1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

1. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Komt vast goed!
    Wat ik wel grappig vind, is dat mensen op motor-forum om tips voor de rijlessen vragen. Maar daar is je instructeur toch voor?

2. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Haha, de tips op motor forum zijn ook dezelfde die je rijinstructeur hoort te vertellen. Afstand houden, gas geven, snelle baan kiezen, van zebrapaden afblijven en geen domme dingen doen. Ik ga straks nog een uurtje lessen en dan afrijden, wish me luck.

3. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    AVB of AVD ? Iedergeval good luck!! Ik moet vrijdag afrijden, hoooolllyyy shit.. en heb nog geen lessen gehad voor in het verkeer...hooollyyy shit 8)

4. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Net geslaagd voor de AVD! Gruwelijk blij mee :). Jammer genoeg wel beperkt, maar dat overleef ik wel.

Binnenkort maar ff een motor huren/lenen/proefrijden.

5. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Leen je Sjorrit zijn Z750-r toch even, woont toch om de hoek :cool: Hartstikke gaaf man, congrats!!

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Gratz!

7. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Heb je het autorijbewijs al?

@Ypuh, hieperdepiep! Er is ook 1 cilinder speelgoed dat veel fun biedt ondanks 25 kw beperking.

8. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Jazeker, maar ik ga in 1 dag zeg maar lessen voor AVD :emo:

9. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Zie ik zeker niet als minpunt hoor! Als je niet zo'n persoon bent als ik die zich maximaal 6 uur per dag nuttig kan maken, dan zie ik er wel heil in!

Het knipperlicht uitzetten leer je na 15 minuten af en heb je de rest van de dag geen last meer van, spiegels kijken leer je snel zat, en je moet niet over witte vlakken/putten rijden.

Easy as it is. Succes ermee vrijdag!

10. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    dat scheelt al een hoop. kun je iig al anticiperen en ben je gewend om deel te nemen aan het verkeer. en ik neem aan dat je tijdens de ritjes naar het AVB terrein ook instructies hebt gekregen. komt vast goed. Daarbij, examinators zijn vaak echt de beroerdste niet, zeg ik uit ervaring.

11. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Die ik heb waarschijnlijk echt wel. Alleen al op AVB was het al een hell die ik had en die krijg ik waarschijnlijk met AVD ook.. Kom ik daar aan bij die tafel, hij kijkt me niet eens aan. Hij zegt:" en jij bent?" Ik antwoord wie ik ben. Hij zegt: "oh, en op wat voor een motor rij je?" Ik: "Kawasaki ER-6N." Hij:"Mag je daar wel op rijden dan?" Echt zo arrogant, want de papieren lagen onder ze neus..maarja komt waarschijnlijk omdat ik een compleet Alpinestars racesuit aan heb met Alpinestars racing boots en racing gloves, dan keuren ze je al gelijk af ahahha prachtig. Zit als een coureur op een lesmotor! :cool:

12. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Van harte man! heel veel veilige km's toegewenst (als je je moto hebt ;))

13. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als eerste, gefeliciteerd \o/: b: Lekker om het op zak te hebben, geniet ervan!

"1 of 2 jaar" op een 25kw motortje? Wil je na een jaar de begrenzing er uit trekken?
    Zat er zelf pas aan te denken (was nét 21 toen ik eindelijk geslaagd, tóch beperkt rijbewijs), maar toch maar niet meer gedaan.

Wat is er toch met een GS500 / CB1? Zag van de week ook een topic op MF over precies deze motoren (volgens mij had iemand anders het topic geopend).

Even niet alles gelezen, waar wil je je motor voor gebruiken?
    Vooral woon-werk/school verkeer?, korte/lange ritten, vakanties? Of van alles wat?

Ik rijd zelf een CB1 (op 25kw dus). Heb hem nu sinds april 2010 en al een dikke 16000km op zitten.
    Een lichte motor, je kan er heerlijk mee (leren) sturen.
    En wat betreft dat leren ben ik nog lang niet klaar met deze motor, het kán allemaal nog platter, maar goed dat je moet kunnen/durven.

Zelf ben ik 1.70m (met iewat tekort afgesneden benen :+), waardoor deze ook nog eens ideaal is qua hoogte.

Qua zithouding zit het voor mijn gevoel tussen sportief en toer in (je zit niet zo rechtop en ontspannen als op bv een CB500).
    Dat ligt misschien ook een beetje aan de grootte van de motor, is dus ook nogal afhankelijk van je lengte of je je er "opgevouwen" op voelt.
    Maar je kan er wel prima rustig mee rijden (ja dat kan wel eens niet anders ;)) zonder last te krijgen van bv je polsen.

Langzaam aan kan ik steeds langere ritten aan (van 100km, naar 180km, naar 360km op een dag).
    Merk wel dat ik last krijg van mijn knieën en gespannen beenspieren (hoewel dat ook aan mijn "lichte" lichamelijke beperking liggen).
    Daarnaast is dit op sportievere motoren nog erger.

Verder is het wel echt een hoogtoerige motor is en moet je, zeker met 25kw, de motor flink in zijn toeren houden.
    Dat moet je wel "leuk" vinden of aan wennen ;). Op de snelweg met een gangetje van 120km draait het blokje zo 9500 toeren.

Ow en wat betreft kosten/onderhoud.
    Ik heb mijn CB1 voor €1250 aangeschaft. Inmiddels heb ik het afgelopen jaar aan onderhoud minstens ditzelfde bedrag uitgegeven.
    Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van de staat van de motor, het aantal KM die je rijdt en of je een aantal onderhoudsklussen zelf kunt uitvoeren.
    Bij mij zaten er ook een paar dure klussen in, bv. vervangen van de achterbruglagers.
    Dit heeft veel tijd gekost aangezien de achterbrugas behoorlijk verroest was.

Daarbij kom ik meteen op nog 1 dingetje:
    De meest gangbare onderdelen zijn gewoon met een normale levertijd te krijgen (denk aan ketting), maar zoals die achterbrugas dus niet.
    Deze moest in Japan gemaakt worden en zou een paar maanden duren voordat die in NL was.
    Deze heb ik tweede hands kunnen vinden.

Veel blabla over mijn ervaringen, wellicht kun je er wat mee!

Laatst bewerkt: 28 jul 2011
  14. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Broembroem :)

KTM is van mn broertje dus.

Laatst bewerkt: 28 jul 2011
  15. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Spiegels zijn niet verplicht? Zie iig niets op die KTM. Wel 2 dikke jongens, gaaf!

16. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Moooi! :)
    Doe ge nog is een wheelhie jonguh! :+

17. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ja al mn vrienden met (goede) camera's zijn op vakantie helaas. Zal eens kijken of ik mijn vriendin zo ver kan krijgen dat zij wat foto's maakt.

18. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Nice picca's.
    Voor mij de bedoeling om dit weekend (zondag) eindelijk eens mn voorremmen aan te gaan pakken.

19. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    @KevskiVD, thanks, leuk verhaaltje, daar heb ik wat aan! :D

Ik zit nu ook heel erg te denken aan de CB-1, maar denk dat ik met mijn 187 te lang ben. Ook de GS500 en een 400cc Bandit model trekken me wel redelijk. Ik ben alleen bang particulier een leuke koop te kunnen doen en achteraf met heel veel onderhoud in de maag zit.

Binnenkort eerst maar eens proefrijden of een motor huren.

Edit: Ik ben verlieft op de CB-1, volgende week eens kijken of ik er 1 kan huren of een middagje kan proefrijden.

Laatst bewerkt: 29 jul 2011
  20. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    jihaaaa ik heb hem! het heeft me 15 uur gekost voor alles helemaal top! als er een xbw-tour aankomt, dan vergezel ik hem!!

Deel Deze Pagina