1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dat zal vast.
    Moet mine bike echt flink in de toeren jagen voor er een 'wow' gevoel of 'power' gevoel bij komt. Vaak komt het niet zo ver omdat de pols draai aan gashendel behoorlijk groot is en ik dan soms hendel even opnieuw moet pakken om hem door te kunnen trekken, en omdat het bij mij wel even duurt voordat ik in de toeren zit, waardoor ik vaak al snel opschakel voor het power moment. Als het 's nachts rustig op de snelweg is wil ik hem wel eens verder open trekken, maar dan hou ik me ook nog in.
    Wellicht dat een nieuwere bike veel sneller in de toeren te krijgen is dan mijn bike, en anders wordt de volgende bike gewoon een met minder cc. Moet het nu nog even met mn bike doen, maar als ik over een tijd klaar met mn 2de studie ben, goede baan heb, dan komt er wel een nieuwe bike. Kan ik ook weer flink remmen. :+
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2011
  2. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er hier iemand otoplastieken oordoppen? Zo ja waarvan en hoe duur?
    Die dopjes van alpine beginnen me een beetje te irriteren.
     
  3. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze. Van alpine.

    Wat ze kosten durf ik 1 2 3 zo even niet te zeggen. ik dacht honderd nog iets...

    Ze zitten veel fijner, je voelt ze niet echt en irriteren niet. En nog belangrijker de demping en filtering is zoveel beter. Er komt veel meer niet irritant geluid door heen, gewoon met elkaar praten is geen probleem, en het houdt de ruis echt veel beter tegen als elke oordoppen die ik hiervoor heb gehad.

    Een tip als je voor Alpine gaat: Neem de extra verzekering erbij, kost geen klap (3 euro ofzo) en je bent 2 jaar verzekerd tegen verlies. Ik ben de mijne al verloren en de service was top. Naar de winkel met je certificaat: oren opnieuw ingemeten en twee weken later kreeg ik ze binnen met nieuwe schoonmaak setje en tasje :). Top!

    (de man in de winkel vertelde mij dat de oordoppen na twee jaar meestal ook wel versleten zijn en niet meer lekker zitten. Je oorkanaal schijnt continu te veranderen. Tip van hem: Na 1,8 jaar als je ze nog niet kwijt bent zeggen dat je ze kwijt bent en je hebt een nieuwe set gratis)
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2012
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Steeds als ik bij m'n ouders ben vergeet ik m'n setje oordoppen mee te nemen.
    Overdags heb ik er sowieso geen last van. 's Nachts terug heb ik vaak tegenwind, rijd ik misschien iets harder, en merk ik het gesuis veel meer. Vaak als ik met gepaste snelheid rijd geen last van, maar zodra ik een beetje door rijd (nog niet extreem hard), wordt het gesuis van de wind duidelijk.
    Anyway, valt mee dat weer nog steeds reuze meevalt. Geen sneeuw en ellende en qua temperaturen valt het ook reuze mee. Kan nog steeds woon-werk verkeer doen op de motor. Gaat volgende week wat vriezen, hoop dat het niet aanhoudt.
     
  5. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar heb je ze op laten meten? Gewoon bij het hoofdkantoor of bij een opti- audicien in de buurt? Zo'n verzekering is wel relax ja. Wou dat er zoiets voor me motor was, haha.
     
  6. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op de site van Alpine naar dealer (ofzoiets) gezocht en kwam uit bij een opticien in Beek en Donk, een dorpje van mij vandaan. Die kon mij de prijs ook vertellen. Is allemaal goed gegaan, zij maken afdruk en sturen die op. Ik mocht kiezen of ik de oordoppen bij hem ophaalde of bij mij liet afleveren. Bij afleveren moest ik direct betalen dus dat heb ik de eerste keer niet gedaan. De nieuwe die ik van de verzekering krijg heb ik wel naar mij thuis laten opsturen.

    Duurt wel minimaal een week voordat ze binnen zijn ;)

    Edit: Is wel een heel raar gevoel die afdrukken maken. Spuiten ze een soort twee componenten lijm in je oor, vroeg me toch af of die er nog ooit uitging :p
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2012
  7. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zit er hier ook eentje in het dorp, dus dat is mooi. En dat is idd een raar gevoel, ik heb ze vroeger nodig gehad met zwemmen. Toen mochten we van dat spul altijd een stuiterbal maken :cool:. Zal vragen of dat deze keer ook weer mag :lol:
     
  8. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    En ga niet met iemand die je graag in de maling neemt naar het opmeten.

    Ze vertellen maar al te vaak dat je niet mag lachen, enja ik was met mn pa en die kon het natuurlijk weer niet laten. kzat de hele tijd krampachtig mn lach in te houden en dan vervormd je gehoorgang dus ook kwam ik achter, 150 euro down the drain.. (zijn 150 euro gelukkig!)

    Schuurtje omgebouwd, motor past er een stuk beter in en ik heb nu een werkbank. Optimate 3 gekocht voor de zekerheid en in maart een nieuw pak + uitlaat :) Heb zin in t nieuwe seizoen!
    En hopen dat die vorst vd week mee gaat vallen, ik moet naar drenthe voor cursus en heb geen zin om de files in de aute te trotseren..
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zo, m'n eerste boete viel net ook onverwachts op de mat. Blijkt na ruim een jaar traject controle gewoon wel te werken. Misschien omdat ik er nou met te groot verschil over reed, op oudejaarsavond... 26km/u te hard (gecorrigeerd), 176 euro armer.
     
  10. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Exact een jaar later, wat is ie vet:
    [yt]Te0V71sGoxA[/yt]
     
  11. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Leuk filmpje!
    mis mn motor wel (winterslaap), dat t maar snel lente wordt. heb ook weer een aardig verlanglijstje voor de motorbeurs. nu het budget nog.
     
  12. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, vanaf gister dan eindelijk officieel voorzitter van de Eindhovense Studenten Motorclub :D
     
  13. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Gefelicititeerd! :)
    Al leuke plannen in het vooruitzicht?
     
  14. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    [yt]oRK9Gr4F0Ac[/yt]

    :+

    Grootste plannen hebben betrekking tot een nieuw clubgebouw wat geregeld moet worden. De TU/e wilt ons eind dit schooljaar uit het huidige gebouw hebben en zijn nu samen opzoek naar iets nieuws.

    Daarnaast komen er meer gezelligheids activiteiten (hebben nu 1x in de maand een motor related activiteit). Film avondje, stappen, feest, bbq, enz. Verder wil ik een nieuw clublogo!

    Eigenlijk zitten we meestal toch bij elkaar, maar nu kan het ook in clubverband :+
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2012
  15. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ziet er gezellig uit :) Als ik in de buurt woonde (en student was) ging ik me inschrijven
     
  16. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Is ook heel gezellig! Een motorclub zonder oude mannen :p

    Jammer dat er maar 3 studenten motorclubs in Nederland zijn:
    ESMC -> Eindhoven
    Donder -> Nijmegen, organiseren we samen 1 weekend kamperen per jaar mee
    En eentje in Enschede waar ik de naam even niet van weet. Proberen we al jaren iets mee te organiseren.

    Heb zin in pasen, het eerste weekend weg! Naar eifel/moesel/luxemburg. Heel vet.
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Klinkt goed!

    Hoop zelf dat vries temperatuur niet door gaat zetten. Wil nog wel naar werk kunnen op de bike, maar als het echt koud gaat worden, wordt het misschien een paar weken alternatief reizen. Nog altijd beter dan vorig jaar, dat was maanden lang drama.
     
  18. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoop het ook niet :mad:
     
  19. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Nee inderdaad, bij mij is het ook vaak hoe harder het vriest hoe meer ik verlang om weer op de triple te gaan sturen ;)
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Sneeuw, kou. Vanmorgen op weg naar stage had ik al het idee: 'nee, dat wordt zaterdag meer moeite doen om op werk te komen, motor rijden gaat er zeer waarschijnlijk niet in zitten zo.'
     

Deel Deze Pagina