1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De mensheid nabij of nog een eeuw erbij?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Wendy, 15 jul 2003.

1. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Hoezo zouden ze afhankelijk zijn van de mens. Computers worden steeds beter en in de toekomst kunnen ze voor zichzelf gaan denken. Ze hebben de mens dus niet nodig. Andere robots bouwen ze gewoon zelf. De mens overleeft nog makkelijk een hele tijd.
    Lijkt me trouwens sterk dat we in 2010 een tropisch klimaat hebben. Maar als het echt te erg wordt heeft de mens allang kolonies in alpha centauri. Planeten zat daarbuiten.

2. TheWalrus

TheWalrus Guest

Je denkt toch werkelijk niet dat een levend wezen, een machine creeert die de maker voorbijstreeft ?

Een computer is een geweldig apparaat, maar is niks zonder de door mensen gecreerde software, daarbij komt dat er een stekker aanzit, die je zo uit een stopcontact trekt. Kan een mens een machine creeren die de inteligentie van zijn maker voorbijstreeft ? Zou iemand daar belang bij hebben ?
    Machines dienen de mens, anders waren ze nooit gecreerd.

Je denkt toch niet dat de mens zo dwaas is, of uberhaupt in staat is om machines intelligenter te maken dan de mens.

Dus je wil machines een eigen mening geven ? Een eigen wil ? Dan moet die wil dus ingeprogrameerd worden. Ik denk dat mensen die teveel naar TheMatrix en The Terminator hebben feieten vergeten.

Ik denk zelf trouwens dat er in de toekomst een grote oorlog zal woeden die een deel van de mensheid uit zal roeien. Er zal een periode onstaan zoals in de middeleeuwen. En ik denk zelf dat iets dergelijks niet eens verkeerd zou zijn.

De evolutie heeft ons zo ver gebracht, waar zijn we als we zelf de evolutie tegengaan door klonen en dergelijke ? Doordraven is ons niet vreemd in een periode als dit maar ik nog steeds dat het wel goedkomt.

Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2003
  3. 70ffL1n3

70ffL1n3 God among insects

Leuk Bevonden:
    0
    als je nagaat dat steeds meer micro-organismen resistent worden voor onze anti-biotica, dan vraag ik me idd sterk af of we deze eeuw overleven. De mens zal niet dom genoeg zijn (hoewel...) om haarzelf te vernietigen.

De vraag is alleen ; kunnen wij op tijd nieuwe medicijnen uitvinden voordat er een ziekte uitbreekt.... ik betwijfel het, maar het blijft speculeren....

4. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    ol

whaha....heb jij wel eens een dino zien schijten.
    per drol waren ze vast verantwoordelijk voor heel wat gaten in de ozonlaag:D

5. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Als we nou eerst eens proberen die ziektes te voorkomen. De meest erge ziektes zijn meestal gemaakt door de mens door te leven in barre omstandigheden. Een voorbeeld is dat in de middeleeuwen iedereen zijn behoeftes en afval op de straten en in het water gooien. Hierdoor ontstond na enige tijd de pest die weer overgebracht werd door ratten!

6. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27

Eeeh, weet je hoe het fenomeen van de 'allergie' is ontstaan? Omdat we té hygienisch leven. Dus blijkbaar gaat jouw stelling niet helemaal op. De natuur verzint iedere keer toch wel weer wat nieuws. Sterker: het is zelfs zo erg dat elke boom in de Amazone zijn eigen ecosysteem heeft met zijn eigen virussen enzo. Dus voorkomen...? Hoe kan je iets voorkomen als je niet weet dat het bestaat???

7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Eigenlijk verandert de zon in een Rode Reus (3e fase van een ster), maar ik dacht dat dat na 5 miljard jaar was, ik heb er ooit een spreekbeurt over gehad. Maar bij een Rode Reus wordt de zon ik-weet-niet-hoeveel keer zo groot, hij wordt helemaal rood van de hitte. Maar dan zou het hier echt een onleefbaar klimaat worden en waarschijnlijk zouden wij dan door de gigantische aantrekkingskracht op de zon storten.

8. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt helemaal gelijk. En na wat jij zij ontploft de zon en dan onstaat er een zwart gat, waardoor ons hele zonnenstelsel verdwijnt.

9. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Maar dat boek van die wetenschapper gaat volgens mij helemaal niet over bijbelse rampen maar over het feit dat het steeds makkelijker wordt om virussen te maken of aan atoomwapens te komen.

Kijk op het internet en je kan plannen vinden om een bom te maken die groot genoeg is om een gebouw op te blazen. En hij denkt ook dat er meer individualisten komen die iets uitvreten tegenover de gebruikelijke groeperingen.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Loggin en ga stemmen http://www.longbets.org/9

www.longbets.org is trouwens een leuke site met meer van dit soort weddenschappen

mijn mening: 1 miljoen slachtoffers is een mogelijkheid .. op onze wereld bevolking is het een druppel op een gloeiende plaat.

Ik ben zelf een Biochemisch ingenieur (ik ben nu IT'er) en je speelt idd met vuur ... de mogelijkheid dat je een ziekte creeerd in een lab is klein ... maar het is een risico. Oorzaak "Bioerror" binnen 20 jaar ... mogelijk ... miljoen slachtoffers ... als het virus of bacterie areoob is en zich kan voortplanten ... ja ... maar niet erg waarschijnlijk

Biowapens .. Bioterror ... Makkelijker te smokkelen dan atoomwapens... bereikt een groot aantal mensen ... gevolgen kunnen desastreus zijn ... hiervoor geld weer bacterie/virus moet areoob zijn en zich makkelijk kunnen voortplanten ... nadeel je hebt een grote hoeveelheid bacterie/virus nodig om 1 miljoen mensen te doden ... Binnen 20 jaar ... misschien en de kans is groter dan een menselijke gout

Of de mensheid binnen 100 jaar is uitgeroeid door een Bioerror of Bioterror ... Nee ... daar is ons bevolking gelukkig te divers voor ... veel rassen ... veel verschillende genen ... maw. er is altijd wel iemand die een bepaalde epidemie overleefd

11. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0

de oerknal schijnt zo'n 15 miljard jaar geleden gebeurt te zijn.....dus jij zegt dat onze zon er al was voor de oerknal...
    lijkt me sterk....

ik had eerste gelezen of gezien, dat de zon al zo'n 10 miljard jaar bezig is, en nog ongeveer zo'n 5 miljard jaar doorgaat(dit is allemaal absoluut niet precies, het kan zo 50 miljoen jaar schelen..... :+ )

en mijn mening........

ik ben niet zo bang dat de mens de komende 100 jaar niet doorkomt......volgens mij moet dat wel lukken. :)

12. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Die knakker van dat boek dacht ook dat er binnen de westersewereld niet zoveel slachtoffers zullen vallen wegens de vaccinatie mogelijkheden maar als zoiets in een land in Afrika of India zou gebeuren de gevolgen niet te overzien zijn

Laatst bewerkt: 16 jul 2003
  13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ja maar ook in india of afrika zijn er mensen die zonder innentingen de ziekte overleven .. doordat de ziekte op cel nifo geen vat op ze kunnen krijgen ... het is een kleine groep .. maar ze overleven het wel

14. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Tsja dat geluk moet je maar hebben. Ik heb ooit eens een documentaire gezien over de pest en hoe er een aantal mensen waren die door een genetische afwijking immuun waren voor de pest. En paar honderd jaar later zijn hun nakomelingen door die zelfde afwijking waarschijnlijk immuun tegen HIV. Echt bizar

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Blijkt dus toch maar weer dat vele ziektes met elkaar gelinkt zijn. Maar zou er dan geen manier zijn om die genetische afwijking te lokliseren en te gebruiken tegen deze ziektes?

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dat hoeven niet perce hun nakomelingen te zijn .. het is een soort russich roulet ... je weet nooit welke mutatie je redding of je dood kan zijn .. vaak zijn mutaties niet positief ... soms wel ... maar das evolutieleer ...

Conclusie over deze stelling (mijn mening): 1 miljoen doden door een Bioerror of door Bioterror binnen 20 jaar?

Mijn mening: Kan ... en dus een mogelijke dreiging

Gevolg: einde van het mensenleed (door Bioerror/Bioterror)...

Mijn mening: Nee .. er zullen altijd mensen zo'n ramp overleven ... Maar ja er is altijd nog een Meteoor die het kan verpesten ;)

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    De ergste ziekte die de mensheid ooit heeft getroffen is altijd nog de pest. 1/4 van de europese bevolking heeft toen het loodje gelegd. Blijft over: 3/4 bevolking! De mens helpt zichzelf er altijd weer bopvenop en is niet uit te roeien tenzij *verwijst naar Fardo* enkele meterologische ellendigheden plaatsvinden ;)

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    of een ijstijd of een het stoppen van de koude warmte stroming of ... hmmm.... maar ach om Einstein te quoten

19. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Grappig: hij zei ook ooit eens " I never think of the future. It comes soon enough"

20. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    hij heeft zoveel gezegd.....maar om dat nu allemaal hier te gaan posten is ook een beetje overdreven....

Deel Deze Pagina