1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

1. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Dus jij hebt over die 30km 60 stoplichten zitten? ;)

Schakelen hoord er nu eenmaal bij, een hayabusa trek je ook niet vanaf de 3de versnelling op bij een stoplicht, tenzei je de koppelingsplaten lekker warm wilt hebben.

2. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Eff zo uit het hoofd heb ik er 21. Het gaat mij er meer om dat me motor zo veel toeren draait als ik 60 km/h rijd. Ik moet dan volgens jou elk keer doorschakelen naar ze 5 a 6 om niet trillend er van af te komen.

Ik bedoel dus met een >1000, dat je in ze 3 makkelijk 60 km/h kan rijden zonder dat ie hoog in ze toeren zit. Het gaat mij niet zo zeer direct om het vele schakelen, maar meer om dat ik rustig in ze 2 a 3 kan rijden..

@dahouseman:

Ik rijd ook sportief en wil ook nog een motorvakantie plannen. En een scooter vind ik nou weer net niks en om nog even over dat sportief terug te komen:
    Me diversion heeft het maar zwaar met me..Ik stel me divie voor als een circuitmotor, maar die arme jongen is daar helemaal niet voor gebouwd haha!

Laatst bewerkt: 17 jan 2013
  3. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik sluit me bij Sjorrit aan gewoon doorschakelen naar de 6 en dan lekker relaxed cruisen prima toch.
    En anders is een VFR1200 wel wat lekker automatisch schakelen en als je sportief wilt rijden dan zet je hem op manual :) ga maar is testrijden op zo'n ding!

4. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Oke, blijkbaar is het nog niet duidelijk: ik sta stil bij een stoplicht, vervolgens groen en vertrek. 500 à 1 km weer een stoplicht en soms nog korter dan500 meter. Dus elke keer op die korte stukjes naar ze 6 schakelen omdat ik er anders vanaf tril is gewoon geen succes. Het heeft niks met luiheid of schakelmoe te maken.....

5. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Als je motor trilt is er iets stuk, een diversion is een 4 cilinder en die draaien normaal trillingsvrij rond.

En ik betwijvel het dat jij in die 500 meter al zo'n snelheid hebt dat je naar zijn 6 hoeft te schakelen. Op die stukjes rij je achter een auto aan dus je trekt langzaam op dus je zit net in zijn 4 op 500 meter.

Maargoed zoals ik al heb gezegt, een 4cilinder in 1 lijn hoord niet te trillen. En ik denk dat je beter je woon/werk in een auto met automaat kan doen ;)

6. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    mayonaise.........komt zo maar die ouwe lul van een beuk langs :)

alles goed met iedereen???
    hier alles perfect,gezond en lang leve de lol........motorrijden is uiteraard kak want ook hier ligt nog een pak sneeuw.

ga ff een tosti maken voor die kleine hier...cu leuter all :+

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Beuk 8)

Waar rijdt jij nu mee?

8. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    heb de hypermotard 1100 evo verkocht verleden jaar.
    had er in een heel jaar maar 4 keer op gereden.......en da's doodzonde voor zón ding.
    heb er toen een nieuwe suzuki burgman 650 voor gekocht en die in 4 maanden tijd 9000 km in de rondte gestuurd.....maar ook die is weer weg :+

heb een maand of 2 geleden een nieuwe suzuki v strom 650 gekocht met wat leuke frutsels erop.....alles behalve de koffers.
    moet toegeven......dit fietsje is meesterlijk leuk,snap niet dat ze voor dit geld zón goed ding in elkaar hebben kunnen knutselen.
    blok,rijwielgedeeldte,remmen,vering en afwerking.......belachelijk goed en dat voor iets meer dan 10 mille.
    wil een jaartje met deze strom doen om ergens volgend jaar te gaan kijken voor een nieuwe honda 1200 crosstourer,yamaha super tenere 1200,bmw gs 1200 of iets in die richting.
    de all roads bevallen mij ontzettend goed :)

9. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Beuk leeft :)!! Blijf die ouwe honda cb1300 van je een tof ding vinden!

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Welcome back!

11. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    dat is de honda x11 haha

12. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    lol, ik was vergeten welk type het was gokte cb1300 deed ff een snelle google search en dacht jah dat issem.... WRONG!!
    maar die x11 was echt een topper!

13. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Wat vinden jullie van de nieuwe Street Triple en Daytona eigenlijk?

Plaatjes van de R uitvoeringen:

Ik vindt de STRIPLE echt wel geslaagd maar de daytona vindt ik qua looks eigenlijk een heel stuk achteruit gegaan.
    Heel dik subframe en de topkuip vindt ik erg japans..

14. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Beide vorige modellen waren mooier, als ik nu voor een 3cilinder zou gaan zou het deze zijn:

15. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    me gusta..... <3

16. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Echt mooi ding.. echter lees ik in de reviews da triumph de vloer met ze veegt, ik ga denk ik wat proefritjes maken in het nieuwe seizoen ;)

Edit: ik zie nu pas dat dit de 800cc brutale is.. hier heb ik nog niets over gelezen.. ga ik gelijk doen :)!

17. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    De 3 cilinder van MV is vanaf het begin bedoelt als 800, ze hebben er een 675 van gemaakt voor de supersport (in de vorm van de F:cool: maar dit geeft blijkbaar toch teveel concessies, de 800 rijd namelijk een stuk beter.

http://www.motorfreaks.nl/testen/2013/introductie-mv-agusta-brutale-800.html

18. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Ik moet zeggen dat ik erg enthausiast raak van die positieve verhalen.. klinkt als een geweldige naked! en ditto looks!
    Dat wordt flink sparen :)

19. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Gister nieuwe helm besteld, ben benieuwd! Mijn bayard is op dit moment levensgevaarlijk met te veel ruimte en kapot vizier.

Laatst bewerkt: 4 feb 2013
  20. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Wow bijzondere helm.. lijkt wel stof..

Deel Deze Pagina