1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De regering der Nederlanden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 25 sep 2007.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Héél goed fardo, ze struikelen constant over de B-H-V kwestie waarin de raad van staten het advies tot splitsen heeft gegeven om de verfransing van de vlaamse rand te stoppen.Zoals gewoonlijk zeggen de walen non op ieder redelijk voorstel en willen zij het brussels gewest nog uitbreiden zodat de waalse inpalming en de daarbij behorende verfransing van vlaams grondgebied kan doorgaan tot aan de grens met de provincie antwerpen....
    De 12 miljard euro die ze van vlaanderen jaarlijks extra in de schoot krijgen geworpen bovenop die 50 % van de nationale inkomsten der belasting alhoewel zij nog géén 40 % van de bevolking uitmaken volstaan blijkbaar niet meer.
    Als vlaming wordt je in je eigen hoofdstad die trouwens volledig op vlaamse bodem ligt verplicht om frans te spreken,zoniet wordt je niet geholpen en krijg je steevast sale flamand naar het hoofd geslingerd,alhoewel wettelijk tweetaligheid verplicht is.
    De waalse arrogantie en onverzoenbaarheid tegen een vlaanderen dat zijn zaken zelf wil behartigen neemt met de dag toe,en zodoende stevenen wij op een splitsing van het land af...
    Kortom,alles gaat perfect Fardo, nog een klein beetje doorbijten en dan zijn we hopelijk van die arrogante franctofone paria's verlost...
    Dan kunnen ze bij europa gaan bedelen om geld

Laatst bewerkt: 27 sep 2007
  2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

@Goiz,inderdaad ,ik weet niet hoe de tarieven voor de successierechten bij jullie zijn,maar in belgie betaal je je blauw.
    Even een voorbeeldje dat ikzelf heb meegemaakt.
    Toen mijn ongehuwde neef in 2000 overleed wiens ouders ook al dood zijn en hij geen broers of zusters had kwam een stukje van de erfenis naar mij toe.
    De tarief hiervoor is bij ons 67% in dit geval.
    Concreet kwam het erop neer dat ik op mijn erfdeel van 15000 euro maar liefst 10050 euro successierechten moest betalen,daarbij kwam nog dat die erfeniskwestie méér dan 2 jaar heeft geduurd zodat op de leegstaande woning mijn deel van de grondlasten diende te betalen wat neerkwam op 3 x 150 euro of 450 euro in totaal.Dus uiteindelijk hield ik van de 15000 euro er nog 4500 euro aan over,de rest was voor de staat........

3. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Bemoeizucht is kut? Dus dat de regering 90% van jouw schoolkosten voor haar rekening neemt is kut? Dat de regering ervoor zorgt dat jij een eventuele operatie niet zelf hoeft te betalen is kut? Dat jouw grootouders een AOW krijgen is kut? Dat de semi-overheid tegen betaling van een maandelijkse bijdrage zorgt dat jij warm water hebt en gewoon je poep door kan spoelen is kut?

Persoonlijk vind ik dat iedereen die bemoeizucht kut vindt zelf voor alles moet opdraaien. :)

Hij is feitelijk en daar heeft 90% van de posters in dit topic nogal moeite mee.

4. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Goodfella, ik stel je poging wel op prijs, maar je arrogante houding irriteert me een beetje. Bemoeizucht: neiging zich te bemoeien met andermans zaken. Dat is dus het discussiepunt: welke zaken zijn voor de overheid bestemd en welke zaken moet de burger zelf regelen. Dit is precies het punt waarover hier gesdiscussieerd wordt. Het irriteert mensen dat de overheid dingen probeert te regelen die haar niet aan gaan. Naar hun mening dan. Als jij dan als voorbeeld dingen gaat noemen die overduidelijk wel de taak van de overheid zijn, dan breng je mensen met onzin-argumenten in de war. Je probeert heel hard als de man over te komen die studeert en het dus beter weet (of niet, maar dan kom je gewoon zo over op mij). Ik zou zeggen doe effe iets rustiger en beargumenteer de juiste onderwerpen.

Ik zeg niet dat de rest dat wel doet, maar nu irriteerde het me gewoon even.

5. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    De overheid heeft totaal niet de neiging om zich te bemoeien met mijn zaak. Dan verbieden ze wel de McDonalds. De rest van je post is het typische VVD gezwets. Als jij je irriteert reageer je gewoon lekker niet. _0/

6. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ze kunnen de McD niet verbieden, maar binnen bepaalde grenzen proberen ze de samenleving te beinvloeden. Daar is niks mis mee, tenzij ze zaken gaan beinvloeden waarvan de burgers niet willen dat die beinvloed worden. De overheid stuurt de samenleving. Dat is geen discussiepunt, het punt is, waar heeft de samenleving sturing nodig en waar niet.

Typisch VVD geklets? Als het je niet aanstaat dan reageer je maar niet? Ik zou inderdaad dit topic niet meer kunnen aanklikken of je kunnen negeren. In 99% van de gevallen doe ik dit ook, maar ik dacht dat je misschien voor rede vatbaar zou zijn. Mijn fout.

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Mwa, we leven hier tenslotte in een democratie.Dus basisregels horen er te zijn.Maar dat wil niet zeggen dat de regering zich met steeds méér zaken in de samenleving mag bemoeien en haar regeltjes oplegt aan de bevolking.
    Zij bepalen al onderhand zelf wat wél en niet goed is voor de bevolking en tegelijkertijd heffen ze wéér wat extra belastingen onder het excuus dat het om de gezondheid van de burger gaat om die lege staatskas maar gevuld te krijgen...
    Dat begint al eerder te gelijken op een moderne vorm van stalinisme dan op een echte democratie.Zelfs het politieke correcte denken proberen ze te beinvloeden altans in belgie toch...

Wie is de regering mijn beste,toch alleen die verkozenen die het geld van de gemeenschap beheren en daarmee het land besturen zonder zelf al te veel bij te dragen aangezien zij voor een groot deel op hun inkomsten vrijgesteld van belastingen zijn...
    Deze heren willen een kenniseconomie creëren,dus moeten ze er dan maar voor investeren...aangezien ze later een véél grotere return gaan krijgen door de personenbelasting op deze door kennis verkregen hoge lonen...
    En met wiens geld gebeurd dat denk je, inderdaad het geld van de werkende bevolking zelf.
    Daarvoor betalen wij in belgie alleen al 45% belasting op ons brutoloon.
    Uiteindelijk betalen de mensen zélf via het solidariteitsprincipe hun hele schoolopleiding zelf,de regering schept alleen het kader...

Daar betalen we nogmaals belasting voor mijn vriend ,de sociale zekerheid en deze bedraagt dan met crisisbelasting bij 18% van het bruto loon.En nog moeten we dan bijbetalen bij een operatie aan erelonen en dagvergoedingen voor het verblijf in het ziekenhuis,zodanig dat wij dus een extrabijkomende ziekteverzekering hebben waarvoor wij via ons werk voor bijbetalen.Enne grootouders hebben hun hele leven voor die aow afgedragen,dus hebben ze er recht op aangezien ze zelf er eerder voor betaald hebben,en aangezien deze uitkeringen zo laag zijn hebben wij belgen nogmaals een bijlomend plan voor pensioensparen waar we zelf voor opdraaien om ons klein pensioentje wat meer draaglijk te kunnen maken.Plus een levensverzekering die je krijgt op 65 jaar ,maar waar je 5 jaar eerder al die verschuldigde belastingen op dient te betalen,wééral 15%.
    Dus ik betaal jaarlijks in totaal 63% aan belastingen op mijn loon,voor wat eigenlijk,om al die talloze politici een goed leven te bezorgen terwijl zij mij het leven zuur maken met hun talloze regeltjes....

In belgie krijgen wij nog altijd maar koud water tot onze beschikking,willen we warm water dan moeten we er zelf voor zorgen.En o ja destijds werden de mensen haast verplicht om toiletten met waterspoeling te zetten in hun nieuwbouwwoningen ,net zoals badkamers,het motto destijds was "om hygiënische redenen".En nu betaal je twéémaal op het waterverbruik,éénmaal het binnen het huis komt,en een millieutaks als het je huis terug verlaat in de vorm van millieutaks op afvalwater....

Dat doen we nu al mijn beste.De regering laat de bevolking uiteraard voor alles opdraaien,of dacht jij dat het geld dat zij gebruiken zomaar uit de lucht komt vallen...Dus mogen we het best kut vinden....

Mag ik je glazen bol even lenen,zo te zien geeft die een optimistischer beeld dan de mijne.
    Ik kan je naar analogie met belgie alvast voorspellen dat alles omhoog zal gaan,van levensmiddelen tot gebruiksgoederen en uiteraard de belastingen.Maar die koopkracht, vergeet het mijn beste,die zal altijd wat achterop hinken zodat je het leven langzaam maar zeker duurder en duurder ziet worden......
    Heb je de gemiddelde lonen en prijzen van woningen al eens vergeleken tussen 20 jaar geleden en nu...en die trend zal zich doorzetten zodat je met je geld alhoewel je steeds méér verdient,almaar minder kan doen aangezien al de rest dat je nodig hebt sneller in prijs stijgt....

Edit: en voor elke euro die ik verdien moet mijn werkgever nog eens 1.15 euro aan de staat betalen.
    En van die in totaal 2.15 euro gaat er dus 1.78 euro naar de regering en slechts 37 eurocent naar de werknemer en bij iedere aankoop met die 37 cent moet je dan nog eens btw bijbetalen,gaande van 6% op levensmiddelen tot 21% op gebruiksgoederen....
    Duidelijk genoeg mijn beste, of moet ik er nog een tekeningetje bijmaken ook....|:-|:-

Laatst bewerkt: 28 sep 2007
  8. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik zeg niet dat het zo is, maar ik geloof eerder die andere theorie. Maar nogmaals, daar gaat het hier niet over.

Oke. Maar het ging over het klimaat (nog steeds offtopic) en niet over de zaken die jij opnoemt. Ook al heeft het klimaat er wel invloed op, de mens wat mij betreft vrij weinig.

Mooi idee. Alleen zal er dan wel weer wat zijn waardoor het toch weer niet doorgaat ;)

Oh rly? 8) Het ging er dan ook alleen maar om dat het duurder wordt en dat men op die manier je eetgedrag wil beïnvloeden. Niet of het je eigen keuze is.

Jawel, ik vind dat gewoon onzin. De overige zaken die je opnoemt vind ik ook onzin. En nee, de regering bepaalt het niet, ze willen je alleen te veel beïnvloeden in je keuzes.

Hahah oke dan. Dus je mag niets te zeuren hebben op het huidige beleid en als je wel wat te zeuren hebt moet je zelf maar de politiek ingaan? Nice 8)

Inderdaad en het gaat hier inderdaad niet om links of rechts (al vind ik de PvdA echt vervelend :cool:), maar om de gehele regering. :)

Tuurlijk zijn er ook heus wel positieve punten te vinden, maar ook veel negatieve. Dus omdat er ook een paar positieve dingen zijn zullen we negatieve maar wegstrepen? :thumbs:

Yup. Idd jammer.

9. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    De domme meerderheid in Nederland is te makkelijk te beinvloeden dus ik zou graag een ander politiek systeem zien.
    Aangezien we niet meer verzuilt zijn en er redelijk wat veranderingen in de samenleving zijn en natuurlijk als belangrijkste dat we vandaag de dag gewoon in een consumptie maatschappij leven waarin je mensen gewoon heel makkelijk kan beinvloeden. En het principe van "eerlijkheid" in de politiek is erg achterhaald en ik zie niet waarom er nog zoveel vertrouwen in deze hypokriete en geldverslindende theatershow is

10. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, wie heeft Plato uitgenodigd?

11. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Dat was ik...goed gesproken.

12. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ach ja, hup hup met de 'sociaal christelijke' regering. Alle werkende mensen gaan erop achteruit, werken wordt hierdoor nóg onaantrekkelijker, woohoooo!!! zo bereiken ze hun doelstelling wel. Ow en om te werken moeten mensen een auto hebben, dat belasten we ook nog meer :) Bosin Hood!

Mogen we nog blij zijn dat er geen SP - PvdA kabinet is gekomen overigens, dan waren de rapen gaar geweest.

13. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Jij hebt het over de verzorgingstaat elementen, en nee die vind ik als links georienteerd persoon erg goed. Maar die hebben HELEMAAL NIETS met bemoeizucht te maken.

Terwijl als ik moet gaan betalen voor een fitniss die ik misschien helemaal niet wil, ik dat toch vrij bemoeizuchtig vindt.

En nee ik ben ook niet tegen belasting (zoals jij suggereerd). Zolang er maar wel iets nuttigs mee wordt gedaan en er niet verdomme 30% bovenop de 9000 die ze toch al verdienen wordt geflikkerd.

14. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Het is maar hoe je het ziet natuurlijk. Links bemoeid zich per definitie meer met ons leven dan rechts. De liberale visie gaat uit van zo min mogelijk overheid interventie. Links gaat uit van meer overheid controle zoals remmen op hoge lonen, graaicultuur aanpakken, gratis schoolboekjes, subsidies, snoepreisjes dat soort dingen.

