1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

1. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Heb ook een keer een nacht lang wakker gelegen na een dag snelweg rijden met de motor. Die piep was zo irrietant en was ontzettend bang dat het permanent zou zijn, gelukkig was het de volgende ochtend weg maar daarna nooit meer zonder dopjes gereden.

Ik koop nu elk voorjaar nieuwe Alpine dopjes voor 20 euro (geel filter erin, dempt het meest) en bevallen prima.

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Het rijden begint nu wel op te houden. Gister nog gereden en op de terugweg door de natte sneeuw. Voorlopig de laatste keer van het jaar zo. Komende tijd komt er meer sneeuw aan en ga daar geen risico mee nemen.
    Tenzij het volgende week weer goed blijft / is, dan kan ik wellicht dat weekend weer op de bike naar werk, maar dat betwijfel ik.

3. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Heel verstandig dat je naar die waarschuwing hebt geluisterd.
    Valt me wel op dat heel veel mensen het gewoon niet willen horen (no phun intended :+)

4. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Iedereen veilig 2013 gewenst met veul veilige kilometers!!
    Nog ras echte doorrijders hier? Ik hou t ff voor gezien met die pekel etc, al begon het gisteren wel te kriebelen toen ik over de snelweg de zon tegemoet reed... Stap begin februari er wel weer op, als t weer meezit

5. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Hetzelfde!

Rij zelf nog. Een weekend niet gereden, maar week erop was het weer prima. Flink 'schoon geregend' ondertussen en qua temperatuur valt het me nog reuze mee. Zal in februari nog wel een slechte periode komen denk, zoals bijna elk jaar.

6. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Rij zelf ook nog! Nergens last van, vooral de kou niet want die is ver te zoeken. Toch komt die er wel aan aankomende week :mad:

7. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Afgelopen zondag was het druk met motoren op de weg! Merkt toch dat iedereen hem nog even uit de garage haalt op de mooiere winterdagen :) Hopelijk dit weekend weer.

8. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Nee, waarschijnlijk niet. Dit weekend gaat het weer vriezen. Eind volgende week heb mag ik ook eindelijk zwaar gaan rijden.. Dus hopelijk is het dan weer een beetje warm :+
    Ik ben de afgelopen week ook nog gewoon met de motor naar m'n werk gereden, is maar 20km dus is goed te doen. Maar als het 's nachts weer gaat vriezen pak ik toch liever de auto..

9. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Best frisjes vannacht. Ijslaagje van de spiegels krabben. :+

10. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Haha held!

ik wilde de mijne pas weer gaan uitgraven (staat in de winter in een schuur achter heleboel andere rommel). Maar toen zag ik het weerbericht en dacht laat maar.

11. Viper62

Viper62 Feyenoord Rotterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Brr zeker vandaag!
    Heb gister nog een stukje gedaan maar zeker na een stuk snelweg had ik het heullll erg koud!
    Nee ik wacht wel weer op 10+ graden..

12. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn laatste dag dat ik op de motor zat was ook vorige week zaterdag. Me handvat-verwarming kon het ook allemaal niet meer bijhouden haha! Maar logisch, want moet 30km rijden om op me werk te komen.

Ik ben trouwens op zoek naar een wat zwaardere motor voor aankomend jaar, heeft iemand suggesties voor werkpaarden? Wil wat minder vaak schakelen (zit nu op een diversion en om rustig 70 te rijden moet ik minimaal in ze 4 zitten. Dit 30 km lang over de provinciale weg met vele stoplichten....situatie is wel in te schatten ) - dus richting een 1000 ?

Vind zelf die Hayabusa echt een dijk van een motor haha! Ben alleen bang dat de onderhoudskosten ervan redelijk hoog zijn... aan de andere kant is dat ze ook voor een niet al te hoge prijs op marktplaats / motoscout staan.

Laatst bewerkt: 15 jan 2013
  13. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    ehh waarom schakel je niet naar zijn hoogste versnelling (6?) dan rij je een stuk zuiniger.

Hayabusa valt wel mee kwa onderhoud gewoon net zoals elke motor om de zoveel duizend olie verversen. Wat je wel gaat merken is dat de Hayabusa meer benzine lust en dat je een gratis abo bij het CJIB krijgt :+

14. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Vanuit ze 6 optrekken van een stoplicht is geen succes :p wil meer gewoon in ze 3 kunnen rijden zonder dat ik er vanaf tril wat nu wel het geval is. Ik heb zowat om de 500 meter een stoplicht.

15. Alexij

Alexij Alexij NL

Leuk Bevonden:
    0
    Rij zelf al jaren BMW GS (eerst 1150 en nu de 1200 A) en dat bevalt al 10 jaar... handvatverwarming en de handkappen doen wonderen (zomerhandschoenen het hele jaar door). Oh de grotere tank, 35l, is ook wel lekker.

verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander

16. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ja vind die ook wel gaaf, staat er 1 op marktplaats voor 3000,- maar wel met 60k aan km's , als die koppeling vervangen moet worden ben je 2 ruggen verder!

17. Alexij

Alexij Alexij NL

Leuk Bevonden:
    0
    2 ruggen voor een koppeling?? Als het goed is betaal je bij de dealer €500 ik heb het een keer zelf gedaan maar toen had ik hulp van een plaatselijk mannetje en hoefde ik alleen de plaat (het is er maar 1) te betalen €150 en een doos gebak... was wel de hele dag bezig. :D verder had ik met de 1150 weinig problemen en in 7 jaar 95000km gereden...

verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander

18. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Het was wat aan de overdreven kant ja, maar het is niet zo simpel als een lijnblok. Maar ik ga er even naar kijken

19. Alexij

Alexij Alexij NL

Leuk Bevonden:
    0
    Nee helemaal waar koppeling zit recht achter de swingarm, dus de complete achterkant eraf... zal eens kijken of ik nog foto's van heb.

verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander

20. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0

Waarom geen motorscooter? past goed bij de beschrijving die je geeft. Niet schakelen, rijdt rustig en comfortabel.

Ik heb er een jaar een bij gehad voor woon en werkverkeer. Prima bevallen, nu ik een auto heb is de scooter de deur uit gegaan.

Maar elke 1000 (+) cc motor voldoet aan jouw beschrijving. Ligt meer aan wat je wilt. Rij je ook sportief of alleen woon- werk en toer? Bij dat laatste kan je ook prima een toerbuffel pakken.

Deel Deze Pagina