Tja maar dit is niet een kwestie van iemand slaat je he...... Hier gaat het erom dat een volledig volk maar ff uit hun land geschuffeld zijn. En daar mogen ze dan niets tegen doen????
Overigens waren beide partijen redelijk op weg met de vorige premier van israel.. (ben ff zijn naam kwijt) sure was nog ver te gaan maar het ging de goede kant uit.. Die eikel die daar nu aan de macht is heeft dat op zeker verziekt.
Aaah ik zeg helemaal niet dat je partij moet kiezen.. Wie begon nou over zero tolerance en dat jij het zo vreemd vond dat "men" het niet goed vond wat israel deed.. In mijn ogen was jij dus degene die partij koos en wat ik deed was weerwoord geven omdat het zeer zeker niet zo is dat de palestijnen de grote slechterikken zijn en dat israel het zo goed doet..
Beide partijen begaan wandaden, dat zeg je goed.
Maar ik blijf er wel bij dat het om een leger tegen burgers gaat. En dat is altijd een oneerlijke strijd.
Egh.. dude.. je zei iedereen die een bom legt is tuig..
Mijn opa heeft in WOII zeer zeker dingen opgeblazen van de duitsers.. En het waren altijd militaire doelen.. En misschien dat er zelfs onschuldigen zijn gevallen tijdens die acties.. Maar in een bezet nederland was dat de enige manier om terug te vechten.
Zo zijn er ook palestijnen die alleen militaire doelen pakken. En ik vind dan het vergelijk tussen zo iemand en mijn opa niet eens zo gek.. En zo'n bommelegger is in mijn ogen zeer zeker geen tuig. Want in een bezet palestijn is dat voor die mensen de enige manier om terug te vechten..
Maakt dat het goed, nee. elk mensen leven is kostbaar. Ik zie ook liever dat ze het niet doen. Maar ik snap wel dat ze eigenlijk niet anders kunnen haast meer.
(edit.. voordat je mij verkeerd begrijpt.. Ik heb het hier over bomaanslagen op militaire doelen.. Burger doelen vind ik per definitie altijd een wandaad wie het ook doet)
Want zeg eens eerlijk.. Als de palestijnen morgen tegen israel zouden zeggen .. luister we stoppen met vechten, nu.. mists we ons land grotendeels terug krijgen.. Denk je dan dat israel dat zou doen? Als je daar al iets over twijfelt.. wat ik zeer zeker doe, hoe denk je dan dat de palestijnen daarover niet zullen twijfelen.
Ik denk zelf dat daar nooit meer vrede komt.. En met dit soort acties van israel (de muur) gaat het alleen nog maar meer verslechteren
Laatst bewerkt: 24 okt 2003