Links gaat uit van het zwaar belasten van de mensen die het blijkbaar 'kunnen hebben', Liberaal wil er, in mijn mening, meer vanuit gaan dat mensen ook zelf moeten werken en maakt werken op zich aantrekkelijker, bijvoorbeeld door die nieuwe ontslag regeling.

Maar goed ik ben voor zo min mogelijk overheidsbemoeienis. Er moet natuurlijk belasting blijven bestaan op basis van inkomen en er moet nog steeds een sociaal vangnet zijn, maar het kan niet zo zijn dat iemand die werkt met een minimum loon uiteindelijk maar marginaal meer verdiend dan iemand met een uitkering, en die kan dan ook nog van talloze subsidies gebruik maken. Ook moeten we investeren in de economie, het wordt hoog tijd dat er eindelijk eens wegen worden gebouwd om het fileprobleem op te lossen in plaats van dat het geld dat daar voor bedoeld is op gaat aan nutteloze projecten. Investeer in het spoor en verdere infrastuctuur en schiphol / rotterdam, dat houdt Nederland groot en welvarend. Schiphol indammen is het domste wat je kunt doen voor onze economie, net als die files gewoon laten staan.

15. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    gaan we weer (ik lees de thread nu pas). soms is dit net een vvd forum...

16. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Mwah, dit gaat meer over de regering in het algemeen en van de (imo) irritant toenemende bemoeienis van de overheid in combinatie met (weer imo) achterlijke plannen/regels. Niet per se over links of rechts.

17. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Je brengt het nu weer alsof alleen aan linkse overheidsinterventie nadelen kleven, en alsof de hele liberale houding allemaal koek en ei is. En dat is uiteraard onzin en dat weet je zelf ook wel.

Dat is het ook.

18. winnieandbuzz

winnieandbuzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeuren is wat mij betreft geen probleem. Helaas ben je een persoon die zijn gezeur niet onderbouwd met steekhoudende argumenten.

19. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    hehe, het is de moderne vorm van stalinisme, altijd alles maar in regeltjes
    gooien die bij voorkeur beginnen met mag niet.....Het komt er op neer dat je,je blauw mag betalen aan belastingen,en daartegenover staat dat je als individu hoe langer hoe minder te zeggen hebt aangezien de regering het voor jou wel zal bepalen en jij maar te volgen hebt...
    Dat komt neer op betalen én vooral zwijgen..

20. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    ik had niet zo`n zin om te reageren. Maar dit vraagt er een beetje om

Je mag mij is uitleggen hoe de nieuwe ontslag regeling werken aantrekkelijker maakt. Als je de constante dreiging van ontslagen worden boven het hoofd hangt ? .

Minder bureaucratie is een mooi streven en ben ik helemaal voor, de overheid instantie`s zijn 1 grote slome kut bende. Maar daar zijn beide politieke stromingen schuldig aan. Het is iets wat in de loop der tijden is opgebouwd en dat breek je niet zomaar meer af omdat we hoe jammer ook er vrij afhankelijk van zijn geworden..

En even heel droog gekeken : het creëert wel banen...

En wat schiet investeren in de economie op als je daarbij al het groen de deur uit gooit? Denk even na over de toekomst ? tis een balans maar die balans slaat al tijden door naar de verkeerde kant. Er wordt constant geld gestoken in bijvoorbeeld nieuwe industrie terreinen terwijl het gros leeg staat.. Pure grond en natuur verneuking. Als je het dan hebt over nuttiger investeren moeten we daar is mee kappen.

Verder is meer asfalt populistisch geschreeuw en symptoom bestrijding inplaats van het oplossen van het werkelijke (en niet te voorkomen) probleem. Nog een quote van een hoogleraar aan de tu delft naar aanleiding van de uitspraak van de Raad van State over verbreding bij de A4

Schiphol in de huidige situatie uitbreiden is ook een druppel op een gloeiende plaat.. Verder is het qua fysieke ruimte ook niet erg mogelijk. En face it : Schiphol zal nooit kunnen concurreren met de rest van de wereld , laat staan met de gigantisch grote en aantrekkelijkere liggende vliegvelden als Frankfurt bijvoorbeeld..

Investeren in de economie kan ook anders dan alleen maar geld pompen in industrie : Geld stoppen in onderwijs en dan met name hoger onderwijs. En het ook aantrekkelijk maken voor deze hoog opgeleide mensen hier te blijven.

Nederland heeft altijd gepretendeerd een kennis economie te zijn laten we dat dan ook is waar maken.

Deel Deze Pagina