1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3


    Ja, beetje jammer van het weer he? Maar hij ziet er erg netjes uit, leuke uitlaat ook :D.
     
  2. kelders0

    kelders0 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk beestje ;)!

    maar vooral ook een mooie omgeving moet ik zeggen.. waar is dat ergens als ik vragen mag :)
     
  3. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Hihi de Blades mogen echt niet in de openinspost he:mad::p
    Maar ja helm binnen hier van de week meteen ff showen:D
    [​IMG]

    [​IMG]

    :D
    Hoop van de week hier ook ff combi pak te halen heb 2 mooie pakken gezien hier maar zit ook te denken aan zo,n Repsol replica vind wel wat hebben(H)
    Hoop dat het van de week nog een beetje droog gaat worden voor die hier de stalling in gaat:mad::p
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2010
  4. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    onderste foto is in het niet noemenswaardige Geulle. Andere foto's zijn hier

    Net voor het eerst in echte regen gereden. Zat niet helemaal zelfverzekerd op de fiets. Reed heel rustig, maar het was nog steeds een beetje glijden. Snel blokkerend achterwiel, opzij schuiven bij het over witte vlakken rijden bij afslaan en een doorslippend achterwiel toen ik 'm bij m'n ouders voor de deur even vol opentrok. Leermomenten zullen we maar zeggen...
     
  5. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Vol open trekken in de regen is ook niet handen he ;)
     
  6. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is inderdaad echt gewoon kut dat je achterwiel zo makkelijk blokkeerd met regen Haha soms kom echt meters voorbij gegleden gewoon als ik op stoplichten ofzo afkom tramrails hier in de stad ook echt zwaar vervelend,die laten je in iedere bocht ff 10 cm opschuiven met je achterwiel omdat tie weg glijd:p
     
  7. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    opentrekken was inderdaad niet handig. en blokkerend achterwiel is ook niet heel erg denk ik. Maar dat ik 'm voel glijden als ik door een bocht ga, vind ik wel eng. En het is nou ook niet echt dat je om die witte blokken en vlakken heen kan.
     
  8. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Mmm als je gewoon goed lekker links op je baan aan hou dan ontwijk je wel een berg toch:)
    Wel vervelend inderdaad met zebrapaden en dat soort dingen in bochten.
    Glijden met rap terug schakelen heb ik hier ook regelmatig last van als het droog is gewoon, ligt bij me eigen uiteraard maar dat vind ik wel enger omdat de motor dan anders doet dan met nat weer haha als nat is gaat tie gewoon rechtdoor,alleen dan weer uitkijken met de voorrem:p
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2010
  9. RvQ

    RvQ Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Geachte motorrijders even wat vragen. Ik haal als het een beetje meezit volgende week mijn rijbewijs en ben opzoek naar een goedkoop fietsje.
    Nu is mijn oog gevallen op een zxr 400 (lekker licht om op te beginnen) uit 1993 met 39000 km op de teller kost: 1500 eu. Waarschijnlijk komende week even langs maar geen idee waar ik goed op moet letten. En is 39000 km veel of gemiddeld voor zon fiets?
     
  10. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk nog maar één keer voor gekomen dat ik weg moest op mijn motor als het regende. Met lessen wel redelijk vaak in de regen gereden.
    Gister was de weg ook nog nat na een flink bui, zelf een goede timing, begon te regenen toen ik ergens binnen was en was klaar toen ik weer opstapte.
    Erg slim ook om gewoon vrolijk in mijn zomerkleding te rijden haha, 1 druppel gaat er meteen doorheen.

    Maar goed, moet zelf ook zeggen dat ik nog niet veel vertrouwen heb om echt ín de regen te rijden. Na een bui op een natte weg gaat wel.
    Vooral goed uitkijken bij bochten en rotondes op wegen waar veel vrachtverkeer rijdt!

    Enne, pijlen/blokken/zebrapaden zijn aardig te ontwijken, als je er rekening mee houdt. Goed vooruit kijken en je lijn bepalen. Met lessen had ik daar altijd veel commentaar op, dat is er echt ingeramd. Zelfs zebrapaden na een rotonde.
    Bij pijlen midden door rijden, waar het kortste stuk van de pijl zit. Of wat vandalzzz zegt helemaal links als dat kan.

    Wat het vooral is als je er niet echt vertrouwen in hebt, dat je zelf ook minder goed (krampachtiger) op de motor zit en rijdt.
    Dus, oefenen :)

    Je kan inderdaad vragen krijgen of je ergens goed opgesteld staat voor de stoplichten, dus niet tussen twee auto's in :) Of een vraag of je goed door een bocht heen gaat qua lijn. Dat soort dingen.

    Gevaarherkenning had ik gister één keer gedaan op een CDtje, 13 fout. Vraag me alleen echt af hoeveel nut deze vragen daadwerkelijk hebben. Op basis van een foto met omschrijving (snelheid e.d.) beslissen wat de juiste keuze is. En inderdaad, meerdere antwoorden lijken mogelijk te zien.
    Ach dat blijkt ook wel uit het feit dat je veel fout er in mag maken en je er dan alsnog snel aan zit.
    Ik mis alleen wel de optie "tikje gas bijgeven" :+ Ow wacht, dat is volgens het CBR nooit veilig natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2010
  11. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Uit dat jaar met die kilometers is wel aardig toch:)
    Is 2500 km per jaar ff rap uit me hoofd zo gemiddeld:p
    Dat doe ik hier in 2 weken:D
    De cbr 400 kocht ik met 45 of 50k op de teller en daar is zelf nog 35 bij gezet tot tie er mee op hield,ik denk als ik daar altijd gewoon normaal mee had gedaan dan had tie het gewoon nog 10 jaar gedaan:p
    Als ik het toen zelf allemaal had geweten had ik alleen nooit een 400 gekocht gaat te snel kapot en voor sommige echt lastig spullen te krijgen.
     
  12. kelders0

    kelders0 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben dan misschien geen motorrijder, maar heb ondertussen aardig wat brommers in mijn bezit gehad :)

    daarbij lette ik meestal op 't volgende:

    qua onderdelen:
    - banden (kunnen die nog een poos mee?)
    - km-stand
    - origineel spuitwerk (custom paints willen nog wel eens val-schade oid verbergen :) )
    - Ketting (slappe ketting kan op slecht onderhoud wijzen)
    - Tandwielen (haaietandjes of nette rechte tanden)

    chat met de eigenaar:
    - informeren naar papierwerk (bonnetjes e.d.)
    - informeren naar onderhoud (hoe vaak per maand schoonmaken, olie verversen, onderdelen invetten e.d.)
    - Informeren naar laatste vervangingen
    - Informeren naar plaats van onderhoud

    klinkt wat extreem, wat betreft het informeren, maar het kan zeker problemen voorkomen ^.^
     
  13. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Een leuke lijst idd om in de gaten te houden alleen een fiets van 17 jaar oud zal hier en daar zijn gebruikers sporen hebben en waarschijnlijk niet meer voor alles weg gaan naar een dealer:)
    Zelfde voor de km stand wat verwacht je van iets van die leeftijd dan is 30k heel mooi denk ik:D
    En banden heb je een maand later toch weer nodig haha als het weer het ff toelaat:p
    Zolang er geen gekke geluiden of tikken uit je blok komen zal het nog wel ff mee gaan(H)
    Tenminste dat is de ervaring hier haha zodra iets in het blok anders gaat klinken houd het rap wel op:p
     
  14. kelders0

    kelders0 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0

    Tuurlijk, je moet er rekening mee houden dat 't beestje al 17 jaar oud is :) maar goed, kijk alle kappen e.d. wel even goed na op onregelmatig heden e.d. nou weet ik niet hoe zeer mensen hobbyen met motoren, maar met brommertjes en scootertjes willen ze nog wel eens plamuren mocht er iets niet goed zijn, en 9 van de 10 keer kun je dat wel terug zien.. dus ff letten op onregelmatigheden in de 'niet originele' lak :).. originele lak zal er na 17 jaar wel wat sporen op hebben zitten.

    wat ook erg belangrijk is, een goede lange proefrit maken.. dingen als ff een paar meter met losse handen laten uitrollen (trilt je stuur, kan het zijn dat je balhoofdlagers binnen de kortste keren aan vervanging toe zijn of al versleten zijn).. paar keer goed hard voorrem gebruiken (let wel :) met een brommer gaat dit makkelijker dan met een motor.. ) om de voorveren op evt. lekkages te controleren.. en zeker een minuut of 15 a 20 rijden om te kijken hoe 't blok is als hij goed warm is.. een slecht afgestelde brommer/ brommer met slecht blok wil na een poos rijden en na 't warm worden nog wel eens stoppen omdat 't niet soepel meer loopt :). Hij moet na dat hij goed heeft warm gedraaid lekker stationair lopen zonder *rare* herrie te maken :)
     
  15. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Dan kom ik ook even met een korte vraag tussendoor...

    Is een 600 CC motor (Bijvoorbeeld een GSXR600) een beetje redelijk af te voeren naar 25 kw? Ik heb namelijk het idee dat je het vermogen pas bij goed door trekken of op de snelweg zult missen. Ik ben van plan om de motor over het algemeen toch als vervoermiddel te gaan gebruiken en daarnaast voor plezier ritjes.
     
  16. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat je op 25kw altijd vermogen mist,niet alleen op de snelweg haha zwaar komt gewoon wat makkelijker vooruit:p
    Heb hier zelf geen ervaring met 25kw nooit op gereden ofzo,
    Weet alleen dat me buurjongen hier een r6 had 2 jaar terug ofzo op 25kw en dat dat ding niet vooruit te branden was}:]
     
  17. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Kan je beter een SV650S naar 25kw terug zetten, dat is namelijk een v-twin en heeft onderin meer koppel dan een 600cc vier in 1 lijn motor waardoor je nog hard genoeg kan wegtrekken met een 25kw SV.

    Ik heb trouwens nog wel een 25kw injectie module voor een SV liggen :p
     
  18. RvQ

    RvQ Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Hartelijk dank voor de reacties. Deze week ga ik even een kijkje nemen, zal em even goed nalopen en dus een aardig stukje gaan rijden. Als alles in orde is neem ik t fietsje mee. Dan is het naar mijn idee ook een goede prijs :). Mocht het zover komen meld ik me natuurlijk hier weer \o/.
     
  19. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Afgelopen zondag toch nog even langs de mfmm bikkel meeting gereden :+
    Toen ik vertrok droog en zonnetje,en op de snelweg een hoosbui waar je niet goed van werd.
    Resultaat zeiknat aankomen hahaha.
    Maar was wel even gezellig.

    Kwam nog wat bekenden van MF tegen,en schat dat er zo rond de 35 a 40 motoren waren.

    Was blij dat ik m,n leren pak niet aanhad :p

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2010
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ik was niet zo bikkel.

    Maar euhm, die broek, ziet er nice uit zo en laatst bij Goedhart ook even wat broeken bekeken, maar die zijn neem ik aan net als gewone spijkerbroeken niet waterdicht lijkt me? Neem aan dat ze op de nodige plekken wat extra versteviging / keflar hebben, maar materiaal verder niet zo is dat het waterdicht is.

    Zou wel ideaal voor woon-school zijn bij droog weer.
    Voor woon-werk moet ik nog eens kijken voor nieuw textielpak. Kan ik werkkleding er onder aan en hoef ik daar enkel even laarzen en pak uit te doen en werkschoenen aan te doen.
    Nadeel is alleen vaak dat waterdichte voering gelijk de wintervoering is, en ik deze dus volop erin heb laten zitten. Qua temps viel het iig wel reuze mee bij korte ritjes.

    Nog geen spulletjes voor mn bike binnen of nieuwe mails (dat het verzonden is ofzo).
    Ook nog geen verdere reactie van rws en verzekering, behalve dat ze het in behandeling hebben.

    Zelf maar eens remmen aanpakken. Naast stalen remleidingen, ook cilinders ed wat schoon zien te maken. Met name het schoonmaken/reviseren schijnt een hoop te helpen om weer meer remkracht te krijgen.
    Kap rechts nog eens onder handen nemen of laten nemen. Banden vervangen. En dan zijn op den duur de remschijven nog eens aan de beurt. Wellicht ander dempertje, zumo 220 en ik weet weer waarvoor ik werk. Heb toch nog geen eigen woning of huur kamer, dus dan kan ik wat meer aan de bike uit geven nu het nog kan. :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina