1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

1. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Hmmm dit jaar misschien maar weer een motor aanschaffen,al zal het helaas geen street triple r meer zijn.

2. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    @ striker nl..

Was afgelopen dinsdag een stukje ploffen met een collega die net zijn rijbewijs heeft.
    We reden voorbij Nijkerk richting putten/Ermelo en werden ingehaald door excact dezelfde motor als op jouw foto....compleet met takkoni demper :)

Was jij dat niet toevallig......zou lachen zijn.

3. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0

Blijf dit een gaaf model vinden! :)

Mijn motor ook even uit de schuur gehaald en gecontroleerd. Helaas nog niet gereden, er ligt hier nog steeds een witte waas over de wegen. Juuj |:-

4. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Alles is ook hier weer vol gepleurd met pekel........ff niks op 2 wielen hier.

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Zaterdagnacht nog door de natte sneeuw gereden. Gladheid viel gelukkig reuze mee, maar zicht was beroerd. Vizier dat constant beslaat en natte sneeuw zorgt ook voor een wazig zichtveld, terwijl je er met regen amper last van hebt. Op den duur ging motor ook steeds bokkeriger lopen (op minder cilinders), dus wordt nu weer even wachten tot temperaturen omhoog gaan. Helaas zijn de voorspellingen deze week niet al te best, terwijl ik hem vrijdag / zaterdag eigenlijk weer nodig heb. Wordt waarschijnlijk ov - ouders - auto combi.

6. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Nou jongens het motorseizoen van dit jaar is weer voorbij. Ik ga mijn motor weer winter klaar maken voordat de garage hier is ingesneeuwd :+

7. Viper62

Viper62 Feyenoord Rotterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Pff ja, wel 1 dag lekker kunnen rijden afgelopen week... God wat word ik die auto zat zeg...

8. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Vorige week ff gereden :p kreeg me toch last van mijn rug.. volgens mij begint onderuitgezakt achter de computer nu toch echt zn tol te eisen.

Vandaag gekeken naar een Speed Triple.. rijdt toch wat meer ontspannen zo rechtop

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    %#&$&&#?&@&@%##$..............

Het sneeuwt weer hier.

10. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Hier ook weer. :mad:
    Zal morgen ook wel sneeuwen.
    Temperaturen (voorspellingen) gaan wel omhoog, was eerst nog t/m vrijdag vorst in de nacht, nu is dat al op 0.

Edit: en temperaturen zijn 's nachts weer onder 0. Wordt dit weekend weer extra moeite doen om op werk te komen.

11. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
  12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Rijdt een naked toch lekkerder (vanwege houding of rijeigenschappen)?

Zelf helaas het geld niet voor een andere bike, al zou ik m'n huidige maar al te graag inwisselen voor wat nieuwers.

Sneeuwt nu behoorlijk hier in A'dam, dus in dat opzicht wel 'blij' dat m'n bike vanmorgen niet wilde starten en ik die heb laten staan. Had anders ook niet erg lekker gelopen met deze temperaturen.

Temperaturen gaan nog niet erg hard omhoog de komende tijd. Ben nu wel klaar met de winterse omstandigheden. :mad:

13. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Als ik het geld ervoor had had ik het liefst een racer en een naked.. ;)
    Zithouding van een racer is perfect voor lekker met je knietjes over het asfalt schrapen en snelheden boven de 200km/h maken.

Echter voor die ritjes die ik meestal maak een beetje hier in de omgeving en af en toe naar Duitsland vind ik een naked een stuk relaxter.
    Je hoeft niet heel hard te gaan om lekker te rijden.
    Aan koppel heb je hier in NL een stuk meer plezier.

14. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Heel leuk speelgoed! Succes met verkopen.

15. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Zeker!! Thnx.. ben bang dat het wel even kan gaan duren, ach ook niet erg! :)

16. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Geweldig ding, ik heb er helaas het geld niet voor en de zithouding zal voor mij waarschijnlijk ook niet echt fijn zijn met m'n 1.87..
    Maar ik denk dat je hem wel kwijtraakt, hij ziet er super uit!

