De nieuwe Berlijnse muur????

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door X BelieveR, 25 feb 2004.

1. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Goed idee! Misschien ook iets voor jou om uit te proberen?

2. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    slaat nergens op, net als jou mening...

Laatst bewerkt: 1 mrt 2004
  3. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    dit topic is natuurlijk een tóp discussie onderwerp. Dat jij het niet eens bent met X believer z'n mening is een ander verhaal.

4. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    WAAAAAT!!!! Dat heb ik helemaal niet gezegd!!!!! Sorry, op school was ik ingelogd op dit forum, en had naar deze thread gekeken. Blijkbaar vond iemand het grappig om namens mij te reageren. Ik haal het meteen weg. Sorry nogmaals.

5. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Laat die palestijnen eerst maar eens hun onderlingen machtstrijdjes eens oplossen en kappen met die laffe aanslagen van ze, dan mogen die muren van mij weer weg. Tot die tijd steun ik de Israelis.

Over Greta Duisenberg heb ik ook een mening; zij misbruikt de bekendheid van haar man voor een zaak waarvan zijzelf de feiten niet kent. Die vlag op haar huis is een hersenloze, provocerende actie waarmee ze in mijn ogen bewezen heeft nergens anders op uit te zijn dan stennis trappen. Ga dan de discussie aan! Ik heb haar alleen nog maar tegen schenen zien trappen, het liefst met zo veel mogelijk camera's er om heen.

6. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet je realiseren, dat wanneer je een muur bouwt tussen jezelf en een ander, je jezelf isoleert.

Wie staat er aan de ene kant van de muur en wie aan de andere kant... dat is de vraag.

We hebben ooit eens een muur in Berlijn gehad. Ik heb nooit gedacht dat mensen het ooit nog eens in het hoofd zouden halen om weer een muur te gaan bouwen. Het is zoiets als je kop in het zand steken voor de realiteit. Leren we dan niets van de geschiedenis.

Of is het toch zo dat de geschiedenis zich herhaalt? Als dat zo is dan wordt ook deze muur eens weer afgebroken. En dat is een geruststellende gedachte.

7. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Wat een zwevend gelul.

"Als je een muur bouwt tussen jezelf en een ander isoleer je jezelf" Isolatie van zelfmoordaanslagen, dat is nou net het hele idee! En die muur staat er omdat de Israelis juist niet hun kop in het zand steken en de realiteit aanvaarden om er vervolgens wat aan te doen. Of je het er nou mee eens bent of niet, dit moet je erkennen.

Ik ken zo nog een muur die wel staat, ergens tussen China en Mongolië. Jij kent hem wellicht ook. Geruststellende gedachte?

Laatst bewerkt: 2 mrt 2004
  8. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    En heeft die muur uiteindelijk een oplossing gebracht? Nee dus.

9. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Die (chinese) muur heeft zeer zeker wel geholpen. Waarom denk je anders dat hij nu nog steeds op de grens van China en Mongolië ligt en niet in Mongolië? Mijn conclusie is dat het de mongolezen niet gelukt is om meer land te jatten van China na de bouw van de muur.

10. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    De berlijnse muur heeft niet geholpen, integendeel. Alleen al het tijdsaspect maakt dat de vergelijking met de Chinese muur een slechte is.

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    En vergeet ook niet dat Israel ook 100.000x kleiner is dan China. De kleinschaligheid van Israel maakt de tegenstellingen scherper

12. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    k denk eerder dat het het cultuur verschil is... (israel is westers, palestina is arabisch) dan de kleinschaligheid

13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    ja dat moge duidelijk zijn, maar daar ging de bovenstaande discussie nou net ff niet over

14. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Nou kleinschalig.... de muur heeft een totale lengte zo groot als de grens met Duitsland. Dus dat valt best mee... Heel wat groter als de Berlijnse muur iig.

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Kan je nagaan wat voor een idiote actie het eigenlijk is. Jongens, ik heb een goed plan: laten we een muur dwars door Israel zetten. Dan kunnen we elkaar niet zien en is het probleem direct mee opgelost...

16. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, ben je nou voor of tegen! ;_)

17. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @Jajojo

Mijn stelling is dat je jezelf isoleert van de wereldbevolking.
    Het is niet voor niets dat deze zaak aan de orde is in Den Haag.

Je zult ook zien dat deze muur ook niet de bescherming biedt tegen aanslagen. Het is niet zo dat de palestijnen te paard komen... daar was de chinese muur aardig tegen opgewassen.

Maar we leven nu in een andere tijd. Het is denk ik simpel om iets over de muur te "gooien".

Deel Deze Pagina