1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

1. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Juist andersom, diesel is vettig en smeert gelijk de brandstofpomp. Diesel wordt tegenwoordig met 1600bar ingespoten en dat kan doordat het vettig is en een smerende werking heeft. Gooi je er benzine in, wat vet afbreekt, dan draaid je hele diesel blok in de soep.

Je kan beter diesel in een benzine auto/motor gooien en dan rookt die wat meer dan benzine in een diesel auto.

Daarom is de "nozzle" of "tuit" van diesel ook kleiner dan benzine.

Een keer diesel met je motor tanken kan best, gooi er wel direct zoveel mogelijk benzine bij om de boel te verdunnen. De komende 400km rookt je motor en ruikt die naar benzine, ook zal hij erg beroerd lopen maar hij overleeft het wel (of je bougies slaan vet en vonken daardoor niet meer)

2. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Je hebt me in de war gemaakt 8) Ben het even gaan opzoeken en op inet krijg ik erg veel tegenstrijdige berichten haha. Heb een tijdje bij de Shell gewerkt en daar gooiden veel vrachtwagen chauffeurs in de wintermaanden een aantal liters benzine door de diesel heen om vlokken in de diesel te voorkomen.
    Oh en waar ik werkte was de diesel nozzle toch echt dikker dan die van de benzine :p

Naja iig het is niet goed voor je motor, daar komt het op neer ;)

3. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Klopt een beetje benzine bij een volle tank diesel verdund maar teveel haalt de hele smerende werking weg. In de winter soms nodig als het erg koud is om vlokken/bevriezing te voorkomen. Benzine motor overleeft een keer diesel wel maar anders kan je je blok wel afschrijven.

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Is geen diesel, ook geen rook verder. Leek gister al ietsjes minder te zijn. Vandaag nog een keer naar werk en dan dinsdag weer tanken en nog even carb cleaner zien te vinden hier in de buurt.

5. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Yes! geslaagd voor me motorrijbewijs :D Had vanmiddag verkeersdeelname, wat dus goed ging. Maakte het mezelf nog even spannend door te laat een auto te zien op de snelweg, maar voor de rest ging het prima :) De motorjacht kan beginnen!

6. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Gefeliciteerd! nu een r1 halen anders hoor je er niet bij :')

7. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Zo`n Hayaboesa lijkt me leuker :) Die gaan pas écht hard.

8. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Wel een met spinners en veel lampjes en chrome he, die gaan sneller :+

9. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Hee, ik heb ook een budget he; gewoon me velgen goud spuiten.

Kwam een van me laatste lessen daadwerkelijk een verlengde Hayabusa tegen :lol: Uiteraard zat er iemand met wit hempje/spijkerbroek op.

10. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ik ken ook een paar antilianen met GSXR'en met verlengde achterbrug, NOS, verchroomde velgen en veel ledjes. Na 10bochtjes konden we 5minuten op ze wachten :lol:

Maar bij de lokale auto meeting waren ze wel gruwelijk aan het burnen en driften _O_

11. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Niet fucken met gixxers jij he.... :+

Ik wist niet dat dat soort gedrochten in Nederland rondreden.

De hele gedachtegang snap ik ook niet. Jappaners die door jaren ervaring en testen tot een supermodel komen (r1, gixxer, Honda superstort). En Jan lul met iq van een baksteen denkt hem wel ff te verbeteren door drastische ingrijpen. Dude... |:-

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Verlengde achterbrug is toch ook alleen maar voor rechtdoor? :+

13. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd \o/ Succes met het zoeken naar een motor.
    Al bepaalde types in gedachte?

En halve draai en achtjes :)

Laatst bewerkt: 11 jul 2012
  14. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Mwa motor naar eigen smaak aanpassen is niks mis mee, ligt eraan wat je ermee doet. Die lui willen driften, andere lui gooien er racekuipen op en gaan er mee racen, en weer anderen houden van stunten en dan blijft er nauwelijks nog wat van het origineel over :p

15. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Dank!
    Jazeker :) Zijn veel modellen die ik even wil uitproberen, maar gaat een zoektocht worden: ben 1.98m + 25kw. Oftewel een lichte motor geschikt voor lange mensen zoek ik :p

De shortlist die ik nu heb: Suzuki sv650s, Kawasaki KLE500, Suzuki Freewind en eventueel nog een cbr600f proberen. GS500 en Fazer heb ik al geprobeerd: zijn te klein :mad:
    Maargoed, tot ik er zelf een heb kan ik die van me vader lenen: moto guzzi breva 750. Staat 25kw op kenteken, maar is onbegrensd... wel oppassen dus.

16. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    KLE en een freewind zijn 1 cilinders, niet zo breed inzetbaar dus. Als een Fazer al te klein is is een SV ook te klein. Hoe groot ben je dan wel niet?

17. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    1.98m, zoals in me vorige post staat:+
    Die verminderde inzetbaarheid van 1 cillinders had ik al eerder opgevangen jah, maar wil het even zelf ondervinden door proef te rijden :) Zolang de bike iets van 140 km/u in normaal toerental kan rijden vind ik het best.

Probleem met mijn lengte is trouwens niet dat de bike letterlijk te klein is, maar de benzinetank (zowel bij de gs500 als de Fazer). De ruimte die gemaakt is om je been in te doen is te klein, waardoor ik niet comfortabel de tank kan klemmen.

18. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Pff dan zou je het nieuwe type SV kunnen proberen, wat een kut lengte zeg :p Ben ik blij met mijn 1.82, alhoewel een RSV4 of nieuwere R6 voor mij ook al te klein zijn :mad:

19. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe type SV is inderdaad een pracht van een motor, maar vanwege me budget moet ik toch naar een 99-`03 versie gaan kijken. Misschien later een sv1000s :cool:

20. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Weet wel zeker dan een oud type SV ook te klein is.

Deel Deze Pagina