1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Dat wrappen ziet er inderdaad strak uit!!
    Zou je bike graag een keer IRL zien als ie af is
     
  2. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Haha, haalde mijn maat die in de auto zat te filmen gisteren in..



    Helaas zie je niet dat ik het ben ;)
     
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Zoek eens een lange tunnel op :D
     
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    }:] Goed idee!

    Mooi he hoe snel mannen weer jochies worden met dit speelgoed!
     
  5. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Hoor net dat mn maat voor de 2de keer (1ste keer met mijn oude moto) er af is gepleurd.
    Hij zit er nu sterk aan te denken er maar mee te stoppen :mad:

    K rijd nu zo'n 6jaar en nog nooit gevallen (klopt op hout)... ben echt benieuwd waar dit aan ligt, gewoon dom geluk altijd of dat ik wat meer ervaring heb.
    Hier mensen er vaak afgevallen?
     
  6. kelders0

    kelders0 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    ik rij nu zelf 2 en half jaar schakelbrommer ( aprilia rs50 :) ) en nog nooit eraf gelazerd :D
     
  7. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook nog nooit gevallen (behalve 1 keer met lessen maar dat sloeg nergens op, want ik stond stil :p) en ik rijd nu ook pas minder dan een jaar. Vorige week trouwens wel bijna op me plaat gegaan. Gaf iets teveel gas in de bocht of er lag iets op de weg want ik voelde me voorband wegglijden. Zo hard ging het niet, dus kon em nog wel recht houden, maar is toch wel ff schrikken.

    Heeft ie wat ernstigs, BTW?
     
  8. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    met AVB lessen 3 of 4 keer de motor laten vallen (kwam doordat ie afsloeg). Maar verder nog niks gebeurd in mijn beperkte motorcarriere. Denk dat het ook met pech te maken heeft. Ken bijvoorbeeld iemand die totaal niet kan auto rijden (kent de regels slecht, kijkt nauwelijks en anticipeert niet). Zit er altijd gespannen naast als het me echt niet lukt om niet mee te hoeven rijden. maar vreemd genoeg heeft ze nog nooit een ongeluk gehad of veroorzaakt. en dan zul je net zien dat iemand die beter kan rijden en meer ervaring heeft net wel een ongeluk krijgt...
     
  9. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook nooit gevallen, al rij ik ook pas sinds maart 2008.

    Eind winter op mooie dag dit jaar bijna er af gegooid door de gixer. Reed een weg op vanaf T splitsing en gaf in de nabocht te veel gas. Achterband gleed weg, liet het gas los en achterband hervond grip en hij wou mij er af gooien. (begin high-sider). En toen hing ik met m'n kont naast de motor en mijn knie hing nog net om het zadel.

    Was wel schrikken en je gaat er niet beter van rijden de volgende kilometers :+

    Hoop dat hij niets blijvend heeft en snel weer op een motor stapt, anders doet hij het geheid zijn hele leven niet meer.
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2011
  10. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0

    Haha, so true.
     
  11. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb ook altijd wel m'n twijfels een beetje bij het motorrijden. Maar heb nog nooit wat gehad. Ik rijd wel hard, maar nooit achterlijk. En als ik geen vertrouwen heb in de grip, temperatuur van rubber/wegdek, dan hou ik me ook echt wel in door de bochtjes. Heb ook nog nooit m'n knie aan de grond gehad ofzo. Maar ik denk dat dat soort dingen op de openbare weg gewoon een beetje vragen om moeilijkheden is.

    Rij overigens sinds 2005. Zal in het totaal nu een kilometertje of 25-30.000 gereden hebben.
     
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik rijd wel hard en achterlijk maar niet asociaal (dus wel rekeninghoudend met overige verkeersdeelnemers) en ook nooit door eigen schuld gevallen, wel 1x van de weg gedrukt door een automobilist die niet op zat te letten. Rij nu zo'n 6,5jaar. En idd eerste paar kilometers bandjes goed opwarmen, maar ook weer niet zo sloom dat ze niet warm worden.


    Vanmiddag even door wat oude foto's gespit en kwam deze tegen:

    [​IMG]

    Nog steeds beetje spijt dat ik deze zo snel heb weggedaan, hoop er ooit nog 1 bij te hebben (KTM gaat nooit meer weg voor een ander merk).
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2011
  13. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Mooi he die triple,s O-)
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ja hopelijk ben je wat slimmer dan ik en houd jij je motor wel :)
     
  15. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Mijn maat heeft gelukkig niets een paar blauwe plekken en veel spierpijn.
    Waarschijnlijk stapt hij er wel weer op als hij zijn motor gefixed heeft (cbr600f dus genoeg voor te vinden).
    Heb ook wel eens zo'n bijna momentje gehad en dan is het inderdaad ff verkrampt op de fiets zitten ;)

    Ik houd mn triple hopelijk ook nog een tijd :)
     
  16. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ok volgens mij heb ik mezelf behoorlijk gejinxed met deze post. Vandaag gepakt met 83 te hard. Mits de boete hoog en inlevertijd van RBW lang is (waar ik wel vanuit ga, vorig jaar met 47 geflitst) gaat de KTM dus wel weg... Haal wel een 25kw fiets ervoor terug ofzo |:-
     
  17. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Op wat voor weg ben je gepakt? Kut voor je man, maar neem aan nog steeds 1e invordering dus dan zou je je rijbewijs toch redelijk snel terug moeten krijgen. Boete zal vast wel stevig uitvallen... zonde. Maar misschien red je nu Nederland uit de 'crisis' ;)
     
  18. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ai ai ai, dat is bijzonder naar. Ik voel met je mee.

    Wat voor situatie was het dan? Reed je een langer stuk te hard of zette je net op een ongelukkig moment de kraan open?
     
  19. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ging om dit stukje weg, was toen geen auto te bekennen.

    [​IMG]

    Kwam van een zijweg en even snel opschakelen naar de 6 en toen af laten zakken naar een legale snelheid, eikel had me toen natuurlijk al lang en breed gemeten (volgens hem op 1,5km afstand). Lullige aan een lazermeting is dat ze je hoogst gemeten snelheid pakken ipv gemiddelde zoals je altijd op wegmisbruikers ziet.
     
  20. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, misselijk.

    Probleem is dat je met de meest nutteloze motorfiets nog makkelijk op dergelijke overtredingen terecht komt. Moet niet denken aan de boete die me te wachten staat als ze me een keer op een onhandig moment treffen met m'n YZF.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina