De mensheid nabij of nog een eeuw erbij?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Wendy, 15 jul 2003.

1. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    \

ja, maar die laatste uitspraak was behoorlijk op toepassing op deze thread denk je niet?

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Die Rees is het alleen te doen om dat boekje natuurlijk en om zo veel mogelijk te verkopen. Boekjes met voorspellingen etc verkopen nou eenmaal goed.

Maar dit is wat ik er o.a. van denk
    De wereld momenteel is idd vele malen onstabieler als in de Koude Oorlog. Destijds had je 2 grootmachten die uit pure zelfbehoud eigenlijk nauwelijks wat tegen de ander kon doen omdat ze wisten dat die ander meteen terug zou slaan. Zo kreeg je weliswaar een ontvlambare situatie maar wel 1 met een zekere vorm van balans.
    Nu is dat anders. Er is eigenlijk maar 1 echte grootmacht en dat is de VS. Veel groeperingen zijn vooral de bemoeizucht van de VS zat en zitten in tegenstelling tot de USSR destijds niet in de situatie dat ze wat te verliezen hebben. Hierdoor hebben ze eigenlijk vrij spel.. Een terroristische aanval met een chemisch/biologisch wapen is snel gedaan. Zie hongkong (geloof ik) enkele jaren terug met die gasaanval in de metro.
    Dit was kleinschalig. Een terrorist die een virus loslaat in de water voorziening waarna datzelfde virus ook nog besmettelijk is van mens op mens is niet geheel ontdenkbaar. En juist omdat een terrorist iemand is zonder gezicht zonder een ID zou zoiets vrij moeilijk te stoppen zijn.
    Dit is een eventuele menselijke directe invloed.

De mensheid brengt zichzelf ook tengronde. Kijk maar wat voor aanslag de mensen doen op de natuur. Het is wel leuk en aardig dat er elke dag een gebied ten grote van 10 voetbalvelden uit de amazone wordt gekapt maar als je nagaat dat diezelfde amazone verantwoordelijk is voor zo'n 60% van de zuurstof productie van de aarde is het op je vingers natellen natuurlijk dat dat een keer ophoudt.
    Een natuurramp door toedoen van mensen zou ook niet ontdenkbaar zijn.. Lijkt me sterk dat het gehele menselijke ras daardoor zou uitsterven maar als die ramp voldoende klimatologische invloed zou hebben zou die wel een heel end komen.

Zo zijn er verschillende scenarios te bedenken natuurlijk. Ik denk zelf dat uiteindelijk er wel iets gaat gebeuren wat of de mens vrijwel volledig uitroeit of dusdanig van invloed is dat de mensheid flink uitgedunt wordt.
    En als ik heel eerlijk mag zijn kan ik daar niet om rouwen als ik zo kijk hoe we momenteel met elkaar en met de natuur om ons heen bezig zijn.

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Re: Re: De mensheid nabij of nog een eeuw erbij?

Niet om de wijsneus uit te hangen maar naar mijn weten zijn de algen in de zee verantwoordelijk voor 99%(!!!) van de zuurstofproductie in de wereld. Maar je hebt gelijk dat kappen slecht is. Er worden op deze manier zoveel onbekende plantensoorten uitgeroeit waarvan wij niet de mogelijke positieve werking weten (medicijnen) die we nu overboord gooien!!

4. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Re: Re: Re: De mensheid nabij of nog een eeuw erbij?

Wijsneus! :) Nou ja laat ik het anders zeggen .. de amazone is voor een aanzienelijk deel verantwoordelijk ervoor.. En wat betreft die zeealgen als je ziet hoe snel de zee momenteel vervuild wordt verwacht ik niet dat die algen ook nog al te lang te leven hebben..
    Tja misschien zit in de amazone b.v. wel het geneesmiddel tegen aids.. maar waarschijnlijk zullen we daar nooit meer achterkomen

5. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52

Grrr, die meteorieten ook altijd :mad:

6. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Grinnik zou wel het toppunt van sarcasme zijn.. Heeft de mensheid alle ziektes uitgebannen, geen oorlogen meer, natuur volledig herstelt (alsof dat ooit allemaal zou gebeuren) krijgen we een meteoor op onze dak.. lol :)

7. MrJoinT

MrJoinT -=SMILE=-

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou een stuk geruster zijn als ik een pilletje of iets dergelijks zou hebben, waar ik mijn leven snel en pijnloos mee zou kunnen eindigen. In het geval van een meteoriet inslag, ga je namelijk dood door verbranding of verdrinking. Beide niet echt fijn........ ALS er een meteoriet (groot genoeg) op aarde af zou komen, dan zou je niet meer aan dat spul kunnen komen, omdat niemand meer naar zijn werk gaat etc. Dus met zown pilletje zou ik een stuk geruster zijn, laat dan die meteoriet maar komen, ik ben dan al weg O-)

8. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik denk dat we nu doemdenken, we zijn op de goede weg. Het kappen van het regenwoud issterk verminderd, en we zijn op weg naar een andere energievoorziening.

