1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Volgende week dinsdag hoop ik mijn rijbewijs (eindelijk te behalen).
    Omdat het financieel redelijk gaat kan ik naast mijn auto ook gelukkig (:D) een motor kopen (wel 2e hands). Mijn grote liefde is de Kawasaki Z750. Ik moet helaas nog een 2 jaar 25kw rijden (ben helaas al bijna 21 maar kon niet wachten O-)) Ik ben echter best lang 1.93 en lees op internet verschillende berichten. Ik lees berichten over mensen van 1.95 die het prima vinden maar ook van kortere mensen die het te klein vinden. En hoe is die motor op 25 kw?

    Mocht ik een motor kopen, wat zijn dan de algemene punten waar ik goed op moet letten (km stand etc.) ??
    Tnx!
     
  2. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    En Striker heb je je rijbewijs? :)

    Gisteren even lopen klussen in de woonkamer (gauw voordat de vriendin bij me in woont hahaha)
    [​IMG]

    Led lichten gemonteerd :)
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Als ik klaar ben met stage maar eens nieuwe remklauw linksvoor monteren. Eerders even 2de hands opzoeken.
     
  4. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Gezakt helaas :mad:
    Beetje trieste reden maarja zal het ermee moeten doen. 21 maart herkansen.
    Ik ga volgende week zaterdag kijken naar een Suzuki GSX650 F (6900 km) uit 2008.
    Is me kwa lengte goed mee gevallen op de motor beurs. Iemand nog specifieke tips mbt kopen via marktplaats?
     
  5. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier nog een document liggen dat daarvoor geschreven is. Gaat er over hoe je de belangrijkste technische punten kan nalopen. Als je wilt kan ik even de digitale versie opvragen.

    Wel kut dat je zelf je rijbewijs nog niet hebt. Ik zou zeker een ervaren rijder meenemen om er op te laten rijden.

    Ik wit het wel een heel vette fiets. In de 600 cc sporttoer classe een van de mooiere. Maar nu ben ik ook wel beetje pro-suzuki. Jammer van de standaard achterbrug die er volgens mij inligt.

    Edit: ik heb een gsx600f gehad en heb goede ervaringen met de virtuele gsxf club. Ik weet niet of ze nog bestaan, maar toen hadden ze veel type specifieke informatie.
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2012
  6. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Prima motor en kan weinig aan mankeren, vooral bij die KM stand. Blok gaat al jaren mee en heeft sinds dit model vloeistofkoeling ipv olie gekoeld. Vriend van mij heeft zo'n motor gehad en in een jaar tijd 20.000km woon-werk gereden.

    Vond zelf wel dat ie zwaar aanvoelde op lage snelheid en de trillingen bij hoge toerentallen waardoor lange snelweg ritten met 140+ zorgden voor slapende handen.
     
  7. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, vandaag weer 3 uur motor rijles gehad :) Ben net begonnen en vind het heerlijk. Enige probleem is dat ik de komende weken/maanden druk ben. Zit doordeweeks in Breda en in`t weekend in Amsterdam, dat wordt dus iets van bij 2 rijscholen tegelijk lessen?
    Anyway, nu totaal 5 uur les gehad en heb volgens de instructeur nog zo`n 8~10 uur nodig voordat ik aan AVB kan beginnen. Vervolgens nog maar een beperkt aantal uren voor de AVD (al wat auto ervaring).
    Les nu op een (25kw) BMW f650GS, best een leuk ding en past goed bij mijn lengte van 1.98m. Helaas zou hij te duur voor mij zijn als koop. Had eerst deze op het oog, maar die is helaas vandaag verkocht.. Dat wordt dus vrolijk verder zoeken, heb nu al zin in het proefrijden!:cool: Iemand nog tips voor 600cc of minder motoren, die niet compleet naked zijn en voor minder dan 2200,- op de markt te krijgen zijn?
     
  8. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Als je aangeeft dat je bijna 2meter bent wil je niet op een zxr400 zitten, dingen zijn net brommers.
     
  9. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    In welk opzicht bedoel je dat? Dat het er niet uitziet of dat ik me benen niet goed kwijt kan?
    Wat betreft benen niet goed kwijt kunnen neem ik op voorhand niks meer aan :+ Zat tijdens de motorbeurs dit jaar op een rs125: zat heerlijk, een cbr250rr: veeeeel te klein, yamaha mt-03: te klein. Sindsdien weet ik het niet meer. Had in ieder geval op het internet gelezen dat de zxr400 wat geschikter is voor lange mensen.
     
  10. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Naja dat het er niet uitziet tot daar aan toe, en "droog" zitten op een motor in je spijkerbroekie aan is heel anders wanneer jij met je leren/textielen pak + motorlaarzen erop zit. En je weet pas wanneer de motor goed zit na een halve dag erop rijden ;)
     
  11. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Volgens mij is een ZXR400 te klein voor iedereen boven de 1.80!

    Ik heb zelf sinds het behalen van mijn rijbewijs helaas nog niet weer op een motor gereden! :mad: Nu lag dit een beetje in de verwachting maar ik baal er wel een beetje van.

    Weet iemand wat het ongeveer kost om een motor een hele dag te huren? Er rekening mee te houden dat ik een lichte motor nodig heb?
     
  12. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb goede ervaringen met Silverline (http://www.silverline.nl/)

    Ducatie 696 (25 kw) is daar € 60,-- per dag met 150 km vrij.

    [​IMG]

    voor € 150 p/d... Das best vet om keertje te lenen :D
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2012
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Al is het een ander plaatje dan een 696. :+

    Sinds ik na de 2 weken sneeuw weer ben gaan rijden, maakt m'n motor een hoger/harder geluid, alsof ie stationair of in lage versnelling al 1k rpm hoger zit (terwijl rpm gewoon gelijk als voorheen is). Bij hogere versnellingen en snelheden merk ik het nauwelijks meer, maar dat kan ook komen omdat ik er dan niet meer op let of meer omgevingsgeluid etc hoor en helm vizier dicht heb. Qua rij eigenschappen merk ik verder geen verschil. Iemand een idee wat het kan zijn?
     
  14. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik zou ook even bij MotoPort kijken daar zijn de prijzen ook best redelijk:
    http://www.motoporthengelo.nl/epages/Motoport.sf/sec1f312a317f/;PreviewStyle=Plain;SessionID=939dbc2bf6e1c17fd6a5062c02dfe3a4?ObjectPath=/Shops/Motoport/Categories/Vestigingen/Motoport_Hengelo/Verhuur
    Of nog beter: koop een brikkie van tussen de 700 - 1000 Euro.. daar leer je echt veel van! en dan kun je rijden wanneer je wilt! Ik ben begonnen met een oude GPZ500s voor 900Euro.

    Harder geluid? Wat is het probleem dan? :+
    Je zou even kunnen kijken naar het stationair toerental die kun je vaak eenvoudig verhogen verlagen..
    Wel raar inderdaad dat dat nu ineens opspeelt.
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Jup, toerental is stationair verder ook hetzelfde.
    Wellicht dat er toch een klein gaatje oid in de uitlaat is ontstaan. Zat wel een schaafplek van schuivertje van 1,5 jaar terug op, al betwijfel ik dat 2 weken beetje sneeuw/vorst daar ineens verandering in brengt.
     
  16. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0

    Klopt, de Ducati Monster 696 i.e. ABS is € 60,-- per dag. klik

    Toen ik op hun site keek zag ik de Ducati 1199 Panigale voor € 150,-- per dag staan. Dacht dat moet ik ook ff delen :) Klik

    Het zijn wel redelijke nieuwe motoren en goed onderhouden. Ik heb ook een keer bij motoport gehuurd en dat waren toch oudere modellen. Al maakt dat in principe niet uit.

    Verder @ [2k] even je uitlaat na lopen terwijl hij draait. Voel je vrij snel als die lek is. Zou ook bij de af/aan-sluitingen kunnen zijn. Als je kwa vermogen niets raar voelt en het toerental zelf doet ook niets raar, dan zou ik me er niet heel veel zorgen over maken. :)
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2012
  17. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Lijkt me echt vet dagje knallen op die panigale :9

    Goedkoper dan een dagje ferrari rijden!
     
  18. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    BMW Z4 heb je ook voor € 150,-- per dag. Ook wel keer leuk om mee rond te karren, al zou ik toch voor de Panigale gaan :)
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ga thuis nog eens goed naar de uitlaat kijken. Weet niet of het vanavond nog licht is als ik thuis kom, anders wordt het zaterdag.

    Zo een 696 lijkt me best geinig om op te rijden. Sowieso zijn er genoeg bikes waar ik nog wel eens op wil rijden.
     
  20. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Misschien juist een goed idee om in het donker te kijken.
    Vaak zie je bij een eventueel lek kleine vlammetjes.
     

Deel Deze Pagina