1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De MMA en K1 thread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Greathoudini, 30 jul 2009.

1. run n attack

run n attack Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wec featherweight and bantehweight zijn vanaf nu in de ufc wec bestaat niet meer heel erg vet.

2. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Zag zaterdag Amir Sadollah lopen in Helmond. Hij traind momenteel in Nederland voor UFC 122. Hij had nog een maat bij hem. Waarschijnlijk komt hij ook binnenkort naar de UFC. Grappige gozer die Amir :+

3. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Niemand naar UFC 122!? :+ Oberhausen is niet zo ver weg. :)

4. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Saaie fight card

5. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik heb het nog even geprobeerd, mensen mee te krijgen naar UFC 122 (Net als dat ik vrienden mee probeerde te krijgen naar de NFL game in London), helaas. Het word weer een voetbal weekendje, 27 November Hamburg SV - VfB Stuttgart. Ook leuk.

6. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker geen grote namen. Maar wel leuke namen. Kan zeggen dat ik me uitstekend heb vermaakt gister. Zo vaak komt de UFC niet in Europa, dus deze kans kon ik niet laten liggen.

7. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Hoe was het inderdaad? Naast de gevechten te spoilen natuurlijk.

8. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Er zaten bijna geen tegenvallende gevechten bij, dus dat viel wel mee. Bij 1 wedstrijd was het niveau wel duidelijk te zien. IIG hebben mij favoriete gewonnen. Die arena is ook een hele leuke en goede plek om dit soort dingen te houden. Lekker stoeltjes. Vond 80 euro alleen veel om boven in te gaan zitten.

Sadollah en Soszynski?:+. Alleen de Main fight viel tegen.

9. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Net een en ander gekeken wel leuk maar zoals ik al eerder zei weinig boeiende fight card imo. Als dat evenement van volgende week met Hughes vs Penn, Rampage vs Machida.. dan was ik zeker wezen kijken. Overigens viel wel op dat het beetje sfeerloos was in Oberhausen @ m'n xvidje dan he.. Amerikanen altijd zo lekker overdreven opgefokt uitbundig.

10. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Was erg gezellig daar in Oberhausen.

Had net als in London voor 120 de goedkoopste plaatsen, alleen is die O2 vele malen groter en zat ik er nu echt wel tweemaal zo dicht op. Vooral de prelims waren super. Alle gevechten van de maincard vielen me tegen op die van Siver vs Winner na, damn _O_

Zat volgens mij in het Nederlandse vak daar haha :p

Ben nu geen UFC fighters tegengekomen. Het was in London wel grappig, op vrijdag eerst naar de Expo geweest (ff praatje met Struve gemaakt daar), wat gegeten, ff rustig naar de binnenstad gegaan, op een gegeven moment waren we lichtelijk aan het dwalen, lopen we langs een stelletje heen, iets ervoorbij zeg ik tegen mn maat: 'hier die gast lijkt wel op Randy Couture', hij zegt 'ja, lijkt er wel op, maar is hem niet'.

Ik kijk nog een keer, de vrouw die er naast loopt kwam me ook al zo bekend voor (Kim Couture), dus ik zeg, ja, dat is hem wel, bleek het hem ook te zijn :lol:. Was wel even toevallig, ondanks dat hij dat weekend wel in London was, toch is het een groot gebied en kom je hem ver van de Expo of O2 af tegen :p

Was het ook, het was een stuk rustiger dan in London. Daar heerste er echt een supersfeer, maar ja, daar stond ook in bijna elk gevecht wel een Engelsman :p

Laatst bewerkt: 14 nov 2010
  11. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Tijd voor een event in Arnhem ;)

12. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Het mag gewoon niet in Nederland vreemd genoeg.

Wat ik wel denk is dat de UFC de evenementen in Duitsland wel strategisch plaatst. Zowel Keulen als Oberhausen zijn voor Nederlanders dichterbij dan voor veel Duitsers.

Maar dat haalt niet weg dat ik de UFC graag een keer in Nederland zie. Naast de ArenA is het Gelredome inderdaad een geschikte locatie, maar wat ik heb gemerkt door in zowel The O2 als in de König-Pilsner Arena te zijn geweest is dat die beide stadions in Nederland eigelijk te groot zijn. Daarom hoop ik nog liever op bijvoorbeeld het Silverdome in Zoetermeer, ookal is Arnhem voor mij ook een stuk dichterbij dan Zoetermeer.

13. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Stefan Struve ben ik ook tegen gekomen in Oberhausen. Vind hem alleen een kneus om mee te praten. :+ Amir sadollah kwam ik tegen toen ik aan het werk was.:+ De prelim was idd duidelijk beter en van een hoger niveau. =(

14. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Vechtsport gala's komen sinds kort trouwens ook onder een of andere wet dus dat is sowieso niet meer aantrekkelijk. En ik dacht inderdaad al dat het in Nederland niet mogelijk was nooit in verdiept eigenlijk vond het idee wel leuk.. niet per se Arnhem maar dat is vrij aantrekkelijk omdat er veel oosterburen dan makkelijk op bezoek kunnen komen. Zou zelf Amsterdam of waar dan ook in Nederland ook goed vinden.. moeten ze wel even overeem naar de ufc halen :D

15. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Beter nog halen ze DREAM een keer naar Nederland :p

Dat mag dan weer wel, MMA in een ring. Maar goed, zo internationaal is DREAM nog net niet, ze zijn afgelopen jaar volgens mij voor het eerst naar Zuid Korea geweest. Ik denk wel dat voor DREAM Nederland als een van de eerste landen aan de beurt is als ze buiten Zuid-oost Azië gaan, gezien de Nederlandse inbreng daar en de populairiteit van Overeem en Mousasi en in iets mindere mate Manhoef.

16. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Beter iets dan niets, maar zie liever UFC in Rotterdam of Arnhem o.i.d.. Zie liever niveau dan Nederlanders. :+

17. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Dan ben jij blijkbaar niet helemaal op de hoogte van MMA buiten de UFC, gezien zowel Overeem als Mousasi in de top rankings van hun gewichtsklassen staan. Bovendien kan ik het niveau van de gevechten zelf over het algemeen op een enkel gevecht per card na niet echt meer hoog noemen, waar er bij DREAM elk gevecht de vonken afspatten.

Bovendien werkt het gewoon marketingtechnisch heel goed door lokale vechters op de cards te zetten. Daarom is het nu wat vreemd dat Stefan Struve en Gilbert Yvel (niet dat ik om die laatste wakker lig) niet op 120 of 122 stonden, maar op 121 en 124.

En zoals ik al zei, MMA in een kooi mag niet in Nederland, in een ring wel, dus de UFC in Nederland kun je voorlopig wel vergeten, DREAM is juist heel goed mogelijk.

18. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Overeem is kampioen, maar heb je de namen gezien waar hij tegen vecht? Bob sapp? Jan Nortje? Overeem is ongetwijfeld top 3 Heavywight bij de UFC. Maar om nu Dream beter te gaan noemen dan de UFC.

Gezien Dream een zusterbedrijf van K-1 is, zou het voor de hand liggen dat Dream naar Nederland komt binnenkort.

Zou je het niveau nog even qua feiten willen zien, www.sherdog.com :9

Laatst bewerkt: 15 nov 2010
  19. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb het ook over het niveau qua entertainment. De rankings bij oa Sherdog gaan in principe kijken wie er van wie wint, ook tussen vechters van verschillende organisaties.

Waar ik op doel is dat tegenwoordig de helft van de UFC gevechten niet om aan te zien is (ookal kunnen deze vechters lui uit DREAM of SF wel verslaan), terwijl ik bij DREAM nauwelijks een saai gevecht zie.

Hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel hier. Het blijft een kwestie van smaak uiteraard, maar ik kan er niet bij dat iemand het tof vind om 15 minuten lang naar een gast te kijken die de andere gast alleen maar op de grond of tegen de kooi aan houd en verder vrij weinig doet.

20. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad is dat in de UFC laatste 2 jaar verslechterd helaas. Enkel Jackson, Wanderlei en Ortiz vind ik altijd nog aanvallende spelers. De reden hiervan is ook natuurlijk omdat de druk vele malen hoger is bij de UFC. 1 loss kan al je uitschrijving betekenen.

Deel Deze Pagina