1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Lijkt me gekke ervaring Pimmy als je ketting er af loopt zelf nooit gehad hier haha wat gebeurd er precies dan?:p
    Lijkt me eng als tie toch rond blijft slaan of is tie er meteen helemaal af?
    En 2K je ben wel beetje technisch toch of wat?:p
    Remmen enzo lekker zelf doen blokken vervangen en of klauwen reviseren stelt weinig voor en bespaart je een leuk stukkie.
    Banden bestel ik in Duitsland scheelt 3 of 4 tientjes op hier in Nederland en de levertijd is +- het zelfde,zelf wiel er uit halen en gewoon met velg en band naar de shop om m er om te laten liggen en uit balanceren zijn net die kleine dingetjes die het voor hier niet waard zijn om m voor aardig geld weg te brengen.
    Enigste je moet er ff aan durven beginnen maar zit allemaal niet zo moeilijk in elkaar.
    Het enigste waar ik m hier eigenlijk echt voor weg breng is voor kleppen stellen of cabarateurs synchroniseren of dat soort dingen:)
    Hier gaat tie volgende maand waarschijnlijk ff weg beetje voor de winterstop om ff Dyno kit ding er in te gooien heb in me eerste versnelling ergens een dood punt hangen en die zou ik er wel graag uit willen hebben,dat soort dingen begin ik zelf ook niet aan qua afstellen enzo dat beter laten doen(H)
     
  2. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat er ook net zoveel ongelukken kunnen gebeuren als je heel ontspannen aan het touren bent, gewoon omdat je toch minder 'op scherp staat' ofzo. Maar goed, volgens mij ben je heel erg goed met de situatie omgegaan als ik het zo lees: bijna geen schade en nog mooier, je bent niet in de afgrond terecht gekomen!


    Zal toch wel een pakking zijn o.i.d.?

    Met die ketting had je dan ook mazzel zo te horen. Als die er op het verkeerde moment afloopt kan dat ook behoorlijke problemen opleveren. Hoe lang zat die ketting er al op eigenlijk?



    Hehe, mooi he? Het is echt de meest fantastische motorfiets ever. Ik moet hem inderdaad snel eens meenemen naar wat fatsoenlijke stuurwegen.

    Weet je wel zeker dat het een Multistrada moet worden ;) ?
     
  3. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    @Vandalzzz:

    Ketting liep er af bij een gangetje of 90 op de snelweg dus, was net aan het vertragen voor wegwerkzaamheden. Hij liep er af door aan de binnenkant van de velg terecht te komen. Je bent dan ineens je vermogen kwijt en omdat ik al een sterk vermoeden had van de staat van de ketting wist ik eigenlijk gelijk wat er aan de hand was. Dus koppeling in en zsm naar de kant. Daar binnen 5 seconden er weer opgelegd (zo los wastie :+ ) en weer verder naar de eerste afslag. Maar jongens, tekenen van een slechte ketting: vreet kettingsmeer en moet te vaak gespannen worden :+

    @Fallout:

    Ketting zit er nu 20.300km op. Ik heb het vermoeden dat die lekkage ergens in een leiding die langs het blok loopt zit, volgens mij van de koppeling. Maar goed, ik wil dat Goedhart het blok even goed bekijkt. Ennn ja, het wordt zeker weten een Multistrada. Die combinatie van toer en sport is voor mij ideaal. Sowieso was de trip loodzwaar op de 696, ik zat er al snel niet meer comfortabel op, op de snelweg door de wind en de benen die ik niet ideaal kwijt kon. In de bergen vanwege de zithouding waarbij ik constant met de juwelen op de tank kwam en te krampachtig in z'n geheel moest zitten om lekker te rijden. Om dan nog niet te beginnen over slecht wegdek waarbij alle gewrichten even hun plek weer konden vinden :+

    Begrijp me niet verkeerd hoor, die 696 was echt te gek zoals ik al zei, echt geweldig om te rijden. Maar voor mij is die fiets dus te klein en al helemaal voor zo'n afstand.

    Foto's!!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    De halve foto van de garmin was ter illustratie van de hoogte: 2700m. De gele vloeistof is inderdaad urine. De Aston Martin was te vinden in, goh, Monaco. De foto's in de bergen zijn overal en nergens in de Alpen. De achterband was de staat van de achterband bij vervanging. Nu zit er een mooie Pilot Road 2CT op.
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2010
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Gaaf man! echt leuk om te doen lijkt mij.
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nu nog niet technisch met motoren, maar dat komt ook omdat ik me er nog niet aan gewaagd heb. Als ik handboek heb, juiste gereedschap en eens begin, dan moet het wel lukken. Remgedeelte ga ik dan wellicht zelf proberen volgend jaar, banden even kijken. Wellicht dat ik ze bij iemand om de velgen kan laten leggen als ik ze zelf bestel. Krijg morgen knippers binnen, dus rechter knipper plaatsen zal eerste klus worden. Eens zien hoe ik dat doe, even kijken hoe ik bij de aansluiting van de knipper kom. :+

    @Pimmy: Ziet er goed uit! Maar denk dat een hoop landen wel mooie gebieden heeft. Zag laatst wat van Noorwegen en dat zag er ook erg goed uit. Wellicht volgend jaar met de bike op vakantie. Dit jaar gaat niet meer lukken. Twee weken die ik vrij heb ga ik aan kapherstel proberen te besteden.
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2010
  6. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Hey Pim,

    Ziet er vet uit man! lijkt me ook echt kicken om een keer zo,n motorvakantie te gaan doen.
    Hoeveel km heb je nou zo,n beetje in totaal gereden?

    En jammer van het uitstapje in het grind,maar had inderdaad veel erger kunnen aflopen :)

    Verder ook probleemloos met de zumo660 gereden?
     
  7. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Zo ik zou het inderdaad bijna vergeten! Wat een geweldig ding die Zumo man! Echt dat ding heeft ons overal de brand uit geholpen, hotels zoeken, mcdonalds zoeken, supermarktje, bandenboer... allemaal geen probleem! Geen vakantie zonder dat apparaat hoor!

    Totaal hebben we 3431km gereden :+ Zullen er volgende keer nog een stuk meer worden... :+

    Overigens heb ik vandaag in mijn zoektocht naar een kettingset weer een geweldige ontdekking gedaan. Na door alle ketens afgewimpeld te worden/danwel niet teruggebeld worden schoot me ineens te binnen dat twee mensen van Ducati Rotterdam na het faillissement door waren gegaan met een Ducati service bedrijf. Scarpa Moto Barendrecht. Nu belde ik daarheen... en ja hoor, alles op voorraad, geen probleem, montage kon ook, konden zelfs de motor komen ophalen...

    Dat was die service die ik weer gewend was. Nu ben ik uiteindelijk erheen gereden en heb ik voor - let op - 60 euro! minder dan bij Goedhart een originele kettingset gekocht. Voor dat geld kreeg ik ook nog een tweede ketting erbij mocht eentje te kort zijn. En tot slot kreeg ik voor een schijntje nog een prachtige bar end mirror set mee. Hele dag beetje mee in de weer geweest en de motor zit weer bijna helemaal goed in elkaar. Gelijk alles bij de achterbrug en de velg gepoetst. Dus ziet er weer als nieuw uit.

    Morgen ketting er omheen leggen... is laatste wat moet gebeuren.

    De olielekkage is volgens Bert van Scarpa Moto een bekend probleem van de 696, zou bij de dealers bekend moeten zijn en zou liggen aan de bouten in het blok. Toen ik thuis kwam even kijken en ja hoor... er komt inderdaad olie uit die bouten. Dus daar nog even een afspraak bij Goedhart voor maken.

    Maar om een lang verhaal kort te maken... Iedereen met een Ducati in de omgeving van Barendrecht kan ik van harte aanraden om de motor in onderhoud te doen bij Scarpa Moto. Je Duc krijgt de liefde die hij verdient, de materialen die het beste zijn en dat alles voor een gezonde prijs. Ik ben blij weer is een klantgericht motorbedrijf gevonden te hebben enigzins in de buurt. De multi gaat er zeker in onderhoud.
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Tandwielen nog wel goed? Aangezien die dan ook nog wel eens op zijn.

    Reed vanavond van werk terug naar huis, merkte ik bij een snelheid boven de 90 een suizend (tegen het piepen aan) geluid bij mn rechteroor. Geen idee waar dat ineens vandaan komt. Net helm even bekeken, en kon er niet vreemds aan ontdekken, bij bijv. vizier sluiting. Morgen van/naar werk nog maar eens horen of het dan weer is.
     
  9. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Mooie fotos man hahah ik wil oooook:p
    Leuk om die weggetjes daar zo te zien,enigste zoals je zelf al zeg ook lijkt me lastig rond rijden vol bepakt:)
    Hier willen we volgend jaar naar Spanje samen met vriendin richting haar ouders:)
    We hebben hier besloten als we gaan dan gooien we paar dingetjes in een rugtas en voor verblijf daar 3 weken ofzo sturen we lekker op vanaf hier in doos(H)

    En 2k inderdaad is daar een handboek wel heel erg makkelijk voor,staat echt mooi op tekening hoe het in elkaar zit.
    Ik neem aan dat je m al in PDF heb?:p
    En als het goed is kan je de bedrading van je knipper gewoon uit de kuip trekken en kom je de aansluiting vanzelf tegen,tenminste dat was hier denk niet daar veel verschil in zit:D
    Hier zit bij de Honda origineel een sleutelset waar vrijwel alles mee gedaan kan worden,die is me al heel vaak nu van pas gekomen om rap ff langs kant van de weg me ketting te spannen(A)
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nog niet in pdf of print, maar eens kijken of ik die kan vinden.
     
  11. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Heel goed nog een Bosschenaar met een Naked hier. :thumbs: Gefeliciteerd met je aankoop. \o/
     
  12. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Mooie foto's Pim. :thumbs:
     
  13. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga hier morgen wel ff zoeken of ik die link nog heb naar een hele berg handboeken van a tot z,is voor iedereen makkelijk waarschijnlijk:)
    Anders is het op Isohunt ofzo vast wel terug te vinden(A)
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb hem intussen als pdf gevonden.
    Printed zou wel makkelijker zijn, zodat je hem erbij kan houden tijdens het klussen (accu macbook is dood), maar goed, voorlopig maar even de pdf versie. :)
     
  15. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had die van mij volgens mij hier vandaan: http://www.repairmanualclub.com/motomanuals/
    Maar zoals ik nu kijk moet je eerst registreren enzo,beetje jammer.
    Maar met de manuals krijg je vrijwel alles voor elkaar en mocht je eerst willen weten wat je te wachten staat dan ff een repair filmpje op youtube kijken:p
    Was hier ook wel ff spannend met die koppeling haha nooit gedaan enzo op tekening ziet het er makkelijk uit,maar als je dan ff op youtube kijk ook naar iemand die het uitlegt en het openmaakt weet je in ieder geval wat je kan verwachten:)
     
  16. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Mooie foto's Pim. Ik krijg erg veel zin om zelf ook op reis te gaan. Als ze m'n tassen nou eens binnen zouden krijgen bij Goedhart :-/.

    Begrijp overigens wel dat de 696 te klein voor je is op zo'n lange reis. Ik ben zelf ook niet kort, 1,90 op een goede dag, maar die extra centimeters van de 1100 helpen wel (en dat zadel ook). That said, op een gegeven moment gaat het wel pijn doen natuurlijk :D. Maar, dergelijke wegligging moet je wat voor over hebben.

    Wat voor Garmin type heb je eigenlijk? En was dat makkelijk te monteren bij een Monster?

    /edit: Wat die lekkende bouten betreft: is dat hetzelfde als wat m'n vriendin had dan? Beschadigd schroefdraad? Of is het weer een ander probleem?
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2010
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Morgen weer even verder met knipper, nu naar werk, dus even snel kapdeeltje erop gezet net.
    Op nieuwe knipper zit aan het eind zo een zwart kunststof blokje om de draden, bij oude knipper waren dat van de metalen plugjes (wellicht zitten die in het blokje). Ze moeten in andere metalen verbindingsplugjes gestoken worden, maar kreeg blokje er net niet af.
    Morgen nog eens proberen en dan kan ik eventueel foto's uploaden om het wat duidelijker te maken. :p
     
  18. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo weer terug van vakantie (met vliegtuig) en weer alles bijgelezen. Vakantie van Pim ziet er heeel goed uit. Dat gaat ik ook zeker nog een keertje doen.

    Vrijdag is het dan eindelijk zo ver, dan komt er eindelijk een nieuw uitlaatje op. Het gaat toch vrijwel zeker de Laser GP worden, tenzij ze nog wat anders leuks hebben liggen, maar ik denk et niet.

    Ow en voor de gene die de OP bijhoud. Ik ben niet sychofreen, dus Skullcrush3r kan eruit. :p
     
  19. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Complete kettingset zit er op, weer als nieuw. 2K, is inderdaad ook met tandwielen, je vervangt altijd alles tegelijk. Ben nog redelijk wat uurtjes zoet geweest, volgende keer laat ik het ook gewoon weer doen.

    Ja Fallout, weet nog niet precies waar de fout in zit, enige wat ik weet is dat ze er zeker een halve dag mee bezig zijn. Afspraak heb ik nu staan bij Goedhart dus ik hoor het wel. Kan gewoon nog rijden verder dus maakt mij niet uit.

    Ik heb een Zumo 660, ideaal ding, makkelijk te monteren met alles wat erbij zit. Kan gewoon direct op de accu.
     
  20. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Ketting heb ik hier ook nog nooit zelf gedaan eigenlijk,ik dacht eigenlijk dat dat wel te doen was met een goede ketting pons maar valt tegen?:p
    Haha waar moet ik op letten als ik er aan begin?(A)
    Moet hier helaas ook weer binnenkort ook gebeuren:p
    Al moet ik zeggen ik heb er toch 10k mee gereden ofzo alweer:D
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina