1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

1. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Het begint bij mij ook weer te kriebelen om een motor rbw te gaan halen. Heb destijds toch gekozen voor een auto rbw omdat het op dat moment iets praktischer was.
    Ik heb bij een aantal rijscholen in de buurt wat info aangevraagd, ben benieuwd wat ze zoal aanbieden qua prijzen.

Een maatje van mij heeft een oude schakelbrommer staan, is het verstandig om daar even op te oefenen voor ik rijles ga nemen op de motor?
    En zijn er leuke naked motoren om op te beginnen? Dus 25kw met een prijs van rond de €1000,-?

2. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Even op zo'n schakelbrommer rijden kan geen kwaad heb je in ieder geval het schakelen snel onder de knie.
    Voor die naked modellen ik zou zeggen kijk even een paar posts boven je :)

3. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Wil je een beetje een mooie motor voor de komende jaren, dan ga je het met €1000,- net niet redden. Dan heb ik het over de aanschaf, plus een beurtje en 25 kw maken.

Toch zijn er genoeg motoren waar iets kleins aan mankeerd, waar je door de jaren heen met een beetje zorg hele leuke motoren van kunt maken.

4. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Heb vanmiddag een beetje rond zitten kijken. Iemand ervaring met de Suzuki GS500? Ziet er leuk uit en zijn er in overvloed te vinden voor een schappelijke prijs (1000 - 1500 euro).

5. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Zoals ik gelezen heb zijn de GS500 ideale motoren (net als de Honda CB's en Suzuki Bandits).

Ze zien er redelijk uit, leveren goed vermogen bij 25 kw (2 cyl die niet ver afgevoerd hoeft te worden, dus je verliest weinig vermogen), rijden makkelijk, weinig en goedkoop onderhoud (2 cyl lucht gekoeld).

De nadelen zijn dat ze misschien iets te makkelijk rijden, waardoor er niet super veel uitdaging in zit, echter als eerste motor lijkt me dat totaal geen probleem!

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Zo, vandaag eindelijk eens voorrem aangepakt.
    Remblokken vervangen, was echt hard nodig. Remleidingen voor vervangen (had nieuwe stalen leidingen al bijna jaar liggen). Remcilinders schoonmaken ging hem niet worden, remklauwen zaten zo moervast, dat die niet los van elkaar te krijgen waren en wilde de bouten niet doldraaien. Remleidingen/klauwen weer vullen met remvloeistof kostte ook de nodige moeite. Schoot maar niet op en tich keer wat anders geprobeerd omdat er geen verandering zichtbaar was, of maar voor heel even. Uiteindelijk met wat hulp alsnog gelukt, was kwestie van lang doorgaan (pompen) en uiteindelijk kwam er druk op voorrem.
    Net heel kort even mee gereden door miezerregen, moest toch ook weer naar huis, en lijkt weer naar behoren te remmen. Geen gepiep meer en weer de nodige remkracht voor. Nog niet wow of kan er een stoppie mee doen, maar een hele verbetering tov voorheen. Zal ik nog een hoop profijt van hebben.
    Remleiding achter vervangen doe ik later nog wel een keer, nog niet zo een haast mee. Kilometertellerkabel is ook niets van gekomen, wordt denk vervangen, wellicht eerders weer even naar kijken en dan bike maar eens wassen.

7. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik heb me er eindelijk bij neer gelegd om voorlopig even geen motor te kopen. College geld moet betaald worden, ik wil in November nog op vakantie, de winter komt eraan en het is gewoon nog even te duur.

Heb wel gelijk een aanbod gekregen via mijn moeder, van een neef die ik al 5 jaar niet gezien heb. Hij woont niet meer thuis en zijn motor staat bij mijn oom en tante niets te doen. Als ik de motor eens mee wou moest ik even bellen, wat ik morgen gelijk even ga doen. Ook een leuke manier om eens wat ervaring op een supersport op te doen. Nu al zin in!

Edit: Donderdag even langs mijn zus en Kalsbeek Motoren, ze hebben de A* Apex pant in mijn maat voor €225(!) en ik zit te denken aan de SP-2 of SP-1 handschoenen. Dan heb ik gelijk een compleet A* leren pak wat nog wel wat jaartjes mee gaat. Kan ik in ieder geval eens veilig een motor lenen of huren.

Laatst bewerkt: 6 aug 2011
  8. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik vorig jaar aan het rondzoeken was had ik mijn budget ook gezet op €1000 - €1500,-
    Er is zat leuk spul te vinden in die prijscategorie, alleen moet je inderdaad wel rekening houden met 25kw maken (indien nodig), onderhoudskosten en bepaalde accessoires die je nodig hebt.
    Voor een beurtje ben je, afhankelijk wat er moet gebeuren, ook zo een paar honderd euro kwijt. Wel handig als je daar geld voor achter de hand hebt.

Even doorsparen en dan begin volgend jaar een motor kopen?

9. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    In ieder geval sparen! Maar het collegeld wat betaald moet worden is ook een leuke motor waard, en volgend jaar sta ik helaas voor hetzelfde probleem.

We'll see. Het lijkt me leuk om iets rijdends te hebben tijdens de studie en dan kan ik met mijn eerste maandjes salaris wel eens kijken naar de door mij geliefde ER6N of misschien Z750. Ik kan nu bijvoorbeeld voor een koopje een 25 kw Honda Silverwing (500cc) overkopen welke ook nog eens belasting vrij is.

Zoals je hoord ben ik er nog lang niet uit.

10. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Laatst bewerkt: 8 aug 2011
  11. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Woehoe, spulletjes zijn eindelijk binnen. Nou hopen dat het nog een beetje droog word, en dan kan ik ff kijken of ik het erop kan gooien.

12. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Nice, heb jij ook niet zoiets van het moet er DIRECT op :)! haha

13. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja, maar is niet flex om in de regen te zitten. en Ibood Hunt is bezig en ik moet pannen hebben 8)

14. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Hehe, heeft bij mij bijna jaar geduurd voordat ik mn nieuwe remleidingen er voor op had gezet. Achter moet nog, maar wacht ik denk nog even mee tot ik daar ook remblokjes van vervang.
    Eerders paar dagen vrij voor ik op vakantie ga en dan bike maar eens soppen en rimstriping er na een jaar maar eens op plakken. :p

15. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    pff ik ben benieuwd of je dat lukt.
    op mn vorige fiets 1x aan het kloten geweest met die rimstriping van mdi en ik kreeg het er maar niet op..

16. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Zag er niet zo moeilijk uit. Zijn 4 kwartronde stukken die je aan elke zijde moet plakken. Achterwiel kan dan op de bok. Alleen bij voorwiel moet ik bike steeds stukje naar voren/achteren rollen. :p

17. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    OKe, radiatoor cover zit er op. Nu alleen nog de belly-pan en die is wat lastiger. Is denk wel te doen alleen heb ik ff een vraagje.

IK moet twee schroeven uit me carter (zo heet dat toch, waar je olie zit) halen, alleen weet ik niet of dat zomaar kan. Niet dat er in een keer olie uitkomt ofzo. :p

Heb ff een scan gemaakt van de beschrijving.
    [​IMG][​IMG]

18. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ja schroeven zitten niet in het carter maar onstekingskap en dynamodeksel.

Zou toch de wielen eruit halen om jezelf veel gevloek te besparen. Ik had van die rimstriping waar een blokje bij zit die je tegen de velg aan drukt en ik had zowel voor als achterwiel op de bok maar ben er nog niet tevreden over =(

Heb trouwens voor de Z750-R een nieuwe voorband besteld en ga er cruisecontrol opzetten van Booster, wel zo handig hier op de ringweg van Groningen waar veel geflitst wordt.

Laatst bewerkt: 11 aug 2011
  19. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    zo, de ene kant is gedaan. Alleen bij de andere kant (links) is heel weinig ruimte en die zitten ook muurvast. Zijn waarschijnlijk ook al 6 jaar niet los geweest.

20. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Misschien vast met locktide, even 1 a 2 minuten een soldeerbout tegen de bout aan houden en dan nog eens proberen los te maken. Op mijn oldtimer waren dingen al sinds 1983 niet los geweest maar kreeg ook alles er af met beleid.

Laatst bewerkt: 11 aug 2011

Deel Deze Pagina