1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Die zijn erg goedkoop. Heb echter zelf geen tools etc om banden te wisselen, dus voor een flinke meerprijs ergens anders laten doen (305 voor de 2CT + 25 euro per wiel zonder zelf (de)monteren).
    Huidige wielen zijn behoorlijk vierkant (en waren volgens mij al betrekkelijk vierkant) en zijn met name in het midden op, dus zal sowieso al een flinke vooruitgang zijn. Power versie zijn ook goedkoper tov road versie zie ik, maar hou het eerst nog wel even bij de road versie. Ga nog niet hard/plat door de bochten, dus nog sportievere band komt later wel eens als ik echt fatsoenlijk kan sturen/gassen. :)
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2011
  2. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Gooi als hier de pirelli's af zijn weer continental road/race attack's eronder.
    Achter een road attack,voor een race attack net zoals op de monster destijds......wat gekke combi,maar stuurt geweldig en slijt zo prachtig en gelijkmatig af.

    Biggelaar kwam destijds met dit idee want zelf reed hij er dikwijls mee op het circuit tijdens endurance races.......en verdomd het werkt perfect op een twin.
     
  3. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    2 shotjes van me maat zijn Zx-6r. Rijdt wel leuk! Gingen foto's maken namelijk vandaar deze 2. Dacht dat sommige van jullie namelijk niet in het fototopic keken, vandaar.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Mooie plaatjes met leuk filter er over.
    Maar zou nogg mooier zijn als je een actieshot zou kunnen maken :)
     
  5. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Als je een voor en achter bok koopt (kost je een keer 25 eu per bok, ook handig met ketting smeren en velgen poetsen) dan kan je het heel makkelijk zelf de velgen eruit halen doen desnoods een vriend erbij die even helpt. Dan kan je desnoods bij de kwik-fit of een andere bandenboer de bandjes laten wisselen. Bij een motorwerkplaats ben ik 15 eu per band kwijt en bij een vriend van mij een 10tje.
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Mja dat scheelt wel. Nu is het 25 per band, plus dat bandenprijzen aanzienlijk hoger zijn.
    Bij mn ouders staat enkel een achterbok. Wellicht komt voorbok ook nog eens, nu nog niet zo een haast mee.
     
  7. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Alstu!
    [​IMG]
     
  8. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
  9. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Kan ik alleen maar beamen. Heb voorop een race en sinds een maand ook een Road, daarvoor een race en die was zowat recht afgesleten. Twee weken later, dus met de Road achterop, twee dagen wezen knallen en band heeft geen kick gegeven! Ook schaamrand links zowat weg, rechts is ie wat groter. Aanrader wat mij betreft, tientje meer maar slijt veel minder hard. Viel me ook op dat band zeer snel op temperatuur komt!
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Jeeh, na een regenrit nog een defect erbij. Wijzertje snelheidsteller begaf het halverwege, na een korte stop. Blijft nu heel fijn stilstaan op 0...
     
  11. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Ach, dan rij je ook nooit te hard...





    :+
     
  12. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Is dat nog met zo'n draad naar de meter? ff kijken of die niet gewoon loszit.. keer met mijn zrx gehad.
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Volgens mij met zo een dikke kabel inderdaad, waar een draad doorloopt. Wordt denk even topkuip zien los te halen eerders, om te kijken of ie ergens los zit. Wel beetje achter de unit gevoeld, maar leek ik nog vast te zitten. En ff kijken of ie bij het wiel nog goed zit. Vermoed eerder dat ie los zit, dan dat er een breuk in de kabel zit, maar dat wordt nog eens testen. Moet ook nog paar lampjes van de unit vervangen.
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Of het plastic tandwieltje is versleten
     
  15. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Moeten we nog een keer proberen te rijden met z'n allen. XBW ritje?

    27 juli vertrek ik een maandje richting Amerika. Het zou dus wel uitkomen om het voor die tijd een keer te organiseren, september kan ook natuurlijk. Maar dan is het seizoen al weer bijna voorbij :D.
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Lijkt me goed plan.

    Morgenavond nieuwe banden. Ben benieuwd of verschil erna flink te merken is, of dat het meevalt (ligt ongetwijfeld ook aan mn rijgedrag, maar toch).
     
  17. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Iedereen nog bedankt voor de succeswensingen voor de vakantie. Ik ben van de week teruggekomen en het was echt geweldig. Nog een stuk leuker dan vorig jaar. Italie is een heel mooi land en de Dolomieten is een prachtig gebied. We hebben een beetje gefilmd en ik heb veel gefotografeerd, daarop heb ik 1.5 dag zitten ploeteren om een filmpje te maken. Voor degene die zich afvraagt hoe dat nou gaat, zo'n reis.

    http://vimeo.com/25548587

    De GS kan gelijk voor z'n 1e beurt... 11.500km nu erop sinds oktober 2010, gaat hard.
     
  18. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Damn, ziet er prachtig uit. Ook erg leuk dat jullie de moeite genomen hebben om grote delen te filmen.

    En bijna 12k kilometer alweer. Ik heb die van mij pas net ingereden :D .. :'-(
     
  19. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Vooral aan de kant van mijn reisgenoot staat een grote familie die heel enthousiast aandacht besteed aan dit soort reisverslagen. Dus dat maakt het wel de moeite waard om zoiets te maken. Voormezelf vind ik vooral het fotograferen heel leuk. Dus het was nu erg leuk om die twee te combineren en is een keer te spelen met iMovie. Zoiets is nu leuk, maar over jaren te gaan helemaal. Zo haal je de mooiste herinneringen weer terug.

    Nu heb ik ook een soort dagboekje bijgehouden. Is een beetje uit de hand gelopen met een pagina of 40, maar die geeft mijn hele visie op het motoravontuur, los van het motorrijden. Dus alles bij elkaar heb ik een mooie pakket om hier nog lang van te genieten.
     
  20. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Over de loop der jaren wordt dat inderdaad goud waard.
     

Deel Deze Pagina