De terroristen vormen een gevaar, evenals america zelf. America is toe aan een minder geestgestoord rechts president. Misschien moet Europa zich nog meer distancieren van America.

Veel mensen begrijpen niet dat alles invloed heeft en dat ze eens niet alleen aan zichzelf maar aan het algemeen belang moeten denken. Wat heb je aan grote auto's en meer wegen als er toch niemand is om er gebruik van te maken.

9. Vivi Ornitier

Vivi Ornitier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad. Maar ik denk dat ALS de wereld gaat vergaan,dan is het door:
    1. Wereld Oorlog 3 : als die ooit uitbreekt ,kan je zwaar gaan bidden dat de wereld er niet aangaat door kern bommen en die shit

2. Het smelten van de pool kappen : Door het groeiende gat in de ozonlaag is de kans groot dat dit ooit zal gebeuren. Vandaag hoorde ik nog dat de eeuwige sneeuw op de Matterhörn aant weg smelten is :eek: als die pool kappen wegsmelten gaat eer groot deel van de wereld overspoelt worden --> mensen vluchten naar hoger gelegen gebieden waar er dan super overbevolking ontstaat :confused:

3. Meteorieten mss,maar die kans is zeer klein. en tegen de tijd dat dat dan ooit gebeurt,heeft de mens wel al een middeltje

10. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    het gat in de ozonlaag heeft vrij weinig te maken met het opwarmen van de aarde, hoor...

11. Vivi Ornitier

Leuk Bevonden:
    0
    het smelten van de poolkappen,das niet hetzelfde als het opwarmen van de aarde...

12. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Dan is in ieder geval wel bewezen dat God een gevoel voor humor heeft 8)

13. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het water komt steeds hoger doordat het water uitzet als het warmer woord het smelten van de poolkap heeft er heel weinig mee te maken. (Gelukkig dat ik een keer bij aardsrijkskunde heb opgelet_O_ O-)

14. MrJoinT

MrJoinT -=SMILE=-

Leuk Bevonden:
    0
    Die kans is juist best groot, de aarde is namelijk in zijn geschiedenis zo om de zoveel miljoen jaar geraakt door een grote meteoriet. En we zijn nu een beetje erg "overtijd" De kans is best rëeel. Een hoop wetenschappers zeggen dit namelijk, en die hebben er jaren onderzoek naar gedaan. Ook meerdere profeten (in verschillende tijden en plaatsen op de wereld) spreken trouwens over het einde der tijden ongeveer rond het jaar 2000. De maya`s hadden een tijdschijf, waar een heleboel gebeurtenissen zoals de 1e en 2e wereldoorlog en het technologische tijdperk op zijn voorspeld. Deze schijf stopt abrupt in ongeveer 2012. Of dat dan was omdat ze nog ne klaar waren, of dat het een andere rede had, laat ik dan maar even in het midden.

15. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3

Onzin

16. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Niet geheel onzin, ze hadden een tijdschijf waarop ze tot ver in onze eeuw zonsverduisteringen konden voorspellen. Dat van die historische gebeurtenissen betwijfel ik ook een beetje

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hehehe klopt ... is wel grappig nu komen alle doom theorien weer naar voren ... zoek maar eens op google naar 2012 Mayan end of the world doomsday anti-christ ... enz ... Hey de hele X-files serie maakte gebruik van de Mayan Kalender .... Maar ach we dwalen nu een beetje af ;) ..

18. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Wie weet. De Maya's/Inca's/Aztecen (1 van de 3, ik haal ze altijd door elkaar) hebben hun eigen ondergang ook aan zien komen. De tijd zal het leren.

19. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Bwhahaa ik wil nog niet dood :'-(

20. Vivi Ornitier

Leuk Bevonden:
    0
    ik ook niet :confused: maar hecht er niet teveel belang aan ,het einde is al zoveel voorspelt enz... en jah ,er zullen toch altijd wel eens mensen zijn die overleven :) en bekijk het aan de positieve kant ,een unieke ervaring,het einde van de wereld ,zou ik de perfecte dood vinden eigenlijk ,een van de laatste mensen ooit zijn,denk er maar eens over...

Deel Deze Pagina