1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

1. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Schijnt echt een populair gebied te zijn voor motorrijders! Misschien ook maar eens heen toeren.

Ik heb in elk geval besloten (om meerdere reden) even rustig aan te doen met een motor aan te schaffen. Ik ga hopelijk donderdag ff kijken bij een GSXF600, niet helemaal in mijn favoriete kleurstelling, met een klein beetje schade, maar wel bijna gratis met de inruil van mijn auto die al een half jaar stil staat en eigenlijk in de weg staat. Zal geen motor worden waar ik een innige liefdes verhouding mee ga krijgen, maar dat is ook niet de bedoeling.

Voor de kijkers thuis, even de 1080p aanzetten en ga er eens lekker voor zitten:

2. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Zeker wel vet, maar gekkenwerk. Volgens mij amper te doen...

3. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179

Jep, maar het was heel erg rustig op de leuke wegen, echt ideaal. Op sommige stukken wel meer dan vijf kilometer achter elkaar zonder enkel ander verkeer tegen te komen

4. Mavi

Mavi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag mijn avb gehaald ! :)

5. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Gefeliciteerd! De Hells xbox-angels wordt steeds groter! \o/ Hoeveel lessen heb je er voor uit moeten trekken of ging het wel gemakkelijk af? Ik vond het anders nog best pittig.

6. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ten eerste gefeliciteerd!

Ik had zo'n pakket, 4x een middag lessen met zn 4'en en de 4e middag afrijden, kosten €300,-. Heb zelf dus redelijk veel uren gereden (stuk of 16), maar wel lekker goedkoop. Zelf vondt ik het daardoor ook niet zo gek lastig meer (alhoewel het achtje en de langzame slalom met een injectie motor niet mijn favoriete hobbies blijven).

7. Mavi

Mavi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanx :) ik vond vooral de langzame oefeningen vrij pittig. ik heb 10 lessen gehad.
    heb trouwens wel de langzame slalom verprutst op het examen. maja daar ging ik zoieso al vanuit. op de een of andere manier wilt ie maar niet lukken. maar we hebben hem gehaald daar gaat het om :)

8. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik had die ook verneu&$#, maar toen had ik het al gehaald gelukkig.

Momenteel deze 3 motoren op het oog;
    Honda CB-1
    Honda CBR600F2
    Suzuki GSX600F

Binnenkort maar eens erop. Ik ga er bij alle 3 de motoren voor het gemak even vanuit dat ik €300,- kwijt ben aan een goede opknap beurt en nieuwe achterband. De CBR heeft veruit de beste papieren vanwege zijn 25kw op kenteken, wat ook al snel €300 scheelt!

Grappig feit blijft dat mijn motorkleding meer waarde heeft als deze 3 motoren, maar ik ga er voor het gemak ook even vanuit dat die de komende 5-10 jaar mee gaan.

9. Mavi

Mavi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die CB-1 is leuk!

Ik ga mijn motor pas volgend seizoen aanschaffen.. (motorbeurs Utrecht) Ga er vanuit dat ik mijn AVD pas ergens in oktober heb en dan komt de winter al aardig in de buurt :p + dat ik dan nog even kan doorsparen.

Mijn motorkeuze hangt beetje af van mijn budget. Als ik mn auto verkocht krijg ga ik voor een Yamaha FZ6N, of Hornet 900 (maby 600)
    Krijg ik mn auto niet verkocht, of ik besluit hem gewoon te houden is mn budget iets lager en ga ik denk ik voor een Yamaha YZF600R Thundercat.

10. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Die CB-1 is sowieso het best uitziende en in de beste staat denk ik. Nadeel is wel dat ik vrij lang ben (187) en de CB-1 best wel een kleine motor is. Daarnaast zijn ze niet officieel op 25 kw te krijgen, waar ik toch de voorkeur aangeef.

Heb zelf ook nog een auto'tje te staan die ik graag kwijt wil (staat al een half jaar stil, aangezien ik hem nooit nodig heb), dat zou ook gelijk mijn budget flink oprekken. En als ik een motor aanschaf zoek ik mn zus en ouders misschien ook weer eens wat vaker op. Door dat belachelijke parkeergeld is een auto zo on-aantrekkelijk. Plus dat de verzekering en weken belasting minstens 5x zoveel is.

11. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Pff, kerel! Die Kawasaki is echt heel nice! Wat voor type is dat?:eek:

12. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
  13. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22

Die CB1 is leuk maar kan nog wel een beetje van de prijs af. CBR is ex-schade fiets of een ex-stunter zo te zien, mooi laten staan. GSX600 staat bij boonstra, afzetters en daarbij is die ook veeeeelste duur. Sorry dat ik dit zo bitter zeg maar vind het lullig als een beginnend bestuurder verneukt wordt met zijn eerste fiets en daarbij de lol van het motorrijden verliest. Zoek eens op marktplaats naar een ZZR600, hele fijne fietsen en zien er niet direct zo ouderwets uit http://link.marktplaats.nl/469336793

Zou hem niet op de beurs zelf kopen, staan alleen dealers(=duur) en als je toch perse bij een dealer 1 wilt halen ga er dan na de motorbeurs heen. Op de beurs zelf kan je ook geen proefrit maken en je ziet de motor bij kunstlicht (kleine krasjes vallen minder op).

Z750-R he ;)

Laatst bewerkt: 3 aug 2011
  14. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Kijk nog even verder man.. ik zou kijken naar een goede CBR600F.
    (niet zo'n omgebouwd ding maar liefst origineel).

edit ff gezocht:
    CBR600F
    Nog eentje
    VFR400

15. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Zulke no-nonsense posts heb ik nu juist iets aan en probeer ik ook uit te lokken.

De CBR is inderdaad een ex-schade motor, maar heeft als voordeel dat hij al 25 kw op kenteken staat. Wat betekend dat ik nog zo'n 500€ overhoud voor eventueel onderhoud.

De ZZR lijkt me ook erg leuk, maar heb ze in de buurt niet zien staan. Ik wil eigenlijk morgen even een rondje maken langs wat dealers/handelaren voor de GSX600F, ZZR600 en ik overweeg eventueel de CB-1 & GS500 ook nog. Laat morgen de portomenee thuis, dus alleen ff wat ervaring opdoen met proefritjes, als ze moeilijk doen ben ik er gelijk klaar mee.

Heb je toevallig ook ervaring met Motorplaza (Groningen), Nijzing (Emmen) of Motorhuis Bakker (Nieuw Weerdinge)?

Als laatste, ik heb een licht rijbewijs en kijk vooral naar 500/600cc motoren welke meestal niet op 25 kw staan, als ik ga proefrijden ben ik natuurlijk niet verzekerd. Moet ik me hier gewoon even overheen zetten? Of zijn hier regels voor? Of gewoon niet doen?

16. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Motorplaza = boonstramotoren en daarom ook best duur. Denk niet dat ze je uberhoud een proefritje laten maken met licht rijbewijs (tenzei ze er niet naar kijken natuurlijk, vriend van mij heeft ooit een superduke mee gehad terwijl die nog een jaar 25kw moest).

Over het 25kw op kenteken zou ik me niet al te druk maken. Bij Mulders motoren in veendam kunnen ze een 25kw uitdraai voor je maken voor weinig geld. Je hebt de motor dan niet als 25kw op kenteken maar als je je motor bij KNMV verzekerd hebben ze aan een uitdraai genoeg.

17. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand die me wat meer over 25kw supermotards kan vertellen? Zou ik dankbaar zijn!

18. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    @HanTheMan, gelijk even een mail gestuurd naar die CBR600F voor een proefrit! Dat lijkt me echt een topper. Valt een klein beetje buiten mijn budget, maar dat is nog wel te overkomen.

Kennen jullie niet toevallig iemand in jullie vriendenkring die nog een betrouwbare 25 kw motor te koop heeft? Die CBR600F is misschien wel iets te mooi als eerste motor :D. Ik kijk liever naar een bike van €750 incl het maken van 25Kw, waar deze CBR600F toch snel op €1500,- incl het maken van 25Kw zit. Denk dan ook nog even aan een motorhoes, schijfremslot en eventueel een nieuw bandje, dan zit ik alweer op €1000,- boven budget. Het collegegeld moet ook nog betaald worden!

19. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Als je even mijn comment op pagina 17 en 20 leest ipv vragen 2x te stellen kom je een stuk verder.

Mulders motoren regelen een 25kw uitdraai voor iets van 25-50 euro, weet vrijdag meer want dan gaat mijn broertje zijn motor erheen voor een 25kw uitdraai. En tja, buiten budget.. dan zou je toch even moeten doorsparen. Zoek ook eens op Kawasaki GPZ400, GPZ600, Honda VF500 enz. Vaak ouwere motoren maar wel hardstikke leuk om mee te beginnen.

20. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Vergeet de kawa gpz500s ook niet ;) mijn eerste motor voor 900euro gekocht toen.
    Moest je wel aan sleutelen. Maar op MF een erg goed topic over met veel kennis.

Deel Deze Pagina