1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Vandaag bij Jeroen van der Meer geweest om de Z750-R af te stellen, eerst heeft hij mijn iridium bougies gemonteerd voor nop en daarna een Wiseco fuel controller gemonteerd en mijn motor daarmee afgesteld. De labda/lamba sensor is komen te vervallen en nu heeft mijn motor net geen 110pk op het achterwiel (fabrieksopgave 106 op de krukas). Belangrijkste is dat de motor veel lekkerder rijd, vooral onderin en ik geen dipje meer kan voelen.

    Geluid is nu heel bruut en de motor klinkt een stuk rauwer, bijna een Z1000 van 2004-2005. Dit zal komen door de combi Arrow bochten en K&N filter met open gewerkt deksel(bij volgas hoor je het "slurpen" onder het zadel).

    Jeroen heeft alles heel netjes gedaan en echt zijn tijd er voor genomen om alles goed te monteren. De afstel runs waren zo klaar aangezien dit kastje een stuk eenvoudiger te programmeren is dan een powercommander.

    Voor het monteren en afstellen vroeg Jeroen 250,- euro wat in mijn ogen een koopje is als je het gaat vergelijken met een Powercommander (330,- eu zonder montage en afstellen!).

    [​IMG]
     
  2. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaan we deze week nog een rondje doen met ze alle? Donderdag misschien.
     
  3. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Beumah, kan t kloppen dat ik jou vanmiddag bij gouda op de snelweg zag?
     
  4. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik Ben de snelweg niet op geweest. Dus dat Ben ik niet geweest.
     
  5. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Jaaaa, vandaag AVD gehaald.
    Duurde iets langer omdat ik de maand juli niet heb kunnen lessen omdat de instructeurs op vakantie waren (kleine rijschool), maar binnen is binnen \o/

    Motorpak is er al. Morgen kijken voor helm, schoenen en handschoenen bij een zaak die 30% korting geeft omdat ze er mee stoppen. (als iemand nog iets nodig heeft en in de buurt woont: Moto-Point Gear in Middelbeers, Brabant) Pak heb ik al.
    En dan het belangrijkste... nog ergens een keer een motor.
    Ben van plan om pas na de zomer er eentje te kopen omdat de zomer toch helaas al zowat voorbij is (komende week ga ik op vakantie en als ik terug ben begint meteen mijn afstudeerstage). De prijs van motoren zal dan lager liggen dan voor/tijdens de zomer, dus daar hoop ik mijn voordeel mee te kunnen doen :)
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Gratz!
     
  7. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeli!! En succes met zoeken, op t moment ben je spekkoper dus je kan wss heel wat leuks vinden nu!! Weet je al een beetje wat voor motor je zoekt?
     
  8. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Rustig hier, mensen nog ritjes gedaan met dit lekkere weer?

    Ik heb de eerste dagen aan me voorbij moeten laten gaan, weinig tijd en de motor lag uit elkaar voor nieuwe remmerij en een nieuw kontje. T resultaat mag er wezen al zeg ik t zelf :)

    [​IMG]

    Gister dus lekker wezen knallen op de maasvlakte en rond t brielse meer, met daarna wat sturen in t Westland. Was wel goed heet bij stoplichten etc!
     
  9. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie fiets Viper! :)

    Vorig weekend voor`t eerst na het halen van me rijbewijs wat kilometers gemaakt op de fiets van me vader (Moto-Guzzi Breva 750) Erg fijn om eens solo te rijden.
    Aankomend weekend proefrijden op een Suzuki gsx600f uit 2000, als ie lekker rijd neem ik hem mee!
     
  10. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaaf! Die zie je niet vaak een Breva.

    Op die motor (gsx600f) ben ik zelf ook begonnen :). Wel het 2001 model, maar volgens mij verschillen die niet veel. Heel leuke motor, niet te veel vermogen, maar ook zeker niet te weinig.

    Ik vind het model mooi, zat en rijdt prima, het enige wat ik jammer vond dat de kappen mee trillen op slecht wegdek (langzaam door een dorp op kinderkoppen bijvoorbeeld). Het motorgeluid vond ik ook niet top, veel mechanisch geluid wat het een beetje een stofzuiger maakt. Ik heb er toen een BOS uitlaat opgezet wat al stukken beter klonk, maar het mechanisch geluid tussen je benen overheerste nog steeds.

    Verder echt een top ding, nooit problemen mee gehad. De mijne rijdt nog steeds in mijn dorp rond. Ligt aardig op de weg en stuurt best goed, heeft beetje neiging om de bocht 'in te vallen', maar dat went heel snel! Heb er veel plezier aan beleeft en heel veel complimenten over gehad wat altijd leuk mee genomen is. Al zijn er ook mensen die hem verschrikkelijk vinden :+

    Mis hem af en toe nog wel. Vooral het vol open draaien en hoog in de toeren doortrekken mis ik af en toe best wel :). Doe ik met mijn huidige motor niet veel meer, al heeft het over de top vermogen van mijn gixxer ook zeker zijn voordelen!
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2012
  11. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk om wat ervaringen te horen! Al had ik al het een en ander van motor-forum afgehaald O-)

    Valt me wel op dat echt iedereen een mening heeft over het uiterlijk van de fiets. De een vindt de rondingen prachtig, een ander vindt het spuuglelijk. Zelf vind ik het wel wat hebben, maar niet bijzonder mooi.

    Overigens wordt het helaas wel afknijpen naar 25kw, hoop dat ie dan nog een beetje lekker rijd.
     
  12. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje! Ben er erg trots op :)

    Ik heb mn eerste solo stukken ook op mn pa zn motor gedaan, een Honda Pan Earopean, ouwe lullen motor maar dat boeide me niet, vond t heerlijk om zelf te kunnen rijden :) Ik pak m zelfs nu nog wel eens voor langere duo ritten.

    Die GSX-F vind ik een apart geval, heb er nl ook voor staan kijken, vanaf de achter- en zijkant is t zeker een mooie machine, maar die koplamp vind ik echt 3x niks! Looks is natuurlijk niet het belangrijkst en ook nog eens persoonsgebonden. Zo'n 600 4cil is natuurlijk wel heerlijk om te wennen aan het motorrijden an sich, ook al is t op 25kW.
     
  13. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    haha klopt ja, het is een beetje een love it or hate it machine. Je krijgt er iig aandacht mee :)

    Belangrijkste is dat hij een soepel blokje heeft met een heel mooi afgifte. Remmen zijn niet slecht en hij stuurt lekker en betrouwbaar. Prima sportief mee te rijden.

    Gewoon proefritje doen en dan kom je er zo achter of het iets voor jouw is :)
     
  14. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Motor gekocht! :D Het is de Suzuki gsx 600f geworden, een rode uit 2000. Meteen de eer gehad om hem in de stortregen een half uur naar me huis te rijden. Zeiknat, maar is het waard. Foto`s volgen wanneer ik hem opgepoetst heb en het zonnig is ;)
     
  15. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd!
     
  16. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens, ik liep net door mijn garage en zag dat ik nog een Black Smoke ruitje heb voor de gsx-600f. Zou ook op die van jou moeten passen.

    Misschien iets voor jouw? Ik hoef er niet veel voor, verzendkosten en ik ben al snel blij :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2012
  17. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb ik zeker interesse in! :) Je hebt Pm.

    Ik moet overigens wel nog het onderste kuipje vervangen (Weet niet de exacte benaming ervan) Het is het grijze kuipje op deze foto:
    [​IMG]
    Iemand een tip voor een goed internetadres om zoiets 2e hands te halen?
     
  18. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefelciteerd met je AVD en je aanwinst! Zal je ff in OP zetten als ik op de pc ben.

    Zon spoiler aan de onderkant noem je een bugspoiler, belly-pan of een moterspoiler. Je kan ff kijken op ebay of motor-forum voor een 2e hands. Volgens mij heb ik er zelf eentje besteld bij GnG, een nieuwe.

    Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
     
  19. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Gefeliciteerd! Ben trouwens ook 2x door weer en wind geweest om een motor op te halen.
    Heel herkenbaar dus met een dikke smile zeiknat door de regen haha!
     
  20. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Beide bedankt!
    @Beumah, is niet een foto van mijn motor, wel zelfde kleur/type. Zal nog wel een foto uploaden als ie deze week een beurt heeft gehad/opgepoetst is!
     

Deel Deze Pagina