1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo 1 hoop ik te hebben als ik richting de 65 ga haha om beetje rustiger aan te doenO-)
    Fel geel hesje erbij en het is compleet}:]
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vind de nieuwe kawa's redelijk. Ze ogen me op sommige punten iets te 'plastic' en vind de groene versie wat minder goed uit de verf komen, met name bij de zrx, waarbij de tank half zwart is.
     
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    GS is een stuk zwaarder en minder pk's. Heb er op proefgereden en is een prima toerfiets maar had er totaal geen lol op =(

    Waarom snap je sport/tour combi niet? Was er vroeger alleen maar eigenlijk, CBR600F'jes zijn destijds echt veel van verkocht. Yamaha FZ1 doet het ook erg goed. De multistrada 1200 is net zo sport/tour vind ik, ik kan het tenminste geen allroad noemen met sportbanden maatje 190 achterband en een normale voorband waar normaal elke allroad 21 inch velgen voor heeft en 150 breed achter. Nee de nieuwe multi is echt geen allroad.

    Tegenwoordig is het een trend om elke sportfiets zo licht mogelijk te maken wat erop neerkomt dat elke sportfiets veelte klein is voor een gemiddelde nederlander. Kijk maar eens naar de RSV4, super sportfiets maar als ik erop zit is het net een brommer, zithouding is ook zo brak dat je na 2 uurtjes rijden bijna een hernia hebt.
     
  4. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind dat je bij zo'n fiets of moet gaan voor een naked bike of voor een super sport, maar goed, snap best dat een hoop mensen die fiets een leuke optie vinden.

    Ja ben ook bang voor wat je zegt met de GS, geen lol. Maar goed, daarom wil ik zelf ook is proefrijden. En op zich ligt mijn prioriteit nu op een leuke praktische fiets. Moet vaak veel spullen meenemen, heb geen auto meer, rijd het hele jaar door, 95% woon-werk-studie-sociaal verkeer, en wil ook graag behoorlijke ritten naar het buitenland kunnen maken. Komend jaar staat twee weken Italië op de planning en no way dat ik dat weer op een sportfiets ga doen :+ Want dan raken m'n schone onderbroeken op. En als je al deze eisen hebt dan blijven er maar weinig fietsen over die ik nog een beetje ruig vind ogen en qua eigenschappen vind voldoen. Kortom de Multistrada en de GS. Maar de SMT bijv. is alweer te minimaal. Huidige tiger is outdated en de nieuwe 1200 duurt nog wel eventjes.

    Stiekem hoop ik dus heel erg dat de GS me een beetje kan amuseren.
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2010
  5. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22

    Vind ik nu van een allroad ;p neem dan een echte tourfiets of een echte offroad en niet beide. Want hoeveel GS'en zie je nu op het onverharde rijden? trouwens hebben we onverharde wegen hier in nederland? :emo:

    Heb op mijn FZ1 trouwens wel een hoop lol gehad, weekendje eifel, 4-5 uurtjes rijden vanaf Groningen zonder ook maar last te hebben gehad van één spiertje en na 640km binnenweggetjes gereden te hebben op 1 dag een rondje Nurburgring waar ik lekker met het knietje over de grond kon slepen en een snelheid van 278km/h heb gehaald :) Daarentegen was het helaas niet echt een wheelie monster zoals mijn huidige KTM.


    Owja dashboard van de Z1000S is ook wel vet!

    [​IMG]
     
  6. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja zo is het ook, ieder zijn ding en motorrijden blijft een gevoelsding. Allroads zie ik persoonlijk als een lichtere, sportievere, stoerdere variant op de echte tourfiets (GT's...). En ja het stukje offroad is in Nederland irrelevant, alhoewel, ik vind het idee dat je met zo'n fiets veilig de stoeprand af kan vliegen best geruststellend :+

    Ben wel onwijs benieuwd wat ik voor inruil voor de monster kan krijgen. Zit me ook al beetje te orrienteren op eventuele import...
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
  8. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik vind die z1000 echt he-le-maal nix!
    Lijkt wel een saaie tourfiets :mad: jammer!
     
  9. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Is ook een tourfiets, wil je een sportfiets dan haal je de zx10r duuhhh :F:

    De Z1000SX past mooi tussen de 1400 GT en de ZX10R in, de 1400 is een echte tourfiets, de zx10r een echte supersport. Voor de mensen die zowel van door bochten knallen houden maar langer dan 2uur op een motor willen zitten zonder hernia gaan voor de Z1000SX.

    [​IMG]


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2010
  10. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    :p ik zal wel onder een steen geleefd hebben dan maar komt er ook nog wel een gewone z1000 (naked) uit dan?
     
  11. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja tuurlijk , is toch nog niet zo heel lang een nieuw model van uit? :)
     
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    [​IMG]

    [​IMG]

    is er net een jaartje denk ik.
     
  13. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Welke angsten?
     
  14. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Algehele bouwkwaliteit van de fiets. Als ik in die test lees dat de beide handkappen kapot getrilt zijn, een knipperlicht is afgebroken, de taartschep steeds losser ging hangen, de ketting snel rekt, de kappen piepen en kraken en dat samen voeg met aantal problemen met de Multi die al bekend zijn (lucht in koppeling, kwaliteit van de koffers oa). Dan krijg ik daar een niet zo fijn gevoel bij. Helemaal omdat je toch na 21.300 euro wel een beetje inruilwaarde wilt gaan overhouden na het einde van de rit.

    [​IMG]
    Als je op die foto ook het effect van stof op de Multistrada ziet... stelt me niet echt gerust. Ding lijkt gelijk 'op'.

    Maar goed, wil het vooral zelf gaan ervaren. Heb voor aanstaande vrijdag voor zowel de GS als de Multi een proefrit staan! Dus adh daarvan zal ik wel een conclusie kunnen trekken.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2010
  15. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ja die ken ik! maar ik was al bang dat die andere een 2011 versie van de z1000 was.
     
  16. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Zijn misschien ook kinderziektes van zo'n nieuw model, al mag dat natuurlijk wel goed zijn voor zo'n prijsklasse.
     
  17. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja zo is het ook. Het is natuurlijk ook echt de eerste in z'n soort, dus dan kan je dat soort dingen verwachten. Maar goed, belangrijkste is het rijden en het gevoel erbij. Dus ben zeer benieuwd naar wat beide fietsen te bieden hebben.
     
  18. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Dit soort "kwaaltjes" kom je pas na een paar duizend kilometer achter, niet bij een proefrit. Is inderdaad kwalijk dat dit gebeurt bij zo'n dure fiets.
     
  19. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik rij [edit]GEEN[/edit] les op een z1000 :). Vind zo'n motor echt heerlijk zitten, niet full-sport, maar toch nog erg mooi voor het oog.
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2010
  20. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Uiteraard. Maar tijdens een proefrit kan je natuurlijk wel even in alle rust de motor is goed bekijken en betasten. Dus dat ga ik dan ook uitvoerig doen haha. Vooral door op 1 dag beide fietsen te proberen kan je mooi de verschillen ontdekken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina