1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat het zonde van mijn tijd is geweest om te poetsen :+ kan het net zo goed niet doen.
    Vrijdagavond gepoetst, kwam ik zaterdagochtend op het Motor-Forum een leuke rit tegen van een groepje bij mij uit de omgeving. Weer 270km er op zitten en de voorkant is weer een begraafplaats :)

Gaan er van hier trouwens ook nog naar het MFMM volgende weekend?
    Kende het nog helemaal niet, maar filmpjes zitten kijken :thumbs:

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ben er bij.

3. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ik ga ook langs.

4. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Net nog eens een poging gedaan om stuurgewichtjes los te draaien, maar die zitten nog steeds muurvast. Weer met wat kruipolie ingespoten, laten inwerken, maar nog niet. Draai nu hoogstens de kruiskop schroef kapot.

5. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Dat wordt uitboren! :cool:

6. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Hoop het niet. :p
    Schroevendraaier erin en dan een flinke tik op geven of beetje wrikken schijnt ook nog wel eens te helpen.

7. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Goede tip van [2k]. Maar doe dit wel met een GOEDE schroevedraaier (Geen Aldi merk bijvoorbeeld). Anders ben je verder van huis ;d.

Goed gereedschap is het halve werk, zeggen ze dan wel eens.

8. kelders0

kelders0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je kunt 't altijd op een beun manier proberen.. oftwel: WATERPOMPTaNG :).. werkt altijd bij m'n oude scootertjes XD

9. vandalzzz

vandalzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou niet teveel kutten ermee ook het word er niet mooier op:p
    Kijk of je van iemand zo,n nylon band kan lenen waar je normaal een olie filter mee los draai,als je die er op zet dan komt tie wel denk ik:p

zo eentje:
    http://www.toolstoreonline.nl/index.php?paginaid=72

Die dus op je stuurgewichtje zelf zetten die bout draait wel mee...

10. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ga vandeweek wel weer wat proberen.
    Mn pa heeft wel kwalitatieve schroevendraaiers, maar als ik nu de schroeven zelf al zie... :p
    Eens met een tik of tang oid proberen eerders. Nieuwe stuurgewichtjes zijn toch nog niet binnen en handgrepen kunnen op zich dan ook nog wel even wachten.

Net na werk nog even met iemand achterop klein stukje gereden. Ze wilde wel eens achterop een motor en dan ook de snelweg pakken natuurlijk. Nou heb ik niet hard gereden (was daar sowieso maar max 90 en nog best druk voor een late zondagavond), maar klein beetje op het gas om lekker met het verkeer mee te komen kon wel. Ze vond het iig geweldig en kan nu niet wachten om zelf motor te rijden. Ze moet alleen nog wachten tot ze 18 is en geld heeft. :+

11. vandalzzz

vandalzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Daarom zou ik het is met zo,n band proberen dan beschadig je verder niets:)
    Verder kruip olie ofzo gebruiken heeft ook weinig zin daar omdat je het er boen op gooi in plaats van lekker tussen het draad waar je het wil hebben:)
    Dat ding die ik bedoel heet hier toevallig oliefilter sleutel maar ik weet van bijvoorbeeld andere grote machines dat ze worden gebruikt om dingen vast en los te sjorren,je kan er erg veel kracht op zetten.
    Zoiets kan je ongetwijfeld zelf ook ff prepareren rap alleen om m ff los te halen ff iets van een lange ringsleutel ofzo met een goede stevige nylonband erdoor heen in een lus,waarschijnlijk trek je m zo los....

12. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ze in ieder geval niet met een tang eruit trekken, want dan heb je het zelfde probleem als wat ik had. En dan krijg je ze er niet meer in. :+

Ik ben er ook bij zondag. Ga vanuit Zoetermeer meet een groepje naar de ontmoeting op malieveld en dan door naar veenendaal.

13. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    w00t, dan kom ik je vast ook tegen. Sta op malieveld, tenzij ik met iemand eerst zelf een rondje dijk oid ga rijden en dan bij Veenendaal even stop. :)

Heb stuurgewichtjes er vandaag iig uitgekregen.
    Oud doekje eromheen en met waterpomptang oid gaan draaien (tik tegen schroevendraaier hielp niet). Paar slagen gedraaid en toen kon ik schroef er wel uit draaien. Zit toch nog wat krassen op het gewichtje van de tang, maar zijn toch oude, die eerders vervangen worden door nieuwe, als ik ze binnen heb.
    Met wat moeite rechter handvat eraf gekregen. Nieuwe er met veel moeite opgekregen, zag ik later dat ik de linker handvat op rechter stuurhelft had gemonteerd (hoog uiteinde zit rechts ipv links, 'super grip' staat wel goed qua richting. Linker handvat zat nog iets te vast en geen tijd om die nog los te krijgen en te vervangen. Zaterdag handvatten vervangen / goedzetten.

Ook eindelijk silver mirror vizier binnen, alvast iets meer pimp. :p

14. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Vandaag geslaagd voor de AVB :). Ik zal nu eerst even een afspraak maken voor de theorie, als die binnen is begin ik met de AVD.

Overigens geslaagd met 1 foutje (langzame slalom) toen ik al wist dat ik geslaagd was.

15. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Grats!

Hmm, weer is vandaag slecht (gister erg goed) en hoor nog wat wisselvallige voorspellingen voor het weekend...

16. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Morgen zou het dacht ik toch 25 graden max worden en zondag rond de 19 en in de middag kans op een buitje.

17. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Morgen ben ik wel te zien in Veenendaal en Amersfoort, op twee wielen maar de meeste tijd op 1 wiel ;)

18. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Jorrit,

Alvast veel sterkte met de terugreis zometeen.
    Ik zit al warm thuis met m,n bakkie pleur..

:+

19. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Stond vanmorgen op het punt om te gaan, ontbeten etc, maar vanwege de weersvoorspellingen toch maar thuis gebleven. Weer bed ingedoken, uitgeslapen, wat meer tijd voor school en wat van F1 meepikken.

20. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ik moest nog aan jullie denken toen ik in m'n nest lag en de regen neer hoorde donderen. Niet al te best! Maar gelukkig is het nog een beetje opgeknapt dan...

Seizoen lijkt wel een beetje af te gaan lopen. Maar wat wel leuk is, is dat ik over minder dan een maand vol vermogen mag rijden. Weer een regeltje minder om je aan te houden :+ Het lijkt overigens wel er op dat de Multistrada nog even gaat wachten. Zit volop te kijken naar een huis en dat moet ook begin komend jaar gaan gebeuren. Dus ik heb zo'n vermoeden dat een Multi er niet in zit. Dus wordt nog even rustig kijken wat het dan wel moet worden, gok een Hyper Evo :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina