1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Moet je voorkomen?

2. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Met die snelheid sowieso

3. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Damn Sjorrit!! Echt flink balen :mad:
    Hoop dat je je RBW gauw weer terug hebt!

Denk echt dat 80% van de motorrijders wel eens dit soort overtredingen maakt.. misschien alleen een circuit fietsje aanschaffen dan maar? (Of een Stig Detectie systeem)

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Zuur man.

Vandaag ook weer eens sinds maanden gereden. Was even wennen in het begin, maar gewoon lekker rustig aan gedaan. Ook de nodige politie onderweg gezien, evenals de nodige drukte. Op m'n rondje kwam ik fijn over wegen waar ze grotendeels bovenste laag van asfalt hebben gehaald. Rijdt echt niet fijn, alsof je motor (de wielen) constant een groef probeert te volgen en de banden onder je wat aan het slingeren zijn. Die route dus een tijdje mijden.

5. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Dat klinkt me bekend in de oren! Hier hebben ze ook zo'n weg geeft echt geen vertrouwen.

6. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    En de volgende wordt genaait in de naam der 'veiligheid' |:-=(

Fijn land is het af en toe ook.

Morgen avond mag ik trouwens met pocket bike's over een kartbaan gaan scheuren :b:

7. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Dat schreeuwt natuurlijk om piccies :)!!

8. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    En die komen vast wel. Ik ga met de lokale motorclubje mee, neemt vast iemand een camera mee.

9. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Nou, heb net Scarpa Motor aan de telefoon gehad. Na een gesprekje met deze man toch maar besloten om gewoon voor Termignoni te gaan. Er is nu nog gewoon geen andere oplossing voor die ECU (zkr voor ABS modellen) en ik vind die onzekerheid over dat aspect eigenlijk nog vervelender dan het feit dat ik het ontwerp van de Termignoni's niet helemaal super vind. Dus ja, dan maar zo.

1000 euro voor een setje RVS pijpen, luchtfilter en ECU. Niet slecht, en dan ben ik van het gezeik af :p.

10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Nice! Heb je Bert aan de telefoon gehad? Zijn toppers daar hoor.

11. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Weet niet zeker wie ik aan de telefoon had, maar het was in ieder geval een zeer vriendelijke kerel ja. Ben ruim tien minuten zeer uitgebreid te woord gestaan, erg prettig.

Dus ik ga daar ook maar eens langsrijden binnenkort.

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Als ik weer een Ducati heb, dan gaat ie daar sowieso in onderhoud, en als hij daar te koop is dan koop ik hem daar ook haha. Die gasten verdienen het, een van de laatste oprechte motorbizz lui.

13. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Andere uitlaten in combi met een powercommander geen oplossing?

14. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Was te merken ja, prettige sfeer. Aan de telefoon al!

Geloof dat dat helaas niet werkt omdat die Siemens injectie icm de ECU een gesloten systeem is. Maar ik kan me vergissen.

15. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Powercommander heeft daar een bypass voor het gesloten systeem waarbij de O2 sensoren komen te vervallen. Zou als ik jou was toch ff navragen want met zo'n powercommander kan je je motor veel beter afstellen dan zo'n kant en klare ecu die voor alle landen wordt gemaakt. De nieuwste powercommander kan zelfs zichzelf tijdens het rijden afstellen. En aangezien de Powercommander tussen de injectie en de ecu komt lijkt het mij heel sterk dat het je abs systeem gaat dwarszitten, want dit gebeurt bij andere type motoren ook niet.

EDIT: is er wel

http://www.powercommander.com/power...dl=249&yr=14-004&pcVersion=PCV&PartNum=14-004

Laatst bewerkt: 29 mrt 2011
  16. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Jep, die had ik idd ook bekeken. Maar daar valt het me wel weer op dat het gaat om bouwjaar 2009 waar ABS niet beschikbaar was. Die van mij is van 2010, als dat zou werken dan verwacht ik ook een vermelding van het 2010 model 1100. Maar! Ik kan het idd ook gewoon even vragen.

17. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb destijds contact met http://www.gpproducts.nl/ gehad (gebeld) en moet zeggen dat zij mij perfect hielpen met vragen over Powercommander (in combinatie met nieuwe uitlaat/luchtfilter). Ik denk dat zij het je zo kunnen vertellen of het wel of niet lukt als je ze belt. Of gewoon de officiƫle distributeur van dynojet bellen.

Op ander punt: Godver de kut... zo dat moest ff. Gister middag echt ziek geworden en pocketbike'en is voor mij niet door gegaan. Had totaal geen evenwicht meer, nu nog niet. Had er echt zin in. :mad:

Ik en mijn broer zijn nu van plan om in de zomer in the US of A te gaan toeren. We willen Harley Davidsons (waarschijnlijk Road Kings) huren en van Miami naar New Orleans toeren. We zijn nog druk met de route bezig. Enige minpunt is dat mijn broer maar 1 week de tijd heeft.

18. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Ja dat lijkt mij nu ook geweldig!! hier hoor ik graag meer over zou ook zoiets een keer willen doen.

19. Malphaz

Malphaz Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen:)
    Ik ga binnenkort m'n scooter rijbewijs halen^^ dus daar ben ik natuurlijk erg psyched over!
    Ik was van plan (nadat ik geslaagd ben) om een Kreidler Jigger te kopen.
    Nou was mijn vraag of mensen ervaring hebben of hadden met de Jigger zelf, of de Kreidler.
    Ik ben zelf een beetje een not-knowitall als het op scooters aankomt, maar voorzover ik kon zien, is het een best goede scooter, voor de prijs dan.
    Zip gaat em niet worden, helaas. Maar je kan niet alles hebben:)
    Alvast bedankt!

(P.S. Ik ga de nieuwe 4-takt kopen die ergens in April uitkomt, en dan heb ik em rond 4-9 mei... 4 takt=zuiniger toch?)

20. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Vandaag binnen gekregen:

Leuk leesvoer :) kijken of daar ook nog wat van in de praktijk kunnen brengen!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina