1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Lijkt me schromelijk overdreven ja, maar ik heb geen ervaring met boetes uit België. Staat er nog een telefoonnummer bij wat je kunt bellen ofzo?
     
  2. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Balen van je boete man!!

    Maar goed: volgens mij gewoon netjes een antwoord sturen op hun vragen en dan krijg je een acceptgiro thuisgestuurd met het bedrag.

    zie ook: M-F Wat-te-doen-met-boete-snelheidsovertreding-in-Belg
    edit: ik lees net daar dat heel veel mensen gewoon wachten op de boete.
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2011
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Dit is pas motorrijden _O_ (vanaf 5:30)

     
  4. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Nog 1 nachtje \o/
     
  5. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb inmiddels het informatie formulier ingevuld opgestuurd. Wel op mijn broers naam die een Engels rijbewijs heeft en woont in Amerika. Met beetje geluk geeft Engeland niet zo snel de gegevens af als Nederland. Zowel dan betalen we hem als nog.

    Daarnaast zat mijn broer naast me en reed ik voor hem.

    Maar we zien wel, als we moeten betalen, betalen we, en als we moeten voorkomen wachten we wel op veroordeling. Zal wel niet zo ver komen.


    Wat wel interessant is en ik niet wist:
    Nieuwe verkeerswet in België 2010:
    +30 km/u te snel op snelwegen -> rijbewijs kan worden afgenomen (bij +40 km/u wordt rijbewijs afgenomen)
    +20 km/u te snel in bebouwde kom -> rijbewijs kan worden afgenomen (bij +30 km/u wordt rijbewijs afgenomen)
    Al wordt er in België je rijbewijs niet afgenomen, maar je recht tot sturen :+. Geldt dat eigenlijk ook in Nederland als je van de Belgen niet meer mag sturen?
     
  6. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Volgens mij niet, in Nederland is het toch ook zo dat als een buitenlander te hard rijdt deze gewoon een flink bedrag moet neertellen.

    Gaan er nog mensen naar de motorbeurs utrecht?
    Ik ga morgenavond even een kijkje nemen.
     
  7. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ben er morgen ook bij. Met mn zus en enkele collegas. Heber zin in.
     
  8. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Vandaag geweest met een aantal vrienden, was weer erg leuk!
     
  9. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Weet nog niet of ik ga. Wordt alleen maar weer geld uitgeven dan :D. Moet alle centen even in m'n zak houden voor de uitlaten die ik dit seizoen eindelijk aan ga schaffen.
     
  10. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil wel graag, maar heb eigenlijk geen tijd. Verder is het geld na de laatste up-grades aan mijn brommer ook wel op voor deze hobby.

    Kan alleen zondag, alleen vind ik die dag altijd te druk om van de beurs te genieten.
     
  11. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Ik heb het plan om mijn oude Kreidler op motorkenteken te zetten. Hard hoeft het niet te lopen, ik hoop als mijn blok klaar is de 100 à 110 km/h te halen. Dat valt ver buiten het niks vergeleken met de eerder gepostte Ducati's en Supermotards, maar het laatste woord in de topic titel zegt ook brommer. Vandaar ook mijn post hierzo.

    Ik momenteel bezig voor mijn motorrijbewijs, al ben ik pas 18 jaartjes. Daarom heb ik ook het plan om mijn brommer op motorkenteken te zetten ipv een motor te kopen. Al moet ik zeggen dat er >25kw ook leuk spul te koop is!

    Work in progress zullen we maar zeggen.
     
  12. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Er is een site waar je de hoogt van de boete kan uitrekenen. Je moet ook weten dat je bekeurd word aan de hand van de gemeten snelheid en niet van de gecorigeerde snelheid. Klinkt raar maar ik kan het helaas weten. Heb er pas een betaald van 150E voor 20 km te hard rijden binnen de bebouwde kom.


    Zondag motor uitzoeken in Utrecht! Eerst maar mijn rijbewijs halen
     
  13. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Beurs was weer leuk. Hoop mooi spul. Niks gekocht. Het echt mooie wat ik wilde hebben bestond uit motoren en helaas rekt de portomonnee niet zodanig dat er een 2e motor mogelijk is. Moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van de K1600GTL. Prachtige techniek die daar op zit en natuurlijk een retegaaf motorblok.

    Ducati Diavel vond ik ook erg tof, prachtige velgen heeft dat ding zeg. Triumph Rocket 3 viel ietsjes tegen maar vond ik nog steeds erg gaaf. Verder natuurlijk genoeg moois gezien van alle merken. Ik merkte wel dat ik bijna alle sportieve motoren als erg klein ervaarde nu ik de GS gewend bent. Misschien wel te klein... Kan nog is een probleem worden als ik weer is ga kijken voor een sportieve motor.
     
  14. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    S1000RR zit prima hoor. O-)
     
  15. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Ik ga dit jaar ook niet naar de beurs. Geen tijd helaas. En de spulletjes die ik nodig heb, zijn al besteld op internet.
     
  16. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Naar de beurs geweest vandaag ik vond de nieuwe daytona 676R wel erg tof!
    De nieuwe speed triple lelijk :mad: kan niet wennen aan die koplampen en ik vond de Diavel echt heel erg lelijk.
    Nieuwe soes750 vond ik ook wel nice, gaaf ook tegenwoordig op elke nieuwe SS zo'n beetje die BPF.
     
  17. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Bedrijfspensionfonds?:confused::+

    vind die nieuwe GSR750 erg gaaf ook. Ga wel een keer bij de dealer kijken...
     
  18. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Haha! dat zou gaaf zijn op een motor ;)
    Nee Big Piston Fork van Showa.

    [​IMG]
     
  19. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Heeft die diavel niet nodig een turbo haha.....

    Dik ding......en niet alleen letterlijk :)

    Vond de beurs prima weer......was er gisteren met ongeveer half nederland.
    Er stond op de yamahahaha stand wel een prachtige super tenere in het blauw met alle toeters en bellen.
    Zat zelfs nog een extra benzinetank onder de buddy door helemaal tot in de kont net als bv de parijs dakar machines.
    Mooi ding.....niet te koop.
    Verders veel van hetzelfde maar hebben erg gelachen.....leuke dag weer.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina