1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De muur van Israel

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 23 okt 2003.

1. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Weet je dat er in de bijbel staat dat tegen het eind der tijden iedereen zich tegen Israel zal keren? Creepy gedachte...

2. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Goh men heeft dus toch nog wat kunnen leren van WOII

3. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Grappig, nou laat maar eens zien aan welke eisen werd voldaan. En vertel ook maar even wat voor oplossing er voor Jeruzalem was. Want wat mij van die besprekingen bij is gebleven, is dat het hierop is stukgelopen.

4. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    rofl lees continu dat je tuig moet bestraffen, no tolerance en weet ik veel wat voor b**lsh*t.

Neemt er een keer een land aktie (want er worden echt regelmatig bussen opgeblazen daar), is het ook niet goed :confused:

5. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    De situatie ligt daar wel wat gecompliceerder, als dat jij nou schetst. Tenzij je natuurlijk alle Palestijnen als tuig wilt bestempelen.:{

6. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Iedereen die een bom legt is tuig. En ja mijn antwoord is niet een voorbeeld van nuance, maar dat had ik ook niet echt in de rest van de draad geproefd ;).

Vindt sowieso dat vele mensen en dan met name in het ASEL gedeelte een vrij ongenuanceerde kijk op de wereld hebben, uitgaan van negativisme en meer een vorm van agressie tentoonsrpijden dan dat ze in discussie geïnteresseerd zijn.

Met name is het frappant te noemen dat de 'posters' met een redelijk groot egocentrisch vermogen naar problemen kijken en weinig empathisch vermogen tentoonsprijden.

7. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hmm ja .. die israeliers lossen het natuurlijk veel netter op door met een gevechtshelikopter een volledige woonwijk of vluchtelingen kamp plat te bombarderen..

Kijk die lui die bussen opblazen zijn natuurlijk tuig want ze pakken onschuldige israeliers ermee.. Maar ga alsjeblieft niet beweren dat israel zo lekker bezig is..

Je moet ook niet vergeten dat nu de palestijnen al jaren lang onderdrukt worden, en tegen een legermacht moeten vechten terwijl ze zelf geen leger hebben (tenminste iets wat je een leger kan noemen).. Voor veel palestijnen is dit nog maar de enige manier waarop ze terug kunnen vechten.
    Niet dat het een goede manier is overigens.

8. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217

Namens mijn opa... een verzetsstrijder in WOII bedankt!.

9. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Och toen ik klein was en een baksteen naar een meisjes hoofd slingerde werd ik van een klimrek afgesodemieterd. Ik had dus niks gedaan is het eertse wat ik mijn moeder wist te vertellen.

Zij wist beter.... (2 vechten etc.)

10. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Goed voorbeeld.. Jij was dus israel in dit geval en het meisje de palestijnen.. wie gooide die baksteen nou als eerste?????

11. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Als je als 1ste slaat, mag de tegenpartij je daarna kapotbeuken? Doe toch normaal. Dit conflict gaat verder dan jij en ik ons realiseren en ook kennis van hebben.

Wel weet ik dat beide partijen zolang ik leef nog nooit structureel een oplossing hebben willen zoeken en enkel meer naar de uitersten toetrekken. Beide partijen zijn met volle bewustzijn beland in de situatie waar ze nu inzitten.

En dan moet je plotseling als totale buitenstaander partij kiezen voor de één of de ander? Denk dat er wandaden aan beide kanten worden gepleegd, dan is het toch zinloos te zeggen dat de wandaden van de één net iets erger zijn?

nb Als je opa met bommen burgers heeft proberen te treffen vind ik dat een wandaad ja

12. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Tja maar dit is niet een kwestie van iemand slaat je he...... Hier gaat het erom dat een volledig volk maar ff uit hun land geschuffeld zijn. En daar mogen ze dan niets tegen doen????

Overigens waren beide partijen redelijk op weg met de vorige premier van israel.. (ben ff zijn naam kwijt) sure was nog ver te gaan maar het ging de goede kant uit.. Die eikel die daar nu aan de macht is heeft dat op zeker verziekt.

Aaah ik zeg helemaal niet dat je partij moet kiezen.. Wie begon nou over zero tolerance en dat jij het zo vreemd vond dat "men" het niet goed vond wat israel deed.. In mijn ogen was jij dus degene die partij koos en wat ik deed was weerwoord geven omdat het zeer zeker niet zo is dat de palestijnen de grote slechterikken zijn en dat israel het zo goed doet..
    Beide partijen begaan wandaden, dat zeg je goed.
    Maar ik blijf er wel bij dat het om een leger tegen burgers gaat. En dat is altijd een oneerlijke strijd.

Egh.. dude.. je zei iedereen die een bom legt is tuig..
    Mijn opa heeft in WOII zeer zeker dingen opgeblazen van de duitsers.. En het waren altijd militaire doelen.. En misschien dat er zelfs onschuldigen zijn gevallen tijdens die acties.. Maar in een bezet nederland was dat de enige manier om terug te vechten.
    Zo zijn er ook palestijnen die alleen militaire doelen pakken. En ik vind dan het vergelijk tussen zo iemand en mijn opa niet eens zo gek.. En zo'n bommelegger is in mijn ogen zeer zeker geen tuig. Want in een bezet palestijn is dat voor die mensen de enige manier om terug te vechten..
    Maakt dat het goed, nee. elk mensen leven is kostbaar. Ik zie ook liever dat ze het niet doen. Maar ik snap wel dat ze eigenlijk niet anders kunnen haast meer.

(edit.. voordat je mij verkeerd begrijpt.. Ik heb het hier over bomaanslagen op militaire doelen.. Burger doelen vind ik per definitie altijd een wandaad wie het ook doet)

Want zeg eens eerlijk.. Als de palestijnen morgen tegen israel zouden zeggen .. luister we stoppen met vechten, nu.. mists we ons land grotendeels terug krijgen.. Denk je dan dat israel dat zou doen? Als je daar al iets over twijfelt.. wat ik zeer zeker doe, hoe denk je dan dat de palestijnen daarover niet zullen twijfelen.
    Ik denk zelf dat daar nooit meer vrede komt.. En met dit soort acties van israel (de muur) gaat het alleen nog maar meer verslechteren

Laatst bewerkt: 24 okt 2003
  13. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    het is al 50 jaar een probleem en tenzij de ene partij de ander totaal uitroeit, zal het de komende 50 jaar een probleem blijven. Deze twee partijen hebben elkaar teveel aangedaan om ooit nog in vrede naast elkaar te kunnen bestaan.

Laatst bewerkt: 24 okt 2003
  14. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dus moeten we er maar niks meer aan doen en de zaak laten escaleren??? Dat is pas een oplossing....

15. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    wie bedoel je met 'we'

16. SagarAmarjit

SagarAmarjit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het echt probleem ligt bij het feit dat er geen Palestijnen mogen wonen in Israel. Israel vindt namelijk dat als er Palestijnen wonen het 'joodse' karakter verloren gaat. Als men van Israel een land maakt waar ook Palestijnen mogen wonen, zal een groot deel van het probleem opgelost worden.

De joden hoeven van mij geen land, vanwege het feit dit gewoon grote onzin is. Geen enkele religie heeft (in mijn ogen) het exclusieve recht om een staat te op richten en andere mensen met andere religies te weren. De joden zijn dan wel erg veel aangevallen in het verleden, maar dat is niet alleen gedaan door de Palestijnen (als ze dat al gedaan hadden), dus is het niet redelijk om de Palestijnen te verdrijven. De joden en de moslims hebben lange tijd samen kunnen leven in een gebied, laat ze dat maar gewoon doen, ze moeten Israel afschaffen en van Israel een democratie maken met politieke partijen, en de gevluchte Palestijnen mogen dan gewoon terug en stemmen op de partij die zij willen.

Ik vind de aanslagen van allebei de kanten fout, maar heb wel sympathie voor de Palestijnen (bedoel dan de aanvallen op militaire doelen) , want ik heb het gevoel dat zij ergens voor vechten.

17. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Respect voor je opa Nemesis. Echt waar.

Wat het onderwerp betreft. Als deze twee volkoren elkaar al ongeveer 2000 jaar lang bevechten betwijfel ik of ze wel een compromis willen sluiten. En een muur gebouwd door Israel dwars door Palestijns land is niet echt vrede-bervorderend. De muur zou het probleem alleen maar tijdelijk sussen, maar Palestijnen vinden vast wel een manier om deze te omzeilen en zo verder gaan met de aanslagen.
    Landen zoals de VS en organistaties zoals de VN zouden hier moeten kunnen helpen, wat jammergenoeg niet lukt. Hier bedoel ik niet mee dat we als onderdeel van de VN als politie agentje moeten spelen, maar de Palestijnen en Israel de deur laten zien naar vrede, ze moeten er zelf doorheen lopen. (matrix :cool:

Deel Deze Pagina