1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Hmm, bedenk me nu opeens dat m'n pa de oude auto van mijn moeder op mijn naam had gezet (had een of andere voordelige belasting constructie met de zaak). Eens even uitzoeken of ik daar dan een schadevrij jaar van heb...
     
  2. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    aloha allemaal....


    man het is eeuwen geleden dat ik hier aanwezig ben geweest zeg!!!

    druk druk druk hier en van het motorrijden is ook weinig gekomen dit jaar......de hypermotard is met 3000 km op de klok net ingereden haha.
    die kleine van mij is inmiddels ook al 1 jaar en warempel.......hij vind alles met wielen leuk :)
    van wie zou hij dat dan weer hebben :+



    [plaatje]http://i632.photobucket.com/albums/uu49/ms4rbeuker/bikercassie.jpg[/plaatje]



    gr beukie.
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Toffe foto!

    Btw, accu is het iig zeker niet. Net nog wat getest met mn pa, en vanavond nog wat testen (bike staat nu buiten). Als het de accu was, zou je dat horen of zou ik hem zo leegtrekken, wat niet het geval is. Is puur de afstelling van de choke. Nu het kouder wordt of als ie buiten gestaan heeft, moet ie met de choke gestart worden en dat is even aanvoelen (moet een heel klein stukje open anders is het al weer te veel).
     
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Klinkt als een ontstekings of mengsel probleem......stroom heb je genoeg als de hele handel draait tijdens starten.

    Nu het aanslaan nog!!


    Volgend jaar laat ik zodra het motorseizoen weer los gaat toch mijn koppen flowen bij de biggelaar......het is gewoon te leuk om het niet te doen :)
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2010
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Mja, zit ook te denken aan niet helemaal juist afgestelde choke en/of defecte/vervuilde bougie oid.
    Zwakke accu zou van invloed kunnen zijn bij het minder makkelijk starten, maar lijkt mij (en anderen) niet de hoofdoorzaak.
     
  6. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Wat win je daar ongeveer mee?


    Leuke foto trouwens :).
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wellicht dat het startprobleem toch niet zo een probleem is als gedacht.
    Vanmiddag bike buiten gezet en net weer even geprobeerd te starten en als je handigheidje met de choke weet (positie, heel lichtjes open en vasthouden anders springt ie terug), is ie gewoon te starten. Wist niet dat de choke zo nauwkeurig kon zijn / werken.
    Deze week nog een paar keer zo testen (en wat rijden) en wellicht is het dan niet eens nodig om hem vrijdag naar Ab te brengen.
    Kan ik het geld sparen voor revisie van de (voor)rem later en nieuwe banden.
     
  8. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja met je choke kutten moet je sowieso een beetje denk ik als ik m vol open trek dan start tie ook niet:p
    Ik geef m een klein tikkie dan slaat tie meteen aan meestal laat ik choke open tot tie hoger in toeren begint te komen ermee 20 seconden later ofzo...
    Zonder choke moet ik ook wat vaker starten voor die lekker pakt,zeg een keer of 4 5:)
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Mja, tijd terug (februari en later), starte ik altijd met choke vol open. Ging prima. Vond het zo vreemd dat het sinds kort geen effect meer had en zo nauw luisterde.
     
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3


    Ongeveer 12%........maar het motorkarakter veranderd er ook mee in positieve zin.
    Ik zou zelfs geen enkel nadeel voor mij persoonlijk kunnen verzinnen.
    Zelfs na de beurt( tuning) moet de duc pas na 24000 km weer naar binnen voor de volgende "grote"beurt.
    Tussendoor alleen maar olie en filtertje wisselen.

    Eerst nog maar eens wachten tot het weer wat warmer is.....de duc staat nu al winterklaar.
     
  11. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Wil de mijne een dezer dagen ook wegzetten. Wat doen jullie allemaal om de fiets voor te bereiden op de winterslaap? Nieuwe olie+filter,tank vol en losgekoppelde accu voldoende? Mijne staat binnen met hoes (helaas niet verwarmd).
     
  12. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Om het af te maken zou je een lader aan je accu kunnen hangen. Dan blijft je accu goed. Je kan natuurlijk ook gewoon de hele winter doorrijden :+
     
  13. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    En wat kost dat?

    Heb nu zelf ook een 1100 blok tenslotte :p.
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Oei......iets van 1100 euries,maar Tis het dubbel en dwars waard.

    Grappig dat we beide een 1100 2 klepper hebben..........maar bijna niks hetzelfde is wat het blok aangaat.
    Vind het vreemd dat de monster 1100 nog steeds geen evo blokken heeft??
     
  15. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat zijn de verschillen dan precies? Dacht eerst dat het om hetzelfde blok ging, uit een Multistrada 1100. Maar dat is toch niet zo?

    1100 euro, forse investering weer, eerst maar eens beslissen wat voor uitlaten het gaan worden. Ben er nog steeds niet over uit hoe het nou zit met de ABS en de ECU, vertrouw Termignoni toch eigenlijk ook niet helemaal daarmee :p. Maar de ECU gewoon standaard laten met wat open pijpen vind ik ook niet echt optimaal.
     
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Het evo blok heeft bijna geen schroefje gemeen met het 1100 ds blok.

    Het evo blok heeft hoge compressie zuigers.
    Andere drijfstangen.
    Andere nokkenassen.
    Grotere kleppen.
    De krukas uit de 848.
    Het vliegwiel uit de 848.
    Hogere compressie en daarmee 1 ipv 2 bougies.
    Magnesium carterhelften.
    2 keer zo grote oliekoeler.
    Is 2 kilo lichter.
    Heeft 5 pk meer.

    Serieus veel wijzigingen dus.....denk dat alleen het oliefilter hetzelfde is lol.
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2010
  17. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat zijn vrij significante onderdelen ja.



    Pimmy, al nieuws over je motor/verzekering?
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Op naam ouders gaat in elk geval niet, maar ziet er dus naar uit dat het een dure verzekering op mijn naam wordt. Nu kan ik bij BMW nog relatief goedkoop terecht, 3 jaar nieuwwaarde garantie etc. Erg netjes dus. Maar ik ga morgen nog een aantal andere maatschappijen bellen. Want,


    Vrijdag kan ik 'm halen ( of zaterdag, maar denk vrijdag).
     
  19. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3


    Gaaf, als het goed is, is het ook droog vrijdag. Zou mooi zijn.

    Maar dat wordt een tijdje afzien dus met zo'n verzekering.
     
  20. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoop inderdaad dat het droog is, niet leuk om gelijk je nieuwe fiets vies te maken natuurlijk, voordat je het 'patsrondje' langs vrienden en familie hebt gemaakt haha.

    Ja verzekering is even jammer, maar goed, heb nog hoop op een drietal maatschappijen en anders is het een tijdje afzien ja. Maarja... liever dat en een mooie motor dan dat je omwille van de verzekering met iets anders genoegen neemt. Mag alleen wel financieel vooruit gaan de komende tijd, anders nemen de vaste motorlasten wel een hele grote post op de balans in :+

    Het zadel is trouwens verkocht. Opmerkelijk genoeg aan een 1100 rijder van zo'n 2 meter lang 8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina