1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De mobiele Telefoontjes thread [deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Rydan, 4 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Ik zou zeggen, test de Z even.. Ik vind deze namelijk al aan de grote kant, en ben zodoende dolblij dat ik niet toch gekozen heb voor de HD. Die is nog eens 0.6" groter... Toetsenbordje is trouwens nu al ideaal gebleken, hehe, net even SNES emulator geinstalleerd.. Supervloeiend, en fysieke toetsen! Ik heb nu een porta-SNES \o/
    Touch-typen ging me overigens best aardig af, maar het meest irritante daaraan vond ik dat als je buiten loopt, en dus je scherm niet zo heel goed ziet, je je toetsen ook nauwelijks ziet en het SMSen ineens een rete-irritante zaak wordt... Heb serieus vorige week nog nét een lantaarnpaal kunnen ontwijken, haha :D

Maar damn wat is dat ding snel zeg. Vergeleken met mijn HTC Hero is het een verschil van dag en nacht... Schijnt trouwens (maar dat heb ik ook maar gelezen) praktisch niets te schelen met de HD kwa snelheden tijdens normaal gebruik, ook vanwege de betere GPU.

Blij :thumbs:

2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hoe zit het met dat Z-slide mechanisme?
    Als ik dat zo op foto's zie, dan ziet het er redelijk zwakjes uit.
    Lees in de review op tweakers.net ook dat ie snel dichtklapt.

Morgen maar ff de vodafone winkel binnen lopen, kijken of ik er een beetje mee kan klooien en kijken of ik niet nu m'n abbo al kan verlengenO-)

3. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Dat hele hinge-verhaal is eigenlijk een beetje overdreven.. Jup, hij klapt in als je hem op de kop houdt en het scherm niet ondersteunt. Maar dit gaat je in de praktijk NOOIT gebeuren! Je vingers liggen standaard langs het scherm, zodat deze automatisch wordt tegengehouden, plus: Hoevaak lig jij met het scherm op zijn kop te typen? Ik zou je hier absoluut niet door tegen laten houden!

Vodafone winkel heeft ze overigens nog niet. Belcompany schijnen de enigen te zijn die ze al binnen hebben! (Sommige filialen althans!) Succes! :thumbs:

4. Voltreffer

Voltreffer A.F.C.A. CBS

Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik vragen hoe en waar? Zit namelijk ook te twijfelen om daar een abbo af te sluiten.

5. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Wah, ik ben bij Belcompany langs geweest wat betreft nieuwe abonnement en ik kwam er gewoon achter dat ik pas over 2 weken een nieuwe mag aanvragen 8) Was gewoon veel te vroeg! Ik zat met eind oktober in gedachte :F:

Ik heb studentmobiel een email gestuurd en gezegd dat ik het annuleren. Ga morgen naar Belcompany om een aanvraag te sturen voor de HD of Z. (Ik twijfel nog...) Ze hadden de Z er al wel en ik mocht het even vast houden en hij liet me even zien hoe het ging! Ik neem mijn woorden wel terug hoor, dat toetsenbordje is echt wel een hele gave extra! :thumbs:

6. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Hehe, ik heb het ding pas sinds vrijdag, maar kan nu het toetsenbordje al niet meer missen... Vooral buiten typen is ideaal, waar je touchscreen-toetsen door de zon niet of nauwelijks kunt zien. Plus dat het geniaal werkt met de SNES emulator!

Fantastisch ding _O_

7. broodplank

broodplank 450Pk!

Leuk Bevonden:
    0
    Jawohllllllll! Desire Z is opgestuurd door GSMwijzer. Kan niet wachten om er mee te spelen :D.

8. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Doordat mijn xperia x1 voor de 4e keer kapot is gegaan, komt vodafone me tegemoet met eerder verlengen of dat zij 50% betalen en ik 50% van een nieuwe telefoon. Aan de ene kant lijkt me dat tweede wel wat, omdat ik dan over een maandje officieel zelf mag verlengen en dan mooi een sim only abo kan nemen.

Ik twijvel alleen nog of ik voor de Desire HD, Desire Z of Galaxy S moet gaan. De Desire Z heeft net als de X1 een fysiek toetsenbord alleen is deze net zo slecht als de X1 of een stuk beter? Twee van de 4 reparaties van mijn X1 kwamen namelijk door het slecht functioneren van het toetsenbord (een aantal knoppen werkten zo nu en dan niet). Daarnaast heeft de Galaxy het prachtige Amoled scherm en de Desire HD maakt weer gebruik van Sense.

Op mijn X1 gebruik ik altijd SPB Mobile Shell, omdat ik dat echt fijn vind werken en volgens mij komt Sense daar meer bij in de buurt dan de shell van Samsung. Daarnaast is de DesireHD natuurlijk nieuwer dan de Galaxy S en zal wel weer net wat beter zijn en daarnaast ook nog 50 euro goedkoper.

Het blijft een moeilijke keuze :+

9. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    HTC Desire Z Heeft ook sense hoor :+ Enige grote verschil met de HD en Z is de processor, 800mhz tegen 1ghz. En iets groter geheuge (heb zelf al een 16gb kaartje) en scherm is een stuk groter.

Galaxy S weet ik zelf vrij weinig van! Ik vond het zelf nogal een plastic toestel...Maar dat is mijn mening, vind het zelf wel prettig om ook het gevoel te hebben dat je ook wat kostbaars vast hebt

10. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Ik heb hiervoor ook een X1 gehad, en het toetsenbord van de Z is ongelofelijk veel beter.. Overigens zijn Sense en SPB Mobile Shell totaal niet te vergelijken! Ik draaide dit ook op de X1. Sense is absoluut vele malen fijner en gebruiksvriendelijker, en gericht op gebruik met de vingers ipv een stylus. En zoals Tricker al zei, dit draait op alle huidige HTC Android telefoons.

Het scherm van de Z is overigens ook waanzinnig goed te noemen! Ik ben echt positief verrast door de scherpte, kleuren, etc., in verhouding tot het scherm van de HTC Hero die ik hiervoor had. Wellicht als je ze naast elkaar legt dat de Galaxy S toch wint, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb de Galaxy S vastgehad, en het was toch wel ernstig plastic fantastic allemaal...

Overigens heeft de HD wel een snellere processor, maar dat zegt niet zo heel veel aangezien de Z weer een betere GPU schijnt te hebben. Al met al denk ik niet dat je met normaal gebruik het verschil kunt merken..

Zo, en nu is het weer tijd voor Angry Birds :)

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Angry Birds is vet :lol:, alleen soms erg lastig!

12. broodplank

broodplank 450Pk!

Leuk Bevonden:
    0
    Heb de desire z. Wat een prachtig ding. Mooi beeld, snel ook en toetsenbord is heerlijk.
    En dat hinge is 1 grote waanzin verhaal. Helemaal geen probleem mee.

Getypt vanaf me desire z :p

13. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Precies, hinge verhaal is gewoon een ontwerpkeuze. Werkt perfect!
    Kleine tip: Bij de Belcompany verkopen ze perfect passende leren pouches van Valenta voor de Z, met zo'n lusje waarmee je de foon makkelijk uit de pouch trekt! Voorkomt ook dat je toetsenbord eventueel open kan gaan staan.

(De Z steekt er overigens NIET uit, past er volledig in!)

Kost bij de BC 19,99. Zag hem ook op http://javimedia.nl/shop/img/p/65-161-thickbox.jpg, maar daarvan weet ik de maat niet zeker. Ideaal ding! :thumbs:

Veel plezier met je Z, prachtfoontje!

Laatst bewerkt: 17 nov 2010
  14. broodplank

broodplank 450Pk!

Leuk Bevonden:
    0
    LOL! Die heb ik vandaag toevallig gekocht bij de MediaMarkt. Hij is daar 16 euro!

Zeker net ding!

15. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Abonnement geannuleerd bij studentmobiel.nl. Ze hadden zelfs verkeerde abonnement aangevraagd voor mij?!? Ik was zelfs 40 euro kwijt per maand?! Dus dat was wel de druppel, heb ze een mail gestuurd en gezegd dat ik het wil annuleren. Ga wel naar BC toe in enschede en vraag het daar aan! Wel zo prettig om ook een winkel te hebben waar je heen kunt als er wat is!

Verder de twijfel tussen de Z en HD is er nog! Ik krijg alleen het idee dat je voor de HD gewoon veel meer krijgt voor je geld 8)

16. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik heb gewoon Hi gebeld (werd in de winkel gezegt).
    Als je belt gewoon zeggen dat je een aanbod van een concurrent hebt gekregen etc en dat begint het balletje wel te rollen.

17. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Haha, succes met kiezen ;) Ik wilde eerst ook de HD, maar uiteindelijk toch maar niet. Gebaseerd op het scherpere scherm van de Z (kleiner scherm, zelfde resolutie), de GPU van de Z (waardoor de snelheden van de 2 toestellen nagenoeg gelijk zijn), en uiteraard het toetsenbordje.. Plus nogmaals dat de HD GROOOOOOOOOOT is! Godvertietjes, zo groot zijn mijn broekzakken niet, haha :)

Ach je moet ze gewoon allebei eens vasthouden en je keuze daarop baseren. Niet blindstaren op megaherzen, want dat verschil is gewoon superklein.. Heb je liever een groter scherm? HD. Liever toetsenbordje? Z.

Hoe dan ook, binnenkort Angry Birds spelen _O_

18. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Oke, ik zit een beetje te twijfelen tussen de LG arena, en de blackberry 8250, Welke is het beste, en ga aub niet gelijk lopen zeuren dat LG kut is, want die heb ik nu ook, en zo slecht vind ik ze niet.

19. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    De Blackberry! Omdat eeuh... Tsjah... LG kut is.

(Sorry gast, maar ik heb nu 1 exemplaar gehad (Viewty) en diverse andere modellen getest, maar het is echt Fotze mit Pommes... Het lijkt allemaal te gek in het begin, tot je een ander merk toestel test. Dan kom je erachter dat de menu's wel erg onlogisch in elkaar zitten, touchscreens toch niet echt lekker werken, de LG erg traag is, regelmatig vastloopt en dat de support bij LG wederom dezelfde Fotze mit Pommes is. Uiteraard is het jouw keuze, maar meestal moet je er ook weer 2 jaar mee doen, dan kun je maar beter wat goeds uitzoeken!)

Heb je al eens naar Android gekeken? HTC Hero zit bijvoorbeeld denkik op hetzelfde prijsniveau ongeveer, en werkt wél fantastisch... Of de Wildfire, of de Samsung android telefoons...

Sorry man, bedoel het echt niet lullig, maar ze hebben mij zelfs bij Hi aangeraden om nooit meer een LG te nemen. Dit nadat ze mijn contract hadden beëindigd uit coulance, zodat ik kon verlengen met een ander toestel. Ik was namelijk niet de enige die had geklaagd over de LG Viewty... En na de helft van de contractsperiode het contract beëindigen is niet iets dat ze makkelijk doen!

20. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Nja, het punt is meer dat ik geen abbonement mag van mn moeder, bang dat ik van die hoge rekeningen krijg van duizenden euro's, vast kom te zitten aan allerlei sms diensten enz. Maar dit komt meer door haar eigen onkunnen met die apparaten:p

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina