Hier klopt plat gezegd geen reet van.
Feit is dat wij o.a. met het Europese lanbouwbeleid (waar ik overigens ook zwaar op tegen ben) de 3e wereld landen uitbuiten, aangezien zij geen eerlijke kans krijgen op de wereldmarkt doordat de EU overschotten opkoopt en dumpt op de wereldmarkt, en haar eigen markt 'afschermt'.
Er wordt hier gezegd we Marrokanen en arabieren veel te danken hebben, omdat we leven van de arme landen, wat deels klopt, daarna wordt er gezegd dat Turkije arm is, wat deels klopt, vervolgens wordt er dus de conclusie getrokken dat wij veel aan Turkije te danken hebben Dat is dus bullshit.
Eerder kun je stellen dat Turkije Nederland dankbaar moet zijn, aangezien een deel van de mensen met Turkse afkomst in Nederland terug gaan naar Turkije en daar een deel van het gespaarde geld geven aan de familie of andersgewijs hun geld daar uitgeven. Er is dus een geldstroom uit Nederland naar Turkije.
Ontopic: Ik ben van mening dat buitenlanders die zonder verblijfsvergunning of Nederlands paspoort een strafblad krijgen, direct teruggestuurd moeten worden naar het land van herkomst. Ik weet echter niet of dat haalbaar als je kijkt naar de wet over de mensenrechten.
Laatst bewerkt: 9 nov 2003