1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Oke ik heb ook even research gedaan en bij mijn maatje die een banden zaak heeft gevraagt hoe en wat, zolang je maar 2 van dezelfde type gebruikt merk je niks (dus wat jij wou, 2x pilot road 3 is geen probleem), voor het type motor maakt niet uit wat je gebruikt zolang je maar 2 dezelfde types gebruikt.

    Pas bij hard planken en veel pk's (150+) ga je instabiliteit vernemen, volgens de startpost heb jij een ER-5 en ik denk dat je eerder instabiliteit verneemt door het gebrek aan vering dan de banden wanneer je een beetje leuk aan het blazen bent. Ook kan het zijn dat jij de banden instabieler vind doordat de band spitser/boller is (typisch michelin)

    Ook is een Pilot road een radiale band wat inhoud stabiliteit, een radiaalband heeft een niet al te grote hellingshoek aangezien de bouw van de band dit niet toelaat.

    Je zegt dat je veel km's gaat maken (woon-werk) dus dan zou een radiaal volgens jouw wikipedia site beter geschikt zijn dan een diagonaal (diagonale banden zijn erg zeldzaam aangezien radiaal superieur is).

    Copy-paste van jouw wiki:

    De radiaalband heeft, doordat de koordlagen elkaar niet kruisen, weinig interne wrijving en wordt daardoor minder warm dan de diagonaalband.
    Is koersvast
    Comfortabeler door de zachtere wangen
    Ook het harde loopvlak wordt minder warm en slijt minder
    De rolweerstand is lager en daardoor ook het brandstofverbruik


    Tevens kan ik je de BT045 alleen maar afraden want dit zijn ongelovelijk oude (budget)banden, zijn knetterhard, duurt lang voordat ze op temperatuur zijn en een matige hellingshoek. Enige voordeel is dat ze goed en heel lang roken bij een burnout :p
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2012
  2. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Rechtdoor = actie? :p

    Sterkte met de boete :):
     
  3. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik der opzit is het al actie voor mij. Haha.

    Sinds wanneer staan der eigenlijk flitsers op de lekdijk? Of zal het een mobiele geweest zijn?
     
  4. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    86km/u? O-)

    Zal een mobiele geweest zijn, voor zover ik weet staan er geen vaste flitsers tussen Rotterdam - Amerongen / Beusichem.
    Heb zelf gelukkig nog nooit bericht gehad van een mobiel team.
    Hoe omschrijven ze de locatie dan eigenlijk, "Lekdijk" is nogal een ruim begrip :+
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2012
  5. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Het begint al ergens op te lijken:
    Vanochtend theoriecertificaat behaald, een uur geleden AVB gehaald.
    Morgen eerste AVD les. Kom maar op.
     
  6. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Gefeliciteerd! *) AVD is het gemakkelijkste onderdeel dus binnenkort weer een motorrijder erbij!
     
  7. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd!
    Ik heb zelf vorige week me theorie gehaald, 10 juli AVD (abv al een tijdje in de pocket). Kan niet wachten! Moet alleen nog iets beter doorkrijgen wat de examinatoren willen zien wat je doet op de weg..
     
  8. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Tijdens elke AVB les werd er ook ongeveer 8 km op de weg gereden (4 km heen en 4 km terug. Oefenterrein lag in een dorpje verderop). Ook vandaag ongeveer 50 km op de openbare weg gereden (naar Eindhoven en terug) om daar AVB te doen.
    Het is dus gelukkig al niet 'nieuw' meer om met de motor de weg op te gaan. Heb ook al een paar jaartjes mijn autorijbewijs, dus hoop ook dat het AVD lekker snel gaat. Kan niet wachten om zelf de weg op te mogen straks zonder dat er iemand in mijn rechteroor zit te tetteren wat ik moet doen.

    Dankje ;)
    Ik denk dat je instructeur wel een goed antwoord heeft op de vraag wat de examinatoren graag willen zien.
     
  9. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0

    Gefeliciteerd man! :thumbs: Leuk om te horen dat we er binnenkort een extra motorrijder bij hebben. Super! Zolang je het AVD niet onderschat stelt het weinig voor. Even netjes je best doen en binnen no time heb je je A. :D

    Om gelijk ook even schaamteloos reclame te maken: Ik lees dat je in brabant woont, ik weet niet of je toevallig in Eindhoven of Brabant studeert ander is de Eindhovense Studenten MotorClub (www.esmc.nl) misschien wel iets voor jouw. Ben zelf de voorzitter, kan het aanraden :+
     
  10. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    dubbell!
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2012
  11. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd \o/ Succes en plezier met AVD lessen!

    Om daarna een navigatie op de motor te zetten die in je rechteroor zit te tetteren :+

    Als het goed is wel ;)
    Gewoon zien als "ik ga even een lekker ritje rijden" i.p.v. "examen doen" (eh, niet te letterlijk dus wel zoals ze het willen zien).
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zo, was weer even een helse rit vanmorgen. Eerst even bij iemand wat ophalen, omdat die ziek werd gisteravond. Toen lang stuk snelweg. En dat met flinke regen. Op zich geen ramp, maar m'n pak hield het op den duur niet meer en dan kom je daar aan met stinkende, natte kleren. :+
    Hoefde er niet zo lang te zijn gelukkig en thuis weer kunnen douchen. Nu hopen dat pak straks weer droog is, omdat ik dan weer naar werk moet.
    Anyway, nog minder was dat op parkeerplaats bestemming de veer van m'n standaard sprong/viel (gelukkig niet onderweg). Bike was gelukkig nog gewoon neer te zetten. Na het gesprek met flink wat moeite en hulp de veer er weer op weten te krijgen (na overwegen en proberen van andere opties). Gelukkig hadden ze daar wat gereedschap.
     
  13. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja dat zijn precies de dingen waarom ik zo blij ben dat ik ook nog een auto heb :+
     
  14. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Vanmiddag komt een maatje met zijn nieuwe aanwinst aangereden.
    ff stukje gereden ook even op die dikke MV..
    Wow wat een kracht heeft zo'n italiaan heel erg gaaf om op te rijden.


    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, zo`n Alfa Romeo komt goed vooruit [/slechte grap]

    Wauw wat een beauty, is imo toch een beetje de creme dè la crème zo`n MV. Prachtig.
     
  16. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Meegereden met de MF nachtrit, erg gaaf om eens te doen.
    Nu maar slapen!
     
  17. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Die MV is prachtig, echt een super vet apparaat _O_
     
  18. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Idd mooi die MV maar te extreem voor op de openbare weg, denk dat ik na 30min er met een hernia afstap :p

    Motorrijden staat dit jaar tot nu toe op een laag pitje bij mij, nog geen 800km gereden denk ik. Weer zit ook niet echt mee :mad:
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2012
  19. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    zo eindelijk de wiel striping aan kunnen brengen op mn motor. Dat applicator blokje wat je erbij krijgt is leuk, maar je hebt er geen reet aan als je velg niet in een 90 graden hoek zit. zoals bij mij, ik heb een ronde hoek... Dus maar door mn schoonmoeder erop laten zetten en het ziet er gaaf uit. Ik heb de reflectieve striping gekocht, ben benieuwd wat die in t donker doet...
    hier voor en na foto's. ik ben er tevreden mee! :thumbs:
    [​IMG]
    na:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2012
  20. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er goed uit! Ik vind het ook een mooie motor. Heb zelf een gixxer, en kwa vormgeving heeft het veel gemeen :) Ben zelf op geen gsx600f begonnen, leuke fietsen!

    Ik wilde net posten dat ik mijn gixxer komende week weer terug krijg, maar bedacht net dat ik nog helemaal niet had verteld dat hij naar de garage moest.

    Bij de ELE Rally was ik Judge of Fact. Houdt kort in dat je rally auto's op de openbare weg tussen de proeven door volgt. Ik had een gat laten vallen tussen mij en mijn rally auto. De rally auto kwam bij een stoplicht aan en dat sprong op oranje. Ik dacht hij rijdt zeker door en geef ff gas zodat ik oranje ook nog haal.... Dom besluit.... Rally auto trapt hem vol op de rem en ik kom halve meter tekort. :mad:

    Voorover over de motor gevlogen en op de achterklep van de rallyauto geland, nog door zijn spoiler gevallen 8). Motor is net achter de auto op de grond geklapt en heeft de auto denk ik net niet geraakt. Gelukkig had ik zelf niets, zo'n spoiler is een best goede valbreker :+

    Lullig dom inschat foutje, en uiteindelijk natuurlijk mijn fout. Lullig voor de rally auto ook, al was de spoiler al weer een heel stuk gefixt met wat ductape en kon hij zijn rally hervatten. Eerste botsing sinds dat ik een rijbewijs heb... En dan ook tijdens een rally...

    Was toch al zo'n 3000 euro schade aan mijn motor alleen. Kappen achter kapot, ruitje kapot, uitlaat kaduuk, spiegels. Gelukkig geen structurele schade. Gelukkig all-risk en die hebben uitbetaald :thumbs: Ik was nog bang dat ze moeilijk gingen doen over de rally.

    Maar krijg hem volgende week terug \o/. Heb er weer zin in \o/
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2012

Deel Deze Pagina