1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Topper! Bedankt!
     
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Thanks kerel. Weet jij ook een goede badass helm en gear toevallig?
     
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Zeker als je begint en nog niets van dit hebt kun je informeren bij de rijschool of je daar spullen kunt lenen. Dat doen er redelijk veel.

    Mocht je overgaan tot aanschaf vooral de chineze troep links laten liggen. Er zijn ook veel replica's te koop van de duurdere merken als Shoey, Arai, AGV, Schubert, etc. Als het te goedkoop lijkt, is het meestal troep. Een goede helm kun je een heel aantal jaren gebruiken en mag dus in mijn beleving ook wel wat kosten.

    Ik heb zelf mijn laarzen van Alpinestars (140,-), een Kevlar broek (spijkerstof look) voor als ik met de motor naar kantoor ga (130,-), een goede Alpinestars jas met rugbescherming en schouder/elleboog pads (270,-) en een Schubert C3 helm (600,-). Alpinestars handschoenen met carbon knokkelbescherming (geen idee wat die gekost hebben).

    Daarnaast heb ik nog een volledig lederen Dainese pak, maar die gebruik ik eigenlijk nooit meer.

    Reken maar dat als je alle spullen een beetje deftig voor elkaar wilt hebben, je een kleine 1100 - 1300 euro kwijt bent.
    En daarbij rekeninghoudend: Kwaliteit kost geld, rotzooi kost kapitalen.

    Waar je het vandaan moet halen? Gewoon het internet een beetje afstruinen. Websites als motorkledingcenter hebben een groot aanbod en ook maattabellen staan.
    Als je wil passen gewoon naar een grote motorzaak gaan, zoals Goedhart etc. Daar hebben ze heel veel kleding en kun je van alles zien/proberen.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Lekker man, thanks! Aliexpress kan ik in dit geval beter mijden dus..:+
     
    RaouLioo, Alexknl en Kimi NL vinden dit leuk.
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Kan eindelijk voor mn AVB -_-

    Ben bang dat ik dan in de winter AVD moet doen. Of valt dat allemaal wel mee.
     
  6. prinz

    prinz Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    13
    Denk dat het allemaal mee zal vallen. Ik heb mijn AVB destijds midden in de winter gehaald en AVD begin voorjaar en dat was geen enkel probleem. Succes met je AVB!
     
  7. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Toen ik voor mijn AVD moest afrijden was er een of andere storm gaande waardoor het heel druk was. Maakte het examen wel een stuk makkelijker.
     
  8. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Zit net wat filmpjes te kijken van elektrische motoren. Dat gaat heel binnenkort ook wel interessant worden denk ik.


     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Mwah is toch wel minder magie.
    Heb trouwens mn AVB met 2 vingers in de neus gehaald. Nu ff maandje geen AVD gedaan maar volgende week weer door.
     
  10. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Netjes, gefeliciteerd.

    Nou ik vind die HD wel echt mooi. En het geluid van een motor boeit me niet.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    :eek:

    Ik vind dat toch wel de charme van een motor. Sterker nog, ik ga er echt wel rekening mee houden als ik er 1 koop.
    Laatst reed er zo'n geile Moto Guzzi twee cylinder voorbij, harde piemel alles.

    Gisteren weer AVD'tje gedaan sinds lange tijd, was erg tevreden, gaat dus een examentje aanvragen. Lekkerrrr
     
  12. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dat iets technisch mogelijk is, maakt het nog niet direct tot een succes ;-)

    Serieus; als motorrijden elektrisch wordt dan nok ik ermee. Het is nu juist de combinatie van geluid, hard werken, acceleratie, snelheid en kwetsbaarheid. Bewust met geluid als eerste, want dat is voor mij een grote factor. Net als het door de versnellingen jagen en in op het juiste moment binnen het juiste toerenbereik rijden. Vallen die componenten weg, dan blijft er niet zoveel meer over.
     
  13. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Voor mij is acceleratie en gevoel van vrijheid het belangrijkste. Schakelen is wel ok maar mis ik niet. Door mooie landschappen zoeven met de zon in je rug is gewoon prachtig. Meer heb ik niet nodig in een motor.
     
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ligt er heel erg aan wat je wil. Ik zou op mijn Husky het geluid ook niet willen missen, daarom valt mijn decibel-killer er ook altijd per ongeluk uit als ik binnen onze eigen landsgrenzen rijd.
    Maar ik zit een beetje te kijken naar een crossmotor/enduro motor voor erbij, dan vind ik een electrische nog helemaal geen gek idee.

    Een Alta crosser (ze worden niet meer nieuw gemaakt helaas) kan best wel leuk zijn en je levert geen overlast bij de mensen die in de bossen wonen. En het koppel dat constant beschikbaar is, is juist voor offroad wel heel erg gaaf.

    Ik vergelijk het met electrisch rijden in auto's. Voor een daily zou ik het zo wel willen. Zo erg geniet ik niet van het geluid van mijn E46 318 of Amarok.. Voor mijn hobby auto zou ik het niet willen. Zodra de Tesla model 3's met een beetje kilometers (rond de ton) op de 2e hands markt verschijnen, ga ik zeker overwegen om zo'n ding als daily in te gaan zetten.
     
    Taab vindt dit leuk.
  15. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Is ook zo. Persoonlijk tijd ik motor puur voor de fun. Het is echt hobby. Daar hoort een dik geluid bij. Ik rijd niet voor niets V-twin ;)

    Electrisch rijden is overigens heel fijn hoor. In de auto dan. Ik ontspan er helemaal van. Het gaat allemaal zo makkelijk. Heerlijk. Maar dat is precies waar ik niet naar zoek op de motor :)
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
  17. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    :rolleyes:
     
  18. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Haha wil je over motoren praten, Geel?
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Gast, dat ziet eruit als Kinect Lego. Op zich wel leuke bike hoor. :+
     

Deel Deze Pagina