1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Dus ook winkelwagens zijn favoriet? Ja, van wij zou hij dat nou hebben...
     
  2. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Zolang er niks van jou in zit sjoerd......dan is alles goed.


    Ouwe badaap.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2010
  3. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Hey jongens,

    Waar kan ik goede tips vinden m.b.t. tot motorkleding. Waarom zou ik bijvoorbeeld voor een lederen pak moeten kiezen, of voor textiel of voor? Een maatpak of confectie pak? Op welke delen moet ik vooral niet gaan bezuinigen? Wat voor budget moet ik hiervoor ongeveer uittrekken? Is het all-season kleding of...?

    Er is zoveel informatie dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hier staat er wat over: http://www.motorkledingcenter.nl/kleding.htm.

    Voordelen textiel: Vaak (met binnenvoering) bestand tegen regen, isoleert beter bij lagere temperaturen, makkelijker aan/uit te trekken. Vaak meer zakruimte (kan wel handig zijn voor rbw/portemonnee/kentekenbewijs/sleutels/foon etc). Gewone kleren er onder.

    Voordelen leer: zit strakker, oogt stoerder.

    Heb zelf een textiel pak die ik naar werk aantrek en waar ik mn werk kleren onder heb, of gewone kleren. Moet alleen nog eens een nieuw pak voor hebben ivm crash schade.
    Heb onlangs een nieuw leren pak gekocht voor de ritjes. Zit wat beter op mn zadel (glij niet steeds naar voren).

    Heeft beiden voor- en nadelen en is maar net waar jij je motor meeste voor gaat gebruiken. Je kan kleding zo duur maken als je wilt, je hebt wat voor een paar honderd euro, maar kan ook zo boven de 1000 euro uitkomen.
    M'n textielpak was toendertijd dacht ik rond de 450 (jas ca 270, broek ca 180). Bij een leren pak of combi zit je al snel rond de 600/700. Mn lederen combi was toen ik hem laatst kocht rond de 700. Handschoenen heb je voor 50 euro, maar ook voor 250 euro. Is beetje passen welke je lekkerste vind zitten en of je leer/textiel wilt. Heb een setje leren van ca 60 euro, zitten prima en voldoen prima, en een textiel setje van ca 80 euro (niet erg warmvast bij koude temps en zit een vervelende naad bij linker handpalm die ik in het begin voelde, later niet meer).
    Helm heb je van ca 150 tot boven de 700. Of die dure kwalitatief echt beter zijn, wellicht, maar ik hield het bij een relatief goedkope, die tot op heden prima bevalt.
    Laarzen heb je dan nog in verschillende soort, denk beetje 100 tot 300 euro.

    Helm, laarzen, pak, handschoenen en je zit zo op 600-800 euro en oplopend.

    Wat ik zelf een nadeel van textiel vind, is dat het snel open scheurt bij een schuiver. Bij leer (gelukkig) nog geen ervaring mee, maar lijkt me een heel stuk steviger / minder snel te scheuren.

    Btw: Leer is dus vaak niet waterdicht en als je een waterdicht textiel pak hebt, is die vaak enkel waterdicht wanneer wintervoering er in zit (wat zomers best vervelend is). Bij duurdere jassen/pakken zal dat anders zijn, maar dan betaal je er ook stuk meer voor.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2010
  5. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Kan, maar hoeft niet.
    Ik heb een prima jas. Mooie zwart leer van Difi. Misschien geen topmerk maar zeker geen prullaria. Zitten ellenboog-, schouder- en rugprotector in. Iets van 160 eurie bij Motoport op de motorbeurs.
    Heb gekozen voor een textielbroek omdat je die makkelijker over je gewone broek trekt dan een leren. Mijne is van het merk Macna. Heeft uitneembare winter- en regenvoering. Voorzien van knie- en heupbescherming en ventilatie die je open en dicht kan ritsen. 140 pleuro bij de Motor outlet in Breda.
    Mijn motorschoenen zijn 'oude', stevige leren wandelschoenen tot over de enkel. Moet je ook kunnen krijgen voor minder dan 100,-.
    Ik heb twee paar handschoenen. Luchtige voor de hete dagen: zo'n van 30,- bij Polo Motorrad. Iets dikkere voor nu (te koud voor de winter, maar dan rijd ik niet), ook iets van 30,- bij Louis.de.
    Maar je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt...
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2010
  6. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je maar leer neemt...
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zit je op 430, met een helm erbij zit je ook al snel op 550. :)
    Uiteraard kan het goedkoper, maar is een beetje een indicatie. :)

    Nadeel bij de textiel broeken is dat ze vaak te lang zijn. Ben niet de kleinste (1m83 ), en laatst wat textiel geprobeerd. Jassen passen vaak wel maar de broeken zijn me te lang. Eerders nog maar eens ergens gaan kijken of ze ergens wat beter passends hebben.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2010
  8. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Hmz. Een motor helm heb ik gelukkig al, ook al past deze lang niet bij elke motor (grijs rood van kleur), maar een directe vervanging is niet nodig. Ik denk dat ik ook gewoon een zwart pak koop wat bij praktisch elke motor past.

    Ik zat dat het volgende week sale is bij Motoport, misschien eens even kijken met een budget van ongeveer €600,- Ik had het ongeveer als volgt in gedachten; leren jas (€300,-), textiel broek (€125,-), laarzen (€125,-) en handschoenen (€50,-).

    Als het dan zomer is koop ik nog een mooie bijpassende leren broek aangezien textiel inderdaad wat fijner is voor woon-werk verkeer. Volledig leer lijkt mij inderdaad ook het lekkerste zitten, het mooiste en het veiligste.

    @[2k] ik denk dat je leren pak in de kliko kan als je er een schuiver mee maakt. Je ziet schaafplekken namelijk altijd zo duidelijk.

    En als laatste vraag, leer is niet waterdicht? Komt dit dan door de ventilatie gaten of is leer op zichzelf niet waterdicht?

    Misschien wordt dit hem ook wel, klikkerdeklik.
     
  9. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet hier me leren overall isaardig waterdicht,hij lekt alleen op de stukken waar van dat rekbare textiel zit.
    Onder je armen en binnenkant bovenbenen enzo,is leuk met het water dat van je tank afkomt tijdens het rijden wat zo je broek in loopt*)
    Kleding zou ik zelf niet echt op bezuinigen,mocht je een keer gaan dan wil ik als het ff kan er wel zo goed mogelijk vanaf komen:)
    Al moet ik dan weer zeggen het eerste wat ik met me pak deed was al die gare protectoren eruit halen haha wilde wel een klein beetje bewegingsruimte nog:p
    Als je gewoon CE goedgekeurd spul koop dan zit je wel in de goede richting lijkt me:)
    Je kan het zo gek maken als je zelf wil:D
     
  10. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Excuus als ik je onderschat, maar heb je er ook mee op een motor gezeten? Mijn broek is ook te lang als ik sta, maar op de motor schuift ie wat omhoog waardoor ie perfect zit.

    Leer zelf is waterdicht (zou ook raar zijn als een koe vanbinnen nat wordt als ie in de regen staat...:+). Bij de naden zou water naar binnen kunnen komen. Daar heb ik geen last van gehad. Probleem met leer en regen is dat het dan uitdroogt als je het niet behandelt.
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    @ypuh: leer ziet er na een schuiver ook niet uit maar textiel scheurt gelijk open waardoor je huid sneller direct contact heeft met asfalt.

    @Pim_Smeets: bij m'n huidige textiel broek valt lengte bij zithouding op motor mee. Paar die ik laatst gepast heb waren ook dan veel te lang wat niet lekker bij de knieën zit. Pas kleding altijd door op diverse motoren te zitten. Ben toen enkel met leren combi naar huis gegaan. Ze hadden toen geen pakken op voorraad met korte textiel broeken waarvoor ik eerders nog eens op pad moet.
     
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
  13. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik ben toch een mooi weer rijder, dus het word waarschijnlijk het Difi combipak. Ik show het wel even als ik wat gekocht heb volgende week.
     
  14. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Over 4 uur wordt ik 18 en ik zit er aan te denken dit jaar mijn motorrijbewijs te halen. Wilde eerst voor auto gaan, maar mijn pa is misschien bereid mee te betalen als ik mijn motorrijbewijs ga halen zodat hij een maatje heeft om mee te cruisen. Moet ik wel eerst een goede rijschool vinden. Heeft iemand ervaringen met rijscholen in de omgeving van Haarlem en/of Zaltbommel/Den Bosch?
     
  15. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ander voordeel is dat je met leer veel prettiger op je motorfiets zit. Met textiel glij je wat meer over je zadel, terwijl bij leer je bewegingen sneller vertaald worden.
     
  16. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Hebbem!! :D

    Vanmiddag opgehaald. En wat een heerlijke fiets zeg. Hij beviel nog beter dan tijdens de proefrit. Ik moet nog een hoop km'ers inrijden maar het is nu al genieten. Alles werkt perfect, alles doet het perfect, alles voelt perfect, alles klinkt perfect... Tevreden dus :thumbs: Zit ook WP vering onder, en moet zeggen dat het tot zover prima bevalt, goede feedback (beter dan bij de proefrit op de een of andere manier). De electronische aanpassing van de vering werkt ook goed, ABS + ASC werkt goed, bandenspanningscontrole is een leuke gimmick (en kan nog is handig zijn om een lekke band op tijd te ontdekken), handvatverwarming rocks maar nog niet écht nodig door de handkappen, de chromen pijpen en spaakvelgen zijn vét, remmen doettie érg goed (zonder te duiken), heerlijk om zonder wind in de ogen met open vizier te kunnen rijden, de ver stralers zijn leuk en functioneel, het voelt als een échte complete hele vette motor die perfect bij mij past.

    Ja ik ben best wel enthousiast :+

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Bovenstaand een paar foto's te indruk, is verder vluchtig gemaakt dus niet al te beste foto's. Ga binnenkort nog is wat meer tijd nemen voor goede foto's. Maar deze fiets moet je echt in het echt beleven om te beseffen wat voor fiets dit is.
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2010
  17. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Gefeliciteerd! Mooi ding man!

    Zal al te refreshen vanavond, in afwachting :D.
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Thanks. Hij was net overigens niet zo schoon meer als op de foto's. Ik dacht even een stukje 'gras' mee te pakken, maar dat bleek heeeeel erg zacht modder te zijn, dus stond aardig ingegraven uiteindelijk. Thuis de plakken modder er af kunnen spuiten/poetsen. Kilootje of 2-3 kwam er vanaf :+ Maar nu weer als nieuw hoor haha.
     
  19. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Hehe, ja dat moet allemaal kunnen nu. Er zit ook redelijk wat profiel op zo te zien.

    Hoeveel km. moet je hem inrijden?
     
  20. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    1000km, maar vanaf 700 kannie al max. toeren draaien (niet constant uiteraard) maar vooral de eerste 300 zijn ff opbouwen. Maar de 100 staat er al op. Rijd wel ff naar antwerpen oid binnenkort :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina