1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Morgen dan eindelijk proefrijden! Heb er zinninnnn!

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Have fun.
    Voorspellingen qua weer zijn volgens mij best ok.

3. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Waar eigenlijk, bij Goedhart?

4. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Wedden dat je het helemaal tegek vindt hahaha! ben benieuwd!
    Laatste proefrit die ik heb gemaakt was op een daytona 675, helaas heb ik dit jaar de centjes er niet voor maar anders had hij hier gestaan wat een lekkere fiets was dat.

5. Wolfje

Wolfje test...

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn laatste aankoop:

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Wat een gladde dikzak. :+

7. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wel een echte cultmotor :)

8. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Zo zie je dat snelheid en schoonheid niet altijd hand in hand gaan ;)

Maar veel plezier ervan!

9. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    nogal wat anders dan een RG 125...

10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Zo de proefritjes waren allebei geweldig. Als eerste de Multistrada uitgelaten.

Nadat ik even terug moest om de spiegel vast te laten zetten kon de lol beginnen. En dat lukte ook wel. Ding gaat zo ongelofelijk hard. Conclusie was dan ook gewoon dat het echt een sportbeest die hoog op z'n wielen staat is. Stuurt heerlijk en te snel dus.

Vervolgens de BMW GS Adventure 2010....

Bleek dat deze ook nog in z'n drie op z'n achterwiel gaat (tot de asc ingrijpt)... Rijden was uiteraard een stuk minder extreem dan op de Ducati. Maar nog steeds vond ik het erg fun, en ook erg lekker rijden. Wel een stuk meer wennen dan bij de Multistrada, de GS is toch een stuk groter/zwaarder en het boxer gedrag is heel anders, dus waar je bij de Multi met twee vingers in je neus alles doet wat je op de monster deed, heeft het bij de GS iets meer hersens nodig. Ik zie dit overigens niet als een minpunt.

Uiteindelijk heeft vooral de GS bij mij gewonnen. Het rijden op die fiets gaat zo fijn, voldoet aan alle eisen die ik heb en wat me uiteindelijk over de streep trekt/trok is het finaciële plaatje. Ik krijg bij BMW een stuk betere inruil. Ik kan de GSA full options + alarm en aluminium kofferset kopen voor het zelfde geld als een kale Multi S touring. Erg fijn dus. Daarbij vond ik het standaard geluid van de GS ook een stuk gaver dan die met de standaard pijp op de Duc. Tot je de juiste pijp op de Duc zet uiteraard maar dan ben je gelijk ook 1900 euro verder.

De BMW voelde voor mij als een complete motorfiets die waar voor m'n geld zou bieden en ik ook erg veel lol mee kan beleven in binnen en buitenland, op asfalt en grind. De Ducati voelde als een ware Ducati, het leefde, het beefde, een sportfiets in hart en nieren. Maar... legt het af tegen de BMW tegen alle praktische zaken, prijs/kwaliteit verhouding, en totale bouwkwaliteit.

Dus kortom, allebei prachtige fietsen maar ik ga voor de BMW omdat die meer bij me past. Nu nog even rustig laten bezinken en bekijken of ik hem zakelijk aanschaf of privé. Maar hopelijk binnen enkele weken dus een nieuwe fiets in de tuin!

11. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ik denk dat je de juiste keuze maakt Pim.
    Denk ook dat de BMW allround gewoon net wat beter presteert,en ook kwa betrouwbaarheid.

Vind zo,n GS ook een erg vette motor (vooral met die 2 mistlampen voorop)

Zou zoiets in de toekomst ook wel willen rijden.

Ik ga trouwens een huis kopen \o/
    En er is mischien wel een kans dat ik m,n motor ook te koop zet.

Rij er de laatste tijd zowiezo niet vaak meer op (niet dat ik motor rijden niet leuk vind hoor O-))

Maar zo,n nieuw huis kost best veel geld.
    En ondanks dat we een leuk spaarbedrag hebben,kan ik wel wat meer gebruiken.

Komt in de toekomst uiteraard wel weer iets voor terug!
    Mischien tegen die tijd wat proefritjes op de nieuwe Triumph,s maken.

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Dat zijn de betere aankopen haha. Ga je met je vriendin samenwonen? Zou wel heeeeeeel goed nadenken over een verkoop van je fiets, maar mocht je inderdaad heel weinig rijden, en van de winter weinig ritten gepland hebben... Dan lijkt het me meer dan verstandig om die fiets te verkopen. Dan kan je nu het geld leuk gebruiken voor je huis en dan komend seizoen of daarna... of daarna... :+ een nieuwe kopen.

13. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Juist hem, met een huis kun je bezig blijven. Dus laten staan die motor anders komt het er de komende jaren niet van ;)

Prachtige motors voor lange vakanties :thumbs:

14. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt als ik de foto's zie of jij kwa lengte ook beter op de GS past pimmy ;)

En bij de GS hoef je zeker niet over de kwaliteit te twijfelen. Wordt een mooie aankoop!

15. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Zo'n GS is wel de "verstandigste" keus idd. Vooral als je woon/werk en vakanties op de motor doet. Net zoiets als kiezen tussen een vier deurs VW of een Alfa coupé. Maar puur als hobbyrijden zal ik geen GS willen hebben.

Wacht er maar even mee! zodra het voorjaar wordt krijg je spijt. Been there done that enz :p

Mwa de GS'jes hebben best vaak terugroep acties gehad hoor. Met name de elektronica en cardan zijn een zwak punt.

16. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Nieuwe yamaha 1200 al overwogen? vind ik zelf wel een hele vette motor. Heeft ook drie verschillende mappings en tractioncontrole

17. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Net een gloednieuwe 1200 GS Adventure, Rauchgrau, full options, aluminium koffers, getint windscherm bestelt.

2-3 weken gaat het duren.

Nu de Monster nog even 2-3 weken heel houden.

Ja heb die Tenere ook overwogen maar toen ik hem zag bij Goedhart was ik er snel vanaf, vind hem echt heel lelijk van voren.

18. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Wilt er iemand morgen naar de intermot in keulen? Ik wil er morgen heen, krijg alleen niemand zo gek die mee wilt :+

19. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Gefeliciteerd! sinds wanneer doet goedhart ook in bmw? dacht dat ze daar geen dealer van waren.

Heb zonet ook even een proefrit gemaakt op een multi 1200. Zeker een vette fiets maar de remmen vielen tegen. Ook zie ik de meerwaarde van de elektronische vering niet echt in. De sport stand is zelfs nog iets te slap voor het echte harde knallen. Ruitje had ook hele erge turbulentie dus die zou ik sowieso inkorten. Maar man o man wat een snelle fiets! de 3de versnelling ging nog tot de 180! met mijn vriendin achterop net de 240 aangetikt en toen had ik nog 1/3 gas over.

20. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Thanks, heb de BMW bij Motor Houtrust gekocht.

Wat je beschrijft ben ik het mee eens. Ookal vond ik de remmen op zich prima maar de hele bende duikt wel heel hard naar beneden. Turbulentie had ik ook onwijs last van, gelukkig bij de BMW niet. Maarja het mooie is gewoon dat je met zo'n breed stuur met alle gemak stuurt, zelfde met de BMW, heb nog nooit zo makkelijk kunnen straatje keren en slalommen met 150 :+

Heb de ESA (electronische vering op BMW) er ook op zitten, vond het bij de GS wel prettig. Je hebt vijf standen, twee voor terrein, en dan nog Sport/Normaal/Comfort. Verschil vond ik wel erg fijn, comfort maakte de meest slechte wegen nog glad en op sport kon je lekker stevig doorrijden zonder last te krijgen van de vering.

Maar goed, het is met al die dingen, je moet het na enkele maanden nog is evalueren.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina