1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

1. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ja tnx, ben er ook blij mee. Is denk een goede begin motor:thumbs:
    @ Beumah: kan jij misschien de laatste foto veranderen met die in de OP, die is namelijk een beetje klein 8)

@dahouseman: ja zuur zeg... zo'n aanrijding dan meteen 3000 euro. dan ben je wel blij dat je allrisk verzekerd bent :p En mooi dat je geen letsel hebt overgehouden inderdaad ;) Nu hopen dat hij weer als oud terug komt en je er nog lang op mag rijden!!

Hopen dat t weer mee gaat zitten, heb wel weer zin in een leuk tochtje :D

2. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
  3. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
  4. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Heel eerlijk gezegd.... niet weer een wheelie getrokken hahaha :)
    Ik vind het heel erg leuk nu ik weet hoe het moet maar laat mn racer liever heel.
    Misschien als er ooit een KTM komt ga ik er weer meer aandacht aan besteden.

5. Viper62

Viper62 Feyenoord Rotterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Gister mn eerste wheely getrokken, maatje vertelde me hoe t moest (op t gas) maar ik durfde t steeds niet. Toen ik bijna weer thuis was toch maar eens proberen en gelijk een halve meter los, hart in mn keel! Miss toch ook maar een een da liks sessie aanvragen want dit vond ik gewoon eng 8)

Met die maat bij hyperpro geweest gister, valt me goed mee allemaal! voor 385 heb je nieuwe (progressieve) voorveren, een nieuwe achterveer om de demper, montage en afstelling op je gewicht :) Ook maar eens budget voor gaan vrijmaken dus

6. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Als je echt graag op wheelies wil gaan maken zou ik absoluut daliks ff een pb sturen op MF.
    Al is het alleen al omdat het gewoon een super gezellig dagje is daar in rotjeknor :)

7. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Vriend van mij heeft een SV1000 met GSXR voorvork, kan het echt aanraden, stuurt niet alleen beter maar remt ook beter door de radiale remklauwen. En het ziet er ook heel vet uit! Lagers zijn hetzelfde dus past er 1 op 1 in!

Denk dat jouw wheelie eerder voelde als een halve meter dan dat het werkelijk was ;) Toen ik net wheelies leerde op mijn Husaberg voelde het ook al heel hoog aan, dus direct mijn vriendin laten filmen zegt ze "je komt maar zo'n stukje van de grond (20-30cm)" en de filmpjes bevestigden dit :p Veel oefenen en zolang je voorvork niet horizontaal staat kan je nog veel verder :thumbs:

8. Viper62

Leuk Bevonden:
    0
    Rotterdam is voor mij toch dichtbij, zon 3 minuten ongeveer haha, eens even kijken wanneer ik uit kom met mn rooster en hoe ik t aan mn vrouwtje ga vertellen ('en je gedraagd je netjes met dat ding!')

Ja die voorvorken zie je vaak op SVtjes! ziet er ook nog eens machtig mooi uit, als ik er eentje vind zal ik er ook niet lang over nadenken idd! Heb nu al wel 2 Nissin klauwen van een VTR SP1 met adapterplaten klaarliggen dus de remmerij wordt vd winter alweer een stuk beter :thumbs: Erg nice zeg die 1000 van hem, god wat zou ik mn 650je graag inruilen voor zo'n ding, t past alleen niet door mn schuurdeur met die 2e pijp 8)

En dat van een halve meter zei mn maat, naar mn eigen idee zat ik al bijna met de glimmende kant onder maar hij zei dat het zo'n 40 a 50 cm was.

Trouwens Striker, ik zie je foto's van de striping maar ik mis iets, MF sticker ;)

9. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Staat een vork op MP voor 400 eu incl remklauwen.

10. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    @Viper, ik ben nog niet zo ingeburgerd op MF :p heb jij er wel een dan?

11. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb er wel eentje en is echt lachen als je aan het rijden bent.. wordt je ineens door mede MF'ers aangesproken en gespot.
    Geeft toch iets extra's aan het motorgevoel :)

12. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Heel vet die cursus! Moet ik eigenlijk ook een keer doen. Niet omdat ik wheelien nou zo geweldig vind, maar ik denk dat je voertuigbeheersing er wel op vooruit gaat toch? En dat is altijd goed :)

Edit: Scheelt die voorvork veel? Heb op en SV gereden en vond het eerlijk gezegd maar een saai apparaat :). Vond de motor de verwachting niet waarmaken en de handelbaarheid ging wel. Ik had wat meer pit verwacht in het blok :)

Laatst bewerkt: 29 jun 2012
  13. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    ja vind je t gek jij bent een GSXR gewend, dan valt alles tegen 8) :p
    @HanTheMan: heb jij die sticker gewoon op je kentekenplaat zitten?

@ Iedereen: waar bestellen jullie motor onderdelen? Of ga je gewoon naar een motorshop toe? Lijkt me dat de prijzen daar aanzienlijk hoger liggen?

14. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Ja gewoon rechtsbovenin!

15. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ben gister denk ik de meest gelukkige man op aarde geweest...

Kwam vanuit me werk om 2 uur 's nachts en reed op de provinciale weg waar je 70 mag. Denk dat ik zelf rond de 130 reed, maar had absoluut de snelheid niet in de gaten. Sta bij het stoplicht, kijk in me spiegel...volop blauwe sirenes...kut.

De agent: "Je reed behoorlijk hard, moest vol het gas in trappen en met een snelheid van 160 om je bij te houden. Jij kan je rijbewijs inleveren". Ik:"Ja ik heb inderdaad te hard gereden, maar kom vanuit me werk, je bent jong en wilt snel naar huis, niemand op de weg bla bla bla kan echt niet zonder me rijbewijs."

Al met al is het gebleven bij een waarschuwing. Ik ben de meest gelukkige man op aarde geweest op dat moment.

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Dan kan je ook in het gespot topic gaan kijken nadat je gereden hebt. :+
    Wordt zelf weinig gespot. Laatst zag ik iemand met een sticker toen ik aan het werk was en even buiten was, even mee gesproken.

17. Viper62

Leuk Bevonden:
    0

Mn eerste dag dat ik hem erop had zitten gelijk een fotospot :) Sindsdien nog maar 2 spots ofzo.

18. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Jij hebt een GSXR1000 maar nooit perongeluk een wheelie gemaakt? Vriend van mij heeft een Z1000 maar dat is gewoon ziek in de eerste en tweede versnelling, de 108pk van mijn Z750R zijn meer dan genoeg om je rbw kwijt te raken :emo:

En ja een USD voorvork scheelt heel veel, ik had op den duur progressieve veren in mijn SV gemonteerd en dat was al een wereld van verschil. De SV650 is een leuke beginners motor, ik heb helaas nog nooit op een 1000 gereden maar ik denk dat jij het niet zo bijzonder vond aanvoelen omdat je het eindschot niet voelt. Koppel is vanaf 1500 toeren zo vlak als een spiegel.

*ik ga ooit nog een keer een SV1000 kopen, GSXR voorvork erin, GSXR achterschokbreker en dan een groot pizza tandwiel voor zieke wheelies :p *

Dikke mazzelpik! al een staatslot gekocht?

Laatst bewerkt: 29 jun 2012
  19. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Over upside down vorkjes gesproken, ik ben de laatste tijd weer een beetje aan het knutsellen en heb nu een ZX9R voorvork in mijn turbo fiets gebouwd.

Kappen moeten er nog op en nog een paar kleine dingen.

Vergelijking met het originele, spaghetti voorvorkje:

20. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik trek wel eens een wheelie ja... per ongelijk natuurlijk meneer agent... O-) Haha nee dat is niet zo moeilijk, ik heb meer problemen om het gecontroleerd te doen op de koppeling en hem netjes 'omhoog houden'

Klopt de SV1000 heeft idd een heel vlak/tam motor karakter. Begrijp me niet verkeerd, je rijdt er zo asociaal hard mee, maar ik mis de belevenis een beetje. Je hebt niet de pit van een 2 cilinder onderin of de krachtsexplosie van een 4 in het eind.

Over de gixxer gesproken trouwens. Ik kreeg gister (eindelijk) de kappen van Suzuki binnen om hem te repareren. Hij is nu weer terug:
    :D:D\o/:D:D

Sjorrit ziet er goed uit! Supervet project! De nieuwe vork staat goed :b:

Deel Deze Pagina