Vanmiddag even m'n op maat gemaakte oordopjes van Earmo getest.. Wat een verschrikkelijke dingen zeg|:-
    Ze zitten prima wanneer ik ze in doe, voelt goed en dempen ook prima. Maar wanneer ik m'n helm op doe schieten ze gelijk uit m'n oren, en dat terwijl ik een systeemhelm heb. Wanneer ik ze er vervolgens weer goed in wil doen doen ze pijn aan m'n oren, en gaan ze er dus ook gewoon weer uit.

Ik denk dat ik ook maar gewoon een hele doos met wegwerp dopjes koop, veel fijner dan deze dingen :F:

Laatst bewerkt: 16 mrt 2013
  17. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Mijn oliepeil is te laag dus ik moet maar eens olie gaan kopen.
    Heb voor de Bandit een werkhandboek van internet geplukt en ben dat even door gaan bladeren. Deze olie staat aangegeven: API SF of SG, SAE 10W40.

Ik ben even wat rond gaan koekeloeren. SF of SG types olie kom ik zo snel niet tegen. Dit zijn blijkbaar oude types. Ik kom veel een nieuwere variant tegen: SJ. Voldoen deze nieuwere varianten ook aan de eisen van de oudere varianten? M.a.w: mag ik deze dus pakken?

Kan ik dus bvb deze olie aanschaffen? http://www.motoport.nl/epages/Motoport.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/Motoport/Products/046121

Nog andere dingen om op te letten en wat zijn jullie ervaringen?

18. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelfs nog nooit op een race model gereden.
    Lijkt me wel leuk voor de afwisseling een racer, maar geen ruimte voor een tweede motor, of ik moet die in de tuin zetten.
    Aan de andere kant is zo'n zithouding volgens mij lichamelijk niet echt wat voor mij.

Van anderen die op een racer rijden merk ik dat ze wegen anders dan vloeiende dijkwegen waar je de gang er in kan houden niet echt kunnen waarderen.
    Ieder zijn ding qua hoe die wilt rijden en op wat voor wegen :)
    Zelf combineer ik ritten graag met vlotte vloeiende wegen met de langzame wegen.

In Duitsland bijvoorbeeld ook, zelf een route gemaakt naar een hotel toe.
    Dan zie je op de kaart gewoon wegen met haarspeldbochten liggen dat je denkt van, daar moet ik gewoon over heen.
    Hard werken zonder hard te rijden, afgewisseld door lekkere vloeiende wegen waar het gas erop kan, heerlijk.

Wat dat aan gaat wel schik met mijn CBF6000SA *)
    Maar, ieder zijn ding :)

Misschien heb je de mogelijkheid om ze nog aan te laten passen?
    Ik ben met mijn op maat gemaakte oordoppen van Comfoor echt ontzettend vaak terug geweest voordat ik tevreden was.
    Of, ik had in eerste instantie een perfecte pasvorm voor onder de helm, maar 1 was gaan lekken, toen begon het getob om opnieuw goede te krijgen.
    In ieder geval, ik heb ze aardig klein laten maken zodat ik geen pijn aan mijn oren kreeg met de helm op.
    Wellicht kan dat voor jouw ook helpen. Als het goed is kunnen ze een deel eraf snijden, zolang je gehoorgang maar afgesloten blijft maakt dat niet uit.
    Met uitgaan (kroeg/dance feesten) werken ze niet meer, veel praten en lachen gaan ze los zitten, maar met motorrijden zijn ze perfect.

Laatst bewerkt: 18 mrt 2013
  19. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ja ik moet nog even bellen wat ik er precies mee aan moet, ben benieuwd wat ze er van zeggen.. Bedankt voor je advies :thumbs:

20. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Die castrol 10w40 uit de link kan prima, vervang dan wel alle olie en vul niet bij voor de zekerheid. Trouwens 70 eu voor die 4L castrol is echt te duur. Ik betaal voor dezelfde fles 40 eu bij een lokale olieboer 2 dorpjes verderop.

Deel Deze Pagina