Je denkt toch werkelijk niet dat een levend wezen, een machine creeert die de maker voorbijstreeft ?
Een computer is een geweldig apparaat, maar is niks zonder de door mensen gecreerde software, daarbij komt dat er een stekker aanzit, die je zo uit een stopcontact trekt. Kan een mens een machine creeren die de inteligentie van zijn maker voorbijstreeft ? Zou iemand daar belang bij hebben ?
Machines dienen de mens, anders waren ze nooit gecreerd.
Je denkt toch niet dat de mens zo dwaas is, of uberhaupt in staat is om machines intelligenter te maken dan de mens.
Dus je wil machines een eigen mening geven ? Een eigen wil ? Dan moet die wil dus ingeprogrameerd worden. Ik denk dat mensen die teveel naar TheMatrix en The Terminator hebben feieten vergeten.
Ik denk zelf trouwens dat er in de toekomst een grote oorlog zal woeden die een deel van de mensheid uit zal roeien. Er zal een periode onstaan zoals in de middeleeuwen. En ik denk zelf dat iets dergelijks niet eens verkeerd zou zijn.
De evolutie heeft ons zo ver gebracht, waar zijn we als we zelf de evolutie tegengaan door klonen en dergelijke ? Doordraven is ons niet vreemd in een periode als dit maar ik nog steeds dat het wel goedkomt.
Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2003