1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Net mailtje gehad van zo'n demper boer dat hij een originele sportuitlaat voor de 675 binnen krijgt.

Lijkt me wel leuk :)
    Triumph TOR :

Moet ik alleen even langs de dealer voor een andere mapping, ben benieuwd wat ze daar voor vragen..

2. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Beetje dealer doet het gratis, is kwestie van 5-10min aan de comp hangen.

3. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Wel relax, bij Ducati moet je gelijk andere ECU hebben.

4. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Ja ik hoop eigenlijk ook dat ze me er mee matsen.
    Eerst maar even mailtje afwachten van die gast of hij hem nog binnen krijgt.

Moet je bij ducati een andere ECU? is dat ook niet een kwestie van nieuwe mapping inladen met bijv tuneboy?

5. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Geloof dat dit nog niet echt mogelijk was voor die nieuwe ECUs ofzo, maar normaal gesproken kan dat inderdaad wel. Bijkomend probleem is dat, geloof ik, de ABS van m'n 1100 ook door de ECU wordt geregeld. Dus dat moet allemaal kloppen :D.

6. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Voor triumph aprila en ktm heb je een gratis programma tuneecu. Hiermee kan je je ecu uitlezen, onstekingaanpassen en de brandstof etc aanpassen. Ook kan je dingen uitzetten zoals die vervelende lamba sensor (milieu eisen) of pk restricties zoals mijn ktm die heeft in de 2de en 3de versnelling. Normaal moet je een Powercommander kopen van 300 eu hiervoor. Ook kan de powercommander alleen maar meer of minder benzine bij bepaalde toerentallen geven verder niks.

Mijn motor wordt eind april afgesteld dmv tuneecu.

Kreeg deze afgelopen week trouwens binnen, voor een mooi prijsje van ebay kunnen plukken. Wordt straks matzwart gewrapped :Y

Waarom andere tank? Dit is de SM-R tank, 4 liter kleiner en ziet er een stuk toffer uit dan de lompe tank die ik nu heb.

Gisteren deze binnen gekregen:

En had afgelopen vrijdag al ander stuur, progressieve gashendel, en tailbag gemonteerd.

7. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Wow vette goodies Sjorrit.
    Gaat hij eind april ook nog op de dyno? ben wel benieuwd of je nog wat pk winst haalt met die airbox!

Dat tuneecu heb ik ook van gehoord. maar hoe kom je aan zo'n kabel om hem aan je comp te hangen?

@fallout: nee als ook je abs enz geregeld wordt dan zou ik er ook wat huiverig tegenoverstaan. zowiezo dat geknoei laat ik liever aan pros over.

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    @HAN: Zijn die kabels niet op Ebay te vinden?

Edït: Zoiets dus

Laatst bewerkt: 2 mrt 2011
  9. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ja gaat ook op de Dyno dan, hij zal er een aantal uren mee bezig zijn om de perfecte mapping te maken.

Denk dat ABS wel gescheiden is door de ecu, tenminste alles in tuneecu spreekt voor zich. Kan alle sensoren uitschakelen/veranderen door ze aan te vinken. Je kan altijd TuneEcu downloaden en opstarten zonder je pc er aan te hangen om te kijken hoe het werkt.

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Wordt iig vaker naar tankstation met die kleinere tank. :p
    Vind dat ik nu al snel moet tanken, laat staan als ik 4L zou missen. :p

Als het nou snel ff warmer wordt, kan ik weer gaan rijden. Mezelf in m'n vrije week niet eens tijd gegund om remmen te checken of nieuwe remleidingen te monteren.

11. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Mwa van 19 naar 15 liter, valt opzich mee. Tankte toch al nauwelijks mijn tank vol want met 19liter benzine gaat het voorwiel moeilijker van de groend ;) En rij toch nauwelijks zo lang achter elkaar en heb ook een pompstation in de straat bij mijn huis, ook nog de goedkoopste van Groningen :p. Als ik tanken een probleem vond kocht ik wel een 990 Adventur met 24 liter tank :')

12. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Ah oke cool! dat icm de gratis ECU bespaart je dan gauw 500euries voor een tuneboy.
    Maar eens die tuneecu downloaden en droogspelen ;)

13. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Het werk van vandaag:

Andere vlinderkleppen geplaatst

Luchtfilter in aanbouw

En tank er weer op

Klaar!

Wrappen van de SM-R tank ging laatst niet zo lekker, toen hij bezig was zag hij een fabrieksfout van het folie zitten dus hij wacht nu op een nieuwe rol. Heb paar plaatjes dat hij bezig is, toch wel grappig om te zien hoe zoiets gedaan wordt.

14. RvQ

RvQ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Welk tankstation is dat?

15. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Lkkr bezig Sjorrit. Wat is daar voor ruimte eigenlijk? Heb je een gang die zo ruim is o.i.d.? Wel lekker om te sleutelen.

16. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    Lekker wit laten die tank man!!!!

Vind het wel tof staan joh.
    Tis een mooie combi en alles is origineel.....

Ik zeg wit wit wit !!!

17. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Is de hal van de ondergrondse parkeergarage naar de liften. Tevens oplaadpunt voor scootmobielen.

Nee alleen een witte tank staat niet, de rest wit laten wrappen vond ik ook niet zo'n goed idee. De tank wordt nu zwart, de oranje steep wordt er weer overheen geplakt en het KTM logo wat nu zwart is wordt wit.

18. RvQ

RvQ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar waar is nou dat goedkope tankstation in grun?

19. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Koningsweg vlakbij de Tasman toren, zit een onbemande tinq. Is voor zo ver ik weet de goedkoopste van de stad Groningen.

20. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    Ik tap tegenwoordig suzuki's alto's af joh...... :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina