1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Vroegah deed je een ei bij je radiator in en dat was die ook dicht :')
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dat zou ook nog kunnen, al dacht ik dat die luchtgekoeld was. Weet niet of er dan alsnog vloeistof doorheen gaat. Een lek ergens anders zou ook nog kunnen.
    Of een lekker koppakking, of toch nog last van zakkende cilinderbussen, waar mijn type nogal om bekend staat. Al dacht ik over dat punt wel heen te zijn.
     
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Radiator wordt gekoeld door de lucht, door de radiator stroomt koelvloeistof wat door je blok heen gepompt wordt.

    Jouw motor is vloeistofgekoeld, de radiator luchtgekoeld ja ;)
     
  4. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    als je kvs hebt is die watergekoeld, t enige belangrijke is je olie eens checken of er geen water in zit. Als je een losse oliekoeler hebt is die kans al kleiner.
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Beetje koelvloeistof erbij gedaan. Was niet echt duidelijk te zien, maar zou best kunnen dat ie niet volledig leeg was. Hoefde er immers niet gek veel bij te doen.
    Rechter voorremklauw vervangen, blokken aan beide zijden vervangen. Nu al weer flink wat meer remkracht, nog lang niet optimaal, maar dan zal ik denk hoofdremcilinder moeten reviseren om dat te krijgen. Kan nu iig weer redelijk met voorrem remmen. Achter moeten de blokken en leiding nog, maar dat komt een ander keertje. Achter remschijf is wel flink versleten, maar moet er nog wel een jaartje mee kunnen doen.

    Dop van motorolie zat wel goed vast zeg. Kon er niet optimaal bij, dus die maar even laten zitten.

    Ook fijn als je weer een dolgedraaide schroef hebt (van rempotje voorrem). Deels uit/kapot geboord en laatste stuk (met schroefdraad) er met een tang uit kunnen draaien. Nieuw schroefje gevonden die er redelijk goed in paste en hij zit weer dicht.
     
  6. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Als hij lucht gekoeld was zou ik het niet raar vinden als je koelvloeistof er niet is :)

    Anyhow, hij kan nooit helemaal leeg zijn geweest, dan loopt je motor in notime heet/vast. Een motor zal vast iets langer volhouden als een auto door de windkoeling, maar nooit lang gok ik. (auto loopt in 10km al heet zonder koelvloeistof). Gewoon pijl de komende maanden in de gaten houden. Zakt hij heel langzaam dan zou ik gewoon bijvullen elke keer en verder weinig doen. Heb je naast kettingspray en olie nog een onderhoudspuntje :p

    Over dat spul dat je in je radiator kan gooien @viper62. Ik heb dat ook in mijn auto zitten, werkte half jaar goed, nu lekt hij weer heel klein beetje. Ik las pas ergens dat het funest voor je motor zou zijn. Geen idee waarom, en lijkt mij ook een sterk verhaal eigenlijk. Het spul is er voor ontworpen.

    Voor de remschijven heb je een minimaal aantal millimeters dat hij breed zou moeten zijn.
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2012
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Had eigenlijk verwacht dat ie rechtsvoor flink versleten zou zijn, omdat daar 1 remblok steeds tegenaan bleef hangen, maar dat viel reuze mee.
    Koelvloeistof hou ik nu gewoon in de gaten. Is af en toe niet duidelijk te zien en anders kan ik m'n vinger er nog in porren. :p
     
  8. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik dacht dat jij je motor gebruikte voor woon/werk verkeer? Dan moet je echt wel regelmatig je olie checken.. Ik heb het ook een halfjaar verwaarloosd en heb ~0,5 liter bijgevuld laatst :{
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2012
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Jup, morgen weer langs m'n ouders en dan even met een tang (en doek) de dop eraf zien te halen.
    Gebruik hem in het weekend voor woon-werk verkeer (2 dagen per week normaal gesproken) en af en toe een kort ritje naar m'n ouders en nu in de vakantie werk en rij ik meer. Maar goed, zeker nu ik olie al lang niet gecheckt heb, wordt dat wel de hoogste tijd en zal me niets verbazen als ik hem ook (flink) bij moet vullen.
     
  10. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Vriend van mij hield het ook nooit bij totdat de lagerschalen van de drijfstangen kompleet weggesleten waren van zijn Z1000, en een Z1000 blok is een opgeboord zx9r blok dus zou het wel ff in de gaten houden. En al 2 jaar rijden zonder ooit olie ververst te hebben? Ik doe het elk jaar en na een jaar is de olie al gitzwart. Olie verzuurd ook en dan krijg je pitting op de metaal delen wat weer zorgt voor versnelde slijtage.
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nou, keer met lege tank komen te staan heb ik ook gehad, gvd. :mad:
    Na 190km is ie echt op (beetje wat erin zit en reservestand pakt ie niet meer).
    Ouders uit bed gebeld, die er behoorlijk snel waren met wat benzine, en startkabels omdat accu even niet meer wilde. Mag erg blij zijn dat m'n ouders konden helpen, anders was ik helemaal lang van huis.
     
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Wow, dat is klote zeg. Misschien toch maar eens je reserve gaan fixen dan, want die is toch wel erg handig. Heb zelf een benzinemeter dus nog nooit nodig gehad, ga altijd tanken voordat de meter op leeg staat. Best dom want ik weet dat er 17 liter in de tank gaat, en wanneer de meter op bijna leeg staat tank ik vaak maar een liter of 10 max. :+

    Wel apart dat jij maar 190KM kan rijden, hoeveel liter gaat er in je tank?
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zat nog wel wat in , maar die pakte ie niet op reserve stand.
    Volgens mij moet er 15L in gaan, en dan 2L reserve ofzo.
    Vaak tank ik na ca 165km (3x woon-werk ritten) en dan gaat er een beetje rond 12/13L in. Km-kabel is nog defect, dus doe ik het gewoon op hoeveel x ik naar werk rijd. :+
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Wat is er eigenlijk niet kapot aan je motor? :+ Ik lees wel erg veel pech/onderhoud verhalen van je, is dat het nog waard?
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hij heeft zo nu en dan z'n kwaaltjes. :p
    En nog steeds kuipschade. Verkoopwaarde is niet veel meer.
    Wil er nog een jaartje mee doen en als ik dan klaar ben met m'n studie en een baan (en nieuwe stekkie) heb een nieuwere kopen. Weet nog niet wat voor een het dan gaat worden.
     
  16. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Inderdaad lekker oprijden :)
    Als idd de kosten maar niet de pan uit rijzen!
     
  17. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ah okey, rijd je soms snelweg naar je werk? Dat is niet erg zuinig, ik hoef na ~180km vaak maar een liter of 8 te tanken.
    Maar ik heb dan ook een ER-5 met een zielige 500CC en maar 25kw :+
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Jup, veel snelweg. En klein beetje binnendoor. Rijd soms wel wat vlot op de snelweg, maar jaag hem nooit echt flink in de touren. En als ik in 1x een flink stuk rij, kan ik stuk verder komen dan steeds korte stukken.
     
  19. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Tja ik zei toen je die zx9r wou kopen al dat die te duur was maargoed je hebt er tenminste plezier van gehad.

    Ik heb vandaag een open K&N filter op de Z750R en Arrow uitlaatbochten + katalysator vervanger monteerd. Woensdag wordt de motor afgesteld op een dyno

    [​IMG]

    [​IMG]

    De bochten zijn veel dikker dan origineel en merk nu al dat de motor beter/feller op het gas reageert _O_
     
  20. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Leuke spulletjes :)!! ben benieuwd wat ie gaat scoren woensdag!
     

Deel Deze Pagina