord van iemand die het had gezien.
    Enweet zeker dat ie niet liegt.

20. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Vervolgens Veggies reactie. |:-

Ik weet ook wel dat hij hier eerder over is gequote, maar ik doe het ook nog een keer omdat ik echt zwaar pissed off ben over zijn reactie. :mad:

Geef mij maar eens goede redenen dan om bejaarden te terroriseren of vrouwen lastig te vallen. En kom niet aanzetten dat maar incidenten zijn want dat zijn het allang niet meer. Met name de agressieve houding van moslim mannen tov Westerse vrouwen wordt steeds erger. Moslima's dienen "beschermd" (ook wel onderdrukt genoemd) te worden en Westerse vrouwen zijn toch maar hoeren is volgens velen de mening. En nee dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar een overgroot deel heeft wel deze opvattingen.

Deze jongeren zitten tussen twee culturen. Thuis hebben ze te maken met ouders die alleen waarde hechten aan hun eigen cultuur en regels terwijl ze daarbuiten te maken hebben met de vrije Westerse wereld. Het gevolg is dat ze zich niet kunnen of willen aanpassen en wie wordt daar de dupe van? Juist ja... wij.

Deel Deze Pagina