Dat is niet helemaal waar. Ik kijk ook erg vaak Inside MMA, een wekelijkse show die mede word gepresenteerd door Bas Rutten en daar zenden ze bewust vaak beelden van een Canadese semi-pro organisatie, aangezien het er daar altijd zo bruut en explosief aan toe gaat. Heb vele headkicks gezien in de grotere organisaties, maar bijna geen enkele komt in de buurt van wat ik daar gezien heb.
Daarnaast kijk ik zo nu en dan (wel vaak in weekenden zonder grotere evenementen) spul van organisaties als KSW (uit Polen), M-1 Global (Europa) en King Of The Cage (US) en afgelopen weekend Impact FC uit Australië en daar zitten zo nu en dan ook gewoon erg brute gevechten bij.
En dan zijn er ook nog organisaties die inmiddels failliet zijn of opgeheven, maar zeker de moeite waard zijn om alsnog te checken, zoals PRIDE (deze vooral, niks kan tegen PRIDE op), EliteXC en Affliction.
K1 is eigelijk 1 organisatie en dat kun je het beste gewoon via de site zelf checken (
www.k-1.co.jp/en). Een andere (Nederlandse) Organisatie die veel evenementen onder K1 regels houd is
http://www.itsshowtime.nl/fight/.
Van sommige organisaties, vooral ook die opgeheven organisaties en K1 bijv kun je de losse gevechten op Youtube vinden. Vooral van de grotere Amerikaanse organisaties die hun evenementen via PPV uitbrengen is weinig tot niets te vinden. Deze zijn via torrents te vinden.
Klik om te vergroten...